Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko nenä pienentyä laihduttaessa?

Lähettäjä: Jenni 
Päivämäärä:   2.10.22 11:30:19

Tapasin erään perheenjäseneni ja kun näin hänet läheltä ja sivusta (istuimme vierekkäin pöydän ääressä), katsoin heti että hän on käynyt nenäleikkauksessa, kun nenänpää varsinkin on selkeästi kapeampi/ei niin "pyöreä" kuin ennen. Oli siis ihan selkeä ero. Kun olimme kahden kesken niin kysyin sitten tästä mutta hän kielsi asian täysin ja sanoi että kasvot ovat muuttuneet kun on laihduttanut yli 10 kg, eikä ole epätavallista että nenäkin kapenee tuolloin.

En ole itse kuullut koskaan että nenä muuttuisi laihduttaessa, ehkä joo yleinen turvotus kasvoistakin laskee mutta että nenänpää muuttaisi selkeästi muotoaan kapeammaksi?

Jos kyseessä olisi joku muu niin olisin ajatellut että hän haluaa pitää asian omana tietonaan enkä varmaan muilta olisikaan kysynyt ellei itse olisi ensin kertonut, mutta tämä henkilö on käynyt muissakin kauneusoperaatioissa (muunmuassa nenäleikkauksessa vuosia sitten) ja kertonut niistä täysin avoimesti, joten epäilen miksi yhtä uutta nenäleikkausta salaisi.

Kertokaa voiko nenä muuttua 10 kg laihdutuksen myötä sirommaksi/kapeammaksi? Toivon nimittäin tämän olevan totta, olisi vielä yksi motivoiva syy lisää laihduttaa itsekin tuo määrä. :’D

  Re: Voiko nenä pienentyä laihduttaessa?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.10.22 11:35:12

10 kiloa ei ole kamalan paljon, ellei laihduta normaalipainon alarajalta alipainon puolelle. Toki kasvojen mittasuhteet muuttuvat jos kasvot hoikistuvat ja turvotus laskee, jolloin nenä voi vaikuttaa erilaiselta, mutta ei laihdutus nenän rustoihin vaikuta.

Että vähän erikoiselta vaikuttaa.

  Re: Voiko nenä pienentyä laihduttaessa?

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   2.10.22 11:53:22

Kengänkokokin voi pienentyä koolla tai jopa parilla, ja kasvojen piirteet voivat muuttua hyvinkin paljon. Mutta yleensä näin kun on kyse isoista painonmuutoksista, 10kg ei sellainen välttämättä ole ellei ole hyvin lyhyt ihminen kyseessä.

  Re: Voiko nenä pienentyä laihduttaessa?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.10.22 14:28:54

Mulla ainakin lähti turpeus nenästä kun painoa lähti 80->65 kg.

Enemmänkin ihmetyttää että miksi koet asiaksesi mennä tuollaisia kyselemään? Eiköhän kyseinen henkilö itse kerro jos haluaa kertoa ja on käynyt kauneusleikkauksessa.

Rasittava tuollainen salapoliisiasenne että "kielsi käyneensä leikkauksessa”. V*ttuako se suoraan sanottuna sulle kuuluu vaikka olisi käynytkin? :D

  Re: Voiko nenä pienentyä laihduttaessa?

Lähettäjä: meijju 
Päivämäärä:   3.10.22 09:55:16

En usko että nenä näkyvästi voisi pienentyä. Onko muilla ajatuksia?

  Re: Voiko nenä pienentyä laihduttaessa?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.10.22 10:10:08

No teoriassa, jos lihavuuden seurauksena nenässä on ollut vaikka joku turvotusta tekevä ihotauti, niin laihtuessa matala-asteinen tulehdus vähenee ja ko. tauti on voinut vaikka kadota ja silloin nenän muoto voi muuttua ihan radikaalistikin. Mutta epätodennäköinen skenaario. Toisaalta aloittajalle ei pätkääkään kuulu, vaikka toinen kävisi kauneusleikkauksissa joka viikko.

  Re: Voiko nenä pienentyä laihduttaessa?

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   3.10.22 10:13:47

"Enemmänkin ihmetyttää että miksi koet asiaksesi mennä tuollaisia kyselemään? Eiköhän kyseinen henkilö itse kerro jos haluaa kertoa ja on käynyt kauneusleikkauksessa.

Rasittava tuollainen salapoliisiasenne että "kielsi käyneensä leikkauksessa”. V*ttuako se suoraan sanottuna sulle kuuluu vaikka olisi käynytkin? :D"

Samaa mieltä. Jos aloittaja olet sitä mieltä, että hän valehteli (kenties tekikin niin tai sitten ei) , toivottavasti ymmärrät, että kysymyksesi oli sopimaton eikä asia kuulu sulle pätkääkään, vaikka olisi kuinka perheenjäsen. Henkilö olisi itse ottanut asian puheeksi JOS OLISI HALUNNUT PUHUA SIITÄ.

  Re: Voiko nenä pienentyä laihduttaessa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.10.22 10:16:20

Ei nenä, korvat tai vaikka jalkaterät pienene jos laihduttaa :D ei vaan voi!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.