Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laihdutus"lääke"

Lähettäjä: Epätoivoinen 
Päivämäärä:   11.9.24 10:06:31

Mitä pitää lääkärille sanoa,että saa edes kokeiltavaksi jonkun ei pistettävän laihdutuslääkkeen ? Ylipainoa on n.20kg ja verenpaine ja kolesterolilääkitys on.

  Re: Laihdutus"lääke"

Lähettäjä: Niin no 
Päivämäärä:   11.9.24 10:07:43

Mene yksityiselle.

  Re: Laihdutus"lääke"

Lähettäjä: Epätoivoinen 
Päivämäärä:   11.9.24 10:11:56

Meinasin Mehiläisen työterveyden kautta kysellä ensin.

  Re: Laihdutus"lääke"

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   11.9.24 10:33:06

En osaa sanoa onko 20 kg ylipaino jo siinä haarukassa että lähdetään lääkehoitoa kokeilemaan? Toki tuo verenpaine ja kolesteroli jo kertoo että painonpudotuksesta olisi hyötyä. Sanoisin että syömisen kanssa on haasteita eikä paino yrityksestä huolimatta lähde putoamaan.
Minulla lääkäri katsoi painoindeksin että on tietyn rajan yli sekä juuri tuo verenpaine ja kolesteroli. Ja tosiaan lääkäri otti asian itse puheeksi että olisinko halukas kokeilemaan sekä lääkitystä että painonhallintaohjelmaa.

  Re: Laihdutus"lääke"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 11:07:42

Minullakin on just tuo 20kg ylipainoa ja se tekee BMI 31 eli ylittää rajan lisänä kolme sairautta jotka helpottuisivat laihtumisesta. Itseasiassa lääkäri kieltäytyy hoitamasta niistä yhtä jos en laihdu. Mutta lääkettä en saa avuksi vaikka kovasti yksin yritän.

  Re: Laihdutus"lääke"

Lähettäjä: Epätoivoinen 
Päivämäärä:   11.9.24 18:04:19

Hei T mitä valmistetta käytät ja onko tullut tuloksia?

  Re: Laihdutus"lääke"

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   11.9.24 18:33:58

Alkuun käytin Ozempiciä mutta se vaihdettiin sitten Rybelsukseen joka on siis tablettilääke. Paino on pudonnut noin 27 kg lähtötilanteesta, aikaa mennyt noin 2 vuotta. Olen pärjännyt puolikkaalla annoksella koko ajan, paino on pudonnut hitaammin ja tasaisemmin. Kun kokeilin täyttä annosta meni ruokahalu kokonaan ja väsytti sekä oli etova olo.
Nyt olen ollut useamman kuukauden kokonaan ilman eikä paino ole lähtenyt nousemaan, mutta ei laskekaan. Olen nyt normaalipainon ja lievän ylipainon rajalla, tämä on jo huipputilanne. Siihen ultimaattiseen(?) painoon olisi matkaa 5-10 kiloa mutta katsotaan lähdenkö sitä tavoittelemään

  Re: Laihdutus"lääke"

Lähettäjä: Epätoivoinen 
Päivämäärä:   11.9.24 18:43:39

T Todella hieno saavutus ! Tuo hitaampi tasaisempi pudotus olisi itsellänikin toiveissa ja oma kuvitelma on,että tableteilla olisi ehkä helpompaa säädellä.

  Re: Laihdutus"lääke"

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   11.9.24 19:10:27

Kiitos! Tässä hitaassa tyylissä on ollut hyvin aikaa tutkailla omia ruokailutottumuksia ja etsiä sitä itselle sopivaa mallia. Minulla on parhaiten toiminut se etten kiellä itseltäni mitään syömisiä, tarkkailen vaan annoskokoja ja sitä lautasella olevien ruokien suhdetta, kaloreita en ole laskenut. Kahvipulla tai keksi, joskus suklaata (tummaa) tai muuta herkkua. Toki näinhän se olisi tapahtunut ilman lääkitystäkin mutta se vaan ei onnistunut. Minulla oli (on) taipumusta syöpöttelyyn, annoskoot helposti kasvoivat niihin rekkamieskokoihin eikä nälkä tuntunut millään loppuvan. Lääkkeen avulla pystyin vaan toteamaan että no niin, nyt syön tämän verran ja se riittää.

  Re: Laihdutus"lääke"

Lähettäjä: Epätoivoinen 
Päivämäärä:   11.9.24 19:20:05

T Kuulostaa just hyvältä ja vähän samoja juttuja syömisen kanssa on minullakin. Välillä menee viikko kaks ihan ok ja sit vedetään kaksin käsin.

  Re: Laihdutus"lääke"

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   11.9.24 19:37:24

Olen itsekin alkanut jo harkita lääkkeen pyytämistä, painoindeksistä ei ainakaan jää kiinni... Kaikkien todennäköisyyksien vastaisesti liitännäissairauksia ei ole ja mieluusti pitäisinkin asian niin, mutta jotain tuntuu olevan pielessä kun tälläkin hetkellä on hirveä nälkä vaikka järki sanoo, ettei niin vaan voi olla (päivällisestä on aikaa n. 1,5 h). Ei oikein itsekuri riitä, kun järki ja tuntemukset on suurimman osan ajasta pahassa ristiriidassa. :P

  Re: Laihdutus"lääke"

Lähettäjä: vuh 
Päivämäärä:   11.9.24 20:19:04

Mitoilla 90kg/171 cm sanoin että haluan päästä eroon verenpainelääkkeestä ja suvussa on sepelvaltimotautirasite. Sain rybelsuksen samantien työterveyslääkäriltä

  Re: Laihdutus"lääke"

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   11.9.24 20:55:20

Täytyy vielä mainita että ennen lääkehoidon aloittamista sain lähetteen Terveyskylän painonhallintaohjelmaan, kesti vuoden ja siinä käsiteltiin syömistä ja ravitsemusta laajasti. Eri tehtävien kautta oli mahdollista pohdiskella omaa ruokasuhdetta ja niitä asioita jotka ovat johtaneet lihomiseen. Minulla ei tämä auttanut pelkästään mutta yhdessä lääkityksen kanssa oli hyödyllistä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.