Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   26.9.24 13:16:24

Mitäköhän kummaa.
Parin viime vuoden aikana hiukset alkaneet rasvoittua käsittämättömän nopeaan.
Jos pesen illalla, on jo aamupäivästä paskaiset! Ja sellaset ihme lirut vaikka ei tukkaa irtoa enemmän kuin ennenkään.
Näyttää ällöttävältä kun mulla on otsatukka.
Ei tää tämmöistä oo ennen ollut. Lopetin e- pillerit vajaa 3v sitte mut eikai se enää tätä selitä....
Nyt ikää 42.
En kertakaikiaan jaksaisi joka aamu herätä aiemmin siksi että pesen hiukset vasta aamulla.
Tuntuu et mikään shampoo ei enää sovi.
Lopetin

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   26.9.24 13:17:52

Joku ihme virhe viimeisellä rivillä mut ei voi mitään

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.9.24 13:23:56

Kokeile pesevämpää shampoota ja pese ainakin kaksi kertaa kun peset. Myös syväpuhdistavaa voi käyttää välillä. Föönillä hiukset kuivaksi, ei ikinä märkänä nukkumaan.
Aamulla itse laitan kevyesti hieman hyvää kuivashampoota vielä juuriin. Näin olen oman ihan älyttömän nopeasti rasvottuvan tukan hieman kuriin ja nyt riittää joka 3s päivä. Tukka kiinni sitten viimeisinä päivinä. Kuivashampoo oli mun pelastus.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.24 13:25:03

No eiköhän tuo pillereiden lopettaminen sen nimenomaan selitä. Mulla on sama juttu, näin on aina ollut. Hiusten föönaaminen illalla irti päänahasta (käytän tyvikohottajaa) ja aamulla kuivashampoon suihkiminen auttavat vähän.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   26.9.24 13:25:58

Tosiaan jossain ohjeistettiin, että kuivashampoo heti puhtaisiin hiuksiin, ei vasta sitten kun rasvoittuneet jo. Hyvä vertaus oli, että eihän deodoranttiakaan laiteta vasta kun tulee hiki :D

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   26.9.24 13:34:39

Kuivashampoota voi laittaa puhtaaseen tukkaan, jos pesee joka päivä. Itse en hautoisi yli vuorokautta sitä päänahassa. Itse painin suht saman ikäisenä saman ongelman kanssa. Minä teen niin, että (jos en ole hikoillut koko päätä märäksi) laitan tukan nutturalla ja pesen vain hiusten tyven kasvojen ympäriltä ja tarvittaessa seuraavana aamuna vähän kuivashampoota. Näin saan pidennettyä pesuväliä kahteen päivää, jos ei ole hikitreenejä.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.9.24 13:35:32

Kun pesen itse niin hiukset on likaiset jo seuraavana iltana. Tiistaina kävin kampaajalla ja hänen föönauksien jälkeen hiukset ovat vieläkin ihan puhtaat. Eli ilmeisesti se hyvä föönaus ja tukea antava rakennesuihke auttoi. Ehkä pitäisi itsekin opetella hyvä tapa kuivata hiukset irti päänahasta eikä antaa kuivua omaan tahtiin.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.9.24 13:40:06

Miksi e-pillerien lopetus ei selitä tätä, jos tämä on sen jälkeen alkanut? Jos sun oma talituotanto vaan on tommonen. E-pillerithän siihen vaikuttaa, vähän riippuen myös valmisteen progesteronijohdannaisesta.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   26.9.24 13:52:58

Kyllä mäkin aina illalla hiukset kuivaan.
Silti paskaantuu

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   26.9.24 13:57:38

Itsellä nimenomaan föönaaminen saa hiukset rasvoittumaan nopeasti ja paras ratkaisu on antaa hiusten kuivua itsestään. Tosin tässä saattaisi auttaisi se, että kuivaa hiukset viileällä ilmalla eikä lämpimällä eli se lämmin/kuuma föönaus saa päänahan todennäköisesti hikoilemaan yms. Ja sen seurauksena hiukset rasvoittuu nopeammin.

Yksi vaihtoehto sitten on myös yöhikoilu, mutta sen varmaan olisit jo itsekin keksinyt.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.9.24 13:58:16

Hiusten pesu syväpuhdistavalla shampoolla kahteen kertaan. Hoitoaine vain ja ainoastaan latvoihin. Suihkun jälkeen hiusten föönaus niin, etteivät ne mene liikaa päätä myöten (eli esim. pää alaspäin) ja lopuksi kuivashampoota puhtaaseen tukkaan. Jos nämä eivät toimi niin sitten ei mikään.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: Muari 
Päivämäärä:   26.9.24 14:05:11

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 26.9.24 13:40:06

Miksi e-pillerien lopetus ei selitä tätä, jos tämä on sen jälkeen alkanut? Jos sun oma talituotanto vaan on tommonen. E-pillerithän siihen vaikuttaa, vähän riippuen myös valmisteen progesteronijohdannaisesta.

Ei tuo kolme vuotta sitten lopetetut pillerit tähän vaikuta, vaan lähestyvät esivaihdevuodet, wihii (alkavat neljänkympin jälkeen). Eli talin tuotanto on lisääntynyt, siihen ei auta mikään muu kuin juuri sinulle toimivin tapa.
Joko syväpuhdistavampaa shampoota, tai päinvastoin hellempää ja "vähemmän pesevää" shampoota joka ei ylläpidä sitä talin tuotantoa. On palashampoita, curly girl shampoita jne. Hoitoainetta jos käytät, niin hankit jonkun todella kevyen ja vain latvoihin.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.9.24 15:46:07

Se on ne sun hiustuotteet. Aina välillä kun vaihdan uusiin tuotteisiin, tapahtuu lähmärasvaistuminen. Tässä 2 vuoden aikana on ollut 2 tällaista tuotetta. Toinen oli lorealin shampoo jossa oli jotain kasvirasvaa mukana, sheaa tai kookosta ja nyt kesällä ostin normalista silikoninaamion hiuksille joka teki saman.

Nyt kerralla kuontalo kuntoon eli peset pään yhden kerran FAIRYLLA, eli tiskiaineella (tähän tulee hötölaiset huutamaan että herrajumala ei mitään tiskiainetta päähän voi luoja sentään mikä ääliö neuvo) mutta ignooraa ne. Fairy on hyvä syväpuhdistaja joka vie kaikki jäämät. Sen jälkeen peset jollakin normaalilla shampoolla ja hoitoaineen laitat myös. ÄLÄ käytä niitä tuotteita mitä sulla on nyt kaapissa.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.24 15:50:45

Itse käytän tangle teezeriä päänahkan putsaukseen shampoon kanssa. Silleen kuitenkin, ettei hiuksia harjaa samalla tai venytä, vaan ympyräliikettä päänahkaan, hiukset pysynyt tuplasti kauemmin puhtaana. Mutta siihen tarkoitukseen myydään kans ihan päänahka harjoja, jotka on varmasti lempeämpiä hiuksia kohtaan. Myös shampoo vaikuttaa, kannattaa kampaajalta kysyä mikä on paras. Myös youtubessa on paljon erityisesti englanniksi kampaajia jotka kertovat mikä marketti shamppoo on paras ja huonoin hyvin perustellen.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   26.9.24 16:04:50

Itse pesen otsahiukset aamuisin ihan käsisaippualla. Muuten ovat liruna otsalla.
Muuten hiustenpesu kerran viikossa, jos ei mitään hikijumppaa ole tehty.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: Minä myös 
Päivämäärä:   26.9.24 17:17:46

Väittäisin itsekin että ikä. Lähestyvät vaihdevuodet. Koska saman ilmiön kokenut. Ei ikinä ollut hormonituotteita käytössä ja kaikki muukin ennallaan. Hikoan muutenkin helpommin kuin aiemmin ja finnit lisääntyneet.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.9.24 18:01:57

"Ei tuo kolme vuotta sitten lopetetut pillerit tähän vaikuta, vaan lähestyvät esivaihdevuodet, wihii (alkavat neljänkympin jälkeen). Eli talin tuotanto on lisääntynyt, siihen ei auta mikään muu kuin juuri sinulle toimivin tapa.
Joko syväpuhdistavampaa shampoota, tai päinvastoin hellempää ja "vähemmän pesevää" shampoota joka ei ylläpidä sitä talin tuotantoa. On palashampoita, curly girl shampoita jne. Hoitoainetta jos käytät, niin hankit jonkun todella kevyen ja vain latvoihin."

:''DD on tää nykyajan some hieno juttu: Pakko tulla dissaamaan ja lyttäämään muita, vaikka ite puhuu täsmälleen samasta asiasta, mutta vain eri sanoin. Oma talituotanto = oma hormonitoiminta, joka on omaa hormonitoimintaa, oli kyse sitten teinistä tai vaihdevuosi-ikäisestä.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: Hj 
Päivämäärä:   26.9.24 20:14:43

Ikä ja lähestyvät vaihdevuodet. Mulla oli nuoruudessa rasvoittuvat hiukset, mutta riitti kun jokatoinen päivä pesi. Nelikymppisenä alkoi rasvoittumaan niin, että kun aamulla pesi, niin illalla teki mieli jo pestä uudestaan.
Tätä tuskaa kesti n 5 vuotta. Sitten yks kaks huomasin, että ongelma poistui. Nykyään vesipesen hiukset silloin kun ovat kypärän alla liikaa hioneet. Shampoota käytän noin kahden viikon välein.
En olisi ikinä ikinä uskonut että näin voi olla. Ihmettelen kun jotkut surkuttelee ja kauhistelee vaihdevuosia. Näitä hyviä puolia ei voi liikaa korostaa.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: DT 
Päivämäärä:   26.9.24 21:19:33

Suurin ongelma tuo jatkuva pesu. Harvenna pesuvälejä merkittävästi niin rupeaa tulosta tulemaan jonkin ajan kuluttua. Hiuksia ei kuulu pestä shampoolla kuin pari kertaa viikossa.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   26.9.24 21:55:54

Pisara sarjan shampoo tokmannilta on mun hiuksille sopinu tai urtekram teepuuöljy shampoo.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   26.9.24 21:57:37

DT//Tuo väite on kumottu jo aikaa sitten, mutta silti ihmiset jaksavat sitä hokea. Samanlainen väite kuin ajellut karvat kasvavat takaisin tummepina ja vahvempina.

  Re: Hiukset heti likaiset!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.24 08:21:41

Itsekin pesen aina ennen töihin lähtöä. Käytän myös kuivashampoota. Hiukset pitää tosiaan föönata heti pesun jälkeen. Muuten näyttää kamalalta

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.