Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Naisessako vika? 
Päivämäärä:   25.1.23 15:53:20

Toivottavasti saatte tekstistäni kiinni siitä, mitä tarkoitan. Tarkennetaan silti, että en tarkoita etteikö parisuhteessa saisi olla omia menoja ja saisi huomata muita naisia tai että puolisolta pitäisi kysyä lupa jokaiseen omaan tekemisen ja menemiseen. Huono itsetunto, omistushalu, mustasukkaisuus tai muutkaan "ongelmat" eivät ole tässä aiheena eivätkä varsinaisesti edes liity aiheeseen.

Joten asiaan; monia parisuhteessa olevia naisia (niin nuoria kuin aikuisiakin) häiritsee miehen ns. omat menot, joihin liittyy alkoholia, muita naisia ja parin-muutaman päivän reissussaolo. Sanotaan näitä nyt sitten vaikka poikien reissuiksi ja olkoon ne vaikka autotapahtumareissu, kaupunkiviikonloppu tai kaverin synttärit. Autotapahtumassa on tyttöjä tiukoissa asuissa töissä, kaupunkiviikonlopussa käydään baareissa ja juntti kaveri haluaa s trippariesitykseen.

Näitä kaikkia monet pitävät itsestäänselvinä ja harmittomina "pojat on poikia"-juttuina. Naisia, joita nuo häiritsevät, pidetään huonoitsetuntoisina, epävarmoina, omistushaluisina ja mustasukkaisina, todennäköisesti myös rumina ja läskeinä pirttihirmuina. Jopa toiset naiset puhuvat näin - "on se varmaan kamalaa olla pirkon mies kun yhtään ei saisi hauskaa pitää ja rentoutua, pitäisi pirkon hommata itsetunto kun on niin epävarma". Miehet taas selittävät, kuinka ei se ole mitenkään puolisolta pois jos katselee hyvännäköisiä naisia ja vaikka jutteleekin. Tätä olen kuullut molemmilta tahoilta tuttavapiirissä ja siksi ajattelin kysyä, mitä mieltä muut ovat. Ja vaikka pettäminenkään ei ole tässä se varsinainen aihe, niin kyllä, pettää voi vaikka työmatkalla jos on pettääkseen, ei siihen poikien reissuja tarvita, mutta selvää on että tietynlaisissa tilanteissa ja ympäristöissä jotkin asiat tulevat ehkä helpommin mieleen kun ovat siinä "edessä" ja mahdollisesti vähän kuin harkitsemattakin tehtyä.

Sitten se kummallisuus; miksi se, että mies pääsee reissuun, joka aiheuttaa hänen puolisolleen huonoja fiiliksiä, on tärkeämpää kuin puolison paha mieli? Miksi puolison paha mieli tarkoittaa, että puolisossa on jotakin vikaa (kuten huono itsetunto jne), mutta missään tapauksessa reissuun haluavassa vakiintuneessa miehessä ei ole mitään vikaa (kuten tarve haluta tilanteisiin, joissa voi tapahtua tai olla tapahtumatta jotakin)?

Eikö tämä ole jotenkin outoa?

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   25.1.23 15:57:43

Mä haluaisin, että mun mies kävisi joskus jossain.. Mutta ei lähde ilman minua. Olisi ihana välillä olla yksin ja saisi suhteeseen ihan eri kipinää, kun toinen ei jatkuvasti roikkuisi lahkeessa.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   25.1.23 15:58:43

No sama vastaushan siihen on kuin ylläkin: "pojat on poikia" tai näitä "miesten juttuja" :D :D (tämän enempää en ihan pointista saa kiinni.. ihan oikeastihan ne on vähän sellaisia poikien ja miesten juttuja ja ovat valmiita sen tekemään toisen mielenpahoituksesta tai kiukuttelusta tai mistä vaan tunteista huolimatta).

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Elikkäs 
Päivämäärä:   25.1.23 16:00:54

No jaa.
Alkuun olin pahoillaan noista reissuista, mutta enää en jaksa. Jos pettää ja jää kiinni, lusikat jakoon.

Kyllästyin olemaan pahalla mielellä miehen vuoksi, tein muutamia varasuunnitelmia että on sitten helpompi erota. En halua erota, kaikki on muuten suhteessa hyvin. Toisaalta en voi enkä halua estää miestä elämästä elämäänsä haluamallaan tavalla.

Hän tietää että se on kerrasta poikki, joten hän tekee tietoisen valinnan hölmöillessään. Kenenkään pelleksi en rupea.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   25.1.23 16:02:05

Mun miehen "poikien reissut" on sitä että hän lähtee miespuolisten kaveriensa kanssa mökille, juo alkoholia ja nukahtaa puolilta öin. Niin tekevät muutkin porukan miehet.

Baarissa käy aniharvoin ja jos menee nii ei siitä tarvi mieltä pahoittaa, kunhan homma on sovittu eikä mikää tärkeä peruunnu.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.1.23 16:02:06

Olen ihan superiloinen, että miehelläni on ystäviä, joiden kanssa matkustaa, käydä baarissa, mökkeillä jne. Exäni ukkoutui kotiin. Samalla tavoin minä käyn tyttöjen kanssa matkalla, mökillä jne. Ei aina tarvitse eikä pidäkään olla kuin paita ja perse. Jos puolisolle tulee paha mieli, niin kannattaa mennä itseensä. Ei parisuhde ole mikään 100% symbioosi, jossa ei ole mitään täysin omaa.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   25.1.23 16:02:09

En kyllä ymmärrä jutun pointtia, mutta.

Ongelmahan on siinä, että kaksi toisilleen sopimatonta ihmistä on yhdessä, jos toisen normaalit menot saavat aikaan mielen pahoitusta toisessa. Kun ei tällaista vaan tapahdu suhteessa, jossa kaikki on hyvin ja säännöt selkeästi sovittuna :D

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.1.23 16:02:46

Samaa mieltä. Lisäksi noihin reissuihin palaa niin älytön määrä rahaa, että kun vaimon kaikki rahat on kuluneet pakollisiin kuluihin jää jäljelle pelkän näkkileivän pureskelu. Äijä tuhlaa ja on sankari, vaimo vaan joku "ihme nipo"

Lisäksi jos on vielä pieniä lapsiakin, niin koska se vaimoraukka muka pääsee jonnekin rentoutumaan, kun äijä laukkaa reissuillaan. Vaimoa ei välttämättä edes kiinnosta jotkut baarireissut, vaan joku vaatimattomampi rentoutumismuoto

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.23 16:02:53

No kyllähän sillä puolisolla ongelmia on jos pahoittaa mielensä tuollaisesta. Kyllä itsekin haluan tehdä ja mennä enkä voisi sietää sellaista puolisoa jolle tulisi moisesta pahamieli.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   25.1.23 16:03:51

En kyllä ymmärrä miten poikien reissuun liittyy muut naiset. Ei kaikki mene katsomaan naisia baariin, auto tapahtumaan, festareille jne. Mielestäni tuossa nyt vähän liikaa korostetaan niitä muita naisia eli kuinka naisia on näissä miesten käymissä paikoissa ja miehet kuolaa niiden perään sen sijaan, että keskittyisi siihen olennaiseen asiaan kuten vaikka autoihin, baarissa juomiseen ja jutteluun kavereiden kanssa, musiikkiin jne.

Joo on normaalia huomioida kanssa ihmiset, mutta ei kaikki miehet ole sellaisia, että katselee naisia kuola valuen panomielessä.

Jos taas mies toimii noin niin ei ole ihmekään, jos toisesta on mustasukkainen, mutta silloin kannattaa kyllä miettiä onko edes oikeanlaisen miehen kanssa yhdessä, jos tämän käytös aiheuttaa ahdistusta yms.

En tiedä yhtään tasapainoista suhdetta joissa toisen "poikien" tai "tyttöjen" reissut ahdistaa kumppania.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   25.1.23 16:04:38

Itse olen syksyllä eronnut ihan muista syistä ja yhdessä olimme yli 20 vuotta.
Molemmilla oli vapaus tehdä omien kavereiden kanssa reissuja.
Kävimme toki myös paljon yhdessä festareilla, laivalla, laskettelureissuilla jne
Mutta kaikkia noita teimme myös yksin omien kavereiden kanssa.
Se oli molemmille ok ja meillä oli molemminpuolinen luottamus toisiimme.
Ihan samalla lailla minulla olisi todellakin ollut vientiä laskettelureissuilla jne mutta en minä koskaan kokenut sellaista edes mahdolliseksi.
Samoin miehellä taatusti oli vientiä ja mistä minä tarkalleen ottaen tiedän mitä siellä on tapahtunut, mutta ainakin uskon että ei ole pettänyt, 100% varma en voi olla.
Ja ei, meillä ei koskaan "päästetty" ketään minnekään, toki kumpikin kertoi (yleensä) ajoissa ajankohdan ja jos se kävi niin homma oli ok. Minä itse asiassa lähdin kerran Ruisrockiin 3 päivän varoitusajalla kun sain lipun yllättäin ja se oli ok.
Eikä meillä kukaan mieltään pahoittanut mistään tuollaisesta.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Kate 
Päivämäärä:   25.1.23 16:04:40

Meilläpäin tyttöjen reissut on sellaisia, ettei passaa poikien menoista nillittää :D

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.1.23 16:06:09

Se on outoa jos vakituisessa, hyvässä parisuhteessa oleva mies haluaa vain harrastetapahtumiin, joissa olennainen osa on pyllistelevät tytöt. Se ei ole outoa jos mies harrastaa tyyliin vanhojen autojen ropaamista ja kiertää kaikenmaailman rompetorit, autokerhojen kokoontumisajot, cruisingit JA pyllistelynäyttelyt, mutta jos VAIN pyllistelynäyttelyt kiinnostaa eikä nuo muut niin silloin mies harrastaa ihan muun katselua kuin autojen :D

Noin kaikenkaikkiaan, jos jompikumpi parisuhteen osapuoli kokee ns. omat menot niin tärkeiksi (tottakai niitä saa ja pitääkin olla), että ne ovat parisuhteelta pois kun jatkuvasti on menoa sinne ja tuonne tai puoliso pahoittaa toistuvasti mielensä niistä, niin ongelma ei ole menot tai edes niiden sisältö vaan itsekkyys ja toisen huomioimisen puute. Tietenkään kukaan ei omista toista eikä kenenkään pidä joutua pyytämään lupaa päästä omiin menoihinsa (sekin on samalla tavalla itsekkyyttä ja toisen huomioimattomuutta), mutta ei se ihan ilmoitusasiakaan voi olla jos parisuhteessa ollaan.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   25.1.23 16:11:13

"Kun ei tällaista vaan tapahdu suhteessa, jossa kaikki on hyvin ja säännöt selkeästi sovittuna"

Ja kukaanhan ei koskaan riko sääntöjä? Ja kaikki petetyksi tulleet ovat antaneet luvan käydä vieraissa, muuten vain silti kokevat tulleensa petetyiksi?

Jokainenhan on tietenkin uskollinen niin kauan kuin ei jää kiinni. Myös ne, jotka käyvät vieraissa. Että siltä pohjalta.

Epäluuloisuus ja kyttääminen ei ole järkevää, mutta ei kannata tyhmäkään silti olla. "Ei sellaista tapahdu kun mehän on sovittu säännöistä." Justjust, sehän sen estääkin......

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   25.1.23 16:45:52

Missä menee raja jos kaikki mikä pahoittaa puolison mielen, on kiellettyä?

Mä voin toisen mieliksi jättää esim.menemättä bilettämään ruotsin risteilylle mutta en kyllä jättäisi niitä muutamaa tyttöjen iltaa vuodessa viettämättä :)

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Kukkamulta 
Päivämäärä:   25.1.23 16:46:34

Näissä keskusteluissa on usein kahdenlaisia poikien reissuja, naisia ja parisuhteita, näin kärjistäen.

On ne poikien reissut, joissa katsellaan messutyttöjä 20 metrin päästä, katsotaan stripparia isossa ravintolassa yleisessä näytöksessä ja enintään sinkku-Eki pokaa naisen, jonka luokse lähtee. Kotona puolisot viettävät laatuaikaa huolettomina, viihtyen ja puolisoonsa luottaen. Ja sitten on ne reissut, joissa kännissä läpitään messutyttöjä, katsotaan privashowta ja vaikka maksetaan se strippari mökille. Jo aiemmin petetyksi tulleet puolisot odottavat kotona kauhuissaan, tuleeko se mies kotiin jo maanantaina vai vasta tiistaina putkan kautta. Ja kaikki tilanteet siitä väliltä.

Oma tilanne on ensiksi kuvattu. Mulla ei ole koskaan ollut yhdessäkään parisuhteessa syytä epäillä, että mies käyttäytyisi minun mieltä pahoittavalla tavalla, vaikka kiltillä tavalla tyhmiä juttuja onkin tehty.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Elikkäs 
Päivämäärä:   25.1.23 16:52:44

Sehän se just on ettei noista tiedä mitä siellä tapahtuu.
”Join pari kaljaa ja menin nukkumaan” niinpä niin.

Vanha vitsi on että kun illan jälkeen soittaa miehensä kavereille ”missä mies on?” , hän on viiden kaverin sohvalla nukkumassa samaan aikaan :-D

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   25.1.23 16:57:20

Elikkäs//Ihan sama koskee muutakin elämää. Koskaan et voi sata prosenttisesti tietää mitä toinen tekee ja ajattelee. Sellaista se elämä on. Ei voi kuin luottaa ja toivoa suhteessa oleva sen lisäksi rakkautta ja kunnioitusta. Jos ei luota kumppaniin tai kokee ettei toinen kunnioita on suhde aika heikoilla kantamilla.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   25.1.23 17:00:38

Minusta on outoa jos parisuhteessa ollaan ja reissuja tehtäisiin muiden kuin puolison kanssa. Minusta poikien matkat kuuluvat pääosin sinkkukauteen. En näe järkeä, että perheenisä huseeraisi kännissä jossain. Ihmisen kausiin kuuuluvat eri vaiheet. Aika voi ajaa ohi sekoilu reissuista. Jos sellaista haluaa elämältä on varmaan parempi olla sinkku. Hyväksyn pariskuntamatkat ja saunaillat mutta viikon etelän reissu saattaisi olla liikaa- ehkä.Riippuen seurasta.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: TipTap 
Päivämäärä:   25.1.23 17:01:41

Mulla on ollut sellainen mies, jonka rentoutuminen oli juuri tuollaista ”ei se haittaa, jos muitakin naisia katselee, miehet tykkää katsoa naisia…” jne aloituksen ajanvietteet ja sitten mulla on ollut sellaisia miehiä, joiden rentoutuminen kavereiden kanssa on yhteisiä futismatseja, mökkikeikkoja, pubissa parilla käymistä ym.

Viihdyn itse paremmin tämän jälkimmäisen miestyypin kanssa, joten enää en valitsisi tuota ensimmäistä tyyppiä, jonka seurassa koin epävarmuutta. Ekan tyypin miehet jääkööt heille, joille tuollainen ei tuota epävarmuutta.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: navetan piika 
Päivämäärä:   25.1.23 17:12:01

Mun menee jotenkin aivot pois paikoiltaan, kun kuvittelen miten lauma naisihmisiä miettii ja analysoi äijiensä menemistä ja tekemistä. Onko se joku kilpailu, jossa pitää olla askeleen edellä miestä? Estääkö se miestä pettåmästä? Niin, se ei hyödytä mitään.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   25.1.23 17:14:55

Mulle on ihan ok, että mies käy kaksi kertaa vuodessa poikien mökkireissun ja lisäksi ehkä max pari-kolme baari/illanistujaisiltaa. En ole kyllä laskenut, montahan noita oikeesti on?!

Meillä on kaksi lasta ja kolmas tulossa. Toki tuommoiset menot sovitaan etukäteen, harvoin tulee tehtyä mitään ex tempore.

Itsekin käyn jonkun 1-2 yön yli reissua vuodessa, päälle jokuset illanistujaiset työporukalla tai kavereiden kanssa. Ja tietty Kuninkuusravit. Toki nyt taas jää reissut hetkeksi kun pullautan tän pullan pihalle.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Elikkäs 
Päivämäärä:   25.1.23 17:20:51

Uskon että osa miehistä on sen tyylisiä käytökseltään että naisten epävarmuus lisääntyy ja epäilykset herää.

Jos normaalistikin kuolataan, tuijotellaan ja kehutaan muita naisia. Pariskuntana mennessä ollaan vieraiden naisten kimpussa ”ihan kaverina” ja oma puoliso jää huomiotta.

Sitten siihen kaverireissu Thaimaahan ”sukeltamaan” niin avot ja sulut!

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   25.1.23 17:21:14

V//Eli sinusta poikien reissu tarkoittaa automaattisesti kännissä srkoilemista. Jos ei tiedä muunlaisia poikien reissuja niin en ihmettele suhtautumistasi, mutta kaikista miehistä ei tule kännisekoilijoita, kun näkevät ja reissaavat kavereiden kanssa.

Ja miksi perheen isät tai äidit eivät saisi nähdä toisiaan esim. Mökkiviikonlopun merkeissä. Eikö omaa elämää saa olla perheen perustamisen tai kumppanin myötä.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.23 17:22:05

"LähettäjäKukkamulta

Päivämäärä25.1.23 16:46:34

Näissä keskusteluissa on usein kahdenlaisia poikien reissuja, naisia ja parisuhteita, näin kärjistäen.

On ne poikien reissut, joissa katsellaan messutyttöjä 20 metrin päästä, katsotaan stripparia isossa ravintolassa yleisessä näytöksessä ja enintään sinkku-Eki pokaa naisen, jonka luokse lähtee. Kotona puolisot viettävät laatuaikaa huolettomina, viihtyen ja puolisoonsa luottaen. Ja sitten on ne reissut, joissa kännissä läpitään messutyttöjä, katsotaan privashowta ja vaikka maksetaan se strippari mökille. Jo aiemmin petetyksi tulleet puolisot odottavat kotona kauhuissaan, tuleeko se mies kotiin jo maanantaina vai vasta tiistaina putkan kautta. Ja kaikki tilanteet siitä väliltä.

Oma tilanne on ensiksi kuvattu. Mulla ei ole koskaan ollut yhdessäkään parisuhteessa syytä epäillä, että mies käyttäytyisi minun mieltä pahoittavalla tavalla, vaikka kiltillä tavalla tyhmiä juttuja onkin tehty."

Tämä.
Kysehän tässä on naisen kunnioittamisesta. Sekä sen oman puolison, että sen autoshowssa työtänsä tekevän. Kunnioitetaan omaa puolisoa, eikä lähdetä kuolaamaan/lääppimään/huutelemaan vieraille naisille ja kunnioitetaan sitä vierasta naista, eikä alenneta häntä tavalla tai toisella.

Sitä kun löytää puolisokseen naisia kunnioittavan miehen, ei tartte miettiä "poikien reissujen" sisältöä.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   25.1.23 17:23:38

Elikkäs//Kukaan ei pakota olemaan suhteessa tuollaisten miesten kanssa. Kannattaa arvostaa itseään ja etsiä kumppani myös arvostaa. Silloin huomaa ettei normaalissa parisuhteessa tarvitse epäillä toisen tekemisiä.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   25.1.23 17:23:40

Onhan sellaisiakin miehiä, jotka kyllä vaativat ja pitävät oikeutenaan käydä poikienreissuilla, mutta nainen ei saa mennä edes työpaikan pikkujouluun, tyttöjen illoista puhumattakaan.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   25.1.23 17:30:48

"Estääkö se miestä pettåmästä?"

Ei tietenkään, mutta jos nyt et halua tahallasi esittää tyhmää tai ns. parempaa naista, niin ymmärrät varmaan että on tilanteita ja paikkoja, joissa se pettäminen ihan hyvässäkin suhteessa olevalle on tavallaan "helpompaa" ja vähän kuin tilaisuus tekee varkaan. Ja siten se, että ihan oikeasti, on olemassa aikuisia ihmisiä, joille se joukkoon kuuluminen on niin tärkeää, että kun muutkin p-nee vierasta (tai ajaa ylinopeutta, ottaa viinaa jne) niin itsekin on niin tehtävä. Kun ne muutkin kaverit.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: navetan piika 
Päivämäärä:   25.1.23 17:35:19

No miksi te pelkäätte sitä pettämistä niin helvetisti?

Vastatkaa vaan niin kuin tyhmälle tai ns. paremmalle naiselle ja miettikää sen jälkeen, olisko vika kuitenkin siellä omien korvien välissä

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: ftghj 
Päivämäärä:   25.1.23 17:36:07

Mitä jos asetelma olisi toisin päin?
"Minä en kyllä yhtään tykkää että lähdet Pirkon ja Liisan kanssa viikonlopuksi ratsastustapahtumaan, siellä pyörii miehiä piukoissa housuissa ja jatkoilla tarjoillaan alkoholia, siinä on vaikka mitä tilaisuuksia. Minulle tulee paha mieli."

Puolisoon ei kannata suhtautua kuin lapseen jota pitää vahtia ja kontrolloida. Jos puoliso on sellaista tyyppiä joka kyttää muita naisia ja heti ensimmäisen oluen jälkeen roikutaan vieraassa helmassa, kannattaa ehkä erota. Ei tuollaisesta suhteesta tule mitään vaikka kuinka pahoittaisi mielensä.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   25.1.23 17:37:04

no//Eli sen sijaan, että eroasi ja etsisi kumppanin jonka ei tarvi hakea hyväksyntää kavereilta panemalla muita on ratkaisusi jatkaa suhdetta tuollaisen miehen ja käskeä tätä olla näkemättä kavereita.

En kyllä sanoisi tuota hyväksi suhteeksi, jos miehen pitää hakea kavereilta niin paljon hyväksyntää ettei osaa vetää mitään rajoja vaan pakko tehdä kaikkea hölmöä, koska muutkin niin tekee.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Elikkäs 
Päivämäärä:   25.1.23 17:51:00

Suurin osa miehistä pettää näillä työreissuilla tai poikien reissuilla, vaikka olisi mikä oopperassa kävijä ja sisustusarkkitehti teidän läsnäollessa.

Ei kai sitä pettämistä muuten pelkää, mutta sitten täytyy jättää se ukko. Siinä on hirveä homma erota, jakaa omaisuus ja muuttaa. Avoin suhde ei ainakaan mulle sovi niin eipä oikein ole muuta vaihtoehtoa.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.1.23 18:03:03

Minusta suhteen kummallakin osapuolilla saa ja pitää olla omia harrastuksia tai kavereita. Tällä ei ole yhtään mitään tekemistä pettämisen kanssa. Puoliso ei ole sinun lapsesi ja hänelläkin saa olla oma elämä.

Sitten taas toisaalta ihmettelen sitä, että niin monella miehellä on oma "poikaporukka" ja naisella "tyttöporukka", eikä hauskaa voi muka pitää yhdessä. Minä olen nainen ja minulla on paljon miespuolisia kavereita. Tuntuu jotenkin tosi hassulta, että joidenkin naisten kavereihin kuuluu vain toisia naisia ja miesten kavereihin pelkkiä miehiä. Meillä on ainakin ihan normaalia, että kaverit kutsuvat kumppaneitaan mukaan, jos tehdään jotain yhdessä.

Mikä siis estää pariskuntaa lähtemästä menoihin yhdessä pariskuntana? Eikö koko parisuhteen pointti ole se, että on ihmisen kanssa, jonka kanssa on mukava viettää aikaa ja jonka kanssa on yhteisiä harrastuksia? Jos sen "poikaporukan" harrastukset eivät ole ns. katseenkestäviä, niin miksi seurustella sellaisen ihmisen kanssa ylipäätään?

Jos toinen rakastaa baareissa ryyppäämistä ja toisen mielestä tämä on ihan junttia, niin eikö silloin voi tulla siihen lopputulokseen, että seurustelee väärän ihmisen kanssa? Jos mies on muutenkin toisia naisia kuolaava idiootti ja nainen joutuu elämään koko ajan pettämisen kauhukuvat mielessä (tai sama toisin päin), niin on varmaan parempi etsiä joku toinen tai olla ihan vaan sinkku.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.1.23 18:05:14

"Ei tietenkään, mutta jos nyt et halua tahallasi esittää tyhmää tai ns. parempaa naista, niin ymmärrät varmaan että on tilanteita ja paikkoja, joissa se pettäminen ihan hyvässäkin suhteessa olevalle on tavallaan "helpompaa" ja vähän kuin tilaisuus tekee varkaan. Ja siten se, että ihan oikeasti, on olemassa aikuisia ihmisiä, joille se joukkoon kuuluminen on niin tärkeää, että kun muutkin p-nee vierasta (tai ajaa ylinopeutta, ottaa viinaa jne) niin itsekin on niin tehtävä. Kun ne muutkin kaverit."

Nämä eivät ole miehiä, vaan lapsen tasolle jääneitä ääliöitä. Ei ratkaisu tällaiseen käytökseen ole mikään "rajoita miehen menoja" vaan se, että jätetään mies kasvamaan omillaan ja oppimaan, kuinka toisia ihmisiä kannattaa kohdella.

Itse olen etäsuhteessa ja sekä minulla, että miehellä on varmasti ollut lukuisia tilanteita pettää. Hulluksihan minä tulisin, jos jatkuvasti odottaisin, että milloin se käy.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Ihk 
Päivämäärä:   25.1.23 18:09:07

Joku messutyttöjen kuolaaminen on keskenkasvuisten poikien hommaa. Aikuiset miehet tekevät eri juttuja reissuillaan.

Nämä samat kuolaajat muuten vetävät herneen nenään, mikäli nainen haluaa joskus lähteä vain tyttöporukalla baariin.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.1.23 18:14:01

Minun tuntemani mielensäpahoittajat ovat olleet huonoitsetuntoisia ja mustasukkaisia. En tiedä yhtään tasapainoisessa, luotettavassa parisuhteessa olevaa naista tai miestä, joka pahoittaisi mielensä kumppaninsa illanistujaisista tai kaverireissuista.

Jos toisen menemisistä ja tekemisistä mielensä pahoittaa ja näitä tahtoisi alkaa rajoittamaan, tulisi erota tai kehittää itseään.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   25.1.23 18:16:42

--//Meillä mennään yhdessä ja erikseen. En halua miestä kaikkialle mukaan enkä halua miehen mukaan kaikkialle vaan joskus sitä haluaa nähdä nähdä kavereita ns. Alkuperäisellä kokoonpanolla eli ilman kumppaneita. Sama miehellä, mutta myös yhdessä nähdään kavereita jolloin kumppanit mukana. Eli meillä on poikien ja tyttöjen iltoja/reissuja ja sitten yhteisiä kaveri-illanviettoja.

Meillä ainakin yhteisissä illanvietoissa ongelmaksi yleensä muodostuu lasten vahtiminen eli helpompaa pienten lasten kanssa, kun toinen jää kotiin vahtimaan lapsia ja toinen menee menolle kuin järjestää lapsenvahti ja yhdessä mennä.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.23 18:25:00

No tuota ymmärrän todella hyvin aloituksen pointin. Ja nuorempana nauroin myös alkuun, että miehiä ei päästetä mihinkään vaimo puoliso tms on pirttihirmu. Olen nähnyt hyvin paljon mihin nämä miesten reissut johtaa ja pettämistä tapahtuu ihan todella paljon, monet puolisot ovat täysin sinisilmäisiä asian suhteen. Tietenkin on miehiä jotka ei petä, mutta heitä on ihan todella vähän. Jos naiset tietäisi mikä on pettämisprosentti ja mitä miesten reissuilla suurimmaksi osaksi tapahtuu niin väittäisin, että enemmistö ei haluaisi miestään päästää näille reissuille. Todellakin porukassa tyhmyys tiivistyy tai otetaan toisistaan mallia

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Elikkäs 
Päivämäärä:   25.1.23 19:00:57

Näinhän se on. Kaikki on vaan ”ei meidän Pertti ikinä tekis mitään sellaista!”
Ja siellä se Pertti viilettää joukon jatkona heti, kun selkänsä kääntää.

Yksikin mamma tuli kotiin liian aikaisin, oli vieras nainen poistumassa ja käytetty kortsu roskissa. Uskoi miehen valheet, kun pitää luottaa.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   25.1.23 19:07:21

., onpas sulla mulkkuja miehiä osunut lähipiiriin paljon, kun noin kykenet yleistämään.

Suosittelen vaihtamaan seuraa.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   25.1.23 19:33:26

” Sitten se kummallisuus; miksi se, että mies pääsee reissuun, joka aiheuttaa hänen puolisolleen huonoja fiiliksiä, on tärkeämpää kuin puolison paha mieli?”

Siksi että myös minä haluan oikeuden tehdä omia juttuja. Jos mies alkaisi sanoa että häntä haittaa kun minä käyn ratsastuskisoissa niin olisi aika pian entinen suhde se. Paha mieli on siitä ongelmallinen että sitä voi käyttää oikeimutuksena mihin vaan ja jos puolison pitää aina totella kun toisella on paha mieli, siitä tulee aikamoinen kontrollointi väline. Mitä jos puolisolle tulee paha mieli vähän kaikesta?

Parisuhteessa tärkeää on kommunikoida ja löytää se kultainen keskitie jossa molemmilla on oikeus toteuttaa itseään mutta samalla jää tilaa myös silleparisuhteelle. Molemmat ääripäät (minä saan tehdä mitä haluan - puolison pitää aina kuunnella minua ja keskittyä minuun) on ihan yhtä haitallisia.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   25.1.23 19:42:06

"Tuntuu jotenkin tosi hassulta, että joidenkin naisten kavereihin kuuluu vain toisia naisia ja miesten kavereihin pelkkiä miehiä. Meillä on ainakin ihan normaalia, että kaverit kutsuvat kumppaneitaan mukaan, jos tehdään jotain yhdessä."

Kyllä me ennen lapsia käytiin molempien kaveriporukoissa yhdessä porukalla ja vietettiin aikaa pariskuntina ja ties miten.

Nyt monet muutkin on saaneet lapsia ja yleensäkin se hengailu ja illanvietot on vähentyneet. Läheisimpiä ystäviä nähdään, joskus lasten kanssa ja joskus ihan rauhassa ilman. Työkavereidenkin kanssa vietetään aikaa ilman puolisoita silloin kun vietetään.

Sitten taas jos järkäämme kahdenkeskistä lapsivapaata, niin se tekeminen on monesti jotakin muuta kuin hurvittelua kavereiden kanssa. Viime kesänä kyllä kerran ihan hurviteltiinkin kaveripariskunnan kanssa.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.1.23 19:53:30

Mun ex pahoitti mielensä kun menin kaverin kanssa kahville. Olisiko pitänyt olla menemättä?

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   25.1.23 20:00:12

Minua ei haittaa poikien reissut, mutta jos niitä alkaa olla kerran kuussa, se haittaa. Eli ei se, että niitä on joskus ja ihan sama, mitä tekevät, mutta jos kaikki isommat kotityöt (remonttijutut jne) seisoo ja mies viilettää ties missä, se ärsyttää.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   25.1.23 20:01:31

Ehkäpä näille "tyhmille ja sinisilmäisille" naisille pettäminen ei ole maailman suurin synti eivätkä siksi kyttää hysteerisinä miestensä menoja.
Keksin itse aika monta asiaa, jotka parisuhteessani olisivat pettämistä pahempia.
Meillä mennään reissuihin välillä yhdessä, välillä erikseen. Molemmat tarvitsemme omaa aikaa ja tilaa.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.1.23 20:12:54

"Sitten se kummallisuus; miksi se, että mies pääsee reissuun, joka aiheuttaa hänen puolisolleen huonoja fiiliksiä, on tärkeämpää kuin puolison paha mieli?"

Koska kyse on pohjimmiltaan tästä kysymyksestä: miksi se, että parisuhteessakin voi päättää itse menoistaan, tavara kavereita ja elää omaa elämää, on tärkeämpää kuin toisen paha mieli? Etkö tosiaan tiedä tähän vastausta?

Sanot, ettei mustasukkaisuus liity aiheeseen, mutta mustasukkaisten kelathan ovat aivan samanlaisia: Miksi miehen oikeus olla työpaikalla, jossa on naisia, on tärkeämpää kuin minun paha mieleni? Miksi miehen oikeus katsoa TV-sarjoja, joissa on vähäpukeisia naisia, on tärkeämpää kuin minun paha mieleni?

Niin, miksi tosiaan?

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.1.23 20:32:56

Olethan ottanut huomioon, että hyvännäköisiä ja seksikkäitä naisia on valitettavasti kaikkialla, ja täten mies saattaa heitä katsella silloin kun et ole paikalla?

Eli siis se, että mies ei lähdekään autotapahtumaan tai kaverin synttäreille tms. ei ole mikään tae mistään, vaan joudut olemaan aivan yhtä huolissasi jos hän lähtee ilman sinua esim työkomennukselle, sukulaisiin tai jotain vastaavaa. Tai ihan vaikka vaan lähikauppaan.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.1.23 20:41:47

"Ongelmahan on siinä, että kaksi toisilleen sopimatonta ihmistä on yhdessä, jos toisen normaalit menot saavat aikaan mielen pahoitusta toisessa. Kun ei tällaista vaan tapahdu suhteessa, jossa kaikki on hyvin ja säännöt selkeästi sovittuna :D"

Tämä. Hyvin tiivistetty.

"Tuntuu jotenkin tosi hassulta, että joidenkin naisten kavereihin kuuluu vain toisia naisia ja miesten kavereihin pelkkiä miehiä. Meillä on ainakin ihan normaalia, että kaverit kutsuvat kumppaneitaan mukaan, jos tehdään jotain yhdessä."

Ja tälle kans komppaus. Meillä ollaan kavereita ihan sekaporukoissa. Ja kumppanit on n. 99% kerroista kutsuttu mukaan. Mä en ole koskaan tykännyt sukupuolen mukaan lokeroinnista. Ja nykyisin se on muutenkin hankalampaa, koska ei sitä aina tiedä, kumpaa sukupuolta joku on vai haluaako edes identifioitua kumpaankaan. Miksi sillä on kavereiden kesken merkitystä, kellä on mitäkin haarovälissä tai mitä roikkuu tai ei roiku tossa rintalastan edessä?

Niin paljon ärsyttänyt jos olen joutunut johonkin uuteen porukkaan ja siellä on jossain vaiheessa iltaa tullut joku "naisväki sitä ja miehet sitten tekee tätä", kun itseä kiinnostais enemmän se mitä ne miehet tekee eikä pätkääkään se mitä naisten oletetaan haluavan tehdä.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Jepu 
Päivämäärä:   25.1.23 20:49:30

”miksi se, että mies pääsee reissuun, joka aiheuttaa hänen puolisolleen huonoja fiiliksiä, on tärkeämpää kuin puolison paha mieli? ”

Olen ollut naimisissa yli 20 vuotta, reissutyöläisen kanssa, joka käy myös poikien reissuisssa.

Mun piti lukea tuo aloittajan kysymys pari kertaa. Puoliso ei ole vastuussa toisen tunteista. Jos tuohon mennään, että puoliso ei saa tehdä mitään, mistä pariskunnan toinen osapuoli saa pahan mielen, niin elämä menee hankalaksi. Harva suhde kestää hautaan saakka, ihmisen pitää osata olla yksinkin. Itse matkustan yksinkin, ihan siksikin, että tietyt matkakohteet eivät miestäni kiinnosta.

Minusta aloittajalla on pari vaihtoehtoa:
1) alkaa elää omaa elämäänsä, ja tehdä omiakin reissuja/juttuja
2) vaihtaa mies sellaiseen, jonka menemisistä ei tarvitse huolehtia
3) jatkaa samaan tapaan, ja tuhota oma mielenterveytensä & parisuhteensa

Ylempänä joku kirjoitti, että poikien reissut kuuluu sinkkuaikoihin. Tästä olen kyllä eri mieltä. Pitkässä liitossa on hyvä, että molemmilla on omiakin reissuja/harrastuksia. Toki siitä olen samaa mieltä, että jos suhteen alkuvaiheessakaan ei yhteisiä asioita tehdä, niin ehkä on väärä ihminen kyseessä…

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.1.23 20:53:37

Meillä minä olen se, joka enemmän käy yksin reissussa tai kavereiden kanssa missään, mies mieluummin lähtee vaikka lasten kanssa mökille. Mutta en halua elää sellaista elämää ja sellaisessa parisuhteessa, jossa en saisi kohtuuden rajoissa liikkua vapaasti, joten luonnollisesti miehellä on sama vapaus. Harvoin missään käy, mutta välillä tuntuu, että voisi tehdä hänellekin ihan hyvää...

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Balance 
Päivämäärä:   25.1.23 20:55:40

"Sitten se kummallisuus; miksi se, että mies pääsee reissuun, joka aiheuttaa hänen puolisolleen huonoja fiiliksiä, on tärkeämpää kuin puolison paha mieli?"

Kyse ei ole "pääsemisestä". Aikuinen ihminen päättää ihan itse menemisistään. Mies ei ole vastuussa puolisonsa tunteista vaan omasta tekemisestään.

Kyse on luottamuksesta, sitä joko on tai ei ole. Jos puoliso ei luota ja haluaa estää toisen lähtemisen vaikka nyt sinne kaverin synttäreille kertomalla, että hänelle tulee siitä paha mieli, niin se on minusta törkeää manipulointia ja kiristämistä

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   25.1.23 21:07:07

En ymmärrä, miksi pahoittaa mielensä poikien reissuista. En itse kestäisi, jos ukko itkisi perään kun lähden tyttöjen reissuille. Ja mitä se haittaa jos katselee vieraita naisia? Saattaa sitä itsekin katsella komeita miehiä.
Molemmilla pitää olla vapaus tehdä omia juttuja. Eikä puolisolta tarvitse lupaa kysyä. Toki on kiva, kun ilmoittaa ajoissa reissuista niin voi itsekin suunnitella siihen jotain kivaa. Jos on ihan ex tempore-lähtö, niin sekin on ok. Nehän on parhaita reissuja.
Itse en voisi olla suhteessa, jossa pitäisi kysyä lupa omiin menoihin. Ja silloin ei voi myöskään rajoittaa kumppania. Itse en koe sellaiseen tarvettakaan.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.1.23 21:08:54

Näitä keskusteluja lukiessa tunnen itseni todella etuoikeutetuksi. Olen elänyt yli 30 vuotta parisuhteessa, jossa vallitsee molemminpuolinen luottamus ja kunnioitus. Vaikka elämmekin tiiviissä parisuhteessa, olemme molemmat itsenäisiä yksilöitä ja meillä on myös omat elämämme.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.1.23 22:15:12

--, eiväthän nuo sulje toisiaan pois. Olen minä käynyt miehen, tämän kavereiden ja heidän puolisoidensa sekä mieheni, kavereideni ja heidän puolisoidensa kanssa keikalla, matkalla, mökillä, välillä meitä on ollut iso porukka, jossa on ollut sekä minun, että mieheni ystäviä puolisoineen... Välillä käydään miehen kanssa kahdestaan tapahtumiaaa, joskus minä omien kavereideni ja joskus mies omien kavereidensa kanssa. Ihan normaalia toimintaa. Pitäisin todella outona, jos kumppani alkaisi rajoittaa, että tsootsoo, et saa mennä.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: .x2 
Päivämäärä:   26.1.23 00:29:35

LähettäjäV 

Päivämäärä25.1.23 17:00:38

Minusta on outoa jos parisuhteessa ollaan ja reissuja tehtäisiin muiden kuin puolison kanssa. Minusta poikien matkat kuuluvat pääosin sinkkukauteen. En näe järkeä, että perheenisä huseeraisi kännissä jossain. Ihmisen kausiin kuuuluvat eri vaiheet. Aika voi ajaa ohi sekoilu reissuista. Jos sellaista haluaa elämältä on varmaan parempi olla sinkku. Hyväksyn pariskuntamatkat ja saunaillat mutta viikon etelän reissu saattaisi olla liikaa- ehkä.Riippuen seurasta.

- Toivottavasti parisuhteen toinen osapuoli kokee samoin. Itselle on todella hämmentävä näkemys että parisuhteessa ei aikaa saisi viettää kuin puolison kanssa. Koen ajatuksen melko ahdasmielisenä. Hulluksihan siinä tulisi, lähinnä rajoitteesta, ei välttämättä niinkään reissaamattomuudesta.
Reissuja voi tehdä eri porukoilla suhdestatuksesta riippumatta ja se, että niistä saa ihan eri juttuja irti seurasta riippuen on vain hyvä juttu eikä tarkoita että reissussa tehtäisiin jotain mikä ei kestä puolison tarkastelua.
Kännissä heilumisessa harvoin on mitään suurempaa järkeä, mutta ei se satunnainen humalassaolo syntiä ole perheenisällekään.

Mies reissaa joskus kerran tai kaksi vuodessa kavereidensa kanssa, minä omieni kanssa vähän enemmän. Joskus liittyy harrastuksiin, joskus vietetään mökkiviikonloppu tai tavataan muissa merkeissä. Joskus ne on tyttöjen/poikien reissuja, joskus matkassa saattaa olla molempia. Toisinaan ollaan jopa hilpeästi hiprakassa. Ei ongelmia eikä väärinkäytöksiä.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: .x2 
Päivämäärä:   26.1.23 01:02:32

"Sitten se kummallisuus; miksi se, että mies pääsee reissuun, joka aiheuttaa hänen puolisolleen huonoja fiiliksiä, on tärkeämpää kuin puolison paha mieli? Miksi puolison paha mieli tarkoittaa, että puolisossa on jotakin vikaa (kuten huono itsetunto jne), mutta missään tapauksessa reissuun haluavassa vakiintuneessa miehessä ei ole mitään vikaa (kuten tarve haluta tilanteisiin, joissa voi tapahtua tai olla tapahtumatta jotakin)?

Eikö tämä ole jotenkin outoa?"

- No jossain kohden on vikaa, jos reissuista pahoittuu mieli. Oli se syy sitten itsetunnossa, käytöksessä tai jossain muussa, niin kannattaa varmaan miettiä, että miksi se pahoittuu ja haluaako sellaisessa suhteessa olla.
Ei parisuhteessa tarvitse tehdä kaikkea yhdessä ja jokaisella on oikeus halutessaan mennä ja olla myös ilman puolisoa. Joskus toinen pahoittaa mielensä turhasta, joskus syystä. Asioista voi keskustella rehellisesti ja molemmilla on mahdollisuus ratkaista asia parhaaksi katsomallaan tavalla.

Olen ollut suhteessa, jossa mies harrasti sekä pettämistä että henkistä väkivaltaa. Parisuhteita on kuitenkin erilaisia, samoin niitä "poikien reissuja". Kaikissa suhteissa ei petetä, vaikkei toinen ole valvomassa.
Nykyisessä suhteessa ei ole kummankaan vielä kertaakaan tarvinnut mieltä pahoittaa toisen reissaamisen takia vaikka toinen jäisi kotiin. En haluaisi olla suhteessa, jossa pahoittaisin mieleni "poikien reissun" takia. Tai toisinpäin. Joko ongelmalle löydettäisiin yhdessä ratkaisu tai jos se ei ole mahdollista, niin sitten eri suuntiin.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   26.1.23 01:30:18

"Itselle on todella hämmentävä näkemys että parisuhteessa ei aikaa saisi viettää kuin puolison kanssa."

Useampi on jankuttanut tuota samaa. Eihän aloittaja kirjoita, ettei saisi viettää aikaa muiden kanssa, vaan siitä mitä ajanvietto on. Oletteko oikeasti sitä mieltä, että on ihan sama, meneekö mies kavereiden kanssa saunomaan mökille vai eroottiseen hierontaan? Tai ottamaan muutaman pubin terassille vai strippariluolaan?

Ei minustakaan ole mitään outoa saati paheksuttavaa siinä, että on kavereiden kanssa menoja, joihin ei oteta eukkoja mukaan. Voidaan mennä vaikka viikon prätkäreissulle, Arskan mökille kesälomaa aloittelemaan tai ihan vaan terassikierrokselle. Tottakai noissakin voi "käydä vieraissa", työpaikalla ja työmatkallakin voi pettää jos niikseen tulee, mutta onhan siinä poikien reissussa/illassa tietynlainen vivahde ja "luonne" jos siihen liittyy olennaisesti vastakkainen sukupuoli eroottisessa viitekehyksessä. En oikein saa kiinni ajatuksesta, miksi varattu mies edes haluaisi moista ajanvietettä ja miksi kyseinen ajanviete olisi varatulle miehelle niin välttämätöntä, että hänen puolisonsa ei saisi sitä edes kyseenalaistaa, saati pahoittaa mieltään ilman että on omistushaluinen ja mustasukkainen justiina.

Jos naisena ajattelee tyttöjen iltaa baarissa, ei ainakaan omassa kaveripiirissä varatut naiset käyttäydy samalla tavalla kuin sinkkuna ollessa. Siinä vaiheessa kun alkaa kiinnostaa vieraat miehet "siinä mielessä", parisuhteessa ei ole kaikki ok. Ei, vaikka oltaisiin kuinka sosiaalisia, hauskanpitäjiä ja rempseitä.

"Ei ongelmia eikä väärinkäytöksiä."

Niin sinä uskot ja luotat. Et kuitenkaan voi TIETÄÄ varmaksi kuin omasta puolestasi, niin kuin ei kukaan muukaan. Yhtä typerää kuin on epäillä varmuuden vuoksi aina ja kaikesta, on myös kuvitella että ei minun puoliso ainakaan koskaan vaan ne on ne muut jotka pettää ja joita petetään.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   26.1.23 08:34:29

Jos mieheni ravaisi autotapahtumissa ja strippibaareissa, olisin alunperinkin ryhtynyt parisuhteeseen ihan liian erilaisen ihmisistä kanssa kuin mitä itse olen. Sen sijaan minä käyn esimerkiksi vaellusreissuilla ystävieni kanssa ja mies reissaa orkesterin kanssa, eikä kukaan pahoita mieltään.

Jos nyt ihan järjellä ajattelee, niin todennäköisemmin mies pettää työkaverin kanssa (tai miksei minun mieheni tapauksessa bändikaverin) kuin autotapahtuman työntekijän tai stripparin. Kauniit tytöt autotapahtumassa kokisivat ht-nettiläisen Perus-Pena miehen lähestymisyrityksen erittäin kiusallisena. Mutta ongelma on se, että ylipäätään miettii jatkuvasti millaisia naisia mies missäkin tapaa ja laskeskelee pettämisen todennäköisyyttä. Ei niin voi elää.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: 24N 
Päivämäärä:   26.1.23 09:49:25

Uskoisin, että naisten mustasukkaisuuteen ja tämän tyylisiin ”epävarmuuksiinkin” liittyy yhteiskunta. Tai ainakin itse naisena näen, että monessa asiassa naisesta tehdään ”syyllinen”. Täälläkin useampi keskusteltava aihe päätyy lopputulemaan, että naisen olisi pitänyt tehdä toisin. Vaikka olen nuori, niin olen huomannut, että omassakin lapsuudessa tyttöjä opetettiin niin, että on vain kestettävä poikien toilailut ja ”rakkaudesta se hevonenkin potkii” ja paskat. Muutenkin on opetettu kantamaan vastuuta arkisista asioista. Toki ymmärrettävää, kun loppujen lopuksi biologisesti lapsi on enemmän kiinni naisessa kuin miehessä. Toki varmasti poikia/miehilläkin samantyylisiä yhteiskunnan liittyviä paineita. On rahallisesti elätettävä perhe, on osattava sitä ja tätä ja on oltava vahva jne.

Itse olen ollut mustasukkaistatyyppiä ja pelännyt/kuvitellut pahimmat skenaariot eli toisin sanoen ruokkinut omaa pahaa oloa. Mutta nykyään olen alkanut sisäistää, että pärjään hyvin yksinkin. Rakastan ja luotan kyllä kumppaniani, mutta olen alkanut ymmärtää, että jos kumppani pettää, niin se ei ole minun vikani enkä sitä voi millään estää. Pettäminen kertoisi vain, että tämä henkilö ei olekaan se kenen kanssa haluan olla. Jos toinen pettää, niin eihän suhteessa ole enää mitään menetettävää. Toki itseä ei ole koskaan kukaan pettänyt tai ei ainakaan ole tullut tietooni. Vaikea sanoa miten oikeasti tulisi tapahtumaan, mutta toivon, että pidän omista arvioistani silloinkin kiinni.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   26.1.23 10:34:29

Kyllä voi omasta elämästään tehdä raskasta tuolla tavalla. On eri asia jos puoliso pyrkii ehdointahdoin satuttamaan, kuin että normaalit menemiset harrastuksissa ja kavereiden kanssa on sellaisia joista toinen osapuoli epävarmuuksissaan pahoittaa mielensä.

Kuten todettu jo monta kertaa, mies ei ole vastuussa sun tunteista jos niiden todellinen syy on sun epävarmuus eikä hänen toimintansa. Tottakai toista voi pyytää jättämään strippiklubit väliin ja muuta, mutta jos hän ei saisi vahingossakaan katsoa kenenkään naisen suuntaan koskaan niin silloinhan ei voi liikkua missään. Ja jos sen haluat toiselta kieltää, se on vaan toisen kontrollointia ja sairasta.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   26.1.23 15:52:49

Olen kokenut molemmat samassa parisuhteessa. Siis sen, että toinen menee ja voi luottaa täysin, sekä sen, että meneminen arveluttaa hyvin paljon. Tämä korreloi ihan suoraan suhteessa vallitsevan kommunikaation ja luottamuksen tason kanssa.

Ensimmäiset 10v molemmat sai mennä omilla reissuillaan. Noista menoista sovittiin sopivasti etukäteen. Tai "sovittiin", eli toinen kertoi, että viikon päästä ois tällainen, lienee ok jos meen. Ja 100% kerroista se oli ok. Sitten tuli muita luottamusta horjuttavia juttuja suhteeseen ja miehen menotkin muuttui sellaisiksi, että niistä ilmoitettiin samana päivänä tyyliin "Meen Peralle viikonlopuks, moikka." Minä sitten ihmettelin, että vissiin perutaan sitten nuo suunnitellut muut yhteiset menot. Ja minä en sit lähde minnekään, koska perheestäkin pitäisi jonkun huolehtia, kun mies päätti yksipuoleisella päätöksellä häippästä koko viikonlopuksi.

Lienee selvää, että tuo jälkimmäinen kuvio otti hieman eritavalla pannuun, kuin ensin mainittu.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: pari suhdetta? 
Päivämäärä:   26.1.23 16:13:37

"Tottakai toista voi pyytää jättämään strippiklubit väliin ja muuta, mutta jos hän ei saisi vahingossakaan katsoa kenenkään naisen suuntaan koskaan niin silloinhan ei voi liikkua missään."

Miten ihmeessä katsominen on jonkun mielestä sama kuin poikien reissut saati strippiklubi??????

Joillekin naisille on ilmeisen tärkeää miellyttää miestä kaikessa, ettei se vaan suutu ja vaikka lähde kun muija on tiukkapipoinen mustis. Niin innolla monet naiset puolustelevat vaikka millaista käytöstä mieheltään. Miesten nyt vaan on pakko välillä vähän kännätä, vahdata muita naisia, käydä strippipaikoissa, hups vieraissakin kun nehän on miehiä, mutta minä ainakaan en ole sellainen mustis nalkuttajaämmä, vaan minäkin menen tyttöjen kanssa ja mekin katsellaan komeita miehiä ja saadaan huomiota. Onpa hieno parisuhde ja kumppanin arvostus kohdallaan.

Siitä varmaan voidaan olla samaa mieltä, että silmälappujen vaatiminen miehelle normaalielämässä menee jo epänormaalin puolelle, samoin se ettei saisi mennä kavereiden kanssa baariin tai moikata lähikaupan hyvännäköistä kassaa, mutta parisuhteessa ei todellakaan kummankaan tarvitse sietää sitä, että oma kumppani avoimesti katselee yhdessä liikuttaessa vastakkaista sukupuolta ehkä peräänkin katsoen, kommentoi tyyliin wau mikä nainen/mies tai käy jossakin strippiklubeilla koska poikien reissu tai hinkuttaa muiden kanssa risteilyllä koska tyttöjen ilta. Vaikka parisuhde ei ole kahle eikä se enempää anna kumppanille määräysvaltaa tai vie omia oikeuksia, ei se myöskään ole mikään ns. saavutettu etu, jossa voi käyttäytyä miten tahansa ja jos puoliso siitä pahoittaa mielensä, alkaa heilutella jotakin huono itsetunto-mustasukkaisuus-omistushalu-korttia. Voi ja kannattaakin olla ihan sinkku jos toisenkin huomioonottaminen on ylivoimaista. Se kun on melko olennainen osa parisuhdetta.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: cc 
Päivämäärä:   26.1.23 16:32:03

Eihän omat reissaamiset ole mikään ongelma. Mutta onhan se nyt hyvin eri asia käydä jääkiekkopelissä, mökillä saunomassa tai pubissa kuin strippikapakassa tai lihatiskibaarissa. En suoraan sanottuna tiedä yhtäkään syytä, miksi parisuhteessa oleva ja sen jatkumista haluava mies viimeksimainituissa kävisi.

Mutta jokainen tietenkin sopii omat sääntönsä ja parisuhteensa ns. ehdot miten haluaa.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   28.1.23 21:04:40

pari suhdetta, mielenkiintoinen sun näkemys että jos molemmille kumppaneille on ok vaikka käydä siellä strippibaarissa, niin se tarkoittaa ettei arvosta omaa kumppania? Jos tykkää katsoa hyvännäköistä miestä/naista (joka laittaa itsensä esille) niin tekeekö se ihmisistä ällöttävän pervon ja huonon kumppanin ? :D

Ja tiedoksi sulle, maailma on täynnä naisia jotka ihan aidosti ovat ok sen kanssa että mennään äijäporukalla baariin ja vaikka eksytään sinne strippiklubiinkin. Itse lukeudun tähän kastiin ja olempa tainnut useammin itse eksyä sinne strippiklubille kavereiden kanssa, enkä oo kyllä miehelle siinä kohtaa soittanu että hei saanko mennä...

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Onniina 
Päivämäärä:   29.1.23 04:58:51

Nuorena ei haitannut yhtään jos poikaystävä kyttäs vieraisiin pöytiin, lirkutteli baarissa toisille naisille tai kertoi käyneensä strippibaarissa. No worries, hienoa että tuli asia esille, antaa palaa ja nauttikoot täysillä. Me vaan ei olla sopiva match ja mä en halua sellaista miestä joten tiet erosi siihen. Onneksi tuollaisellekin miestyypille näköjään löytyy ottajia.

Aviomiehen kanssa 25 yhteistä vuotta takana, kumpikin kisataan omissa lajeissa ja käydään kisamatkoilla yksin, yhdessä tai omien seurakavereiden kanssa. No ne on urheilumatkoja, ei niissä todellakaan viina virtaa. Tuo täällä kuvattu käsitys ”hauskanpidosta” automessuineen, strippiklubeineen, baareissa roikkumisineen kuulostaa todella kaukaiselle mun maailmassa, ja ehkä voi olla hämmentävää mutta jonkun toisen käsitys hauskanpidosta voi olla jotain ihan muuta. Jos omat arvot ei miehen kanssa kohtaa niin tässä hyvä vinkki: etsi mies jonka kanssa ei sellaista ongelmaa ole. Maailma on täynnä kaikenmaailman pervoja ja friikkejä, kyllä sieltä löytyy myös se luonnonoikku jolle oman vaimon huomio riittää ja kumpikin saa puolin ja toisin hyvillä mielin mennä ja harrastaa omia juttujaan ilman että niihin menoihin liittyy viina ja vieraat naiset/ miehet.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   29.1.23 07:55:23

Niin, ihmisillä on eri tapoja pitää hauskaa.

Mutta turha niputtaa kaikkia samaan, vaikka mä sallin miehelleni vaikka sen kaveriporukalla strippiklubille menon ja voin mennä myös itse, ei se silti ole ok lirkutella jollekin random naiselle baarissa. Täysin eri asia. Ei tässä nyt puhuttu mistään avoimista suhteista.

Eikä tällaisen tarvitse tietenkään olla kaikille ok, mutta kuten sanottu kannattaa etsiä sellainen kumppani joka on samaa mieltä siitä mikä on ok.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   29.1.23 08:24:58

Itse olen siellä poikien reissussa aika usein mukana mm. Kuskina ja ainoa nainen porukassa. Jätkät kohtelee kuin vertaistaan mutta kukaan ei koskaan ole edes lähminyt!! Oon hakenut sammuneen kaverin sieltä strippiklubilta, sain vahvasti sen vaikutelman et ne naiset on ihan ammatti tanssijoita. Se on eri ammatti kuin vaikkapa huora. En olisi ollenkaan huolissani.

Sitten kun mietitään hevospiireissä kuinka usein miesvalmentajilla on nuoriakin tyttöjä, yhteisiä reissuja naisten kanssa, tallilla venyy myöhään... Mielestäni talleilla on niitä tietynlaisia tilanteita ja ympäristöjä joissa asiat tulevat ehkä helpommin mieleen kun ovat siinä "edessä" ja mahdollisesti vähän kuin harkitsemattakin saatavilla. Onko siis miehellä oikeus kieltää illalla tallilla luuhaus ja etenkin kisareissut?

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   29.1.23 08:58:04

Mun mies tuli kotiin viime yönä, kun oli pari päivää reissussa parikymppisten naisten kanssa.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.1.23 09:25:03

Onneksi ei ole noin lapsellista miestä. Eikä kumpaakaan oikein kiinnosta baareissa käynti tai juhliminen.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Onniina 
Päivämäärä:   29.1.23 10:16:15

” Mutta turha niputtaa kaikkia samaan, vaikka mä sallin miehelleni vaikka sen kaveriporukalla strippiklubille menon ja voin mennä myös itse, ei se silti ole ok lirkutella jollekin random naiselle baarissa. Täysin eri asia. Ei tässä nyt puhuttu mistään avoimista suhteista.”

Tuli olo että tulkitsit mun viittaavan erityisesti sun kirjoituksiin, niin ei, ihan yleisesti osallistun tässä käytyyn keskusteluun. Ja eihän vieraille naisille lirkuttelu ole yhtäkuin pettäminen ja avoin suhde, älä nyt niputa niitä yhteen ;)

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: realisti 
Päivämäärä:   29.1.23 14:20:26

On reissuja ja reissuja. Kuten on poikia ja poikia. Liian paljon tullut seurattua sivusta poikien reissuja missä tärkeää on viinan kanssa läträämisen lisäksi on käydä painamassa maksullisia , mieluiten paljaalla mahdollisimman paljon. Näitä löytyy kaikista yhteiskuntaluokista, sekä koulutettuja että kouluttamattomia. Jotta niin, itse en hyväksyisi. Onneksi löytyi mies, joka ei tunne palavaa tarvetta hummata Pattayalla tai missään muuallakaan. On hällä kavereita joiden kanssa käy omissa jutuissa. Kuten myös minulla.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   29.1.23 16:13:12

tehkää naisten kanssa oma reissu. sitten se on tasapuolista.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   29.1.23 21:27:47

Mä olen nainen joka on poikien reissuilla messissä. Ollaan lapsuudenkavereita ja nyt keski-ikäisenäkin vielä messissä miesporukassa, ainoana naisena, ei sinne muita päästetä.
Voin kertoa että kyllä pettävät. Heti kun tulee tilaisuus. Kaikki tai ainakin 90%. Mutta harvoin käy flaksi kuitenkaan. Enemmän hakevat hyväksyntää ja huomiota, ja sit kun saavat sitä niin todella ottavat ilon irti siitä.

Minä siis en tuomitse heitä, vaikka itse en koskaan pettäisi enkä koskaan ole pettänyt. Se on jokaisen oma asia, ja jos kosketus ja huomiointi on kotona loppunut niin hyvinkin ymmärrettävää toimintaa. Koomisinta tässä on se, et olen porukan ainut totaaliuskollinen, mutta kumppanini ei päästäisi minua mukaan. Käyn sitten silloin kun olen sinkku. Kun äkkiä niistä tulee exiä jos ei saa kavereitaan nähdä..

En oke ikinä pahoittanut mieltäni jos kumppanini lähtee poikien reissulle. Kunhan minäkin saan mennä, mutta harvoin se niin on..

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: No daa 
Päivämäärä:   30.1.23 01:31:49

"Se on jokaisen oma asia, ja jos kosketus ja huomiointi on kotona loppunut niin hyvinkin ymmärrettävää toimintaa."

Jos on ns. varattu, se ei ole vain oma asia. Ja ymmärrettävää toimintaa?????? Eroaminen on ymmärrettävää toimintaa, mutta mitä ymmärrettävää on aikuisessa ihmisessä, joka ei saa parisuhteessaan sitä mitä haluaa ja silti jää siihen kärvistelemään vaikka ihan voi erotakin?

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Almera 
Päivämäärä:   30.1.23 08:55:25

No,itse en mitään "poikien reissuja" hyväksy jos meininki on tuollaista kuin aloitusviestissä.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.1.23 08:58:35

Riippuu ihan mitä siellä poikien reissuilla tehdään, millainen kaveriporukka ja kauanko ollaan.

Meillä on vauva ja 3 vuotias eli kumpikaan ei lähde pitkälle hupireissulle yksin. Pariksi yöksi päästäisin mieheni mielellään tuulettumaan ja sellaiselle lähden itsekin kerran vuodessa tyttöjen kanssa. Meillä on järkevä kaveripiiri ja luottamus kunnossa.

Kuukaudeksi Pattayalle en päästäisi ihan siksi, että joutuisin yksin hoitamaan lapset ja kodin ja siinä menisi koko vuosiloma, joka on tapana pitää perheen kesken.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   30.1.23 09:01:20

Mä olen nainen joka on poikien reissuilla messissä. Ollaan lapsuudenkavereita ja nyt keski-ikäisenäkin vielä messissä miesporukassa, ainoana naisena, ei sinne muita päästetä.
Voin kertoa että eivät petä. Vaikka tulisi tilaisuus. Ei yksikään. Eivät hae hyväksyntää ja huomiota, ja jos saavat sitä siitä huolimatta, eivät tilaisuuteen tartu.

Että minun ystäväpiiriin kuuluu näinkin kuvottavia miehiä :) Olen pahoillani, niin, että sun kaverit on vastuuttomia kakkiaisia.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.1.23 09:05:25

Ja sieltä tuli päivän pick me fantasiat. Ellei ole paskapuhetta, niin saisit itse vähän katsoa peiliin millainen pelle olet :D

LähettäjäNiin

Päivämäärä29.1.23 21:27:47

Mä olen nainen joka on poikien reissuilla messissä. Ollaan lapsuudenkavereita ja nyt keski-ikäisenäkin vielä messissä miesporukassa, ainoana naisena, ei sinne muita päästetä.
Voin kertoa että kyllä pettävät. Heti kun tulee tilaisuus. Kaikki tai ainakin 90%. Mutta harvoin käy flaksi kuitenkaan. Enemmän hakevat hyväksyntää ja huomiota, ja sit kun saavat sitä niin todella ottavat ilon irti siitä.

Minä siis en tuomitse heitä, vaikka itse en koskaan pettäisi enkä koskaan ole pettänyt. Se on jokaisen oma asia, ja jos kosketus ja huomiointi on kotona loppunut niin hyvinkin ymmärrettävää toimintaa. Koomisinta tässä on se, et olen porukan ainut totaaliuskollinen, mutta kumppanini ei päästäisi minua mukaan. Käyn sitten silloin kun olen sinkku. Kun äkkiä niistä tulee exiä jos ei saa kavereitaan nähdä..

En oke ikinä pahoittanut mieltäni jos kumppanini lähtee poikien reissulle. Kunhan minäkin saan mennä, mutta harvoin se niin on..

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   30.1.23 10:35:21

Ei ole tapana tuomita ystäviäni. Voin ilmaista oman mielipiteeni asiasta ja näin olen tehnytkin, mutta silti ei ole minun asiani tuomita heitä tai lopettaa ystävyyttä sen takia. Ihmisillä on monenlaisia vaikuttimia toimia kuten toimivat.
Se että en tuomitse muiden aikuisten ihmisten tapaa olla ja elää, ei tee minusta pelleä.

  Re: "Poikien reissuista" mielensä pahoittamisesta

Lähettäjä: meijju 
Päivämäärä:   30.1.23 16:20:46

* : juuri näin :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.