Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.24 18:39:09

Suuttuisitko, tai aloittaisitko töissä sodan, jos joku olisi käyttänyt töihin kotoa tuomaasi koroketta kakkajakkaranaan? Eli sellainen muovinen koroke, joita on monesti esim. lapsille, että yltävät nousemaan pöntölle tai käsienpesuun.

Työkaveri oli tällaisen tuonut kotoaan töihin, jotta yltäisi ylimpiin kaappeihin. Toisessa vuorossa oleva työntekijä oli huomannut käyttää tätä kakkajakkaranaan, ja oli jäänyt kiinni kun koroke oli unohtunut vessaan. Kertoi tästä kuitenkin avoimesti, kun asiasta tuli puhetta.

Nyt tämä korokkeen tuonut on tyrmistynyt ja verisesti loukkaantunut, miten kukaan viitsii näin tehdä. Koroketta lainannut on pahoitellut, mutta vaikuttaa siltä ettei loukkaantunut osapuoli paina hommaa villaisella.

Itse olen tilanteesta ulkopuolinen, huvittunut sivustaseuraaja. Mitä ajatuksia herättää? :D

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   26.9.24 18:41:34

En minä tuosta nyt mitään suurempaa riitaa tekisi, mutta ymmärrän, että tavaroiden lainaaminen luvatta ärsyttää. Tuossa on vielä tuollainen hygienia-asia lisäksi.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: Ghh 
Päivämäärä:   26.9.24 18:43:10

Mikä on kakkajakkara?

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.9.24 18:44:35

Vähän riippuu siitä, missä ko. jakkaraa säilytetään. Jos yleisissä tiloissa, silloin se on oletusarvoisesti yleisessä käytössä myös.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   26.9.24 18:46:18

t, mikä hygienia-asia? Kyse kuitenkin muovijakkarasta, jolla muussa käytössä seisotaan, ja jolle vessassa istuessa nostetaan jalat. Et kai sinä siihen persettäsi pyyhi, tai sille pasko?

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   26.9.24 18:47:36

d: "Et kai sinä siihen persettäsi pyyhi, tai sille pasko?" En toki. Ajattelin hygieniaa eri tavalla (vinkki: se tila, jossa yleensä virtsaaminen ja ulostaminen suoritetaan).

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: se työkaveri 
Päivämäärä:   26.9.24 18:54:47

Hei, relatkaa vähän. Se on lopultakin vain jakkara :)

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.24 19:23:00

"Ajattelin hygieniaa eri tavalla (vinkki: se tila, jossa yleensä virtsaaminen ja ulostaminen suoritetaan)."

Miten eri tavalla? Käythän sinä kai siellä tilassa samoilla kengilläkin kuin muualla työpaikalla?

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.9.24 19:30:33

Tämä koko keissi on ihan naurettava. Ensinnäkin, työnantajan on kustannettava välineet, jotta työntekijä ylettyy sinne, mihin pitää. Toiseksi, jakkaran lainaaja on ihan urpo. Kenelle tulee mieleen ottaa muussa käytössä olevaa jakkaraa vessaan? Miksi joku edes tarvitsee töissä jotain kakkajakkaraa? En suuttuisi, nauraisin ja pyörittelisin epäuskoisena päätä.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: Huvittuisin 
Päivämäärä:   26.9.24 19:36:07

Meillä lapset käytti pienenä tuollaista.
Nauraisin myös koko jutulle ihan tuosta syystä että yhdistän jakkaran siihen että lapsi ei yletä istumaan pöntölle.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.9.24 19:58:55

No ymmärrän kyllä siinä mielessä, että muakin ärsyttäisi jos tavaroitani lainattaisiin ilman lupaa.

Vähän kuin yhdessä työpaikassa työkaveri söi toisten eväitä ja naureskellen röhisi vain, että ”mä vaan lainasin höhöhöhhöhöööööö”.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   26.9.24 20:25:22

Työnantajalle pyyntö hankkia ihan kunnollinen porrasjakkara, niin ei tarvitse synnyttää yhden jakkaran takia. Kovin korkealle ilmeisesti ei tarvitse yltää, kun ne pienet jakkarat on max 20cm korkeat. Luulisi, että työnantajakin haluaisi, että työntekijät käyttävät mahdollisimman turvallisia jakkaroita eivätkä kiepu lasten muovikorokkeilla. Voi tulla vähän sanomista, jos joku siitä kippaa ja teloo itsensä.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.24 20:27:07

Olisin huvittunut sivustaseuraaja.

Mutta pienet ihmiset on... noh, pikkusieluisia.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: DT 
Päivämäärä:   26.9.24 21:26:53

En kyllä viitsisi tuosta suuttua, mutta työntekijä saisi kyllä sen korokkeen pestä ja desinfioida jos vessassa ollut.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.24 21:35:51

Itse asiassa meillä on jonkin sortin pienet porrastikkaat, joskaan en niidenkään jämeryydestä ihan mene takuuseen. Tämä koroke on varastossa, eli ei missään ihmeemmässä hygieniakäytössä. Samoilla kengillä me siellä ollaan kuin vessassakin.

"Vähän kuin yhdessä työpaikassa työkaveri söi toisten eväitä ja naureskellen röhisi vain, että ”mä vaan lainasin höhöhöhhöhöööööö”."

Itse en ihan samana pitäisi. Eväitä ei ole sen jälkeen kun joku ne syö, mutta jakkara on edelleen, vaikka sitä joku toinenkin käyttäisi.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   27.9.24 07:14:29

Vanhaksi olen elänyt ja paljon olen nähnyt ja lukenut nettipalstoillakin. Nyt täytyy kirjoittaa aloittajalle kunniakirja käsitteestä kakkajakkara. Miksi joku ei käy kakalla pöntöllä vaan jakkaralla? Tai no, onhan meillä ollut koira, joka on käynyt kakalla varsin merkillisissä paikoissa.

Ja vastaus otsikon kysymykseen: en suuttuisi vaan nauraisin itseni kipeäksi. Jos ihan oikeasti joku tarvitsee jakkaran pöntöllä käyntiin, hän hankkii sen ihan itse.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   27.9.24 07:35:52

Jos joku tuo yhteisiin tiloihin jakkaran, niin totta ihmeessä sitä saa käyttää muutkin niihin käyttötarkoituksiin, mihin jakkara on tarkoitettu. Vai pitäisikö jokaisen tuoda oma jakkara, että ylettää yläkaappeihin? Ilmeisesti tässä on nyt kyse siitä, että jakkaraa on käytetty nimenomaan kakkajakkarana, eikä siitä, että jakkaraa on lainattu? Olisiko tilanne ok, jos vessassa olisi kaappeja, joihin ylettääkseen tarvitsee jakkaraa? Jakkaran omistaja voisi perehtyä asiaan ja kokeilla itsekin kakkajakkaraa, eikä olla niin ennakkoluuloinen

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   27.9.24 07:40:29

Oon ehkä vähän nipo, mutta periaatteesta en tykkäisi, että jakkaraa lainataan luvatta. Hommais kakkaongelmainen oman, ei maksa paljoa!

Oletan myös, että lainaaja tiesi kenen jakkara on ja että omistaja on nimikoinut jakkaran. Silloin on vaan ärsyttävää, jos ei pyydetä lupaa.

Ja kyllä jakkaraan helposti roiskeista tulee, jos veski vedetään kun jakkara on vieressä. Kiva sitten muiden käyttää, kun tuskin sitä käytön jälkeen pyyhitään. Paljain käsin siihen jakkaraan kuitenkin kosketaan.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.9.24 08:33:32

Vessassa pöpöt leviää melko laajalle alueelle pöntön ympäristöön, vaikka silmämääräisesti olisi puhdasta. Siihen en ota kantaa, onko tuolla juurikaan käytännön merkitystä.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   27.9.24 09:45:24

Minkä ihmeen takia aikuinen tarvitsee vessassa tuollaista jakkaraa?

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.24 10:06:47

Vääntäkää nyt joku mulle rautalangasta, mitä aikuinen tekee vessassa jakkaran kanssa kun käy pskalla?

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: Armanjakki 
Päivämäärä:   27.9.24 10:10:22

Ainakin ummetuksesta kärsivät nostavat jalat jakkaralle.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: OK 
Päivämäärä:   27.9.24 10:21:47

"Minkä ihmeen takia aikuinen tarvitsee vessassa tuollaista jakkaraa?"

Itse asiassa on todella suositeltavaa kaikille aikuisillekin. Vessanpytyllä kykkiminenhän ei ole ihmisille mitenkään luontainen asento, mutta nostamalla jalat ylemmäs myös suoli on anatomisesti paremmassa asennossa kakkaamista varten. Joillekin jakkara on peräti pakollinen, mutta kaikille ihmisille jakkara on hyväksi.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   27.9.24 10:23:43

Siis mitä???

"Minkä ihmeen takia aikuinen tarvitsee vessassa tuollaista jakkaraa?"
Tämä. En minäkään tykkäisi jos joku käyttäisi jakkaraani vessassa.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   27.9.24 10:24:22

No sitten pitää ostaa oma jakkara.

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.9.24 10:27:05

Eikö ihan oikeasti näin moni aikuinen ihminen tiedä mikä on "kakkajakkara"?? Itse en tiedä ketään, joka sitä käyttäisi, mutta silti konseptina ihan olemassa oleva

  Re: Suuttuisitko jos.. (On Töistä)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.24 10:27:47

Miten näin moni voi olla pihalla kakkajakkaroista? Niistähän oli jokin aika sitten juttua joka tuutissa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.