Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitkä teidän vahvuudet ja heikkoudet?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   26.9.24 19:34:50

Yleisesti mitä sinä pidät itselläsi vahvuuksina ja mitkä sinun heikkoudet?

  Re: Mitkä teidän vahvuudet ja heikkoudet?

Lähettäjä: Cashew 
Päivämäärä:   26.9.24 20:43:49

Vahvuuksiani hmmm.. sanoisin ehkä helposti lähestyttävyys, kuuntelutaito ja sellainen kyky olla aidosti läsnä sekä aito välittäminen muista. Ja kyky nähdä kauneutta ympärillä vähän joka asiassa.
Heikkouksiin (joita on huomattavasti vahvuuksia pidempi lista :D) kuuluu mm tietynlainen liiallinenkin herkkyys, itsevarmuuden puute ja epäonnistumisen pelko, stressiherkkyys ja yliajattelu jne. Olen myös täysin osaamaton mm keittiössä enkä ymmärrä koneista tai esim autoista yhtään mitään. Muistini on myös huono. Ilman listoja unohtelen asioita.

  Re: Mitkä teidän vahvuudet ja heikkoudet?

Lähettäjä: Moona 
Päivämäärä:   26.9.24 20:50:55

Voi Cashew, täällä samanlainen!
Poikkeuksena se, että osaan laittaa ruokaa, leipoa ja vähän ymmärrän autoistakin.
Muuten ollaan ihan samiksia!

  Re: Mitkä teidän vahvuudet ja heikkoudet?

Lähettäjä: Eessa 
Päivämäärä:   26.9.24 20:52:53

Vahvuudet
Älykkyys
Jaksaminen haasteissa ja vastuutehtävissä
Osaan pitää huolta hyvinvoinnistani
Taloudelliset kestävät valinnat kulutuksessa
Olen hyvä ystävä.

Heikkoudet
Hermostun hitaista ihmisistä
Olen konflikteja välttelevät, välillä olisi parempi lyödä nyrkki pöytään!
Perussairauksieni takia en pysty enää parhaimpaani
Välillä arastelen riskejä, välillä voisi päästä helpommin samaan tai parempaan lopputulokseen, jos eläisi vähän reunalla!
Rakkauselämä on aika laimeaa, mutta ehkä en ole vain tavannut sitä oikeaa.

  Re: Mitkä teidän vahvuudet ja heikkoudet?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.9.24 20:56:40

Olen ihan liian herkkä tunneasioissa.

En henno tappaa edes hyttystä. Kirjaimellisesti. Mulla on ja aina on ollut lemmikkejä ja kun pitää tehdä eutanasiapäätös, teen ne kyllä enkä anna eläimen kärsiä mutta siis se tuska jota koen on ihan epänormaalia. Joo, kaikki kokee syvää tuskaa kun pitää rakas lemmikki lopettaa mutta mulla tää on tasoa lopetan syömisen kuukaudeksi, paino putoaa 10kg, en nuku silmäystäkään, jätän hampaat harjaamatta ja menen ihan sekaisin. Samoin jos tulee ero parisuhteesta tai vaikka kevyestä tapailusuhteesta niin menen yhtä lailla sekaisin. Silti kyllä teen niitä ratkaisuja ja olen itse päättänyt suhteita mutta reaktioni ovat aivan, aivan täysin ylimitoitettuja.

On myös rasittavaa että jos näen jotain oikein kaunista niin saatan alkaa itkemään ihan kunnolla niiskuttaen kun se on niin ihanan kaunista. Tänään porasin työmatkalla kun kastehelmet niin kauniita. On ollut tilanteita kun olen syvästi ärsyttänyt itseänikin kun kyyneleet sumentaa tärkeän näkökyvyn tai nenä valuu räkää ja ei ole nenäliinaa.

Voi kun olisi paljon kovempi. Siis oikeasti miten helppoa asiat olisi jos ei ottaisi kaikkea näin raskaasti, en voi tälle mitään uskokaa huviksenne. En osaa "kovettua" vaikka paljon on ihan aikuisten oikeasti raskaita asioita koettuna.

Hyvänä puolena taas se että olen immuuni ryhmäpaineelle. Minua ei jostain syystä kiinnosta yhtään mitä muut ajattelevat, mitä minun pitäisi muiden mielestä tehdä tai ajatella. En yhtään osaa miettiä mitä muutkin minusta miettivät tai että elänkö nyt niin kun ikäiseni pitäisi tai onko joku asia jonkun toisen mielestä väärin tehty. Minuun on todella vaikea painostamalla vaikuttaa.

  Re: Mitkä teidän vahvuudet ja heikkoudet?

Lähettäjä: Cashew 
Päivämäärä:   26.9.24 21:03:17

LähettäjäMoona
Päivämäärä26.9.24 20:50:55

Voi Cashew, täällä samanlainen!
Poikkeuksena se, että osaan laittaa ruokaa, leipoa ja vähän ymmärrän autoistakin.
Muuten ollaan ihan samiksia!

Oi miten hauskaa (ja samaan aikaan otan osaa heikkouksien osalta XD)! Olipa ihana kommentti :)

  Re: Mitkä teidän vahvuudet ja heikkoudet?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   26.9.24 21:17:32

Olen sosiaalinen ja helposti lähestyttävä, mutta myös hyvä kuuntelemaan. Moni avautui murheistaan minulle (vaikken välttämättä edes tahtoisi).
Olen hyvä organisoimaan erilaisia asioita. Järjestämään juhlia, matkoja, suunnittelemaan listoja ja ottamaan asioista selvää sekä myös informoimaan muita asioista selkeästi.
Olen todella hyvä ruoanlaittaja ja kaikki onnistuu. En käytä juurikaan valmiita reseptejä, vaan sekoittelen, sävellän ja lisään omiani. Ruokani on aina todella hyvää.
Minulla on poikkeuksellisen kaunis käsiala.
Olen kiinnostunut miltei kaikesta ja minut on helppo saada mukaan tekemään asioita. Tästä syystä olen opiskellut paljon erilaisia asioita eri aloilta ja kehitän itseäni jatkuvasti.

Olen musikaalisesti vaesin lahjaton.
En ole kovinkaan urheilullinen.
En osaa leipoa, se on liian kurinalaista makuuni. Osaan joo sämpylät, pitaleivät, ruislimput tms, mutta mitään makeita en osaa.
Olen taipuvainen stressaamaan asioista, etenkin kiireessä. Ahdistun kovasti, jos aikataulut eivät pidäkään jostain syystä ja se valitettavasti myös näkyy.
Olen aika lyhytjänteinen ihminen. Kiinnostun jostain, otan siitä selvää ja innostun hurjasti hetkeksi ja sitten asia jää. Arvostan pitkäjänteisiä ihmisiä kovasti.
En ole tippaakaan kunnianhimoinen. Riittää hyvin, että olen hyvä niissä asioissa, joista pidän.
En ole kilpailuhenkinen, mikä vaikeuttaa asioita elämässäni.
Olen nälkäisenä tosi ärsyttävä ja kiukkuinen.
Olen todella onnettomuusaltis. Milloin on kipsi kädessä, milloin kävelen kepeillä, milloin leikkaan sormenpään irti jnejne.
Olen huono täyttämään lomakkeita. Jostain syystä niiden täyttäminen ahdistaa kamalasti ja pelkään tekeväni virheitä.

  Re: Mitkä teidän vahvuudet ja heikkoudet?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.9.24 21:27:24

Olen älykäs ja keskustelutaitoinen. Pystyn keskustelemaan melkein mistä tahansa asiasta ja olen kiinnostunut muiden ihmisten tarinoista. Olen myös helposti lähestyttävä, moni tuntee olonsa rennoksi seurassani ja pystyy avautumaan vaikeistakin asioista.

Olen myös organisointikykyinen, suunnitteutaitoinen ja tietyllä tapaa "tomera" - jos päätän tehdä jonkin asian, se yleensä tulee tehdyksi (tai vähintään suunnitelluksi) heti.

Toisaalta olen taipuvainen yliajatteluun, saatan vatvoa jotain asiaa ikuisuuksia ja kehittää siitä päässäni paljon pahemman, kuin mitä se oikeasti on. Tylsistyn/kyllästyn arkeen myös aika helposti - aina pitäisi olla jotain ole jotain kivaa, mitä odottaa.

Olen myös osannut valita itselleni tosi epäsopivia miehiä, koska en osaa ihastuneena ajatella tarpeeksi rationaalisesti. Olen kyllä hyvä neuvomaan muita parisuhdeaasioissa, mutta itse en osaa noudattaa omia periaatteitani. Nykyinen parisuhde on hyvä, mutta silti pelkään sen kaatumista. Niin ja en jaksa oikein laittaa ruokaa :D

  Re: Mitkä teidän vahvuudet ja heikkoudet?

Lähettäjä: Joku vaan 
Päivämäärä:   26.9.24 21:30:01

Sillain outoa niin minun vahvuuteni ovat samalla myös heikkouksiani.

  Re: Mitkä teidän vahvuudet ja heikkoudet?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   26.9.24 21:35:23

Joku Vaan, ei siinä ole mitään outoa. Esimerkiksi minulla tuo asioista innostuminen ja niihin uppoutuminen on vahvuus, mutta myös heikkous, kun hetkellisen kiinnostuksen jälkeen jokin projekti voi unohtua täysin.

  Re: Mitkä teidän vahvuudet ja heikkoudet?

Lähettäjä: M50 
Päivämäärä:   27.9.24 01:19:54

Vahvuudet: Olen erittäin tarkka, tunnollinen ja luotettava. Fiksu, nopea oppimaan, en pelkää haasteita, sitkeä ja päämäärätietoinen. Osaan tarvittaessa ajatella laatikon ulkopuolelta ja ongelmanratkaisukykyni on loistava. En ole muutosvastarintainen, koska tiedän että koko elämä perustuu jatkuvaan muutokseen. Tulen hyvin toimeen erilaistenkin ihmisten kanssa. Hyvin kehittynyt oikeustaju josta en voi tinkiä, puolustan välillä sellaisiakin joita "ei saisi" puolustaa, jos koen heidän kärsivän vääryyttä.

Heikkoudet: Suurimpana ihan pohjaton laiskuus. Myös tietynlainen keskittymiskyvyn puute - singahtelen helposti asiasta toiseen ja hyvä alku jää kesken, tai sitten jään mikrotasolla hieromaan jotain asiaa aivan älyttömään täydellisyyteen asti josta johtuen sen kanssa kestää ihan tolkuttoman kauan. Närkästyn helposti jos joku tulee neuvomaan tai pätemään asiassa jonka mielestäni osaan itsekin, erityisesti jos kyseessä on nk. oppiriita ja puuttuja edustaa eri näkemystä kuin minä, mutta yrittää esittää sen objektiivisesti parempana. En tykkää olla esillä tai johtaa, vaikka pakon edessä teen sen hyvinkin. Hyvin kehittynyt oikeustaju josta en voi tinkiä, otan välillä itsekin takkiin siksi että joku muu saisi sen mikä hänelle kuuluu.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.