Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uusiin paikkoihin ajaminen pelottaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 20:17:58

Ärsyttävää. Tällä viikolla oli jo yksi kiva tapaaminen vieraassa paikassa, mutta sinne lähteminen oli kamalaa koska piti ajaa vieraassa kaupungissa ja sitten se vaikein kohta, eli keksiä mihin auton saa parkkiin. No, kaikki meni hyvin lopulta kuitenkin. Mutta ennen lähtöä meni monta tuntia asiaa stressatessa.

Huomenna taas olisi ratsastustunti vieraalla pikkutallilla, ajomatkaa en stressaa kun on suht rauhallista aluetta mutta se parkkipaikan löytäminen. En tiedä onko mulla joku hahmotushäiriö vai miksi on niin hankalaa katsoa mihin sen auton voi jättää. Mitä mapsista tähyilin niin tuolla tallilla on muutama selvä parkkipaikka, mutta ne voivat kaikki olla siihen aikaan varattuja kun siellä on tunti käynnissä kun sinne menen. Niin nyt tässä sitten stressaan sitä, vaikka olisi mukavampaa vain olla iloinen siitä että pääsee pitkästä aikaa hevostelemaan.

Pääseekö tästä jotenkin eroon? Ehkä naurettavinta tässä on se, että teen liikkuvaa työtä eikä töissä ajaminen juurikaan stressaa. Toki firman huoltoajoneuvon saa parkkeerata paljon vapaammin kuin oman auton, mutta silti. Ihan rennosti tuolla yleensä huristelen ympäri kaupunkia ja kohteessa sitten katson mihin sen auton jätän enkä kyylää mapsia ikuisuutta etukäteen. Mutta kun vaihtuu oma auto alle niin johan muuttuu ääni kellossa.

Monista asioista katoaa ilo, kun tuhlaa ihan liikaa aikaa ja energiaa siihen että miettii mihin kohtaan sen auton saa parkkiin. Etenkin, kun ei sitä etukäteen voi tietää minkä verran jossain p-paikalla on tilaa juuri silloin kun itse sinne menee, niin ei se edes auta mitään suunnitella etukäteen mihin kohtaan sen auton lykkää :D

  Re: Uusiin paikkoihin ajaminen pelottaa

Lähettäjä: samaistuja 
Päivämäärä:   11.9.24 20:20:32

Olen ihan samanlainen! Hiton ärsyttävää :/

  Re: Uusiin paikkoihin ajaminen pelottaa

Lähettäjä: Myös 
Päivämäärä:   11.9.24 20:27:00

Olen samanlainen ja käyn tarkkaan aina reitin läpi ja juuri tuon mihin voin jättää auton. Yleensä katson muutaman paikan mihin voin jättää auton, jos riskinä se, että paikat täynnä. En vaan koe osaavani tarpeeksi hyvin parkkeerata vaikeaan paikkaan, lukea suunta merkkejä, ryhmittyä ajoissa yms. Että kokisin voivani lennosta ajella uudessa paikassa.

  Re: Uusiin paikkoihin ajaminen pelottaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 20:29:56

Ihan sama juttu!

Aika usein tulee ihan ajettua paikalle etukäteen katsomaan jos osuu jotenkin matkan varrelle. Ainakin siis esim. ennen työhaastattelua niin en ole jo matkasta ihan rikki.

  Re: Uusiin paikkoihin ajaminen pelottaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.9.24 20:31:27

Jätät auton johonkin, missä se ei tuki ajoväylää ja kysyt onko ok jättää tähän.

  Re: Uusiin paikkoihin ajaminen pelottaa

Lähettäjä: Missä? 
Päivämäärä:   11.9.24 20:35:13

Onko aloittaja pääkaupunkiseudulla? En täällä Keski-Suomessa tunnista tuollaista ongelmaa. Auton saa aina kyllä parkkiin, mutta keskusta-alueella siitä parkkipaikasta voi joutua maksamaan. Lähinnä ärsyttää, jos on suunnitellut jättävänsä auton johonkin niistä keskustan ilmaisparkeista ja ne ovatkin täynnä ja sitten joutuu mennä maksulliseen parkkiin ja selvittää, miten parkkimaksu maksetaan.

  Re: Uusiin paikkoihin ajaminen pelottaa

Lähettäjä: ,. 
Päivämäärä:   11.9.24 20:36:18

Sama, on todella ärsyttävää.

  Re: Uusiin paikkoihin ajaminen pelottaa

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   11.9.24 20:51:49

Mikä siinä pelottaa? Oletko huono kuski vai parkkeeraaja? Jos olet niin harjoittelemalla selviää ja oppii! Jos taas osaat mutta pelkäät kokemuksesta huolimatta onkin hankalampi jos et edes tiedä mitä pelkäät. Luulisi rutiinin auttavan ja sen että opettelet oman auton mittasuhteet.

  Re: Uusiin paikkoihin ajaminen pelottaa

Lähettäjä: Valo 
Päivämäärä:   11.9.24 21:26:02

Luulin, että vain mä olen tällainen... Olen hyvä kuski, ammatiksenikin kaikenkokoisia ajoneuvoja menestyksellisesti ajanut. Mutta se, että en tiedä, mihin oudossa paikassa saa auton parkkiin, se hermostuttaa aina. Nytkin olen huolissani, mihin sunnuntain näyttelyssä saan auton, onko parkkipaikkoja tarpeeksi jne. Tunne ei johdu mistään muusta kuin siitä, etten tiedä saanko auton mahtumaan mihinkään järkevästi kohteessa. En jännitä yhtään, jos tiedän, että mahtuu.

  Re: Uusiin paikkoihin ajaminen pelottaa

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   11.9.24 22:05:57

Kaupungin nyt vielä jotenkin ymmärtää, kun voi olla ruuhkaa ja vaikeampi ettiä katsomaan mihin pääsee. Toisaalta korttelin ympäri ajamalla on taas äkkiä samassa paikassa. Mut joo, se on stressaavaa, jos ei oikein tiedä mihin menee ja pitää vielä ehtiä etsimään parkkista. Mutta tota tallia en kyllä ymmärrä, siellä nyt on joku kuusen juuri aina vapaana :D Katsoo vasn, että ei oo missään kulkuväylän keskellä, esim.rakennusten seinustat on aika varmoja paikkoja.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.