Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: Näppylä 
Päivämäärä:   12.9.24 23:26:41

Oma sellainen. Vai onko syytä?
Mies halusi kanssani vaeltamaan lappiin, yli 100km ja päivään kävelyä 20km. Tämä minulle liikaa, olen vasta kuntoutumassa. Sanoin, että ihan maksimi on 10.
Mies sitten lähti lapsensa kanssa ja tekevät lyhyitä päiväretkiä. Kysyinkin että miksei minun kanssani voinut. Ei vastausta.
Nyt mua harmittaa kovasti, kun olisin halunnut lähteä. Valokuvia mies lähettelee ja soittelee missä on ja mitä tekee. Mua vtuttaaa niin, etten edes halua kuunnella. Ihan uusi tunnetila. Viimeisimpänä revontulet, joita niin kovasti olen halunnut nähdä. Jos nytvtulis takas ni varmaanbheittäsinbsamanntiennulis. Miten mä itteni kokoan....

  Re: Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   13.9.24 06:48:11

No varmaan harmittaa, mutta tuo nyt ei ole ollenkaan sellainen asia, mitä et voisi saada. Tässä on syksyä jäljellä, tai menet vuoden päästä.

  Re: Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: donitsi 
Päivämäärä:   13.9.24 07:00:47

Tunteita tulee ja menee, se on luonnollista. Totta kai saa harmittaa! Olisihan oikeasti halunnut olla mukana. Mutta hei taputukset sulle siitä, että pystyt tunnistamaan, tutkailemaan ja pohtimaan mistä ne kumpuavat ja käsittelemään asiaa :) Etkä esim ole räjähtänyt kuin pommi miehellesi tai lapselle ja pilaa sillä heidän tunnelmaansa. Se on oikeasti todella hieno asia!

  Re: Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   13.9.24 07:05:03

öö, eihän tuossa ole kyse kateellisuudesta, vaan siitä, että suhde rakoilee. Jos mies lapsensa kanssa toteuttaa reissun sellaisilla päivämatkoilla, joihin sinäkin olisit pystynyt ja lähtenyt, niin aikamoista haistatteluahan tuo on mieheltä. Jos olisi halunnut kanssasi viettää aikaa, niin olisitte sovittaneet ohjelman sinullekin sopivaksi, ihan kuten mies sovittaa lapsensakin kanssa. Kyvyttömyys vastata esittämääsi kysymykseen asiasta on selkeästi naula suhteenne arkkuun. Se, ettet koe voivasi avoimesti osoittaa mielipahaasi miehen käytöksestä taas viimeinen merkki, jonka pitäisi kertoa suhteen olevan ohi.

  Re: Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.24 07:36:05

Mies lähti lapsensa kanssa eli lapsi ei ole aloittajan. Milloin te lakkaatte olemasta noissa eroperhepaskoissa mukana. Ei se sua tule koskaan valitsemaan vaan vie perheensä. Seuraavalla kerralla on exä mukana koska se niin kovin halusi ja sähän et voi kävellä

  Re: Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.24 07:42:08

Se ei vaan välitä sinusta.

  Re: Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.24 07:45:00

Ja nyt kun mies huomaa että aloittajaa voi kohdella miten vaan niin meno vaan pahenee. Puolen vuoden sisään aloittaja kysyy onko ok kun mies lähtee lapsen ja exän kanssa Lappiin eikä mua oteta mukaan :D

  Re: Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: Piikki 
Päivämäärä:   13.9.24 09:36:59

Mies varmaan ajattelee, että lapsen kanssa pienten päivämatkojen kulkeminen on ok, mutta aikuisten pitää pystyä parempaan. Toisinsanoen hänen mielestään ehkä tuntuu turhalta lähteä aikuisessa seurassa, jos ei pääse kulkemaan kunnon matkoja. Hän ei varmaan yhtään ajattele, että reissun tarkoitus voisi olla myös mukava yhdessäolo, eikä pelkästään matkan suorittaminen.

  Re: Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   13.9.24 09:46:00

No onhan toi tosi mulkvisti mies. Vääntää oikein veistä haavassa kun hehkuttaa miten kivaa siellä on, todennäköisesti tarkoituksella.

  Re: Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: Kokekemuksia 
Päivämäärä:   13.9.24 09:46:36

Ei ehkä kateellisuus, vaan pettymys.

Tuliko arvotus yllätyksenä? Ensisijaisesti oli hän itse. Kunnon suorittaminen ja siihen sitten sinä kaveriksi. Toissijaisesti jollei suorittaminen onnistu, voi viettää lapsen kanssa aikaa ja ottaa vähän rauhallisemmin. Ei tässä ollut koskaan kysymys sinusta, vai onko vaellus sulle se juttu?

Jos mies ajattelee sua, se suunnittelee teille yhteistä mieleistä aktiviteettia, vaikka sitten etelänlomaa tai ihan mitä tahansa Ensisijaisesti sun lähtökohdista valikoitua. Sinnekin sitten jos lähtee exät ja lapset niin.......

  Re: Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: sade 
Päivämäärä:   13.9.24 10:34:28

Lähettäjä: Piikki
Päivämäärä: 13.9.24 09:36:59

Mies varmaan ajattelee, että lapsen kanssa pienten päivämatkojen kulkeminen on ok, mutta aikuisten pitää pystyä parempaan. Toisinsanoen hänen mielestään ehkä tuntuu turhalta lähteä aikuisessa seurassa, jos ei pääse kulkemaan kunnon matkoja. Hän ei varmaan yhtään ajattele, että reissun tarkoitus voisi olla myös mukava yhdessäolo, eikä pelkästään matkan suorittaminen.

Tämä. Toisaalta myös yrittää jakaa matkaa sinun kanssa jos lähettelee paljon kuvia jne.

Tai sitten ei vain välitä sinusta tarpeeksi ja haluaa aiheuttaa sinulle tahallaan pahaa oloa ja arvottomuuden tunnetta. Eli kutsu muutama kaveri kylään viettämään iltaa ja lähetä miehelle vain yksi kuva, viihdyt niin hyvin ettet enempään määrään kykene.

  Re: Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: Näppylä 
Päivämäärä:   13.9.24 11:27:16

Niin. En haluaisi uskoa,että joku ilkeyttään toimii noin. Mitä siitä itse saa, kun joku vaihtoehtoa ehdottaakin. Paremminkin kykenemätön ajattelenaan syitä ja seurauksia kovin pitkälle. Itselläni tapana ajatella liikaakin.
Olen miettinyt kyllä tuota, että tässä suhteessa en tule koskaan olemaan se tärkein. Ja sen mahdollisuuden puuttuminen jarruttaa. Todennäköisesti en jaksa vaikka itsenäinen olenkin.
Miten tästä reissujutusta edes kertoo miehelle? Tiedän, että hänelle tulee pahamieli, mutta eihän se ole mun murhe. Tuskin älyää satuttaneensa minua, enkä minä haluaisi syyllistää siitä, että hän haluaa viettää aikaa lapsensa kanssa. Niin, yliajattelen.

  Re: Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.9.24 11:31:06

"Kysyinkin että miksei minun kanssani voinut. Ei vastausta."

Etkös sinä jo yrittänyt kysyä aiheesta?

  Re: Harmittaa kateellisuus

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   13.9.24 12:35:04

Tai sitten mies olisi halunnut joko lähteä aloittajan kanssa kunnon aikuisten päivämatkoilla tai sitten viettämään laatuaikaa _oman_ lapsensa kaksistaan, jolloin päivämatkojen pituudella ei varsinaisesti ole väliä, koska näiden yhdistäminen ei olisi optio.

Eli tavallaan nimimerkki piste on oikeassa, tämä on vain yksi palanen siitä kaleidoskoopista minkä "eroperhepaskoihin sekaantumalla" saa osakseen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.