Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletteko tyytyneet ihan hyvään mieheen?

Lähettäjä: Roosa 
Päivämäärä:   29.1.23 05:36:27

Eli ei se unelmien rakkaus johon ihastutaan 200% ja syke nousee 200?

Huomasin, että minä roikun juuri tällaisissä miehissä ja ne päättyvät aina huonosti, eli eivät ole tarpeeksi kiinnostuneita minusta.

Yksi ihastus oli, joka mahdollisesti molemmin puolista, mutta toinen osapuoli oli naimisissa. Oikeastaan oli tosi vahvaa ihastumista puolin ja toisin, mutta ei päätynyt ikinä mihinkään (Onneksi). En halua sellaista suhdetta ja oli vähän kuin pakkomielle. Tiesi, ettei järjellä siitä olisi ikinä tullut mitään, vaikka kemia puolin ja toisin oli havaittavissa.

Tämän jälkeen muutin naapurikaupunkiin. Tämä salainen ihastus ja meidän välinen yhteys häiritsee edelleen, vaikkei tosiaan olla oltu tekemisissä. Tuntuu, kuin nyt jälkikäteen ymmärtäisi, että hei, tässä oli oikeasti jotain puolin ja toisin. Tämä kuitenkin ahdisti, kun toinen suhteessa jne.

Muutin muualle. Löysin ihanan miehen, johon on tunteita, mutta ei kuitenkaan niin hullulla tavalla kuin aikaisempia kohtaan. Koen, että niistä aikaisemmista ei ole joko tullut mitään tai ovat varattuja.

Onko tämä huono? Viihdymme yhdessä, seksi on parempaa kun monenkaan muun kanssa ja tulevaisuus turvattu. Mies haluaa olla kanssani, mutta suhde ei ole niin pakkomielteinen mitä minulla on ennen ollut suhteiden kanssa mitkä ei toimi.

Voiko tämä toimia? Hyvää seksiä ja intohimoa, toisen kunnioittamista, muttei mitään pakonomaisuutta?

  Re: Oletteko tyytyneet ihan hyvään mieheen?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   29.1.23 07:45:43

Oman kokemukseni kautta voin sanoa, että juuri se pitkän parisuhteen salaisuus on siinä, että mies on riittävän hyvä, arvostaa ja rakastaa. Rakkaus kasvaa ajan myötä.

Näiden jännämiesten kanssa on kyllä kiihkoa ja tunnetta moneen suuntaan, mutta pitkään parisuhteeseen en ainakaan itse halua

  Re: Oletteko tyytyneet ihan hyvään mieheen?

Lähettäjä: Paskamutsi 
Päivämäärä:   29.1.23 08:42:19

Mitään hyvää ei ole elämässä tuoneet nämä ns kiihkoiset suhteet. Kun mietitään elämää pitkällä jänteellä, turvallisuuden tunnetta, yhdessä elämän rakentamista ja samaan suuntaan luovimista niin se ”ihan hyvä” mies on kultakimpale.

  Re: Oletteko tyytyneet ihan hyvään mieheen?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   29.1.23 10:12:04

En ole tyytynyt.

Itsellä on takana juuri tuollaisia pakkomielteisiä ja sairaira suhteita, joissa oon ottanut henkisesti turpiin tosi paljon.

Nykyinen mies on turvallinen, ihana ja lämmin. Tässä ei ole tuota pakkomiellettä ja draamaa, vaan meidän oleminen on tasaista ja turvallista, onnellista. Ja oon ihan hulluna mun mieheen! Mutta erillä tavalla :)

  Re: Oletteko tyytyneet ihan hyvään mieheen?

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   29.1.23 10:34:50

En pidä pakkomiellesuhdetta hyvän. En halua kokea sellaista enää ikinä. Suhteesta tulee paljon parempi ja tasapuolisempi, kun pystyy tutustumisvaiheessakin olemaan eri tavalla oma itsensä.

  Re: Oletteko tyytyneet ihan hyvään mieheen?

Lähettäjä: Hippi 
Päivämäärä:   29.1.23 10:36:00

En ymmärrä kysymystä - miten niin tyytynyt? Etsin juuri sellaista minkä aloittaja kuvasi, en ymmärrä miksi se olisi tyytymistä. En halua tai kaipaa elämääni mitään draamaa, ilotulituksia tai jännitteitä.

  Re: Oletteko tyytyneet ihan hyvään mieheen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.23 10:40:28

Ei pakkomielteen kannata olla mikään tavoite, ei tuo sun suhde kuulosta miltään tyytymiseltä

  Re: Oletteko tyytyneet ihan hyvään mieheen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.23 10:45:20

Jos suhde tuntuu tyytymiseltä, se ei tule toimimaan. Vaikka mies olisi sinulle paras mahdollinen, oma tunne tyytymisestä nakertaa ja hiertää kunnes koko rakennelma romahtaa. Eli tyytyjä ei ole ehkä valmis suhteeseen lainkaan.

Hyvin pakkomielteinen tunne kumpuaa monesti menettämisen pelosta ja traumoista ja tarkemmin tarkasteltuna huomaa, ettei se niin hyvä suhde olekaan.

Itse haluan turvallisuutta, rauhaa, levollisuutta, intohimoa, tasapainoisuutta. Tärkeää on myös se, että oikeasti viihdyn toisen seurassa ja haluan olla hänen kanssaan. Jos mielummin viettäisin vapaapäiväni tai lomani jonkun toisen kanssa, ei tyyppi ole oikea minulle

  Re: Oletteko tyytyneet ihan hyvään mieheen?

Lähettäjä: Hellu 
Päivämäärä:   29.1.23 14:01:07

Minä en ollut mieheeni tulenpalavasti rakastunut. Mutta hänen lähellään oli (ja on edelleen) hyvä olla ja viihdyyimme yhdessä. Koin että voin olla täysin oma itseni. Meillä on samanlainen huumorintaju. Suhteen alussa ei ollut mitään epäselvää, kumpikin tiesi että toinen haluaa olla yhdessä. Rakkaus on syventynyt 2 lapsen ja yhteisen kodin myötä. Mies myös seisoi rinnallani kun sairastuin vähän vakavammin. Olemme olleet nyt 8 vuotta yhdessä, enkä kaipaa niitä monimutkaisia ja kimurantteja suhteita joissa tunteet leiskuu.

  Re: Oletteko tyytyneet ihan hyvään mieheen?

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   29.1.23 15:13:15

Juurikin pitkään parisuhteeseen sopiva tyyppi. Ne jalat alta suhteet tuppaavat loppua monesti, kun arki astuu kuvioihin. Ero siihen alun tunteeseen tuntuu niin suurelta. Näitä on niin monta nähty niin itsellä, kuin tuttavapiirissä, että uskaltaa jo luottaa otantaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.