Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies höpöttää kuin 5v lapsi

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   2.1.23 09:03:06

Ollaan oltu nyt noin vuosi yhdessä ja olen tuntenut miehen pidemmän aikaa (Ehkä 4v?). Mies on fiksu ja aivot löytyy, kommunikaatio vieraiden ihmisten kanssa esimerkiksi järkevää, vaikka toki huumorintajuakin löytyy.

Mutta nyt tuntuu, että mies on suhteessa vaipunut jotenkin 5v tasolle. Tottakai meillä ihan järkikeskusteluitakin löytyy, mutta siis välillä mies höpöttää ihan ihmeellisiä asioita ja tuntuu, kuin kommunikoisi jonkun 5v lapsen kanssa.

Olen itse melko introvertti ja viihdyn omissa oloissani. Toki osaan myös olla sosiaalinen ja humoristinen, mutta jotenkin vihaan ihmispersoonaa, joka on äänessä vain siksi, että jotain olisi pakko sanoa. En kestä sellaista turhaa öykkäämistämöykkäämistä vaan ennemmin olen hiljaa, jos ei ole mitään sanottavaa. Pelleily ja humoristisuuskin on toisinaan okei, mutta en kestä samaa kaavaa toistuvia mantroja tai sanontoja, ne alkavat ärsyttämään..

Annan esimerkkinä, että yksi eksistäni AINA kun tulin suihkusta kysyi "Oliko suihkussa kivaa?" tai jos söin vaikka omenaa/porkkanaa niin kysyi "Onko omena hyvää?". EN KESTÄ yhtään tälläistä samaa kaavaa toistavia asioita, joissa ei ole käytännössä mitään tolkkua. Varsinkin, jos se toistuu joka kerta. Jos jo valmiiksi tiedät, mitä toinen aikoo seuraavaksi sanoa.

No, nyt tuntuu, että uusi mieheni on vaipunut myös tähän jollekin ihme tasolle, että höpötetään ihan ihmeellisiä asioita ja toistetaan niitä aina samassa tilanteessa. Tosi ärsyttävää. Miten tästä pääsee eroon? En voi vaan sanoa, että turpakiinni nyt tuo on ärsyttävää. Vaikka toki olen yrittänyt vihjaista hyväntahtoisesti. Mutta mitä miehen aivoissa oikein tapahtuu? Onko tämä joku rakastumisvaiheen ihme lepertelyhöpötys -juttu, kun tuntuu, että toinen höpöttää ilman aivoja jotain samoja asioita, eikä ymmärrä itsekään kuinka ärsyttävää se on.

Annan esimerkkejä.. Olen lähdössä ulos ja etsin vaikka hanskoja ja ne lopulta löydän. Mies sanoo "Sä oot hanska". Tai jos juon kahvia "Sä oot kahvi". Tai lähden vaikka tallille niin "Sä oot heppa". Tällästä ihan uuvattia missä ei oo mitään tolkkua.. Tai menen suihkuun, niin "Sä oot suihku".

Mä en jaksa höpöttää koko ajan tälläisiä asioita, ne vie energiaa eikä tuo mitään lisäarvoa mulle. Hermot menee ja ärsyttää. Kun tietää jo seuraavaksi, kun tekee jotain, että mitä se toinen aikoo sanoa. Tuntuu, että jos olen hiljaa enkä vastaa noihin asioihin mitään, niin olen tyly enkä kommunikoi tai ota toista huomioon. Mutta en tosiaan tiedä mitä tuommoiseen pitäisi vastata ja ihan oikeasti minun energia ei jatkuvasti riitä kommunikoimaan ja höpöttämään älyvapaista asioista.

Miten voin sanoa tämän fiksusti, että ihan sairaan ärsyttävää ja kuluttavaa! Tai ymmärtääkö mies itsekään koko tilannetta, että pystyisi edes lopettamaan. Tuntuu, että nuo asiat on hänen takaraivossaan ja tulee jotenkin "vaistomaisesti" ilman, että edes ajattelee asiaa. Minua ahdistaa olla kotona kun välillä oikeasti tulee ihan hirveä ärsytys, että KAIKKEEN pitää kommentoida jotain mitä minä teen!! Minun mielestäni samalla kaavalla toistuvat asiat ei ole hauskoja ja tai mitenkään naurata.

Re: Mies höpöttää kuin 5v lapsi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.23 09:07:30

:D

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   2.1.23 09:08:58

Sulla taitaa olla vähän pipo kireällä. Alkaako arki ahdistaa?

Lähettäjä: lel 
Päivämäärä:   2.1.23 09:09:43

Täällä vähän sama.. jos ollaan kävelyllä niin kaikkea pitää kommentoida. Onkohan taustalla jokin, että kokee hiljaisuuden epämukavaksi. Olen joskus lempeästi sanonut, että miten jaksat puhua kokoajan. Ei mitään hyötyä, koska hänellä on kuulemma siihen oikeus.

Lähettäjä: minttu 
Päivämäärä:   2.1.23 09:13:17

En jaksaisi tuollaista ollenkaan tai ainakin pitäisi olla omat adsunnot jossa saa olla säännöllisesti rauhassa ja hiljaisuudessa.

Lähettäjä: Ääniä 
Päivämäärä:   2.1.23 09:17:10

Menisi itselläkin hermot. Oma mies ei myöskään tunnu osaavan olla hiljaa, mutta sentään hoilottaa itsekseen tuollaisen siansaksan sijaan. Kasvanut suvun keskellä joten selkeästi tottunut ihmisääniin ja joku aina kotona.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   2.1.23 09:31:36

Tiuskitko miehelle usein? Oletko usein pahalla päällä? Valitatko paljon?

Tunnistan nimittäin itseni tuosta "turhan höpöttelystä", eksä oli AINA pahalla päällä ja tuolla ns. höpöttelyllä sen sai puhumaan "turhanpäiväisiä asioita" sen valittamisen/v*ttuilun tai totaalihiljaisuuden sijasta.

En tosin mitään "sä oot kahvi"- järjettömyyksiä jutellut, mutta sellaista liibalaabaa ympäripyöreistä asioista.

Päivämäärä:   2.1.23 09:34:18

En koe olevani nalkuttaja. Vaikka olisi paha päivä, en pura mieheen vaan ennemmin lataan akkuja sitten yksin ja hiljaa. Harvoin meillä riitaa toistemme kanssa.

Enemmänkin mies saa minut kiukkuiseksi tuolla höpöttämisellä, vaikka varmasti huomaa, että olen turhautunut / Olen tästä jopa sanonut. Olen yrittänyt jopa itse tehdä tätä samaa sille, jos ymmärtäisi kuinka tyhmää koko keskustelu on..

Ja joo, kyllä sitä alkaa pipo hieman arjessa kiristämään kun jatkuvasti joka päivä tätä samaa höpötystä.

Olen yrittänyt jaksaa ja olla ymmärtäväinen, mutta välillä ei vaan pysty.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.1.23 09:38:47

Mä olin myös tollainen lässyttäjä yhdelle eksälleni, joka tuntui koko ajan kireältä minua kohtaan. Kai sitä tuollaisella käytöksellä alentuu lapseksi jolloin toinen ei ainakaan sen enempää raivostu. Ja varmaan raivostut aloittaja itse lisää kun kiristelet hanpaita jo miehen nähdessäsi ja mietit että mitä idioottimaisuuksia se suustaan seuraavaksi päästää.

Voi olla myös että huuma on mennyt ja nyt ne asiat, mihin miehessä rakastuit, alkavat tökkiä. Jos tilaneteelle ei mene mitään niin luultavasti vain ajaudutte kauemmas ja eroatte.

Lähettäjä: jumorath 
Päivämäärä:   2.1.23 09:43:08

Etsi uusi mies, niin tuo lörpötys loppuu.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   2.1.23 09:49:07

Ymmärrän, että tuollainen tyhjänpäiväinen lörpötys ärsyttää. Mitä se mies sanoo, jos jossain rauhallisessa tilanteessa otat asian puheeksi? Ihan suoraan, että hei, oletko huomannut tekeväsi näin ja mikä tähän on syynä, voisitko lopettaa kiitos.

Yksi syy höpöttämiselle voi olla juuri tuo, jota ylempänä veikkaillaan, eli mies tavallaan taantuu höpisemään joutavia pelätessään ärtymystäsi. Tunnistan itsenikin tästä siinä mielessä, että oma mieheni on väsyneenä ja ärtyneenä hiljainen jurottaja, jolloin minulla tulee selvästi tarve ”mielistellä” ja jutella kevyitä juttuja, kun en kestä sitä äänetöntä murjotusta. Siinä tavallaan hakee keskusteluyhteyttä jollain pienellä sananvaihdolla varmistaakseen, että eihän toinen osapuoli ole itselle vihainen, vaikka samalla huomaa ärsyttävänsä toista sillä tyhjänpäiväisellä pölinällä. Hankalaa. En kyllä mitään noin älyvapaata puhu, tuollaiseen ”sä oot kahvi” -hommaan palaisi itselläkin käämit todella nopeaan.

Päivämäärä:   2.1.23 09:53:54

Aloittajan tilannetta tuskin pystyy mitenkään korjaamaan. Mies ei tykkää hiljaisuudesta ja osaa olla hiljaa ja kaipaa huomiota joka taas aloittajaa ahdistaa. Mies sitten heittäytyy entistä enemmän pöljäksi, kun ei saa kaipaamaansa huomiota ja kestä hiljaisuutta joka taas raivostuttaa entistä enemmän aloittajaa. Jos toisen tavat ärsyttää jo noin paljon tuossa vaiheessa suhdetta tai ylipäätänsä toinen saa veren kiehumaan tuolla tavalla usein niin silloin harvemmin sopii toisen kanssa loppu peleissä yhteen eli olette persoonaltanne liian erilaisia jotta suhde voisi toimia.

Näille lässyttäjille sanoisin, että jos toinen on jatkuvasti kiukkuinen, äksyilee yms. Niin kannattaisiko sen kumppanin kanssa puhua kunnolla noista mielialoista sen sijaan, että muuttuu lässyttäväksi lapseksi joka ärsyttää entistä enemmän. Kenenkään ei tarvitse sietää kotonaan äksyilijää ja kiukuttelijaa joten tuollaisesta käytöksestä ja syistä on hyvä puhua.

Hiljaisuus ei kyllä sitten myöskään kaikilla tarkoita, että olisi vihainen yms. Vaan toiset ihmiset eivät nyt vaan jaksa turhia höpötellä.

Päivämäärä:   2.1.23 09:55:49

Mutta tämä toistuu kuitenkin sellaisissa tilanteissakin, että ollaan vaikka juuri tehty yhdessä jotain mukavaa tai ainakin keskusteltu ja höpisty muista asioista.

Eli en näe, että kyse olisi pelkästään niistä tilanteista kun olen hiljaa ja kaipaan "omaa aikaa", eli mies pelkäisi, että jotenkin murjotan tai olen ärsyyntynyt. Vaan tämä toistuu koko ajan, vaikka meillä olisi ollut ihan muutakin puhuttavaa ja hyvä fiilis molemmilla..

Tämä tuntuu siis enemmän joltain tavalta hänen kohdalla. Ei varmaan ymmärrä kuinka ärsyttävää se on.

Ensin yritin vastata jotain "Joo" tms.. Mutta kun homma vaan jatkui ja jatkui, niin olen yrittänyt olla vastaamatta tai sanomatta oikein mitään. Mutta homma jatkuu vaan silti. Olen myös kertonut, että tämä jankkaaminen ärsyttää.. Tai että huomaatko taas höpötetään jotain tälläistä, missä ei ole mitään järkeä.. Ja tosiaan yritin tehdä tätä hänellekin, että "Sä olet takki" "Sä olet kenkä" kun hän höpötti jo yhdellä reissulla ulko-ovelta rappukäytävän kautta asuntoomme, että "Sä oot hanska" "Sä oot pipo".. AARGH. Vaikka noihin ei edes sanoisi mitään niin homma jatkuu. Olen myös sanonut, että musta tuntuu että juttelisi lapsen kanssa jonka kanssa jankataan samoja asioita.

Silti ei mene jakeluun.. Enkä nyt voi päättää mitä toinen puhuu ja mitä ei. Silti tuntuu vaan niin tyhmältä. :D Ehkä olen tästälähin vaan vastaamatta, mutta en usko senkään auttavan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.1.23 10:07:59

Mitä mies sanoo, kun kysyt suoraan että mitä ihmettä tuollainen "sä oot pipo" tarkoittaa, eihän tuossa ole järkeä?

Päivämäärä:   2.1.23 10:12:45

Tai sitten toteat ettei teidän persoonat vaan oikeasti sovi yhteen. Jos mies vaan jatkaa ja jatkaa niin silloin ei ole valmis muuttumaan ja sinun joko pitää hyväksyä asia tai olla hyväksymättä, mikä tarkoittaa eroa. Itse en jaksaisi tuollaista katsella vaan mies saisi vapaasti etsiä itselleen saman henkisen naisen.

Ei kumppanin kuulu aiheuttaa tuollaista raivoa. Jos toisen tavat raivostuttaa noin paljon niin silloin kannattaa hyväksyä se ettei sovi yhteen, vaikka kuinka toinen olisi muilta osa-alueilta kuinka ihana.

Päivämäärä:   2.1.23 10:43:44

Tässä aloituksessa on jo legenda-ainesta. Aivan kauheaa, melkein jo tomaattiexän veroista :D "Olet suihku. Olet heppa." Ai herrajumala.

Miten voi olla ettei mies itse tajua että tuollainen käytös ei mitenkään ole okei... Kamalaa.

Siis mietin jo voisiko olla joku fetissi. Sellaisia miehiähän on jotka haluaa tulla puetuiksi vaippoihin ja jotka haluavat puhua vauvapuhetta ja että heille lässytettäisiin.

Päivämäärä:   2.1.23 10:47:16

No tuo kyllä kuulostaa lapselliselta ja rasittavalta :D

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   2.1.23 10:54:23

:'D

No joo. Teidän persoonat eivät sovi yhteen. Kyllä minäkin tunnen joitakin ihmisiä, jotka ovat sinänsä oikein mukavia, mutta en voisi koskaan seurustella heidän kanssaan tai viettää kovin paljon yhteistä aikaa, koska alkaisi ärsyttää. Yksi tällainen tyyppi on kovaääninen, nauraa äänekästä röhönaurua asioille, jotka eivät minusta ole yhtään hauskoja (esim. jossain tv-sarjassa tapahtuu jotain etäisesti huvittavaa, mikä ei minua kuitenkaan edes hymyilytä, hän purskahtaa äänekkääseen hohotukseen), kertoo alapäävitsejä ja pitää niitä kamalan hauskoina ja muutenkin olemus on sellainen vauhdikas, suurieleinen, myöhästelee paljon ym. Ei yhtään minun tyyppiäni, vaikka on mukava ihminen.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   2.1.23 11:00:03

Anteeksi, mutta repesin kyllä ihan täysin tuolle "olet hanska, olet pipo" jutulle :D
Kyllä meilläkin miehen kanssa on välillä vähän typerät jutut, mutta kumpaakaan ei ärsytä eli on vaan sellaista läpänheittoa. Ihan tuota tasoa en mäkään ehkä jaksaisi kuunnella..

Päivämäärä:   2.1.23 11:01:33

Mutta mies ei ollut ikinä tälläinen, kun oltiin vaan kavereita. Tämä on nyt selkeästi joku parisuhdejuttu hänelle.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   2.1.23 11:01:45

Et ole rakastunut mieheen, eikä hän ole sinulle oikea, jos nyt jo ärsyttää. Lisäksi kuulostat melko takakireältä tyypiltä. Ehkä tosikompi mies sopisi sinulle paremmin. Minun mieheni sanoo samoja hölmöjä höpöhöpöjuttuja tietyissä tilanteissa (ei tosin ihan noin tyhmiä), mutta mielestäni ne ovat vielä nyt 11 vuoden jälkeenkin söpöjä. Osittain ne ovat myös tyhjän täytettä ja tarkoitettu ilmaisemaan, että hän huomioi että minä olen lähellä, vaikkei mitään älykästä keskustelua ole sillä hetkellä meneillään.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   2.1.23 11:01:49

Voi olla myös joku vanha inside läppä, eikä käsitä ettet ole jutussa mukana.
Kuulostaa kyllä raskaalta.

Päivämäärä:   2.1.23 11:55:06

No vastaa nyt aloittaja, mitä se mies vastaa kun kysyt ihan vakavasti että mitä tuollainen älytön puhe tarkoittaa? Siis nuo sä oot pipo jutut.

Päivämäärä:   2.1.23 11:57:13

... / En ole huomannut tällä tavalla kysyä, mutta voin toki seuraavaksi.. Katsotaan mitä vastaa, tuskin osaa itsekään sanoa, mutta toisaalta voisi ehkä laittaa hänet ajattelemaan, että niinpäs muuten..

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   2.1.23 11:59:11

Mitä mies vastaa kun kysyt että mitä tarkoittaa että olet pipo? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Aluksi ajattelin et höpisee niitä näitä, ja joistakin toki sekin voi olla pidemmän päälle ärsyttävää. Mutta ärsyttäisi itseäkin tuollainen ihan päättömien asioiden jatkuva jankuttaminen.

Kysy mieheltä suoraan että mitä tarkoittaa noilla sanomillaan päättömillä asioilla, ja että se ärsyttää sinua.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   2.1.23 11:59:35

Meillä mies höpöttää, minä olen hiljaa. Kumpikin saa toteuttaa itseään eikä kumpaakaan stressaa tilanne. Miehen höpötys ei vaadi minulta mitään reaktiota ja vastaavasti minä annan miehen höpöttää. Ajattelen asiaa vähän niin että jotkut tykkää laulaa tai vihellellä, mun mies tykkää höpöttää.

Ainut aika jolloin se ärsyttää on kun yritän nukahtaa, siitä olen sanonut pari kertaa tiukasti ja nykyään mies on oppinut että sängyssä ollaan hiljaa.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   2.1.23 12:02:03

”En ole huomannut tällä tavalla kysyä, mutta voin toki seuraavaksi.. Katsotaan mitä vastaa, tuskin osaa itsekään sanoa, mutta toisaalta voisi ehkä laittaa hänet ajattelemaan, että niinpäs muuten..”

Kysy ihmeessä ja tule toki kertomaan meillekin. Tuskin tilanne siitä ainakaan huonommaksi enää menee.

Kunnioitus on parisuhteessa tärkein asia, ja minusta kuulostaa pahasti siltä, että sinun on vaikea kunnioittaa miestä, jonka jutut ovat noin älyttömiä.

Lähettäjä: Pistepisste 
Päivämäärä:   2.1.23 12:07:44

Kysy mieheltä, onko tämä lyönyt päänsä kovaa lähimenneisyydessä kun puhuu kuin aivovammainen

Lähettäjä: Savotta 
Päivämäärä:   2.1.23 12:09:46

Olet hanska. :D
Juontaakohan toi siihen i'm back. Olen selkä...

Päivämäärä:   2.1.23 12:12:21

Mulla oli tuollainen työkaveri joka pulputti taukoamatta jotain jonninjoutavaa, ei antanut hetken rauhaa ja oma hiljaisuuteni selvästi myös ärsytti häntä, toisti kerta toisensa jälkeen sano nyt jotain, sano vaikka jotain! Olin usein ihan raivon partaalla ja olisi tehnyt mieli huutaa "nyt per..le turpa kiinni!" Oli yksi syy miksi etsin uuden työpaikan missä ihan normaaleja ihmisiä.

Päivämäärä:   2.1.23 12:16:15

Tuntuu vaan tosi hankalalta saada mies hiljaiseksi, koska en usko, että hän sentään mitään pahaa tarkoittaa. Pelkään siis loukkaavani häntä, mutta en kyllä jaksa tuollaista höpötystä kun se on ihan päivittäistä ja huomaan vaikuttavani omaan ärsytymystasooni..

Päivämäärä:   2.1.23 12:20:14

Vastaa seuraavan aivottoman sä oot pipo -jutun jälkeen "sä oot eksä", ja lähde kävelemään.

En kestäis tollasta käytöstä hetkeäkään :D

Lähettäjä: on 
Päivämäärä:   2.1.23 13:39:23

tuttua. ihan hemmetin ärsyttävää kun ihan koko ajan tulee ihmisestä ääntä, ja kun miehestä tulee koko ajan ääntä niin minänolen hiljaa mikä hänen mielestään tarkoittaa että olen vihainen tai jotain ja sittenhän pitää tehdä lisää ja entistä turhempaa ääntä tunnelman keventämiseksi ja "painostavan" ilmapiirin poistamiseksi. jos ei muuta niin jatkuva ohhohhhohhohhoijaa tai dumdumdumdiduu tai heipähei tai hmmhhmmmm... aaargh! kun tämä tulee vaikka vain toisesta huoneesta niin pakko on tokaista heippa moikka tai terve tullessaan, vaikka tulisi vessasta tai piipahtaisi jääkaapilla tai autotallissa. oikeasti olen eron partaalla jo tämän takia.

Lähettäjä: Kierrätys kunniaan 
Päivämäärä:   2.1.23 13:50:41

Lähetä minulle tuollainen ihana höpöttäjä :D

Oma mies on edelleen jurouteen ja vähäsanaisuuteen taipuvainen, mutta olen päättäväisesti opettanut hänestä hassuttelijan.

Joskus ihmisten ilmoilla vähän jo hävettää jos kovasti höpöttää mutta ei oikeastaan hävetä :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.1.23 14:01:22

No ei lapsetkaan tuollaista pidä. Vammaiset ehkä.

Päivämäärä:   2.1.23 14:03:47

Anteeksi mutta miksi edelleen turhia höpöttämätön perusilmeimen ihminen on muka kireä, juro, tyly, pahalla päällä tai ärsyyntynyt?

Yhtä lailla voisi sitten sanoa kaikkia tyhjänpuhujia tyhjäpäiksi joilla ei ole mitään älykästä sanottavaa, eikä sosiaalista älyä sen vertaa että näkisivät että heidän äänisaasteensa häiritsee muita.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   2.1.23 14:22:18

En kyllä jaksasi yhtään tuollaista miestä. Toinen mikä ärsyttää, kun puhe alkaa siitä, että mies kysyy ihan jatkuvasti "arvaa mitä?". No v...u en arvaa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   2.1.23 15:02:09

Siis mitä ihmettä, kuvittelin että tässä on kyse sellaisesta turhien jutustelusta ja ääneen ajatttelusta ym. Mutta en siis tajua yhtään tota "sä oot..." Siis onko joku sisäpiirivitsi vai mitä? Kysyitkö ekalla kerralla, että mitä sä tarkoitat? Siis että toistuvasti hokee tollaista järjetöntä juttua?

Lähettäjä: X.... 
Päivämäärä:   2.1.23 15:08:44

Huh todella rasittavalta kuulostaa

Päivämäärä:   2.1.23 15:12:25

Jos kaikissa muissa tuntuu olevan sama vika, niin vika on todennäköisesti peilissä

Päivämäärä:   2.1.23 15:12:35

"Anteeksi mutta miksi edelleen turhia höpöttämätön perusilmeimen ihminen on muka kireä, juro, tyly, pahalla päällä tai ärsyyntynyt?"

Tämä! Aargh että ärsyttää ihmiset, joiden täytyy alkaa vääntää tikusta asiaa, kun eivät osaa olla hiljaa. Mielestäni ihmissuhde on siinä vaiheessa tasapainoinen, kun hiljaisuutta ei koeta enää vaivaannuttavaksi.

Päivämäärä:   2.1.23 15:17:38

. / Kaikissa ei ole ollut vikaa, eksä oli 6v sitten ja tämä nyt.. Muissa tapailusuhteissa yms. ei ole ollut moista ongelmaa.

K / En tiedä, itse en ainakaan ymmärrä tätä sisäpiirivitsiä.. Ainoastaan miehen mielestä vissiin hauskaa lörpöttelyä ja aina liittyen siihen, mitä mä touhuan, mitä vaatteita mulla on päällä, mihin oon menossa jne..

Kai se on sitten hauskaa kun aihe sentään vaihtuu vaikka fraasi itsessään pysyy samana. :--)

Tekisi mieli sanoa ihan suoraan et nyt sitten lopetat tämän!! En jaksa. Ehkä meillä ei sitten muuten olisi mitään yhteistä puhuttavaa ja mies yrittää väkisin keksimällä keksiä juttua kun ei kestä, että joskus voitaisiin olla ihan hiljaakin jos ei ole mitään kummallisempaa asiaa. Ehkä haluaisi vain koko ajan puhua mun kanssa, ja kun en itse puhu, niin täyttää sen tyhjyyden tällä sekoilulla. Tiedä sitten!

Lähettäjä: Minä pieni vaan 
Päivämäärä:   2.1.23 15:17:42

" , että mies kysyy ihan jatkuvasti "arvaa mitä?". No v...u en arvaa." :D

Lähettäjä: Minä pieni vaan 
Päivämäärä:   2.1.23 15:20:21

Mua ärsytti nykyisessä entisessä se, että piti aina mietti mitä sanoo.
Jos sanoin että laitan pesukoneen päälle niin kysyi että minkä päälle?
Mä meen laittaa kahvit nyt... Minne menet laittamaan ne kahvit?
Jne jne.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   2.1.23 15:40:56

Vaihdetaan!

Päivämäärä:   2.1.23 15:51:17

Lähinnä en ymmärrä sitä, että kai miehellekin pitää olla jo selvää, ettei kyseinen juttu aloittajaa naurata, niin silti jatkaa vaan..? Haluaisin olla kärpäsenä katossa sitten kun se kamelin selkä katkeaa ja aloittaja päätyy karjumaan pää punaisena, että lopeta nyt v*ttu toi jankkaaminen :D Tai tämä on ainakin se, mikä itselle kävisi jossain kohtaa, kun toinen ei tajua.

Lähettäjä: wasp 
Päivämäärä:   2.1.23 15:58:22

Yks miespuolinen työkaveri on aina silleen et "hohhoijaa" tai "joo o" jossei sillä oo mitään järkevää sanottavaa :D
Joskus miettiny et sanon sille et oo hiljaa jossei sulla oo mitään muuta sanottavaa, mut en o sit vielä sanonu. Ja tätä samaa se sanoo ihan kaikille joiden kans tekee töitä jos on hiljaista.
Toikin mies on tosi puhelias, mut ei aina vaan jaksais niitä sen kaikkia höpötyksiä kuunnella, ni koittanu sit vihjata sille et kun mä en puhu mitään, niin sekin vois olla hiljaa, muttei ihan me perille.

Joillain siis vaan on tapa et pakko päästä sanomaan jotain, kun kokee sen hiljaisuuden niin häiritsevänä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   2.1.23 17:04:17

Ihan järjetön mies,joka tollasia koko ajan höpöttää. En kestäis.... :D

Päivämäärä:   2.1.23 17:13:12

Olin jo kirjoittamassa, että aloittaja on takakireä. Mutta kun luin nuo "olet hanska" ja "olet heppa" yms kohdat niin pakko sanoa, että miehesi on kummallinen :D Mitä ihmettä tuo edes tarkoittaa? Hauska höpöttely on OK, mutta tuossa ei ole järjen hiventäkään!

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   2.1.23 17:26:43

Alkaa tuntua siltä ettei maailmassa oo kovin montaa täyspäistå miestä...

Päivämäärä:   2.1.23 19:05:06

Mun mies on pitää joskus sellaista ärsyttävää pörinää huulillaan ja sormillaan. En osaa kuvailla miten sen äänen tekee, mutta se on todella ärsyttävä ja en pysty olemaan kiljumatta että nyt hiljaa! Olen ihan suoraan kieltänyt tuollaisen äänen päästelyn, kun ei siinä ole mitään järkeä. Muuten saa höpötellä kyllä kaikkea, mutta tuollainen turha melu on kamalaa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.1.23 20:58:05

Mua ärsytti eksän kovaääninen hörönauru jollekkin tyhmälle
videolle missä eläintä kiusataan tai lapsi loukkaa itsensä. Tyyliin kotivideot

Lähettäjä: nellimaaria 
Päivämäärä:   2.1.23 21:27:05

Minusta yksi turvallisen parisuhteen hyvistä puolista on se, että saa olla välillä lapsellinen ja höpsö, eikä kumppani tuomitse. Meillä ainakin saa puolin ja toisin välillä olla vähän hölmö tai jutustella jotain tyhmää. M

Toki tuo "olet hanska" on kyllä vähän kummallinen juttu. Olisiko se jostain sketsiohjelmasta tai jotain?

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   2.1.23 21:32:13

Mitä se puhuu kun harrastatte seksiä? "Olet p**lu! Olet k**li!" :'D

Nostan kyllä hattua että olet sietänyt tuota räjähtämättä. En pystyisi samaan.

Päivämäärä:   2.1.23 21:54:44

Seksin aikana ei onneksi sentään höpötä.. :D

Mutta muuten kyllä. Tuo taitaa olla vaan joku hänen oma juttu mikä ei tarkoita mitään, eli ei mikään sketsi.

Päivämäärä:   2.1.23 22:13:27

Mies oli harrastuksissaan ja ajattelin mennä ennen nukkumaan, kun ehtii tulla. Ettei tarvitse kuunnella.

En ehtinyt. Katson ensitreffit alttarilla ohjelmaa ja heti ulko-ovelta minut nähdessään (näkyy sohva), että "Sä oot ensitreffi"..

Jeesus. Mulkaisin vaan. Mies kysyi, että ärsyttääkö minua ja sanoin, että ärsyttää. En tiedä ymmärsikö hän, että mikä minua siis ärsyttää.

Päivämäärä:   2.1.23 22:26:02

Et sitten kysynyt, että mikä homma?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.1.23 22:26:52

Mitä tapahtuu, jos vastaat kommentteihin. Olet heppa; olet aasi. Olet kahvi, olet pussitee. Olet hanska, olet lapanen. Olet suihku, olet tulinen sauna.

Imperiumin vastaisku peliin nyt.

Päivämäärä:   2.1.23 22:32:52

^ ai mahdoton :D

Lähettäjä: Oona 
Päivämäärä:   2.1.23 22:47:44

Jos tuo ei ole jokin sisäpiiriläppä, niin on kyllä ihan todella outoa. Mua ahdistaisi jo tuollaiset "oliko suihkussa kivaa?" -jutut, mutta "sä oot kenkä" olisi todellakin liikaa.

Lähettäjä: Töpö 
Päivämäärä:   3.1.23 00:08:36

Mies kiusaa sinua. Jostain syystä. Otappa asia nyt pöydälle heti. Miksi kiusaa. Tietää itsekin jo että ärsyttää. Tekee sen puhtaasti tahallaan. Joku syy siinä on.

Päivämäärä:   3.1.23 00:20:52

Kyykisty miehen tasolle ja auta häntä sanoittamaan tunteensa. "Sinä puhut nyt ihan höpöjä, koska hiljaisuus ahdistaa sinua. Hiljaisuus ei ole paha juttu ollenkaan. Kokeillaanko olla yhdessä hiljaa? Saat p**lua jos onnistut!"
Muista kuitenkin edetä miehentahtisesti hänen ikätasonsa huomioiden. Harjoitellessa voit antaa hänen esimerkiksi sormiruokailla wingsejä, tai juoda olutta nokkamukista, jolloin tarve höpinään loppuu kuin itsestään.

Lähettäjä: Taj 
Päivämäärä:   3.1.23 05:58:34

^
:"D

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   3.1.23 06:44:31

Lähtis kyllä tuollainen äijä ulkoruokintaan. Teen töitä kehitysvammaisten parissa ja nekään ei puhu noin idioottijuttuja. Saati sitten että kotona kestäisin tuollaista vajakkiukkoa.

Lähettäjä: Lipi 
Päivämäärä:   3.1.23 07:14:04

Ai luoja! Voimia, kuulostaa raivostuttavalta! Vähän tosiaan kun lapsi, joka mölisee mölisemisen ilosta.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   3.1.23 07:59:05

Seuraavalla kerralla kysyt ihan suoraan, että mitä vttua, vajakki? Edes keharit eivät puhu tuolla lailla.

Lähettäjä: Oikeesti 
Päivämäärä:   3.1.23 08:12:13

Oletko sinä nyt siis ikinä suoraan sanonut miehelle, yksiselitteisin sanoin, että tuo tapa on todella ärsyttävä, saa sinut raivostumaan etkä halua kuulla enää ikinä kertaakaan tuollaista kysymystä? Vai mulkoiletko vaan ja annat miehelle tilaisuuden kuvitella että ärsytys johtuu jostain muusta? Jolloin se pöljä ehkä oikeasti kuvittelee lepyttelevänsä sinua esittämällä alikehittynyttä nelivuotiasta?

Sano se sille. Seuraavalla kerralla räjähdä kunnolla. Mulkoilut ja miehen välttely eivät selvästikään tehoa joten puhu, suoraan, älä pehmittele tai kaunistele. Jos tapa sittenkin vielä jatkuu eli on todistetusti tahallista niin sano sitten se jo neuvottu, sä olet eksä. Saa sen toki sanoa jo ennemminkin, mutta jos tuo nyt muuten on siedettävä, ehkä kannattaa kokeilla. Jos suoraan sanominen ei ole vaihtoehto, niin erotkaa ja omiin kämppiin harjoittelemaan aikuisten elämää vielä kumpikin.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   3.1.23 08:42:52

Minulla on 2 exää ollut ihme höpöttäjiä. Koko ajan höpötti jotain loruja, hokemia tai jonku ihme huumorilaulujen sanoja tyyliin "kauniit ja rohkeat, silkkiä ja luoteja, tvstä tuleva kakka on muotia". Tuo oli niin outoa ja raivostuttavaa, ja kun minulla ei ole muita parisuhteita ollut, pelkään että kaikki miehet on lopulta tuommoisia. Vai miten on sattunut mun kohdalle jo 2? Hokemat saattoi olla myös tyyliin "tiki tiki tii tiki tiki tii". Ja molemmat myös alkoi musiikkia kuullessaan ollessamme kotona tanssia ja liikutella käsiä kuin veturin rattaita ja muuten naisellisesti liikkuen. Aivan kammo jäänyt miehistä mitä niistä parisuhteessa tulee, ihan kuin 5 vuotiaita adhd lapsia.

Lähettäjä: looh 
Päivämäärä:   3.1.23 08:44:23

minkä ikäinen mies on?

Päivämäärä:   3.1.23 09:07:53

Mies on 30-vuotias.

Lähettäjä: Mei 
Päivämäärä:   3.1.23 09:15:24

Mulla tuli mieleen, että oletko ensimmäiselle "sä oot heppa"-tyyliselle ilmaisulle vähän naurahtanut ja mies jatkaa, koska luulee, että se on hauskaa. Minulla on teini-ikäinen hieman sosiaalisesti kömpelö asperger-piirteinen ADD -poika, ja hän saattaa joskus alkaa toistella "hauskoja" asioita, joille me muut perheenjäsenet ollaan naurettu ensimmäisen kerran, mutta jotka eivät enää ole hauskoja, jos niitä jatkaa. Hänelle pitää aina erikseen sanoa, että hei, tuo ei ole enää hauska juttu.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   3.1.23 10:05:55

molemmat myös alkoi musiikkia kuullessaan ollessamme kotona tanssia ja liikutella käsiä kuin veturin rattaita ja muuten naisellisesti liikkuen.

Nauroin tälle mielikuvalle vedet silmissä :D :D

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   3.1.23 10:10:51

En voisi panna tuollaista, olis mennyt jo maku. Ei tuntuisi tuollaisen kanssa että on aikuisen ihmisen seurassa.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   3.1.23 10:44:35

Kauanko aloittaja ootte ollu yhdessä ja kauanko siitä asunu yhdessä?

Lähettäjä: Jäne 
Päivämäärä:   3.1.23 10:49:33

Mullapa on sulle ratkaisu.

Ensin kerrot miehelle vakavalla naamalla että toi on oikeasti ärsyttävää. Mies luultavasti unohtaa tämän keskustelun viimeistään vuorokaudessa jolloin tuo hölötysvammailu taas jatkuu. Ja siihen ratkaisuna on TURVASANA. Aina kun mies lohkaisee jonkun tuommosen idioottimaisen "sä oot auto" -jutun niin vastaat täysin neutraalisti jollain yhtä idiootilla lyhyellä vastuksella. Pidä vastaus aina samana, silloin voit sillä sanalla alkaa viestiä aivoillesi "älä hermostu" ja samalla muistuttaa miehelle että se on dorka.
Eli leikitään vaikka että valitset sanan legit. Aina kun mies möläyttää "sä oot xxx" ,toteat vaan "legit" ja jatkat normaalisti. Sana voi toki olla vaikka varvas. Sen verran outo kuitenkin että mies siitä yhdestä ainoasta sanasta muistaa että ai niin. Kyllä se siitä pikkuhiljaa.

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   3.1.23 11:33:50

Oi voi :D mä olisin jo polttanut päreeni.
Minunkin mies on höpöttäjä, mutta sen jutuissa on yleensä enemmän järkeä. Ja näkee musta milloin alkaa ärsyttämään, jolloin osaa olla myös hiljaa.
Se on vaan sen tapa, sen siskon mukaan on ollut jo lapsena samanlainen selostaja.

Mä ottaisin ihan selvin sanoin puheeksi, että tuollainen höpötys käy hermoille. Mies ei välttämättä tajua sitä, jos et suoraan sano.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   3.1.23 13:45:12

Mitäpä jos ensi kerralla sanot että "sä oot idiootti".

Lähettäjä: Dille 
Päivämäärä:   3.1.23 13:51:43

Tästä tuli ihan mieleen tuo tinttantanttantallanlei-lapsi :D

Lähettäjä: niinniin 
Päivämäärä:   3.1.23 13:53:31

Ehkä toi on vain harmitonta höpöttämistä, mutta ymmärrän koska itsekin introverttina kääntyisin vielä enemmän sisäänpäin tuollaisesta diibadaabasta. Varmaan olisi hyvä selittää millainen ihminen introvertti on, eikä etsiä riitaa. Toisaalta vaikka mies voi olla harmiton, niin ehkä se on vain jotenkin tyhmä? tai koittaa vain saada jonkin reaktion sinulta aikaiseksi.
Mutta pitää sanoa, ettei edes lapseni ole heittänyt tuollaista läppää toistuvasti, joten..???? Outo on.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   3.1.23 15:28:40

No niin tytär täällä äitis. Eiköhän nyt oo sunkin aika kasvaa aikuiseks (kuis vanha olitkaan). Oonhan sanonut, että oikeaan parisuhteeseen kuuluu puhuminen. Ootte ollu oikeesti yhdessä vasta tosi vähän aikaa. Mutta jos jokin ärsyttää, siitä pitää käydä oikea KESKUSTELU ja sitten tehdä johtopäätökset.

Lähettäjä: Sam Mc Koy 
Päivämäärä:   3.1.23 15:34:53

Eikö sitä sanota, että seura tekee kaltaisekseen, aloittaja voisi katsoa peiliin.

Lähettäjä: Eowo 
Päivämäärä:   3.1.23 16:22:01

Minä vastaisin joka kerta "Sä oot eksä". Seksiä harrastaessa sanoisin "Sä oot kikkeli". Kun mies menee vessaan, sanoisin "Sä oot paska".

Lähettäjä: tuda 
Päivämäärä:   3.1.23 18:24:14

Kerroin tästä keskustelusta eilen miehelleni ja ihmeteltiin molemmat vähän sitä, että mitkä ne sallitut keskustelunaiheet parisuhteessa sitten ovat. Toki tuo "olet hanska" on jo aika outoa, mutta nuo muut esimerkit tässä.

Kyllä meillä kysytään "Millainen työpäivä oli?", "Oliko hyvä lenkki?" ja joskus jopa "Oliko hyvä suihku?". Minusta se on ainakin ihan vaan mielenkiinnon osoittamista toista ihmistä kohtaan.

Päivämäärä:   3.1.23 18:35:01

tuda//Tuskin ongelmana se, että kysyy oliko hyvä lenkki, elokuva, millainen työ päivä oli yms. Vaan se, että kysellään ihan koko ajan oliko hyvä joku kuten oliko hyvä kahvi, oliko hyvä päivä, oliko hyvä suihku, oliko hyvä jumppa oliko hyvä sitä ja tätä eli ihan jatkuvasti kysellään oliko joku hyvä.

Keskustella voi muulla tavalla kuin jatkuvasti toistaa samaa kysymystä miljoona kertaa saman päivän aikana päivästä toiseen.

Päivämäärä:   3.1.23 18:50:10

Ei miehet vaan opi tuollaisista tavoista pois vaikka niille ärähtäisi. Mulla palaa pinna kun mies ei opi että ei voi tarjota asioita toiselle käteen jos kädet on jo täynnä jotain muuta. Myös miehen isä tekee tätä eli ilmeisesti tämä on joku heidän perheen pimeä tapa? Tekevät tätä myös anopille joka selvästi usein turhautuu.
Esimerkiksi mulla kädessä täysi kahvikuppi ja toisessa täysi vesilasi, olen kävelemässä pöytään. Rakas mieheni tarjoaa rakkaudella maitopurkkia jääkaapista minulle. Öö ei ole kolmatta kättä että laske siihen pöydälle se tölkki nyt vaan.
Tai olen pihatöissä kädet kyynärpäitä myöten savessa, kannan ylös kaivamaani puskaa uuteen paikkaan, mies tulee postilaatikolta ja ojentaa kirjettä minulle kun edelleen yritän kantaa sitä tuhottoman painavaa puskaa kädet tinasavessa eikä ole kolmatta kättä posteille. Näitä sattuu ihan jatkuvasti. Siis sellaista että mies tarjoaa jotain käteen ja vaatii sen huomion just nyt että ottaisin sen ojennetun asian häneltä.
Appiukko harrastaa samaa, esimerkiksi ollaan lähdössä heiltä, nappaa päällysvaatteeni naulakosta, olen juuri sitomassa kenkiä ja tämä heiluttelee neulettani "tässä sulle pue päälle" otan neuleen, heitän kassin päälle ja sidon kengät loppuun, otan neuleen ja yritän selvittää sen hihoja, appiukko heiluttaa vaativasti kaulahuiviani "pue huivi", heitän huivin kassin päälle ja puen neuleen, otan huivin pukeakseni sen, appiukko alkaa heiluttaa hyvin vaativasti takkiani edessäni, yritän pukea huivin ja takki tulee lähemmäs ja heiluu vaativammin, tartun takkiini, heitän sen kassin päälle, puen huivin otan takin ja puen sen. Argh!!! :D

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   3.1.23 21:08:49

LähettäjäEowo

Päivämäärä3.1.23 16:22:01

Minä vastaisin joka kerta "Sä oot eksä". Seksiä harrastaessa sanoisin "Sä oot kikkeli". Kun mies menee vessaan, sanoisin "Sä oot paska".

^ Tämä. :'D

Päivämäärä:   3.1.23 21:25:29

"Minä vastaisin joka kerta "Sä oot eksä". Seksiä harrastaessa sanoisin "Sä oot kikkeli". Kun mies menee vessaan, sanoisin "Sä oot paska"."
:D : D

Päivämäärä:   3.1.23 21:34:18

"Kyllä meillä kysytään "Millainen työpäivä oli?", "Oliko hyvä lenkki?" ja joskus jopa "Oliko hyvä suihku?". Minusta se on ainakin ihan vaan mielenkiinnon osoittamista toista ihmistä kohtaan."

Siis miten tää liittyy asiaan? Tuo on keskustelua.

Olet nakki! Olet napa! Olet vaatenaulakko! Olet saarioisten maksalaatikko! Olet vessa!

...Hihkumiset eivät sitä ole.

Onkohan aloittajan mies vähälahjainen? Oikeasti. Joskus tuollaiset lievät tapaukset voivat jäädä huomaamatta tai ne tiedetään mutta häpeän takia ei niistä puhuta. Varsinkaan miniä/vaimoehdokkaalle.

Lähettäjä: Päikkytäti 
Päivämäärä:   3.1.23 21:41:46

Ei normaalia, edes lapselta.
Laita nopeasti vaihtoon.

Lähettäjä: Jhf 
Päivämäärä:   11.1.23 18:05:29

"toisti kerta toisensa jälkeen sano nyt jotain, sano vaikka jotain! Olin usein ihan raivon partaalla ja olisi tehnyt mieli huutaa "nyt per..le turpa kiinni!""

No olisit huutanut. Hänhän käski sinun sanoa jotain joten olisit sanonut kerralla ihan kunnolla :D

Joko aloittaja on keskustellut poikkulinsa kanssa?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   11.1.23 18:08:43

Kiinnostaa, onko mies jo saanut palautetta?

Lähettäjä: Flf 
Päivämäärä:   15.1.23 10:38:26

Päivitystä tilanteeseen?

Päivämäärä:   15.1.23 10:57:16

Kokeile yksinkertaisesti sitä että vastaat "lopeta, tuo on @!#$ ärsyttävää" mitä sitä kiertelemään.

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   15.1.23 12:46:21

Onko aloittajan mies videopelaaja tai muuten netissä sosialisoiva? Olen itse pelaajanainen ja pelipiireissä tuota lausahdusta kuulee välillä. Enempi nuoremmissa porukoissa. Mutta en ole koskaan yhdistänyt sitä tekemiseen vaan se on yleensä "vastalause" johonkin. Myös 24-v. siskoni käyttää tuota useinkin. Esim. jos kysyn "Ottaisitko karkkia?", hän saattaa vastata "Sä oot karkki." tai jos ulos lähtiessä kysyn tarvitseeko hän hanskat (lainaan) niin hän saattaa sanoa "Sä oot hanska". Aika harvoin tämä tapahtuu, mutta silloin tällöin. Emme toki ole päivittäin tekemisissä. Pelipiireissä joku saattaa vuodattaa ongelmistaan päästä paikasta X paikkaan Y, ja toinen siihen, että eikö kantsis mennä bussilla, niin vuodattaja saattaa vastata" Sä oot bussi". Tässä kirjoittaessani huomaan, että useimmin tuo tulee vastauksena/vastalauseena kysymykseen. Siskoni tapauksessa tosin sillä ei ole merkitystä siihen, aikooko hän vastata myönteisesti vai kielteisesti. Pelipiiriesimerkissä lukisin vastauksen tarkoittavan, että bussilla matkustaminen ei kiinnosta.

No juu. Ei tule itse käytettyä ja onhan se outo tapa kommunikoida. Minunkin mieheni on höpöttäjä ja hänellä jää herkästi "levy päälle" yhdestä asiasta useammaksi päiväksi tai viikoksi. Joskus se levy saattaa olla pidemmän päälle vähän ärsyttävä, mutta sanominen asiasta on lopettanut kierteen. Sitten tulee taas jossain kohtaa joku uusi (muka) hauska juttu, joka jää puolestaan elämään joksikin aikaa. Muutoin mies höpöttelee milloin mitäkin, mutta se on minusta vain söpöä. :)

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   15.1.23 12:50:46

"Kun mies menee vessaan, sanoisin "Sä oot paska"."

Nauroin ääneen, tää oli niin hauska.

Siis oikeasti en kestäis yhtään tuollaista "sä oot suihku" -juttua.

Päivämäärä:   15.1.23 13:01:50

Hienosti näemmä käytin peräkkäisissä lauseissa usein ja harvoin. Mutta juu, usein siis siinä mielessä, että en tunne ketään muuta jolta tuota kuulisi yhtä säännöllisesti. Mutta harvoin siinä mielessä, että esim. jouluna vietimme saman katon alla useamman päivän ja sinä aikana varmaan kahdesti hän heitti jotain tuollaista. Eli ei edes päivittäin saati useampaa kertaa päivässä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.1.23 13:16:47

LähettäjäTöpö

Päivämäärä3.1.23 00:08:36

Mies kiusaa sinua. Jostain syystä. Otappa asia nyt pöydälle heti. Miksi kiusaa. Tietää itsekin jo että ärsyttää. Tekee sen puhtaasti tahallaan. Joku syy siinä on.

-
Tämä on munkin kanta. Jos sanot kumppanille, että jokin asia tuntuu ikävältä ja hän silti jatkaa sen tekemistä on kyse kiusaamisesta/ väkivallasta.

Parisuhteessa tulisi pyrkiä siihen, että molemmilla on hyvä olla. Vaikka itsestä joku jatkuva kysely tai siansaksan sölköttäminen olisi kivaa, niin ei sitä tehdä kumppanille. Samoin jos itse tykkää sängyssä jostain, mistä kumppani ei tykkä, niin sitä ei silloin tehdä. Ei ole mitään hyvää selitystä sille, miksi mies jatkaa kiusaamistasi vaikka tietää sen ärsyttävän. Touretten syndroomassa ihmisen suusta saattaa tulla tahtomatta sanoja, mutta tietääkseni muita syitä ei ole miksi jotain olisi pakko sanoa.

Jos kumppanisi ei ole jollain tavalla aivovammainen tai jälkeenjäänyt, voit hyvin käskeä lopettamaan ja erota moisesta ihmisperseestä, jos ei siitäkään huolimatta malta olla ärsyttämättä sinua tahallaan päivittäin. Jos miehesi ei ole idiootti, hän kyllä ymmärtää että käytös ärsyttää. Varsinkin kun sen kerrot.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   15.1.23 13:56:14

No eihän toi nyt oo normaalia et jos esim meet suihkuu ni toinen sanoo et sä oot suihku. Jestas !

Lähettäjä: Feesa 
Päivämäärä:   15.1.23 15:06:34

Se Hep:n siskon tapauksessa tuo olisi ymmärrettävä, tosin lapsellinen ja typerä vastaustyyli, jos se viittaisi selkeästi kielteiseen vastauksen, eli:

"Ottaisitko karkkia?"
"En."

"Tarvitsetko hän hanskat (lainaan)?"
"En."

"Eikö kantsis mennä bussilla?"
"Ei."

Mutta jos hän käyttää sitä sekä kyllä että ei -vastauksiin, niin on kyllä todella typerä ja lapsellinen. Esim. tuo hanskat lainaan, "Tietenkin tarvin. V1tun idiootti, miksi kysyt?" -tyyliin.

Mutta aloittajan miehellä nuo möläyttelyt on todella typeriä. Näkee toisen katsovan ensitreffejä telkkarista ja tokaisee "Sä oot ensitreffi" tai kun toinen menee suihkuun, "Sä oot suihku". Siis mitä järkeä tuollaisessa oikein on?

Ja tuokin on minusta typerää, että höpisee jotain ihan turhaa jos toinen vaikuttaa mahdollisesti ärsyyntyneeltä. Esim. minä voin olla ärsyyntynyt/stressaantunut jostain asiasta joka ei mitenkään liity henkilöön joka on samassa tilassa kanssani enkä ole hänelle kiukkuinen, mutta alkaisi taatusti raivostuttaa, jos toinen alkaisi hölistä jotain täysin turhaa ihan vain jotta olisi äänessä. Jos on asiaa niin sano, mutta pelkkä "Kiva sää. Kato nyt ei paista aurinko. Ei porota. Poro kävelee napsuttaen. Kuuluu koparoista naps naps. Petteri Punakuono. Oikeastihan talvella sarvipääporot on naisia. Vaatimia. Vaatimassa jotain. Eikö ookki hauska? Naarasporo on vaadin? Ihan kuin naiset aina vaatisi jotain? Ulkona ei edelleenkään porota, naps naps." Siis ihan turhaa tekstiä vailla asiaa, aihetta, päätä tai häntää. Höpisemisen ilosta. Kyllä tuollaisesta ärsyyntyisi. Olisi ennemmin hiljaa tai sitten sanoisi ihan asiasta jos olisi asiaa. Esim. "Ulkona on hyvä sää, tänään sinne ei kärvenny. Lähdetäänkö ulos?"

Miten aloittajan tilanne etenee? Oletko saanut poikkikselta mitään selitystä noihin möläytyksiin?

Päivämäärä:   15.1.23 15:21:52

Siskoni tapauksessa se tosiaan ei välttämättä ole kielteinen vastaus.
"Otatko lisää kahvia?"
"Sä oot kahvi." -> ja ojentaa samalla kuppia täydennettäväksi.

"Tarviitko hanskat?"
"Sä oot hanska. Mut joo, vois olla hyvä." -> ottaa hanskat.

Nyt kun mietin asiaa, niin hän itse asiassa sanoo tuon useammin myönteisen vastauksen yhteydessä. Koska vastatessaan ei, tulee vaan "ei/en (kiitos)". Jännä sinänsä, koska itsekin yhdistäisin sen mielessäni ennemmin negatiiviseen vastaukseen.

Lähettäjä: niinmitä 
Päivämäärä:   15.1.23 15:37:43

Huh, onneksi en ole omissa pelipiireissäni tai missään somessa törmännyt tuollaiseen kielenkäyttöön. Kuulostaisi enemmän teinien jutuilta, mutta teini-ikäiset oppilaanikaan eivät käytä tuota. :D Voisikin kysyä heiltä, onko tuo heille jostain tuttu puhetapa.

Aloittajan mies kuulostaa todella rasittavalta ja hieman jälkeenjääneeltä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   15.1.23 15:38:40

Jatkuu: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9021207&t=9021207

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.