Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aspana ell asemalla?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   11.9.24 12:11:37

Oletteko itse tai tunnetteko ketään joka on? Millaista hommaa? Palkkaus?

  Re: Aspana ell asemalla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 12:25:22

Ei kai niissä mitään erikseen aspoja ole kuin ehkä jossakin Tampereen tai Viikin kokoisessa klinikassa ja evidensiassa? Hoitajat niissä yleensä vuorollaan aspassa työskentelee, eli palkka siis klinikkahoitajan tasoa, alkaen pari tonttua kuussa.

  Re: Aspana ell asemalla?

Lähettäjä: rumpu 
Päivämäärä:   11.9.24 12:31:32

Klinikkaeläinhoitajia tosiaan ovat.

  Re: Aspana ell asemalla?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   11.9.24 12:50:25

Kyllä täälläpäin on isoja klinikoita, joissa on ihan aspat erikseen. Mutta toki ne varmaan on kaikki klinikkahoitajan koulutuksella.

Lähinnä mietin tuota, että onko se mukavampaa hommaa kuin perus ruokakaupan kassa.

  Re: Aspana ell asemalla?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.9.24 13:02:20

Hmm, yhden kesän eläinlääkäriasemalla työskennelleenä, kyllä siellä on porukalla muitakin työtehtäviä, yleensä koulutus taustalla, minä olin työmarkkinatuella ja koulutettiin tehtäviin, tein siis avustavia hommia eläinlääkärin aisaparina, labrassa avustamista, puhelimeen vastailua, kassalla oloa, siivousta jne monipuolisesti. Tällaiseen hommaan tuskin pääsisi nykyisillä resursseilla lainkaan, kun kukaan ei ehdi opettaa.

Mitta joo, kaikki aspat olivat alan koulun käyneitä. Ja se ei muuten ollut helppoa, kaupassa helpompaa. Ihmisten huoli lemmikistään sai välillä porukan todella ilkeäksi ja suuria hintoja valitettiin jnejne.

  Re: Aspana ell asemalla?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   11.9.24 15:26:08

"Ihmisten huoli lemmikistään sai välillä porukan todella ilkeäksi ja suuria hintoja valitettiin jnejne."

Kummassakohan saa kuulla enemmän valitusta, kaupassa vai ell klinikalla?

  Re: Aspana ell asemalla?

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   11.9.24 15:32:41

Oon kouvolan juna-asemalla, muuten kivaa mutta isomunaiset mihet häiritsee

  Re: Aspana ell asemalla?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.9.24 15:34:34

Kyllä väitän, että eläinlääkäriasemalla.

  Re: Aspana ell asemalla?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.9.24 15:40:02

"Kummassakohan saa kuulla enemmän valitusta, kaupassa vai ell klinikalla?"

Ell asemalla.

Siinä on myös niitä suuria tunteita mukana: eläimen sairastaessa, eläintä lopetettaessa jne.

  Re: Aspana ell asemalla?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.9.24 15:42:22

ELäinhoitajia ovat tosiaan kaikki koulutukseltaan, silloin voi myös heittää muihin hommiin ja osaavat vastata edes jotenkin puhelimessa esitettäviin kysymyksiin ! Palkka ei ole paljon, kaupassakin on mahdollisuus usein lisien ja extravuorojen kanssa saada tiukassa paikassa extraa..

Jos aspaa mietit niin mene ihan "tavalliseen" aspaan, vartijakurssi usein halutaan mutta nuoret, kivannäköiset naiset tulevat suht helposti palkatuiksi aulaan istumaan.

  Re: Aspana ell asemalla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 17:09:43

Evidensian sairaaloissa eivät kaikki aspat ole klinikkahoitajia vaan ihan kaupanalan ihmisiä joukossa.
Osa hoitajista tekee myös aspavuoroja.
Itse sanoisin, että aspa on se kenen päälle kaatuu päivystysruuhkasta vihaiset ihmiset, kaikki maksuvaikeuksien selvittely yms...

  Re: Aspana ell asemalla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.9.24 20:16:33

meidän kylällä on aspana nainen jolla ei ole alan koulutusta. tiedän koska on tuttu, mutta on päässyt suhteilla töihin eli voinee vaikuttaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.