Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitäisi vaihtaa työpaikkaa, mistä rohkeus?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.9.24 17:26:00

Tuntuu mahdottomalta jatkaa nykyisessä työpaikassa, mutta en uskalla lähteä. Olen koko työurani tehnyt oman alan töitä, eikä mulla ole mitään muuta osaamista. Olen myös tyhmä eli vaikea keksiä mihin uuteen ammattiin edes lähtisin.
Omalla alalla on tällä hetkellä noin 10 varteenotettavaa paikkaa auki ympäri Suomen, vaihtoehdot on vähissä ellei halua jättää koko muuta elämää taakseen ja aloittaa yksin alusta jossain kaukana. En ole sellainen ihminen, vaan minut pitää kasassa tuttuus ja turvallisuus. Ähhhh.

  Re: Pitäisi vaihtaa työpaikkaa, mistä rohkeus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 17:29:22

No älä niin tyhmä ole, että jättäydyt työttömäksi. Mitäpä jos mietit työpaikan vaihtamista vasta sitten, kun olet sen uuden työn löytänyt.

  Re: Pitäisi vaihtaa työpaikkaa, mistä rohkeus?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.9.24 17:51:52

No se tässä oli suunnitelma.

  Re: Pitäisi vaihtaa työpaikkaa, mistä rohkeus?

Lähettäjä: Naenen 
Päivämäärä:   10.9.24 18:18:18

Ootko aivan varma että oot tyhmä? Vai vaan epävarma itsestäsi?

Se että rohkeasti lähdet vaihtamaan työtä vie sua vain eteenpäin =)

  Re: Pitäisi vaihtaa työpaikkaa, mistä rohkeus?

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   10.9.24 18:18:31

Tsemppiä aloittaja. En usko että olet tyhmä, nytkin pohdit jo että mitä kannattaa tehdä.
Se rohkeus pitää vaan kerätä jostakin ja uskaltaa. Joo tiedän, helpommin sanottu kuin tehty.

  Re: Pitäisi vaihtaa työpaikkaa, mistä rohkeus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 18:20:28

Voit hakea nykyisestä myös opintovapaata ja kokeilla uutta työtä

  Re: Pitäisi vaihtaa työpaikkaa, mistä rohkeus?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.9.24 18:38:06

Samassa tilanteessa, että pitäisi uutta työpaikkaa katsella, mutta ärsyttää, kun nykyään pitäisi olla moniosaaja. Että inhoankin sitä sanaa.

Tuntuu, että luotettaville perustyön suorittajille ei oikein ole enää paikkaa.

Yhden ammatin keksin, missä tehtäväkenttä on varsin yksinkertainen - lehdenjakaja. Mut ei sillä taida elää.

  Re: Pitäisi vaihtaa työpaikkaa, mistä rohkeus?

Lähettäjä: Naenen 
Päivämäärä:   10.9.24 18:41:13

Mä oon aika ollut aika paljon eri hommissa, ihan rivityöntekijänä ja esihenkilönä. Tuntuu, että aina se tehtävänkuvaus on "hienompi" tai kuulostaa vaikeammalta kuin mitä oikeasti todellisuus on. Että vaikka työpaikka hakisi moniosaajaa niin rohkeasti vaan hakemusta sisään, ihan tavallisia ihmisiä siellä muutkin on taitoineen ja puutteineen.

  Re: Pitäisi vaihtaa työpaikkaa, mistä rohkeus?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.9.24 18:55:46

Ehkä isommassa firmassa noin, mutta itse erehdyin pienempään yritykseen töihin ja on käynyt selväksi, että pieni yritys elää keikoista (joista voi laskuttaa enemmän) ja sen takia pitäisi olla osaamista ja kiinnostusta tehdä muutakin kuin perustyötä. Eli nyt tuli rekryvirhe puolin ja toisin.

  Re: Pitäisi vaihtaa työpaikkaa, mistä rohkeus?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.9.24 02:39:10

Kiitos teille tsemppauksesta. Ja joo, olen oikeasti tyhmä. En saanut edes ajokorttia, luovutin neljän inssin jälkeen. Se sulkee pois aika monta vaihtoehtoa, koska niin kuin M sanoit, momi työpaikka juoksuttaa työntekijöitä ympäriinsä.

  Re: Pitäisi vaihtaa työpaikkaa, mistä rohkeus?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.9.24 02:46:39

... , tuskin sinä tyhmä olet, mutta ehkä sinulla on jonkinlainen hahmotushäiriö, jos koet inssin haastavaksi?

Onko sinun vaikea muutenkin yrittää ennakoida vastaantulevia tilanteita - osaatko esim miettiä strategiaa pelatessasi lautapelejä tms? Enkä tarkoita mitään arpakuutiolla ratkevia, vaan sellaisia, jossa toisten peliä on peilattava omaan pelaamiseen ja tehtävä ratkaisuja sen pohjalta?

  Re: Pitäisi vaihtaa työpaikkaa, mistä rohkeus?

Lähettäjä: Sama 
Päivämäärä:   11.9.24 09:09:15

Samassa tilanteessa, paitsi että omaan osaamiseen ja kiinnostukseen soveltuvia paikkoja on todella vähän auki, olen katsellut nyt n. 3v aktiivisesti. Oma työympäristö ahdistaa päivä päivältä enemmän, epäoikeudemmukaisuus, työkaverin henkinen väkivalta ja työkulttuurin jäykkyys tulee silmille joka päivä. Olen harkinnut myös toiseen kaupunkiin muuttamista, mutta sitten pitäisi löytää jo kahdelle aikuiselle työt, eli menee vielä vaikeammaksi. Jatkan vaan yrittämistä, jatka sinäkin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.