Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   30.6.22 19:35:35

Onko täällä dekkareiden ystäviä? Tarvisin vähän suosituksia kesälukemiseksi! Mieluiten sellaisia, mitä löytyy äänikirjapalveluista tai kirjastoista nopeasti (ihan uudet esim. varmasti varattuja).

Mitään hirmuisen pitkää en välttämättä jaksaisi kantaa mukana. Neiti Marpleista olen pitänyt, olivat leppoisia vaikkeivat kovin yllättäviä. Samoin Ruth Waresta pidän. Erityisesti kadonneet lapset ym. ovat aiheena sellainen, joka iskee. Tämä varmaan siksi, että paljon olen katsonut Criminal Mindsia ym., niin tosi "perus" rikokset eivät enää hätkäytä.

Erityisesti kiinnostaa oikeasti yllättävät juonen käänteet, harvinaisemmat motiivit ja uhrit jne. Sellaiset poliisiromaanit eivät oikein iske (jossa puolet kirjasta on päähenkilön henk. kohtaisia ongelmia tai muuta).

Viime kesänä luin Evelynin seitsemän kuolemaa, joka oli minusta viihdyttävä, kun oli niin erilainen!

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: JJ 
Päivämäärä:   30.6.22 19:49:31

Mary Higgins Clarke: Kaksoset. Taaperoikäiset kaksiset kidnapataan. Vanha kirja, kirjastosta löytyy, äänikirjasta en tiedä.

Satu Rämö: Hildur. Juuri ilmestynyt, joten kirjastosta ei saa helposti, äänikirjana löytyy. Kovasti kehutaan, on Neiti Marplen tyylinen. Päähenkilö on poliisin kadonneiden lasten osaston päällikkö. En ole vielä lukenut, kirjakaupasta oli loppu kun menin ostamaan ja toista painosta odotellaan kauppaan saapuvaksi.

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.22 19:52:44

Varmaan turha kysyä, mutta Keplerit olet kaiketi lukenut? :)

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   30.6.22 19:55:02

Varmaan turha kysyä, mutta Keplerit olet kaiketi lukenut? :)

Itseasiassa en vielä, ovat kyllä listallani!

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: Saarella 
Päivämäärä:   30.6.22 21:08:04

Lycy Foley: Kutsuvieraat. Sain juuri luettua sen ja on hyvä. Takakannesta: "Herkullinen arvoitusdekkari on kuin 2020-luvun versio Agatha Christien rakastetuimmista klassikoista".

Suljetun paikan dekkari hääjuhlista saarella. Mitään etsivää ei tässä ei kuitenkaan ole. Aikasemmin kirjailijalta on ilmestynyt: Jahti. Sekin on hyvä, mutta mielestäni tämä vielä parempi.

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: Alte 
Päivämäärä:   30.6.22 21:56:43

Komissario Maigret on ehdoton suosikki.

Nuoremmalle polvelle ehkä liian hidasta, toisaalta jos olet tykännyt Agatha Christiestä niin tuo voi hyvinkin iskeä.

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.6.22 22:00:45

Karin Slaughter kirjoittaa paljon aika karmivistakin rikoksista.

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: Mikkis 
Päivämäärä:   30.6.22 22:06:24

Pendergast kirjasarja! Kuoleman asetelma on niistä mun suosikki.

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: 88 
Päivämäärä:   30.6.22 22:06:43

Olin tulossa myös suosittelemaan Kepleriä!

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.6.22 22:12:37

Douglas Prestonin ja Lincoln Childin Pendergasteissa on mystinen tunnelma.

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.6.22 23:56:53

Håkan Nesserit?

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   1.7.22 00:02:08

Camilla Grebe: Kun jää pettää alta

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: Lukija 
Päivämäärä:   1.7.22 07:06:44

Tykkäsin Anna Janssonin uusista kirjoista, Christoffer Bark -sarjasta. Toinen kirja oli Varjo kannoillasi, ekan nimeä en muista.

Aiemmat Janssonit toistivat itseään mutta nämä oli hyviä!

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: VonNe 
Päivämäärä:   1.7.22 07:21:38

Emelie Scheppin Jana Berzelius sarja.

Pitää aloittaa ensimmäisestä kirjasta, tarina kehittyy. Pääosassa syyttäjä joka on nuoruudessan koulutettu tappajaksi.

Erinomainen sarja.

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: 999 
Päivämäärä:   1.7.22 08:43:22

Keplerit ovat vastenmielistä sairaalla väkivallalla mässäilyä. Koukuttavia toki, mutta en suosittele herkemmille.

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: jms 
Päivämäärä:   1.7.22 10:06:03

Peter Jamesin Roy Grace -sarja.

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   1.7.22 10:08:12

Tuo Kutsuvieraat oli hyvä!

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   1.7.22 10:58:41

Virpi Hämeen-Anttilan Björk-sarja!

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: fart 
Päivämäärä:   1.7.22 11:42:46

lisääää

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.7.22 12:11:30

John Verdon.
Joel Dicker.
Markku Ropponen.
Doggerland-sarja.

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: rele 
Päivämäärä:   1.7.22 12:42:21

Just luin Jens Henrik Jensenin Hirtetyt koirat, tykkäsin kovasti! Päähenkilö on ptsd:n kanssa painiva ex-erikoissotilas, mutta mun mielestä sen koppaongelmia ei käsitellä häiritsevän paljon.

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: Lukutoukka 
Päivämäärä:   1.7.22 12:46:20

Kiitos vinkeistä, varaukseen lähti useampi uusi tuttavuus. Suomalaisista olen itse tykännyt esim. Eija Piekkarin kirjoista, toki en tiedä osuuko aloittajan makuun.

Ja uusi tuttavuus on nyt aloittamani Heine Bakkeidin Meren aaveet, tässä kyllä tuntuu päähenkilöllä olevan ongelmia itsellään runsaasti.

  Re: Dekkari-suosituksia

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   1.7.22 12:50:05

En tiedä, ovatko Donna Leonin kirjat varsinaisia tarkoittamiasi dekkareita, mutta rikoksia niissäkin ratkotaan, ja lisäksi tulee huimasti tietoa (ja kritiikkiäkin) Italian ja Venetsian asioista. Olen lukenut ne kaikki, enkä ole havainnut minkäänlaista tason laskua. Suosittelen kokeilemaan!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.