Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jälkivuoto alkanut uudestaan vai kuukautiset?

Lähettäjä: AveMaria 
Päivämäärä:   27.9.24 04:41:11

Hei!
Sektiosta tulee huomenna vasta 5 viikkoa. Jälkivuoto oli jo loppunut, sidettä en ole pitänyt ainakaan pariin viikkoon. Eilen alkoi uudestaan veren tulo, aluksi ruskeana ja nyt punaisena.

Täysimetän. Voiko kuukautiset alkaa jo näinkin pian vai onko jälkivuoto alkanut uudestaan? Ettei olisi mikään kohtutulehdus? Lievää vatsa-ja alaselkäkipua ollut reilun viikon.

  Re: Jälkivuoto alkanut uudestaan vai kuukautiset?

Lähettäjä: Soittoa 
Päivämäärä:   27.9.24 08:54:56

Soittaisin varmuuden vuoksi neuvolaan ja kysyisin sieltä.

Itse muistelen, että minulla oli 8 viikon ajan enemmän ja vähemmän vuotoa eli välillä en vuotanut yhtään ja sitten tuli taas vuotoa ja rauhoittui joskus 8 viikon jälkeen. Tämä siis sektion jälkeen, mutta en muista että itsellä olisi ollut noin pitkää taukoa vuodon välissä.Tosin joillahan kuukautiset alkaa hyvin pian.

Alatiesynnytyksen jälkeen minulla epäiltiin kohtu tulehdusta, mutta oireet alkoivat alle kaksi viikkoa synnytyksestä ja silloin vuoto alkoi haisemaan oudolle ja minulla oli hieman lämpöä. Olo oli väsynyt ja tokkurainen. Olo sitten koheni kahdella antibioottikuurilla.

  Re: Jälkivuoto alkanut uudestaan vai kuukautiset?

Lähettäjä: AveMaria 
Päivämäärä:   27.9.24 09:08:23

Soittoa: kiitos! Soitin jo pari pv sitten naistentautien päivystykseen tuon lievän kipuilun vuoksi mutta sanoivat että on harvinaista että tulehdus tulisi näin pitkän ajan jälkeen mutta silloin ei ollut tuota vuotoa. Voisin varmuudeksi laittaa viestiä neuvolaan.

  Re: Jälkivuoto alkanut uudestaan vai kuukautiset?

Lähettäjä: Malla O 
Päivämäärä:   27.9.24 09:26:16

Minulla oli alatiesynnytyksen jälkeen jälkivuotoa 4vk ja sitten 6 viikon kohdalla alkoivatkin menkat ihan säännöllisinä. Täysimetin 8kk ikään. Ja menkkakivut olivat aivan yhtä pahat kuin ennen synnytystäkin, joillekin kun sanotaan että synnytys vaikuttaisi jotenkin kipuja lieventävästi niihin jatkossa. 45v iässä tulivatkin sitten vaihdevuodet ja vuodoton hoito, ihanaa ettei tarvitse enää kärsiä menkoista =).

  Re: Jälkivuoto alkanut uudestaan vai kuukautiset?

Lähettäjä: Malla O 
Päivämäärä:   27.9.24 09:27:02

Niin ja onnittelut pienokaisesta! <3

  Re: Jälkivuoto alkanut uudestaan vai kuukautiset?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.9.24 10:36:57

Täysimetin itsekin ja sektiotkin tehty mutta menkat tosiaan alkoivat nopeasti. Sain toisen lapsemme vuoden iköerolla. Eli hyvinkin aloittajalla ne syynä.

  Re: Jälkivuoto alkanut uudestaan vai kuukautiset?

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   27.9.24 10:52:34

Minulla kävi tasan tuolla tavalla myös. Sektion jälkeen ja täysimetyksestä huolimatta menkat alkoivat todella nopeasti. Menkat aiheuttivat kipuja noin viikon ennen, kuin sitte alkoivat.

Jos mietityttää, niin mene tsekkauttamaan itsesi, olen kyllä kuullut siitä, että kohtutulehdus olisi tullut vielä myöhemminkin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.