Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: väsy 
Päivämäärä:   26.9.24 21:23:10

Elämä on jo vuosia ollut pelkkää taistelua. Olen yrittäjä, ja niin kuin moni muukin yrittäjä, olen töissä käytännössä aina. Ajatus siitä, että olisi jokainen viikonloppu vapaa (tai edes yksi kuukaudessa) ja voisi pitää neljän viikon kesäloman, tuntuu kaukaiselta ja epätodelliselta haaveelta, vaikka se on todellisuutta monille ihan tavallisille suomalaisille.

Yritykselläni ei mene hyvin. En ole tekemässä konkurssia tai ainakaan sellainen ei ole näköpiirissä ihan pian, mutta viivan alle jää aivan liian vähän. Palkkani on huono. Olematon. Olen viime aikoina alkanut saada melkein paniikkikohtauksia, kun täytyy maksaa jotain vähänkin kalliimpaa, on kyse sitten yrityksen menoeristä tai omista menoistani. Ei yksinkertaisesti ole kunnolla varaa juuri mihinkään, vaan jokainen isompi meno on kuin isku vasten kasvoja.

Tällainen isku tuli taas viime viikolla, kun käytin erään toisen yrittäjän palveluja ja siitä tuli lasku. Lasku oli hirmuisen iso. :( En voi mitään sille, että minulle tulee hirveän paha mieli siitä, että kun itse ostan joltain jotain palvelua (yleensä vain pakon edessä, kun ei ole muuten varaa), niin muut tuntuvat voivan laskuttaa työtunneistaan valtavia summia. Miksi heidän työnsä on niin paljon arvokkaampaa kuin minun? Minun on pakko kilpailutilanteen vuoksi pitää hinnat alhaalla, ja silti asiakkaita ei tahdo riittää.

Tiedän, että joku sanoo nyt, että minulla on paska yritys tai olen huono työssäni, mutta tätäkään en tunnista. Minulla on vakituisia asiakkaita, jotka ovat todella tyytyväisiä, ja välillä joku uudempi asiakas suorastaan ihmettelee, kuinka hyvää palvelua minulta saa. Silti asiakkaita ei ole tarpeeksi eikä taksoja voi pitää riittävän korkeina.

En voi mitään sille, että tulee katkera olo, kun itselleni kaikki, minkä ostan, tuntuu aina olevan todella kallista, ja joudun raatamaan päiväkausia maksaakseni toisen ihmisen parin tunnin työstä. Muiden työ on kallisarvoista ja omani tuntuu olevan kovin halpa-arvoista. :(

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: Siis 
Päivämäärä:   26.9.24 21:36:57

Millä alalla yrität? Oletko yksin vai onko työvoimaa? Onko jotain kuluja mitä karsia?

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.9.24 21:46:19

Miten nopeasti voisit ajaa yrityksesi alas, jos saisit töitä muualta?

Millaiset elinkustannukset sinulla on henkilökohtaisesti, miten pärjäisit jos olisit hetken työtön jos laitat yrityksen pakettiin?

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: väsy 
Päivämäärä:   26.9.24 22:05:22

En mieluiten kerro, mistä alasta on kyse, koska tiedän, että minulla on ht.nettiä lukevia tuttuja. Olen yksinyrittäjä.

Kaikki yrityksen kulut, joita voi pitää vähänkin ylimääräisinä, olen karsinut. Olen karsinut jopa sellaisia kuluja, joita ei välttämättä olisi kannattanut karsia... Yksityiselämässäni kituutan kunnolla, kämpän pidän viileänä ja kaikki lehti- ja suoratoistotilaukset olen lopettanut aikoja sitten. Ostan ruoan alennuksesta aina, kun se on mahdollista. Elinkustannuksia nostaa silti omakotitalo. Sen vaihto ei kuitenkaan ole järkevää, koska kyseessä on velaton talo, joka on kuitenkin vanha ja sellaiselta alueelta, ettei siitä myydessä saa paljon mitään.

Yrityksen alasajo on tietysti käynyt mielessä, mutta minulla on reilusti yritystoimintaan liittyvää velkaa. Töiden löytäminen olisi todennäköisesti hankalaa (olen kokeillut ennen yrittäjäksi ryhtymistä), ja yksi osa ongelmaa on totaalinen uupumus. :( En tiedä, jaksanko nykyisessä tilassani uutta työtä, ja kuka haluaa palkata loppuunpalaneen ex-yrittäjän, joka haluaa muualle töihin päästäkseen helpommalla? Uudelleenkouluttautuminen olisi tietysti yksi vaihtoehto, mutta olen tosiaan niin uupunut, että yhtä hyvin voisin ajatella uivani Amerikkaan kuin lähteväni koulun penkille moneksi vuodeksi.

Olen ajanut itseni melkoiseen umpikujaan, ja sehän tässä niin kauheaa onkin, kun sellaisia ratkaisuja, jotka oikeasti pystyisin ja jaksaisin toteuttaa, ei tunnu olevan. :(

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.9.24 22:07:19

Sinulla ei ole edes yhtä vapaaviikonloppua kuukaudessa
Olet töissä käytännössä aina
Palkkasi on olematon
Elämäsi on pelkkää taistelua
Saat voimakkaita ahdistuskohtauksia

Saanko kysyä miksi olet yrittäjä?
Mikä asia pitää sinut yrittäjänä?
Onko kyse siitä, että sinua hävettäisi lopettaa?

Minäkin olen hyvä, ellen erinomainen eräässä asiassa ja voisin myydä tätä palvelua mutta en tee sitä, koska tiedän etten voisi elättää sillä itseäni. Se on minulle nyt hauska harrastus josta saan toisinaan roposia.

Tuo sinun listasi kuulostaa joltain kiinalaisen työsopimuksettoman hikipajatyöntekijän arjelta. En ymmärrä miksi vapaaehtoisesti haluat olla siinä asemassa.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: ilta 
Päivämäärä:   26.9.24 22:11:36

Kyllähän tää kuulostaa siltä tilanteelta, että pillit pussiin ja etsit töitä muualta. EI tuo mielekkäältä kuulosta. Esimerkiksi oppisopimuskoulutus voisi olla järkevää.

Olet ilmeisesti alalla jolla tosi vääristynyt kilpailutilanne. Jos nyt jääräpäisesti haluat tehdä töitä, Oletko kokeillut, mitä oikeasti tapahtuu jos nostat hintoja? Voiko hintojen nostamisen sijasta pienentää palveluita? Esimerkiksi ennen 45 min hieronta, on nyt 40 min hieronta (hinta sama), mutta myytkin sitten kalliimalla myös 60 min hierontaa? Kaikilla aloilla tämä ei toki mahdollinen. Ehdottaisin jotain yrittäjäkoulutusta jota kautta voisi saada yrityskummin auttamaan näissä pähkäilyissä.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.24 22:13:17

Lähipiirissä seurannut yhtä yrittäjää jonka fyysinen terveys ei kestä ja ihan viimesillä voimilla vaan yrittää. Asiakkaat vähentynyt huomattavasti maan taloudellisen tilanteen vuoksi, vähentänyt koneistoa, vaihtanut edullisempaan paikkaan firman... Huonosti menee ja se terveyskin, mutta ei, ei voi lopettaa. Ei kuuntele perhettään, ei ketään. Varmaan lopettaa siinä vaiheessa kun istuu reilu nelikymppisenä pyörätuolissa ja miettii, oliko terveyden hukkaaminen työlle sen arvoista.

Kannattaa sinunkin miettiä, onko yritys oikeasti niin tärkeä että haluat hukata itsesi kokonaan sille, myös mielenterveyden (uupumus).

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: Allu 
Päivämäärä:   26.9.24 22:18:26

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Pahimmassa tapauksessa velkaannut vain lisää, kunnes se konkurssi on ainoa vaihtoehto. Parempi ajaa toiminta itse alas ja etsiä palkkatöitä, joilla maksat velat pois.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: väsy 
Päivämäärä:   26.9.24 22:18:48

Saanko kysyä miksi olet yrittäjä?
En ole alun perin todellakaan tiennyt, että päätyisin tähän tilanteeseen. Olen ryhtynyt yrittäjäksi, koska se on tuntunut parhaalta mahdollisuudelta hyödyntää omaa osaamistaan ja tienata leipänsä. Tiesin kyllä, että yrittäjyys voi olla kovaa, mutten tiennyt, että voin joutua tilanteeseen, jossa annan aivan kaikkeni ja vähän enemmänkin enkä saa siitä silti edes välttävää korvausta.

Mikä asia pitää sinut yrittäjänä?
Isot yritystoiminnan velat sekä täydellinen energian puute. Mitä ikinä muuttaisinkin, muutos olisi iso, ja isot muutokset vaativat voimaa. Mistä sen kaivaisin? Jaksan juuri ja juuri raahustaa päivästä toiseen, joten ajatus siitä, että jaksaisin myllätä elämäni uuteen uskoon, on ihan mahdoton.

Onko kyse siitä, että sinua hävettäisi lopettaa?
No täytyy myöntää, että kyllä hävettäisikin, mutta käytännön esteet ovat silti painavampi asia vaakakupissa. Yrityksellä on velkaa, ja muualle töihin menemisessä häpeä olisi paljon pienempi ongelma kuin se, että tuskin edes saisin töitä, ja jos saisin, en tiedä, jaksaisinko enää edes opetella uutta työtä ja sopeutua siihen. Takki on oikeasti todella tyhjä. :(

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.9.24 22:20:27

"Yrityksen alasajo on tietysti käynyt mielessä, mutta minulla on reilusti yritystoimintaan liittyvää velkaa."

Mitä sillä velalla on hankittu? Voiko ne asiat myydä? Olisiko mahdollista myydä yrityksen liiketoiminta ja irtain omaisuus, siinähän saisi joku valmiin asiakaskunnan mukana.

Ota yhteyttä pankkiin ja kirjanpitäjään ja selvitellään, mitä mahdollisuuksia sinulla on.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: väsy 
Päivämäärä:   26.9.24 22:30:48

"Ihan sama se on palkansaajillakin. Joka ilta se tonnin kuussa tienaava siivooja miettii että miksi dirika tienaa 10000 kun he molemmat kuitenkin tekevä tsen saman 8 tunnin päivän 5 päivänä viikossa. Onko hänen työnsä oikeasti kymmenen kertaa arvokkaampaa, ihan oikeasti?"

Paitsi että palkansaajia lainsäädäntö suojelee hyvin monella tavalla. Siivooja voi tehdä 8 tunnin työpäivän 5 päivänä viikossa. Yrittäjä saattaa tehdä 10 tunnin työpäivän 7 päivänä viikossa, eikä kukaan tule sanomaan, ettei näin saa olla. Ja parhaassa tapauksessa palkaksi tuosta saa sellaisen summan, että siivoojan tonni käy melkein kateeksi. Ai niin, siivooja voi pitää myös kesäloman ja hän voi sairastaessaan olla pois töistä.

En selitä tätä vähätelläkseni matalapalkka-alojen työntekijöiden ahdinkoa, mutta sen matalapalkka-alan itsekin joskus kokeneena voin kertoa, että ahdingossa ollaan ihan uudella tasolla, kun saat max. sen matalapalkka-alan työntekijän palkan ja teet 1,5-2 kertaa enemmän töitä ilman mitään palkansaajien etuja, suojaa tai turvaa.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   26.9.24 22:34:20

Liiketoimintasi ei siis ole kannattavaa, mitä järkeä sellaista on jatkaa??

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.24 22:36:40

Mene palkkatöihin. Sillä tuosta pääsee.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: Poli 
Päivämäärä:   26.9.24 22:46:23

Haluat muutosta, mutta kukaan muu ei voi sitä tehdä puolestasi. Missä ajattelet olevasi 10 vuoden päästä jos et tee mitään?
Olisiko ollut järkevää tehdä muutos jo 10 vuotta sitten?
Jos sairastut ja joudut vuodeksi sängyn pohjalle, mitä tapahtuu?

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.24 23:04:00

"Mitä ikinä muuttaisinkin, muutos olisi iso, ja isot muutokset vaativat voimaa. Mistä sen kaivaisin? Jaksan juuri ja juuri raahustaa päivästä toiseen, joten ajatus siitä, että jaksaisin myllätä elämäni uuteen uskoon, on ihan mahdoton."

Sinä kaivaisit sen voiman säännöllisestä työajasta ja vapaista viikonlopuista. Palkkapäivistä. Vuosilomasta ja mahdollisuudeata sairauslomaan. Siitä että elämä on muutakin kuin pelkkää taistelua päivästä toiseen.

On turha jatkaa pään seinään hakkaamista kun homma ei toimi.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: Hilu 
Päivämäärä:   26.9.24 23:04:11

Ei siinä nyt muu auta kun tehdä kululaskelma uusiksi, laskea paljonko tarvitset myyntiä voidaksesi maksaa itsellesi palkkaa ja muut kulut ja sen jälkeen arvioida, onko yrityksellä edellytyksiä kannattavaan liiketoimintaan. Jos ei, pillit pussiin ja omaisuus myyntiin. Toivottavasti yrityksen velkojen edestä on myös kiinteää, myytävää omaisuutta?

Se kannattava versio on se, että nostat hinnat sille tasolle missä ne pitää olla ja hyväksyt sen että osa asiakkaista vaihtaa muualle. Käyt myös firman kulut läpi ja mietit hinnoittelurakenteen, esimerkiksi tuo aikaveloitus oli hyvä pointti mikäli myyt aikaa/palvelua, nipistät tunnista 10min ja hinta pysyy samana/nousee vähemmän kuin koko tunnin hinta. Vastaavasti etsit edullisemman tavarantoimittajan tai raaka-aineet jos valmistat itse jotain.

Onhan sinulla joku yrittäjäkollega tai ystävä jonka kanssa sparrata tai edes purkaa mieltäsi?

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   27.9.24 07:44:22

Kävisin ehkä juttelemassa paikallisen yritysneuvojan kanssa, josko yrityksen toiminnassa olisi jotain fiksattavaa jolla saada kannattavuus paremmalle tolalle ja jota et vain ole hoksannut? Ei se ota jos ei annakaan, neuvonta on maksutonta.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: ´´ 
Päivämäärä:   27.9.24 07:51:43

Tämän vuoksi minusta ei koskaan voi tulla yrittäjää, koska en kehtaisi laskuttaa keneltäkään mitään tai ainakaan riittävästi. Aloittajan kannattaa joko jostain kasvattaa selkäranka tai lopettaa kannattamattoman yrityksensä. Jos vain haudassa on aikaa levätä, niin se aika voi tulla nopeammin kuin uskotkaan.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   27.9.24 08:07:51

Kamala tilanne sinulla =( itse lähes samassa tilassa. Lomia ei vuosiin, pakka työstä surkea. Varmaan tienaisin paremmin porrassiivoojankin. Yksin yrittäminen on ihan per..tä. Ei työkavereita joiden kanssa kiroilla tilannetta ja pohtia ratkaisuja. Mulla ei onneksi ole enään yritysvelkaa mutta työn yksinäisyys, ainainen stressi, lomattomuus, 24/7 työpaikalla (kotona) sekä pieni palkka väsyttää. Voimia sulle ratkaisujen tekoon, itse pohdin joka päivä muutoksen tekoa. Kyllä me hengissä selvitään <3

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.9.24 08:10:26

Minun äitini oli tuossa samassa tilanteessa vuosikausia eikä suostunut lopettamaan yritystä. Teki lopulta itsemurhan ja jätti verovelkaisen yrityksensä jälkipolven hoidettavaksi. Kannattaa miettiä, mihin ainoan elämänsä täällä käyttää.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.9.24 08:24:01

Yritä vaan saada itsellesi rajattua omia päiviä että jaksat. Se on ikävä tosiasia että meitä yrittäjiä ei suojele kukaan. Meillä on vaan velvolliuuksia ei oikeuksia.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   27.9.24 08:34:33

Tällä foorumilla käy niin paljon porukkaa, että kukaan ei sinua tunnista vaikka kertoisitkin minkä alan yritys on kyseessä.

Yllä onkin jo tosi hyviä neuvoja. Joko yritys on saatava jollakin tavalla kannattavaksi, tai sitten on laitettava pillit pussiin. Tuossa samassa tilanteessa ei kannata alkaa rypemään yhtään pidemmälle. Irtaantuminen ei ole sen mukavampaa vuosien päästäkään, poltat vaan itsesi totaalisesti loppuun.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: Nivea 
Päivämäärä:   27.9.24 09:46:29

Nyt aloittajalle iso ja lämmin rutistus!
Vaikkei se auta kuin sen hetken.

Tiedän tunteen, uin samassa suossa.
Mikään ei riitä, ei se että olet aina töissä (minulla se tarkoittaa ykkösvapaata 2 vkon välein) ja yrität hoitaa kaikki minttiin, aina on rahat loppu ja rästilaskuja jää seuraavalle kuukaudelle => lumipallo-ilmiö on valmis.
Omalla alallani palkkatöitä olisi valita asti, mutta PAKKO jatkaa yrittäjänä että raha liikkuu. Tätä ei monikaan ajattele. Jos yrityksellä on velkaa, on usein lyhennykset suurin menoerä.
Mulla liikevaihto n. 55000€/vuosi, josta liikevoittoa n.13500€/ vuosi. Jokainen voi laskea mitä firman pyörittäminen maksaa....
Reilu tonni "jää" kuukautta kohti palkkaa, josta lainanlyhennykset vie 1800€/kk, sähköt ka.n. 400€/ kk, yel 400€/kk, pakolliset muut vakuutukset 120/kk, + MUU elämä ja laskut.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: Raisa 
Päivämäärä:   27.9.24 10:02:18

Saanko veikata?

veikkaan, että aloittaja on hevostalliyrittäjä, joka tarjoaa täyshoitopalveluita.

Pikku vinkki aloittajalle: Nyt vaan ajat toimintasi alas, ei ole mikään häpeä myöntää, ettei tämä kannattanut. Jos alalla on vääristynyt hintakartelli, niin anna olla ja hyppää itse pois siitä sirkuksesta. Anna niiden "tyhmempien" yrittäjien jäädä puoli ilmaiseksi tarjoamaan palveluitaan.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: "Yrittäjä " täällä 
Päivämäärä:   27.9.24 10:07:25

Otan osaa ja voin samaistua täysin tilanteeseen. Itse olen talliyrittäjä, sen uskallan sanoa ja painin jatkuvasti laskujen ja oman hyvinvoinnin rajamailla. Tili näyttää joskus nollaa pitkiä aikoja ja silloin ei ole vara käydä kaupassa, tankata autoa, joskus loppunut kaurahiutaleet ja makaronit ja eletään teellä tai jollain raanavedellä useita päiviä. Luojan kiitos vuoden heinät ja kaurat on varastossa sekä kuivikekasat ei lopu. Sen takia ilmeisesti omistajatkaan ei välitä maksuistaan vaan venyttävät ja maksavat milloin muistavat. Asiakkaista ei ole pulaa, mutta nykykustannusten noustua käteen ei jää todellakaan mitään kulujen jälkeen. Konehuollot vie sitten loputkin jos jotain myel- maksujen jälkeen jää. Pitäisi nostaa hintoja. Pitäisi palkata työntekijä että saisi itse levätä, mutta jokainen tietää ettei se käytännössä onnistu niin vain. Täällä on kovaa kilpailua ja verottomana sekä muualta elantonsa saavat talliyrittäjät polkevat hintoja. Tässä ei kuitenkaan ole oikein erikoiosaamista millä korvata kalliimpi tallimaksu, muutoin kuin luotettava ja varma hoito.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.9.24 10:20:24

Aloittaja, käy ihan ensimmäisenä lääkärissä ja ota pitkä sairasloma. Sitä varten niitä myel/yel-maksuja on maksettu, että saa sairastaa. Määrittelemättömästä ahdistushäiriöstä kirjoitetaan maksettavaa sairaslomaa, mikäli lääkäri ei satu tietämään.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: Helmi 
Päivämäärä:   27.9.24 10:29:25

Et ole tilanteesi kanssa yksin. Suomi ui kohta syvissä vesissä ja suurinosa pienyrittäjistä on samassa jamassa.

Vinkkejä:

-Laita lainan maksuerät minimiin ja selvitä kulut minimiin
-Ota joku edullinen irtiotto arjesta ja jätä talo ja muut kokonaan ja lähde vaikka lappiin sesonkitöihin.
-Luultavasti uupumus alkaa hellittää heti, kun pääset kotiympyröistä pois ja pääset uusiin työtehtäviin.
-Yritä panostaa uusien töiden jälkeen palautumiseen, ihan vaikka kevyt lenkki ja hyvä ruoka tms
-Yksinkertaista elämääsi, kaikki turha huolta-aiheuttava pois ja yritys kaniin

Kun saat uutta näkökulmaa ja hetkellisen breikin yrittämisestä, niin mieti uusi ala jolle voisit lähteä.

  Re: Uupunut yrittäjä :(

Lähettäjä: väsy 
Päivämäärä:   27.9.24 10:35:11

Kiitos tuesta, ja tsemppiä kovasti samassa suossa tarpoville! <3

En ole talliyrittäjä. Jos olisin, sen uskaltaisin kertoa, kun tällä foorumilla heitä pyörii varmaan kymmeniä, niin siitä tuskin tulisi tunnistetuksi. :D Tunnen senkin alan kyllä jotenkin, koska olen joskus nuorena ollut talleilla töissä ja tuttavapiirissä on pari talliyrittäjää. Tilanteeni on kuitenkin samantapainen kuin monella talliyrittäjällä. Siis sen suhteen, että tälläkin alalla järkevä hinnoittelu on melkein mahdottomuus ja melkein aina täytyy olla töissä, vaikkei mitään jää käteen.

Joku epäili, etten kehtaa pyytää työstäni asiallista korvausta. Ei ole siitä kiinni! Ihan aina, kun tiedän, että jonkun tuotteen voi hinnoitella kunnolla, sen myös teen! Tunnen kuitenkin tämän alan ja paikallisen markkinatilanteen kaikkien näiden vuosien jälkeen sen verran hyvin, että tiedän, miten voi hinnoitella ja miten ei, jos haluaa, että joku asiakas vielä käy. Näilläkin hinnoilla, joilla en meinaa saada itselleni mitään palkkaa, hinta on jo osasyy siihen, ettei asiakkaita ole tarpeeksi. Markkinatilanne on ihan sairas. :/

Kun te monet varmaan tunnette hevosalaa jonkin verran, niin tilannetta voi verrata siihen, että kysyisi tallinpitäjiltä, että no miksi he eivät vain nosta tallivuokria 1500 euroon, niin jäisi jotain käteen. Tiedätte varmaan vastauksen, ja vastaus on minun alallani ihan sama.

Pienyrittäjillä ei tosiaan ole mitään oikeuksia, se on tullut selväksi. Jos joku jättäisi työntekijän ilman palkkaa kymmenistä ylityötunneista ja suuresta osasta niitä muitakin työtunteja, se olisi törkeää, kaikki tuomitsisivat sen ja siitä joutuisi vastuuseen. Yrittäjälle voi hyvinkin käydä juuri noin kuukausi toisensa perään, että raadat korvauksetta. Kukaan ei tule sanomaan, että on väärin, ketään ei saa vastuuseen ja empatiakin on usein tiukassa. Mitäs läksit, yrityksesi on varmaan paska, etkö osaa laskea, ihan oma vika jne.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.