Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   9.9.24 17:15:11

Halusin vain kertoa, että olen lopen kyllästynyt hevosihmisiin.
1. Hevosihmiset eivät ole koskaan tyytyväisiä mihinkään. Aina halutaan lisää
2. Vastavuoroisuus ei toimi. Jos autat 364 päivää vuodessa muita ja tarvitset yhtenä päivänä itse apua, ei heru. Edes pienissäkään asioissa tyyliin voitko laittaa hanan päälle.
3. Laiskoja.
4. Valehtelijoita
5. Persaukisia tai pihejä
6. Niin typeriä, että jäävät valheistaan kiinni

Ihan vain yleisesti ottaa pannuun kun itse on luotettava, kunnollinen, tunnollinen yms Sitten saisikin olla tekemässä muidenkin työt kun istuvat vissiin mieluummin kaljalla.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: Mayza 
Päivämäärä:   9.9.24 17:20:00

No minkä ihmeen tähen olet missään tekemisissä hevosihmisten kanssa?

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: nuttura 
Päivämäärä:   9.9.24 17:49:49

En kyllä tunnista tuollaista yhtään. Sä pyörit selkeästi vaan ihan väärissä porukoissa.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: juu ap 
Päivämäärä:   9.9.24 18:23:18

Ankaraa peilaamista.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.24 18:33:49

Aina yhtä hyviä nämä hevosihmiset, jotka haukkuvat kuinka hulluja kaikki hevosihmiset on. Itsehän ovat tietenkin rehellisiä ja hienoja ihmisiä, juupa juu…

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: Fce 
Päivämäärä:   9.9.24 18:48:34

Olen mä noihinkin törmännyt, mutta 80% hevosihmisistä on kuitenkin normaaleja ja kivoja.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.24 18:49:17

Tunnistan kyllä aloittajan ajatukset. Osa hrvosihnisistä on niin perkskeleen kateellisia ja pahansuopia. Puhutaan niin paljon pahaa toisista kuin vain ikinä ehditään. Ihmettelen suuresti miksi.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   9.9.24 18:49:40

Niin minäkin. Hevosihmiset on sekopää porukkaa.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.9.24 19:01:04

Aloittaja on törmännyt siihen ilkeään vähemmistöön(pyörit väärässä porukassa) kyllä suurin osa tuntemistani hevosihmisistä on ihan päinvastaisia..
Joka lajissa on tuota mitä kuvailit..ne mädät omenat.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: gina 
Päivämäärä:   9.9.24 19:02:49

Kuten yllä sanottu, väärässä seurassa olet vaan. Hevosihmisissä on myös todella ihania ihmisiä, joiden kanssa ei mitään mainitsemiasi ongelmia esiinny.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   9.9.24 21:31:32

Mulla oli sama kokemus, kunnes aloin tietoisesti valita seurani. Vaihdoin tallia, en enää ollut missään tekemisissä toksisten tyyppien kanssa. Nyt on taas ihanaa harrastaa. Ja ne vanhat tutut itkevät miten ihanaa meillä oli yhdessä! Itse en olisi enää heidän kanssaan tekemisissä mistään hinnasta.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   9.9.24 21:35:04

Tämä koskee nykyään ihan yleisesti meitä "rehellisiä suomalaisia". Alkeellistakaan kunnioitusta ja käytöstapoja ei enää löydy.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   9.9.24 21:42:20

No itse olen työni vuoksi törmännyt kyllä todella karseisiin hevosihmisiin. Mm.yksi suuttui siitä että asiallisesti kieltäydyin ottamasta asiakkaaksi. Nyt sitten keksii kaikenlaista höpötarinaa kylillä. Ja ei, en ikinä ole koskenut tuon ihmisen hevoseen, enkä myöskään ole muutamaa kertaa enempää edes jutellut ko. Ihmisen kanssa.
Yksi toinen ihminen taas haukkui pataluhaksi, enkä todellakaan tiedä miksi. Olen tavannut ko. Ihmisen kerran, tasan kerran ikinä.. ja oi kun on kiva kuulla kuinka tuo on haukkunut kuinka minä olen kiero jaskanpuhuja.. ( edelleenkään, en ole tavannut tuota ihmistä kuin kerran koko elämässäni, miksi ihmeessä tekisin mitään kakkamaista täysin tuntemattomalle ihmiselle?)
Taitaa olla niin että hevosihmisissä osa on superfiksuja (olen onneksi saanut olla lähinnä heidän kanssaan tekemisissä!) Ja osalla on jotain pahasti vialla omassa elämässään kun projisoivat pahaa oloaan ihan tuntemattomiinkin.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   9.9.24 21:47:53

Onneksi tunnen paljon myös ihania hevosihmisiä.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.9.24 21:49:48

Hevosihmiset ovat paljon mukavampia, kun niiden kanssa ei tarvitse olla työkseen tekemisissä. Ja jos voi vielä puhua jostain muusta kuin hevosista, 90% hevospuheista on ihan uskomattoman tylsää lässytystä.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: Nasse 
Päivämäärä:   9.9.24 23:28:46

Metsä vastaa, kun sinne huudetaan.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   10.9.24 00:42:35

Sama kokemus täällä. Itse olen ylitunnollinen ja jos jotain lupaan, en kehtaa mistään hinnasta perua, teen sovitun vaikka pää kainalossa. Tietysti odotan samanlaista vastavuoroisuutta muilta ja petyn, kun muut eivät halua pitää sovituista asioista kiinni.

Voitaisiinko perustaa tunnollisten ja vakavaraisten hevosihmisten seura?

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: Rubiini 
Päivämäärä:   10.9.24 01:17:29

Minulla on hevospiireistä ja hevosihmisistä taas ihan erilainen, hyvä kokemus. Esim meillä on oikein ihana talliporukka, jossa kannustetaan toisia ja mukaan mahtuu sulavasti eri ikäisiä ihmisiä erilaisilla hevosillaan. Palveluksia tehdään puolin ja toisin sekä hätätilanteissa auttaa niin tutut kuin tuntemattomat. Oli kyse sitten vaikka kaverin karsinan siivouksesta hänen ollessa lomareissulla, hevosen loukkaantumisesta, omasta sairastumisesta, tielle hajoavasta kuljetuskalustosta tai vaikka kisareissulla kotiin unohtuneen tavaran lainaamisesta jne jne. Pulaan ei ole koskaan jäänyt. Myös esim ammattilaiset ympärilläni joita käytän hevoseni ns managementtiin ovat taitavia hommassaan sekä ihania ihmisinä. Ja kisa- ja valmennusreissuilla on tullut vuosien saatossa tutustuttua moniin mahtaviin ihmisiin. Olen saanut elämääni näissä hommissa tutustumisen kautta korvaamattomia ystäviä.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: Lolli 
Päivämäärä:   10.9.24 07:45:03

Itse lopetin hevosharrastuksen juuri näiden lajin ympärillä pyörivien ihmisten ansiosta. Vaikka en ole yli kymmeneen vuoteen ollut missään tekemisissä, niin edelleen jotkut luulee mun siellä vaikuttavan
Paljon oli perättömien puhujia ja kateellista tyttöjä naapurustossa

Todella vapauttavaa kun jätti tuon kaiken taakseen. Elämässä on paljon muitakin hienoja asioita.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: tuutikki 
Päivämäärä:   10.9.24 08:33:35

LähettäjäRubiini
Päivämäärä10.9.24 01:17:29

Minulla on hevospiireistä ja hevosihmisistä taas ihan erilainen, hyvä kokemus. Esim meillä on oikein ihana talliporukka, jossa kannustetaan toisia ja mukaan mahtuu sulavasti eri ikäisiä ihmisiä erilaisilla hevosillaan. Palveluksia tehdään puolin ja toisin sekä hätätilanteissa auttaa niin tutut kuin tuntemattomat. Oli kyse sitten vaikka kaverin karsinan siivouksesta hänen ollessa lomareissulla, hevosen loukkaantumisesta, omasta sairastumisesta, tielle hajoavasta kuljetuskalustosta tai vaikka kisareissulla kotiin unohtuneen tavaran lainaamisesta jne jne. Pulaan ei ole koskaan jäänyt. Myös esim ammattilaiset ympärilläni joita käytän hevoseni ns managementtiin ovat taitavia hommassaan sekä ihania ihmisinä. Ja kisa- ja valmennusreissuilla on tullut vuosien saatossa tutustuttua moniin mahtaviin ihmisiin. Olen saanut elämääni näissä hommissa tutustumisen kautta korvaamattomia ystäviä.

Täällä sama kokemus! Hevosharrastus on tuonut elämääni mukanaan myös hienoja tuttavia ihmisiä sekä hyviä ystäviä.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   10.9.24 09:12:08

Musta sellaiset vanhat itseriittoiset tädit on melkein pahimpia, ne jotka kuvittelee tietävänsä kaiken ja ovat kaikkeen tasaisen tyytymättömiä. Eivät osaa sanoja kiitos eikä anteeksi. Luulevat, että heillä on oikeus töräytellä mielipiteitään miten sattuu. Ja vaikka osaavat ja tietävät kaiken, eivät voi tehdä mitään itse. Teettävät muilla. Ilmaiseksi. Kiitokseksi tulee tyytymättömyyttä ja veetuilua.

Autoin juuri hyvää hyvyyttäni tätiä, joka ei pärjää hevoselleen. Varmaan harmitti kun pärjäsin hevoselle, jota hän ei pysty edes taluttamaan. Epäili suureen ääneen, että olin taluttanut "väärin". Kumma, että ei sitten itse taluta kun osaa ja tietää paremmin.

Sama jos tälle lupaa tehdä hevosen mash-juoman. Se on aina väärän lämpöistä, liian laihaa, liian puuroa, liian viileää. Liian sitä ja tätä. Kumma kyllä se hevonen juo aina sen väärin tehdyn juomansa. Mutta omistaja on silti AINA tyytymätön. Pitää vain päästä sanomaan ja omaa kurjaa elämäänsä purkamaan muiden syyksi.

Ei osaa sanoa kiitos IKINÄ ja varsinkaan mistään ei voi maksaa korvausta, vaikka rahaa olisi. Yrittää saada muilta apua jatkuvasti kaikessa, itse ei voi auttaa missään, hänen asiat ovat aina tärkeämpiä kuin muiden.

Ja kyllä, aion avautua tästä hänelle ihan kasvotusten ja kertoa miten hirveä ihminen on :)

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.9.24 09:31:27

Jos pitää hevosihmisiä hulluina, niin ei ole ollut tekemisissä koiraihmisten kanssa :D Sekopäisintä porukkaa ikinä.

Kaikissa piireissähän se on, että kun siellä omalla tallilla on yks kaheli, niin tuntuu että vähintään puolet on kaheleita. Ja kun hermo menee niin se sitten menee. Nytkin tuntuu että lasken vain tunteja siihen että tilanne ratkeaa vähän itsestään. Luulen että seuraava haaste on jo saanut jalan oven väliin, mutta ratkotaan sitä sitten kun edellinen on siitä ovesta poistunut. yleensä ääripäät on pahimpia kaikessa. Se joka ei koskaan auta muita mutta osaa vaatia on yhtä paha kuin se joka tekee kyselemättä ja aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   10.9.24 10:34:07

Suomessa on pienet piirit, joten paskan puhumista ja riitaantumista löytyy kaikista harrastuspiireistä urheilusta eläinsuojeluun. Omassa kotikaupungissanikin on useampia saman lajin urheiluseuroja sekä eläinsuojeluyhdistyksiä, kun ei olla enää mahduttu samaan seuraan.

Maailma (ja ihmiset) ehkä yleisesti ovat muuttuneet hullummiksi. Tämän näkee myös hevosalalla. Asiakkaiden vaatimukset ovat muuttuneet tai hevoskauppias lynkataan, kun 2 vuoden jälkeen hevonen syö uudella omistajalla hiekkaa. Totta kai vika on myyjässä, ja korvauksia pitää saada.

Ei siellä tallissa (tai taloyhtiössä) tarvitse olla kuin yksi pöhkö, niin kaikkien elämä vaikeutuu. Suurimpaa ääntä pitävät tekevät yleensä itse vähiten.

Hevosharrastuksessa näkyy valitettavasti myös yleinen kustannustason nousu. Elikoita pidetään joskus liian vähillä rahoilla, mikä näkyy sitten omistajan muussa elämässä (talous, mielenterveys, perheen hyvinvointi) ja kiristää hermoja elämän kaikilla osa-alueilla.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   10.9.24 11:20:45

Sanoisin, että varsinkin tallinpitäjät ovat usein aivan mahdottomia tyyppejä. Toki myös muista harrastajista löytyy kaikenlaista porukkaa. Useimmilla talleilla on ollut muuten hyvä henki, mutta tallinpitäjää on pitänyt suunnilleen pelätä, ja asiat ovat joka viikko eri lailla kuin viimeksi, niin ettet tiedä yhtään mitä sillä hetkellä saa tehdä ja mitä ei. Sitten kun joku asiakas saa tarpeekseen ja lähtee, häntä haukutaan kaikille jäljelle jääneille asiakkaille, vaikka vielä muutama viikko sitten hänen kanssaan oltiin niin hyviä kavereita. Käsittämätöntä...

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: Asiakas 
Päivämäärä:   10.9.24 15:33:30

Ite oon taas nähnyt ilmapiirin myrkyttäjiä enemmän asiakkaissa. Kun hankala talli kaveri eli toinen asiakas lähtee, yleensä koko talli on helpottunut ei vaan tallin pitäjä...

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: ivar 
Päivämäärä:   10.9.24 15:46:22

Onko tää ratsutalli.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: N0lla 
Päivämäärä:   11.9.24 11:52:00

Olis kiva tutustua muihin hevosihmisiin, mutta olen törmännyt niin monesti aloittajan mainitsemiin tapauksiin. Sinuun otetaan yhteyttä, kun ollaan jotain vailla, valehdellaan päin näköä ja haukutaan selän takana. Joskus kaipaisi tähän yksinäisen harrastamisen (hevoset kotipihassa) rinnalle hevosista ymmärtävää juttukaveria, mutta olen parin huonon kokemuksen jälkeen suosiolla luovuttanut ja lähes erakoitunut. Joskus olisi kiva saada kaveri vaikka johonkin heppatapahtumaan, kuten raveihin tai vaellukselle. Hevosista piittaamattomia kavereita kyllä on, mutta heidän on joskus vaikea ymmärtää tämä omaa elämäntapaa ja mukaan mihinkään hevosjuttuun on turha pyytää.

  Re: Kyllästynyt hevosihmisiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 17:02:01

Mistä päin n0lla on?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.