Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.24 20:02:09

Minulle tehdään pian inssi, ja viikko siitä on työtapaaminen, jossa aina juodaan lasillisen skumppaa. En halua juoda yhtään alkoholia, jos on mahdollista että olen raskaana. Mutta millä syyllä kieltäytyä, kun olen tähän asti aina ottanut? En voi ottaa lasia ja jättää juomatta, koska meitä on vain kolme, ja tämä huomattaisiin.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   1.9.24 20:03:16

Antibioottikuuri.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   1.9.24 20:03:31

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi juomatta jättäminen olisi ongelma. Sanot, että "ei kiitos" tai "ei tee nyt mieli". Simple as that.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.24 20:04:21

"Ei kiitos, en tänään ota alkoholia."
Ei tarvitse kertoa syytä tai selitellä.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.9.24 20:04:34

Antibioottikuuri, tai muu lääkitys, jonka kanssa alkoholia ei saa käyttää. Detox-kuuri, hihhuloituminen…

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   1.9.24 20:05:37

”Vedin viime viikonloppuna niin jäätävät perseet, että ei vieläkään pysty!!”

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.24 20:05:57

Ei oikein toimi näiden ihmisten kanssa, kun tunnetaan suht hyvin ja tietävät että skumppa yleensä maistuu turhankin hyvin.

Työtapaamisen noin kerran kuussa, ja jos tulee useampi yritys, niin vaikea olla joka kerta ab-kuurilla. Mutta ainakin sitä voi kerran käyttää.

Jos raskaudun, niin siitä voi näille ihmisille hyvin sanoa, eli sitten ei tarvitse keksiä tekosyitä.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   1.9.24 20:19:25

Et tarvitse tekosyytä olla juomatta. Sanot ettet ota. Jos joku sitä ihmettelee niin ihmetelkööt. Itseäni ei kiinnosta mitä muut ajattelee, enkä tiedä mikä voisi olla tilanne että pitäisi alkaa tekosyitä keksimään, mutta ai että olisi hienoa vetää ihan överiksi. Tyyliin mulla on seulat huomenna ja ehdollinen muuttuu ehdottomaksi jos kärähdän tms.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   1.9.24 20:22:41

Sano että aloitit detox/kuntokuurin, johon ei alkoholi kuulu.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Nih! 
Päivämäärä:   1.9.24 20:26:29

”Vedin viime viikonloppuna niin jäätävät perseet, että ei vieläkään pysty!!”

No tämä! :D

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: PinjA 
Päivämäärä:   1.9.24 20:36:47

Onko pakko mennä sinne työtapaamiseen?
Aina voi toki sanoa, että tunnet olevasi tulossa vähän kipeäksi ja ei maistu tms. Mutta kyllähän se spekulaatiot herättää, jos ennen on skumppa maistunut ja yhtäkkiä ei maistukkaan.

Voitko sanoa olevasi autolla?

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Mniin 
Päivämäärä:   1.9.24 20:39:28

Inhoan skumppaa! Se on liian hapokasta ja oikeasti pahaa. Silti rakastan viiniä ja voisin elää punaviinillä.

Sanot että sun mielestä skumppa on pahaa, et ole oppinut juomaan sitä ja otat mielummin limpparia.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.24 20:40:02

"Löin vetoa että.olen loppuvuoden juomatta."

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   1.9.24 20:45:24

Antabus?

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.24 20:48:40

Jos sulla ei oikeasti ole pokkaa vain sanoa, että en halua nyt juoda, niin juo se hemmetin skumppalasillinen. Se ei millään tavalla vahingoita mahdollista sikiötä, siis yksi lasillinen skumppaa. Vähän nyt suhteellisuudentajua.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   1.9.24 20:49:04

”skumppa yleensä maistuu hyvin” sanoo aloittaja. Mniin ei taida oikein ymmärtää lukemaansa :-/

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   1.9.24 20:53:51

Jos sä et edes tiedä oletko raskaana, yksi lasi skumppaa ei aiheuta mitään pahaa.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.9.24 20:54:06

Yksi laillinen skumppaa ei vahingoita alkiota yhtään.
Eli juo se lasillinen.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   1.9.24 20:56:39

Sanot että on tipaton syyskuu menossa.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: matleena 
Päivämäärä:   1.9.24 20:58:06

Todellakin, yksi lasi skumppaa EI TEE MITÄÄN sille alkiolla. Ei mitään.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   1.9.24 21:24:01

otat lasin ja unohdat sen johkin pöydälle. Ymmärrän että olet alkoholisti joka ei uskalla ottaa koska voiratketa.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   1.9.24 21:26:13

Sanot että jouduit ottamaan Panacodin.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   1.9.24 21:27:14

Tai riittää sekin että sanot että oot ottanut parasetamolia sisältävää kipulääkettä, parasetamoli ja alkoholi yhdessä on niin maksatoksista että niitä ei kukaan fiksu käytä edes pienissä määrin yhtä aikaa.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.9.24 21:29:18

Minulla tulee myös mieleen alkoholisti, jos tuollainen ongelma. Ei kai tuo muuten voi ongelma olla.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.9.24 21:29:52

Sano että aloitit kuntokuurin/dieetin, vaikkapa ketogeenisen jolloin ei voi juoda alkoholia ilman että ketoosiin hakeutuminen menee pilalle

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.9.24 21:33:18

Itse asiassa nykytiedon valossa raskauden aikana pitäisi vetää ihan nollalinjaa alkoholin kanssa. Täytyy olla paha alkoholiongelma jos ei raskaana ollessa (varsinkin jos sen alkuunsaamisessa on ollut vaikeuksia) ei voi jättää juomatta. Tämä siis näille "juo vaan ei se haittaa" viininaamamammoille jotka täällä huutelee, ja ihmettelee miksi heillä on erityislapsia.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Jes 
Päivämäärä:   1.9.24 21:33:26

Ja miksi aloittaja ei vain voi sanoa syytä? Eikö raskaus tai sen yritys ole yksi maailman luonnollisimmmista asioista? Jos sinulle on ennen kuppi maistunut niin sanoisin että olen tehnyt elämäntapamuuutoksen ja pyrin kokonaan alkoholista eroon. Näin minä olen tehnyt ja kieltäytynyt kaikista lasillista. Kukaan ei ole kysynyt olenko raskaana. Ei minulla tosin ole kumppaniakaan.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   1.9.24 21:37:22

"Kiitos, mutta mä en ota. Oon päättänyt vähentää alkoholin käyttöä ja olla jonku aikaa ihan tipattomalla." -> Näin, eikä tarvi edes valehdella.

Ihan käsittämätöntä, että nykyään pitää edes selitellä, miksi EI juo.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.24 21:39:54

Jes: en halua sanoa koska en tiedä voinko lainkaan tulla raskaaksi, tai ainakin on mahdollista, että hoidot voivat kestää pitkää. Nämä ovat läheisiä työkavereita, mutta en ole kertonut kuin parhaalle ystävälleni lapsiyrityksestä.

Ja siksi en tosiaan halua juoda, koska tosiaan nykytiedon valossa pienikin määrä alkoholia voi olla haitallista jo ihan alkuvaiheessa kun ei vielä edes tiedä, onko raskaana.

Mutta täällä tuli monta syytä, ab-kuuri toimii ainakin ensihätään.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   1.9.24 21:56:17

Mulla tuli raskauden alussa migreeni, se suis lankesi jo ennen kuin tiesin raskaudesta, jos join :D eli se voisi olla hyvä tekosyy (tai siis ihan oikea syy minun tapauksessani) olla juomatta.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   1.9.24 21:58:52

Siis laukesi*

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.24 22:06:28

No sanot että olet ainakin loppuvuoden tipattomalla. Tipattoman syy voi olla elämäntaparemontti/itsensä haastaminen/vedonlyönti/muu keksimäsi tekosyy, mikäli joku rupeaa tipattoman syytä tivaamaan. Mutta onpa kummallisia työ"kavereita" jos eivät tähän syyhyn tyydy, vaan yrittävät väkisin kaataa alkoholia kurkustasi alas. Alkoholin käytön yllättävän lopettamisen taustalla saattaa olla myös arkaluontoisia asioita, kuten lääkityksiä, sairastumisia, alkoholismia tai raskauden yrityksiä, joten pitää olla täysi tollo, jos kannustaa toisia juomaan vastoin heidän tahtoaan. Ja siis tolloa se tietenkin on myös siinä tapauksessa, vaikka syy olisi ihan vaan puhtaasti se, ettei halua.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.9.24 22:33:16

Tilaa se lasillinen skumppaa, kostuta huulia ja ala valitella tuloillaan olevaa migreeniä. Jätä lasi rauhaan, eikä kukaan enää ihmettele miksi et juo.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   2.9.24 07:02:22

Antabus-kapseli perseessä.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: jkl 
Päivämäärä:   2.9.24 07:23:24

Mikä on inssi? Voit sanoa "olen lopettanut juomisen". Siihen ei kenelläkään ole mitään sanomista ja sen jälkeen voit olla juomatta niin pitkään kuin tahdot.

Mutta miksi ihmeessä juomattomuuteen pitää olla TEKOSYY? Miksi ei voi sanoa suoraan, että nyt ei terveys kestä tai mikä se syy milloinkin on? Toiseksi on helppo juoda omia juomia alkoholittomina kenenkään huomaamatta, jos on sen laatuinen tilaisuus.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.24 07:36:10

Vetoat siihen että sinulla on joku veriarvo pielessä joten alkoholin juominen on kielletty? Joku mihin alko vaikuttaa negatiivisesti. Tai sitten teit elämäntapa muutoksen ja olet päättänyt luopua alkoholista tai aloittanut jonkun urheiluharrastuksen johon et halua mennä krapulassa esim juokseminen.

En kertoisi raskauden yrityksestä koska se voi olla uralle negatiivinen asia.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   2.9.24 07:43:13

Löit vetoa kavereiden kanssa siitä, kuka pystyy olemaan pisimpään tipattomalla.

Halusit kokeilla "sober curious" -trendiä.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.9.24 07:57:29

Eihän siihen tarvitse tekosyitä...

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.24 08:14:30

Ihmetelkööt. On todella asiatonta kommentoida toisen juomista tai juomattomuutta.

En ole juonut vuosiin eikä sitä kukaan ihmettele. Kävin aiemminkin useimmiten autolla baarissa ja keikoilla kun olin liian laiska kävelemään kotiin, busseja kun ei öisin kulkenut.

Sanot, että ei kiitos, ei ole vaikeaa. Jos tivataan, että miksi niin sanot vaan, että et nyt halua.

Ihmisiltä tuppaa jotenkin hämärtymään rajat, se että jotain haluaa tai ei halua on aivan täysin pätevä perustelu asiaan kuin asiaan ja on törkeää ruveta tenttaamaan tarkemmin.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   2.9.24 09:16:50

Vastaajat eivät nyt ymmärrä, että raskausyrityksen vuoksi halutaan tekosyy. Eihän siinä olisi mitään ongelmaa kieltäytyä alkoholista, jos ei olisi mitään piiloteltavaa syytä taustalla.

Nyt kun sellainen on, eikä kerta kaikkiaan halua kuulla mitään arvailuja raskaudesta, niin on parempi olla joku tekosyy.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Väri 
Päivämäärä:   2.9.24 10:04:12

Ei millään. Et vaan ota, ajatelkoot mitä haluavat.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   2.9.24 10:44:42

Surullista tämä meidän alkoholikulttuuri. Jonkun lääkekuurin tai terveysongelman sanoisin minäkin syyksi aloittajan tilanteessa.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.9.24 10:52:38

Parempi vaan sanoa, että et halua juoda. Tuo että "olen tipattomalla" toimii, koska se pitää paikkaansakin.

Joku ab-kuuri on minusta huono tekosyy. Se on niin yleinen tekosyy, että jos joku terveennäköinen lisääntymisikäinen nainen sanoo, ettei juo ab-kuurin takia, minulle ainakin ekana tulee mieleen, että hän on raskaana ja käyttää kuuria tekosyynä. Jos joku sanoisi olevansa tipattomalla, se herättäisi itsessä vähemmän ajatuksia. Totta kai tiedän ettei moni ab-kuuria vaativa ongelma näy ulospäin, mutta siksi se on myös "liian helppo" tekosyy.

Se, että on tipattomalla on minusta paljon uskottavampaa. Se on itseasiassa aika tavallista ja joissain piireissä trendikästäkin, että jätetään alkoholi pois.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   2.9.24 11:12:52

Sano että olet aloittanut uuden psyykelääkkeen, jonka kanssa ei voi käyttää yhtään alkoholia.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.9.24 11:15:36

Miksi raskausyritystä pitää piilotella? Eikö voi sanoa totuutta? Mä en ole koskaan ymmärtänyt että miks pitää salailla. Itse ainakin sanon kaikki aikeeni ääneen ja sitten kerron jos menikin vtuiks. Mun mielestä on lohdullista tuoda esiin että kaikki ei mene aina niinkuin satukirjoissa. Esim. Rehellisesti kerron että yritin hakea kouluun, mutta en päässyt.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.24 11:45:13

^ Vaikka sen takia ettei menettäisi työpaikkaa tai vaikka määräaikaisen vakinaistamista. Tai vaikka sen takia, jos raskautuminen on vaikeaa ja vie aikaa ja voimia, niin ei jaksaisi sen päälle kuulla uteluja siitä joko, joko, oletko jo raskaana?

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Niinpä 
Päivämäärä:   2.9.24 11:50:12

"Tämä siis näille "juo vaan ei se haittaa" viininaamamammoille jotka täällä huutelee, ja ihmettelee miksi heillä on erityislapsia." Hyi @!#$ miten oksettava ihminen tuollaista kirjoittaa.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Ananas 
Päivämäärä:   2.9.24 12:44:59

Muistan tuon, aluksi pyöritteli samaa lasia koko illan. Sitten sovittiin, että miehen kanssa veto isosta summasta kumpi sortuu ensin…baarissa otin gingeralea jäillä näytti ihan joltain siideriltä.

Ymmärrän hyvin, ettei kukaan halua kertoa raskaudesta liian aikaisin

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   2.9.24 12:50:08

Inssi on insinööri tai ajokoe, kun hakee ajokorttia. Miten se liittyy raskauteen?

Itse varmaan valittelisin närästystä. Skumppa ja alkoholi kun pahentaa sitä.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.24 13:02:42

En itse juo juuri ollenkaan ja pystyn helposti sanomaan, etten ota.

Siitä huolimatta olen edelleen sitä mieltä, että yksi skumppalasillinen ei oikeasti vaikuta mihinkään. Siis nimenomaan vain tämä yksi lasillinen. Ei niin, että jokaisen lasin kohdalla ajattelee samaa ja ottaa taas uuden. Skumppaa kilistellään yleensä vain desin verran eikä se ole kovin vahvaa.

Paljon enemmän olisin huolissani siitä, minkälaiseksi mahdollinen raskausaika ja sitä seuraava äitiys muodostuvat, jos noinkin pienestä asiasta pystyy tekemään näin ison numeron. Edessä on huomattavasti isompia haasteita.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   2.9.24 14:01:59

Jos siltä tuntuu, että et halua ottaa etkä selitellä, ota lasi ja ole juovinasi. Olen huomannut, että monet tekee niin. Sitten jätät sen jonnekin vahingossa, tai jos on viemäri tai kukkia lähellä, kippaat niihin.

Ei se kuulu kenellekään mitenkään.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.9.24 14:12:30

"Miksi raskausyritystä pitää piilotella? Eikö voi sanoa totuutta? Mä en ole koskaan ymmärtänyt että miks pitää salailla."

Ihmiset kokevat yksityisyuden eri tavoin. On myös erilaisia ympäristöjä. Avoimillaan ihminen on myös kaikkein haavoittuvin ja sitä ei ole hyvä olla kaikkien seurassa. Jopa hyvää tarkoittavat voivat satuttaa. Esimerkiksi alkamalla jakaa omia vinkkejään raskautumiseen ruokavaliosta seksiasentoihin.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   2.9.24 14:15:53

- Lääke jonka kanssa ei voi ottaa alkoholia (antibiootti, parasetamoli, joku kolmiolääke kuten vaikka lihasrelaksantti jumeihin, tms)
- Olet autolla
- Olet tipattomalla syystä x (vedonlyönti, joku päätös olla tietty aika juomatta)
- Olet menossa verikokeisiin seuraavana päivänä, esim. terveystarkastus, etkä halua että alkoholi sotkee mitään tuloksia
- Ei vaan tee mieli

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   2.9.24 14:19:25

Ja siis niinhän se on, että juomattomuuttaan ei pitäisi joutua selittelemään kenellekään, mutta valitettavasti usein silti joutuu. Tai sitten jos ei selittele, lähtee pahimmillaan jutut liikkumaan että se on raskaana kun ei mitään juo. Jos on vasta yritys meneillään, ei ole mitään takeita siitä että se onnistuu, ja voi tuntua tosi pahalta jos lopputulos on se että lasta ei tule ja töissä juoruillaan että raskaana se on.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: hete 
Päivämäärä:   2.9.24 14:28:30

"En pysty ottamaan edes yhtä koska lähtee takuulla laukalla...ja tiedän että ette halua sitä"

Tuota olen käyttänyt ja aina toiminut (no,harvassa on oikeasti tilaisuudet kun minä kieltäydyn viinasta :D ) kun osaa asian esittää sopivan humoristisesti.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   2.9.24 14:33:37

On kyllä jokseenkin sairasta, että helpointa on ottaa juoma ja esittää juovansa. Kertoo kaiken tarvittavan suomalaisten alkoholisoitumisesta.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.24 14:45:24

Eivät suomalaiset alkoholisoidu, vaan raitistuvat vuosi vuodelta. Alkoholin suurkuluttajapolvetkin siirtyvät kohta vanhainkoteihin.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   3.9.24 10:22:13

.: Hieno juttu, mutta silti monelle on erittäin vaikeaa ymmärtää ja hyväksyä jos joku ei halua juoda =/ Että joku ongelmahan tässä on.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Plaa 
Päivämäärä:   3.9.24 10:25:10

No ei nuoremmilla polvilla ole tuollaisia ongelmia, etteikö juomattomuutta hyväksyttäisi. Tuo on niiden keski-ikäisten pulla, kaffee ja alkoa viikonloppuisin ikäpolven juttuja.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Mikko 
Päivämäärä:   3.9.24 15:27:12

No miksei voi nauttia sitä yhtä lasillista? Miksi tehdä numero? Otat lasin ja juot rauhallisesti nauttien.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Hirvi 
Päivämäärä:   3.9.24 15:30:50

Sanoisin just tuon terveystarkastuksen.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Selkäranka 
Päivämäärä:   4.9.24 11:52:05

Se on elämä raskasta kun pitää kehitellä kailenlaisia tekosyitä.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   4.9.24 12:03:34

Mikko: No miksi tehdä jotain mitä ei halua tehdä? Vain ettei vaikuttaisi muiden mielestä vaikealta vai miksi?

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   4.9.24 14:54:04

"Lähettäjä: Mieie
Päivämäärä: 2.9.24 12:50:08

Inssi on insinööri tai ajokoe, kun hakee ajokorttia. Miten se liittyy raskauteen?"

Ajatteletko, että sanalle ei voi olla mitään muita merkityksiä kuin nuo kaksi?

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Kerro 
Päivämäärä:   4.9.24 15:00:45

Sano että skumppa on alkanut närästää.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.9.24 15:02:21

Olet autolla

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: to 
Päivämäärä:   4.9.24 18:47:28

Ei kai siihen mitään tekosyytä tarvitse, on vaan juomatta.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.9.24 22:01:33

Tsemppiä aloittajalle hoitoihin <3

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   4.9.24 23:49:06

Helpointa ja vähiten huomiota herättävää on vaan ottaa se lasi ja olla juovinaan. Sitten jossain kohtaa kaadat/jätät sen vaan jonnekin.

Tsemppiä, toivottavasti sulla olis 9kk päästä siitä pieni ihana nyytti sylissä <3

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.24 15:16:52

Surullista että vielä tänä päivänä joutuu keksimään tekosyitä että voi olla juomatta :(

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: ::: 
Päivämäärä:   9.9.24 13:25:22

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 6.9.24 15:16:52

Surullista että vielä tänä päivänä joutuu keksimään tekosyitä että voi olla juomatta :(

---
en mä tiedä onko se surullista kun ottaa noi tausta (tässäkin ketjussa) huomioon.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: o2 
Päivämäärä:   10.9.24 16:14:33

Allerginen nuha/flunssan jäljiltä vielä tukkoinen: et haista kunnolla ja alkoholijuomat ei siksi maistu normaalilla tavalla.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: Piukka 
Päivämäärä:   11.9.24 12:51:20

Aika helppoa on vaan sanoa jotain, "en ota tänään". Jos joku kyselee niin sanoo että en halua kertoa mutta vihjailee lääkkeeseen/sairauteen. "Tällä kertaa näin" :) varmasti kaikista helpoin.

  Re: Millä tekosyyllä olla juomatta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.9.24 12:53:04

Mä en normaalisti ikinä juo Alkoh. eli sanon vaan että en juo. Kiitos.
Jos joku ihmettelee niin sanoo vaan että en juo Alkoa. Piste.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.