Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Moppaava robotti-imuri

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   12.9.24 04:26:19

Suosittele tai hauku omasi! Olen kyllästynyt joka päivä imuroimaan pikasiivouksen varsi-imurilla 150 neliötä (tai ainakin osan talosta) ja vielä enemmän olen kyllästynyt kun laminaattilattiassa loistaa tassu jäljet (ihan pelkkä nurmikon aamukaste riittää tähän, että tassuista jää jälkiä) ja koirien juomakupeilta lähtevät vesitippavanat. Pikkulasten aiheuttamat sotkut vielä päälle.
Olisi ihanaa painaa vaan nappia ja lähteä koko köörin kanssa ulos. Voisi palata puhtaaseen kotiin ja toistaa tämän vaikka joka päivä!
Onko elämä moppaavan, laadukkaan robotin kanssa niin auvoista?

  Re: Moppaava robotti-imuri

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 06:23:36

Itse koen moppitoiminnon hankalana, matot pitäisi rajata ulkopuolelle yms

  Re: Moppaava robotti-imuri

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 06:36:11

Kyllä meillä moppaava tunnistaa matot ihan itse eikä kastele niitä. Roborock S7. Tosi kätevä pitämään yllä perussiisteyttä, joskushan toki pitää ite tehä perusteellisempi imurointi ja moppaus

  Re: Moppaava robotti-imuri

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   12.9.24 07:08:13

Joo sen luin nykylaitteista, ettei matot haittaa ollenkaan. Osa ensin imuroi, sitten moppaa. Osa tekee samaan aikaan. Ja nostavat siis vaan mopin ylös ja tunnistavat, että kyseessä matto ja lisäävät imutehoa. Jotkut mallit pesevät ja kuivaavat myös mopon itse.
Joku oikeasti edistyksellinen sen olla pitääkin, jos hommaan semmoisen, ettei sitten sama aika mene laitteen tyhjentämiseen, täyttämiseen ja pesuun.
Varmasti maksaa siis ihan reilusti, mutta tässä ei ehkä kannata säästää tai sitten mielummin jatkaa ihan itse siivoilua.
Yksi mitä myös mietin, että kuinka paljon menee rahaa kaiken maailman vaihto-osiin vuodessa?

  Re: Moppaava robotti-imuri

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 08:39:23

Meillä on myös tuo tyhjennysasema niin ei tarvi niin usein olla tyhjentämässä sitä roskasäiliötä. Vesitankki imurissa kestää kauan. Meillä noin 70 m2 ala ja todella harvoin joutuu vesitankkia täyttämään. Toki meillä ei mopata päivittäin.

Imuri on ollut 3-4 vuotta ja kerran ollaan vaihdettu osat. Nämä ostettu Amazonista, paljon halvemmat sitä kautta kuin esim. gigantista tms.

  Re: Moppaava robotti-imuri

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   12.9.24 08:46:29

Meilläkin joku roborock, imuroi ja moppaa samaan aikaan, mattojen kohdalta nostaa mopin ylös.

En muista mikä malli, n. 500 e oli verkkokauppa.comista. Olikohan alennuksessa, ehkä :D.

On kyllä tosi näppärä, etenkin roskaiseen tai/ja kuraiseen aikaan koirataloudessa on ihan loistava. Eihän tuo super perusteellista jälkeä tee, mutta tosi hyvä ja riittävä sellaiseen arkisiivoukseen. Sitten välillä imuroi ja moppaa kunnolla.

Meillä ei ole sitä telakkaa jossa on pölynkerääjä ja vesisäiliö. Vesisäiliö pitää täyttää joka käytön jälkeen ja pölyt tyhjentää samoin, mutta nopeampi homma se on kuin heilua itse imurin kanssa.

  Re: Moppaava robotti-imuri

Lähettäjä: Minerva 
Päivämäärä:   12.9.24 08:47:42

Meillä myös Roborock, ihan tyytyväisiä ollaan oltu.

  Re: Moppaava robotti-imuri

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.9.24 09:13:17

https://narwal.fi/en/products/narwal-freo-x-ultra tosin tämä kannattaa tilata Amazonista, esim black Fridayna voi odottaa hinnaksi 700 euroa. Tämä on todella hyvä ja tekee tarkkaa jälkeä. Nostaa mopit mattojen kohdalla, helppo käyttää puhelimesta ja saa tietenkin etänä päälle, saa ajastettua jne. Putsaa moppinsa itse.

Pölysäiliötä ei itse tyhjennä telakkaan, vaan se on irrotettava imurista ja tyhjennettävä, mutta kissataloudessa tyhjennyksen voi tehdä kerran viikossa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.