Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko muita joita ärsyttää kaikki koko ajan

Lähettäjä: *1 
Päivämäärä:   30.6.22 11:41:36

Koko kesän ollut vaihtelevasti koko ajan v*ttuuntunut olo. Osan ajasta on ihan "neutraali" oli, mutta silloinkin taustalla ärsyttää asiat. Minkään yksittäisen asian korjaaminen ei kohenna mielialaa. Mukavat asiat tuntuu mukavilta, mutta kaikki epämiellyttävä ja ärsyttävä suomeksi sanottuna v*tuttaa ihan älyttömästi.

Olen yrittänyt päästä ärsytyksestä ja apeudesta ja stressistä eroon, mutta mikään ei tunnu auttavan. Välillä syytän hormooneja, välillä univajetta, välillä elämäntilannetta... olen korjannut asioita yksitellen isostikin, mutta eipä silti auta. Välillä aamukahvin loppuminen tai työmatkaruuhka saa minut niin raivon valtaan, että menee monta tuntia leppyä. Päivän mieliala ainakin on pilalla...

Olenko luonnevikainen vai onko tämä maailmantilanne ja pitkäkestoinen vitutus vaan jäänyt päälle. Onko muita kohtalotovereita....

Re: Onko muita joita ärsyttää kaikki koko ajan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.22 12:14:36

Joo ärsytti, mutta helpotti kun otin maksameridiaaniin kohdistuvan hoidon.

Lähettäjä: -------* 
Päivämäärä:   30.6.22 12:19:53

Onko tsekattu veriarvoja? Rautaa?

Ja ei normaalisti ei ärsytä mikään lainkaan. Eli ei tuo kuulosta minusta normaalille että pienetkin asiat ärsyttää kamalasti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.6.22 12:37:37

Olin samassa tilanteessa ja jo menossa päälääkärille tai varma pre-menopaussista, kunnes sain yllättäen monen sattuman kautta lemmikin. Olen taas oma lempeä itseni ja kyrpiintymistaso arjessa normaali.

Lähettäjä: hete 
Päivämäärä:   30.6.22 12:41:58

Itse ottaisin lomaa/liukumia/saikkua sun muuta pari päivää ja yrittäisin 1) levätä 2) harrastaa jotain leppoisaa (uinti,lukeminen,pelaaminen) ja sit jos noilla vähän auttaa niin 3) alkoholia

Alkoholi ei tosiaan auta stressin purkuun eikä kannata montaa päivää aamusta iltaan ottaa mut jos alkaa pahin lukko helpottaa niin kiva illan istuminen kavereiden kans.

Lähettäjä: *1 
Päivämäärä:   30.6.22 12:58:15

Kiitos hyvistä vinkeistä!! Loma onneksi lähellä <3

Lähettäjä: möö 
Päivämäärä:   30.6.22 13:03:29

Muista juoda vettä riittävästi! Kivennäisvesi on parasta hellejuomaa ;)

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   30.6.22 13:11:45

Sama vika. Ihan pikkuasiat nostaa v*tutuskäyrän välittömästi taivaisiin. Omalla kohdallani oletettavasti (työ)stressi tämän aiheuttaa, joten jospa lomailu auttaisi...

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   30.6.22 17:22:17

No ei kaikki, mutta isot asiat. Rakentamisen laadulliset puutteet @!#$ niin jokapäiväisessä työssä kuin vapaa-ajalla uutta kotia etsiessä, niin kyllähän se hallitsee arkea. Vapaa-ajan myrkyttävä työstressi ei yhtään helpota asiaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.6.22 18:01:01

Mulla tämä kuumuus aiheuttaa sen että tiuskin todella herkästi ihan kaikelle

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   30.6.22 21:43:52

Ei ole normaalia.

Kuulostaa hormonihäiriöltä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.6.22 23:25:56

Älä syö paskaa aamupalaksi.
Jatkuva vitutus ja vihaisuus ei ole normaalia. Mieti onko vika ravinnossa, hormooneissa, elämän olosuhteissa. Korjaa se mitä voit.
Minua yleensä huvittaa kaikki.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.7.22 00:33:35

Kyllä, pinna palaa hetkessä ja kaikki ärsyttää eikä mitään jaksaisi tehdä.

Lähettäjä: ärsyke 
Päivämäärä:   1.7.22 01:33:41

Kyllä. Tällä hetkellä eniten ärsyttää mm.: Ukrainan sota, korona, bensan hinnan nousu, Putin, Putinin trollit, Turkki ja Erdogan, idiootit liikenteessä, idiootit väärine mielipiteineen täällä sennulassa, oma puoliso (idiootti), tyhmät työkaverit, idiootit naapurit, julkisilla paikoilla huutavat ja juoksevat lapset, mopopojat, ja vapaa-ajan vähyys.

Jos jotain positiivista ihan hakemalla hakee niin koronadenialistit eivät enää ärsytä, ne kun aika pitkälti katosivat koronan myötä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.22 06:24:37

Mulla ärsyttää kaikki silloin kun olen väsynyt ja asiat tuntuu kasautuvan päälle. Eli stressi.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   1.7.22 06:47:28

Itsellä tuommonen kokoaikaärsytys kertoo siitä että on syytä tarkistaa kilppariarvot ja aina on joutunut rukata lääkitystä. Tajusin tuon ärsyyntymisen liittyvän tähän vasta muutama vuosi sitten. Kun yleensä sitten ajan kanssa alkaa tulla muutakin oiretta joiden takia älyää mennä lääkäriin. Mut tuo ärsytys on oikeestaan niitä ekoja oireita.

Lähettäjä: Alice 
Päivämäärä:   1.7.22 08:04:06

Suosittelen uutisten seuraamisen lopettamista. Edes pari päivää. Kokeile ja hämmästy.

Lähettäjä: Näkymätön 
Päivämäärä:   1.7.22 08:19:41

Jotkut ihmiset ovat happamia. Minulla oli kerran kesätyöpaikassa tuollainen työkaveri. Nappasin kerran hänen leivältään sitruunaviipaleen suuhuni ja sanoin että et tarvitse tuota kun olet jo muutenkin niin hapan. Hän sanoi että mitä odotit ihmiseltä jonka nimikin alkaa sanalla "ei". Sain koko loppukesän hänen lounaistaan sitruunat. Joillakin ihmisillä on vain sellainen ärtyisä tyyli. Se on läheisille yleensä aika raskasta jos ei äkäpussilla ole tippaakaan huumorintajua.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   1.7.22 08:21:12

Itse olin tuollainen kun söin e-pillereitä. Söin niitä kauan, eri merkkejä, jokaisen kohdalla kävi niin että huomasin lopulta olevani raivotautinen.
Merkki vaihtoon, mutta aikansa päästä sama juttu. Lisäksi sitten vanhemmalla iällä noin 3kk välein sain aina jonkinlaisen kovan masennusjakson, kaikki oli huonosti, murehdin parisuhdetta ja omaa elämää. Lopulta päätin olla ilman tuollaista ehkäisyä ja kas, miten kepeä on mieliala siitä asti ollut!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.