Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.6.22 14:58:51

No niin. Paska tuuri iski ja jouduin suoraan juhannusvapailta saikulle koronan takia, positiivisen testituloksen sain sunnuntaina. Joo, olin juhannuksena juhlimassa isossa tapahtumassa, ja satuin tästä kuviakin julkaisemaan somessa, en nähnyt syytä peitellä tekemisiäni kun en mitään luvatonta mielestäni tehnyt. Siinä vaiheessa en tietenkään koronasta tiennyt, tietenkään en olisi mennyt jos olisin tiennyt.

Nyt sitten sain kautta rantain tietooni, että työkaveri, joka on kuvat nähnyt levittelee juttua että olen ryypännyt niin raskaasti koko juhannuksen etten sen takia kykene töihin!! Kuvianikin on kuulemma esitellyt juttujensa tueksi. Mistään kuvasta tai muusta ei käy ilmi että olisin erityisesti ryypännyt, olen todellisuudessa nauttinut koko juhannusviikonlopun aikana yhteensä 3 pientä tölkkiä olutta ja loput vesilinjalla, mutta eipä tuota mahda kukaan ainakaan enää uskoa. Tapahtuma nyt toki oli sen tyyppinen, että monet siellä vetivät överit, milläpä todistan etten kuulunut siihen joukkoon... Nyt sitten ahdistaa ihan älyttömästi töihin paluu kunhan tästä toivun, millä hitolla selitän miten asiat on oikeasti menneet :( Tuntuu, että maine ja uskottavuus meni lopullisesti...

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   28.6.22 15:00:51

Virallinen koronatestitulos naaman eteen niin ei ole kellään nokan koputtamista.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   28.6.22 15:03:39

Eipä sitä kannata isommin alkaa selitellä, jollei joku asiasta erikseen kysy. Oletettavasti olet kuitenkin käynyt koronatestissä tai tehnyt kotitestin, josta on positiivinen tulos. Se on riittävä tieto sairauslomaan, eikä asia sen enempää kenellekään kuulu. Jos muut uskovat työkaverin juoruilua, se on heidän ongelmansa.

Itsekin olen tässä kotona sairaslomalaisena juhannuksen jäljiltä kuumeessa. En tiedä ajattelevatko työkaverit asiasta jotain vai eivät, mutta turha sitä on nyt murehtia ja kuten todettu, sairasloma ei kuulu muille kuin minulle ja esihenkilölleni sen enempää.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   28.6.22 15:03:55

Ottaisin kyseisen henkilön julkisesti muiden kuullen puhutteluun.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   28.6.22 15:18:00

No, ei se työkavereille kuulu miksi olet poissa. Heidän ei kuulu edes tietää, että olet saikulla. Älä stressaa, äläkä selitä mitään. Poista juoruaja kavereista.

Jos haluat, niin voithan julkaista somessa sen, että korona tuli kylään. Aika moni mun tuttu julkaisee kuvan esim. kotitestin kahdesta viivasta. Tavallaan näppärä tapa kertoa ystäville ja kavereille asiasta.

Jos Suomessa menisi maine siitä, että on ryypännyt juhannuksena, niin harvalla täällä mainetta olisi.

Paranemisia. Muista juoda, siis vaikka kivennäisvettä :D Helteet ja kuume on kyllä hirvee yhdistelmä.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   28.6.22 15:20:40

Kysy tyypiltä kun näet seur kerran että mitäs hulluja huhuja sinä täällä levittelit. Ison porukan läsnäollessa.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   28.6.22 15:30:03

" Nyt sitten ahdistaa ihan älyttömästi töihin paluu kunhan tästä toivun, millä hitolla selitän miten asiat on oikeasti menneet :( Tuntuu, että maine ja uskottavuus meni lopullisesti..."

Älä ahdistu. Suurinta osaa ihmisistä ei voisi vähempää kiinnostaa, jos joku tulee kertomaan jotain "reh reh, yksi tyyppi ryyppäsi juhannuksena ja on arkenakin krapulassa" -juttuja, saati että uskoisi vielä. Toisekseen, jos kohtaat näitä huhuja, niin ne voi kuitata ihan tyynesti, että "olisinkin ryypännyt, mutta oikeasti sain vaan tylsästi koronan, onneksi ei ollut paha" jne. Kolmanneksi, jos tästä tulee jotain ongelmaa, sano heti esimiehelle, jonka tulee pitää puhuttelu asiattomasta käytöksestä tälle juoruajalle. Sen voi tehdä hetikin, jos tuntuu tarpeelliselta.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.22 15:32:58

Sinun suurin murheesi on juoruileva työkaveri? Eikö yhtään omatunto kolkuta että olet ollut tahallasi koronalinkona "suuressa tapahtumassa"???

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   28.6.22 15:38:09

Jep, suomessahan vasta saa mainetta siitä kuinka kova on juhlimaan :'D

Älä välitä, todennäköisesti yhtään ketään ei tän juoruämmän jutut kiinnosta vaikka olisikin kännistä johtuvaa.

Laita someen tai työkaverien whatsappiin kuva testituloksesta, jos harmittaa.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   28.6.22 15:39:37

... on hölmö. Jos on juhliin terveenä mennyt, niin mitä tahallista tartuttamista se on?

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   28.6.22 15:46:23

Nimenomaan se mitä ... sanoi. Pitäisi tuossa kohtaa olla murheista pienin joku oma maine. Mietipä aikasi kuluksi sitä, montako sairastumista ja tulevaa kuolemaa olet välinpitämättömyydelläsi, piittaamattomuudellasi ja itsekkyydelläsi aiheuttanut? Hyvät bileet oli varmasti joo.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   28.6.22 15:48:02

" Mietipä aikasi kuluksi sitä, montako sairastumista ja tulevaa kuolemaa olet välinpitämättömyydelläsi, piittaamattomuudellasi ja itsekkyydelläsi aiheuttanut?"

voi luoja teidän kanssa.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   28.6.22 16:42:53

Sairasloman syy ei kuulu kenellekkään. Älä välitä, jätä juoruilijat omaan arvoonsa.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.6.22 19:59:16

Malliesimerkki siitä, miksi koronarajoituksia olisi pitänyt vielä jatkaa. Oksettavaa toimintaa, enkä puhu nyt työkaverista.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.22 20:05:44

^ vieläkö joku on näin sekaisin koronasta? :D

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   28.6.22 20:11:45

Jos teillä on työkaverien kanssa niin etäiset välit etteivät usko sinun kertomaasi niin onko edes väliä mitä ajattelevat? Työsi kun vaan teet työpaikalla hyvin.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.22 20:16:07

Jos sait positiivisen jo sunnuntaina, olet todennäköisesti saanut tartunnan jostain jo ennen noita juhlia etkä vasta sieltä.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.22 20:17:25

"Jos on juhliin terveenä mennyt, niin mitä tahallista tartuttamista se on?"

Positiivinen tulos sunnuntaina= on ollut sairas jo juhannuksena.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: Ööö 
Päivämäärä:   28.6.22 20:28:07

"Jos on juhliin terveenä mennyt, niin mitä tahallista tartuttamista se on?"

”Positiivinen tulos sunnuntaina= on ollut sairas jo juhannuksena.”

Mutta ei tahallista tartuttamista, kun ei ole tartunnasta tiennyt juhannuksena.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: Wanha kurppa 
Päivämäärä:   28.6.22 20:42:54

"Mietipä aikasi kuluksi sitä, montako sairastumista ja tulevaa kuolemaa olet välinpitämättömyydelläsi, piittaamattomuudellasi ja itsekkyydelläsi aiheuttanut"

Johan se on aikoja sitten myönnetty myös asiantuntijoiden taholta, että suurin piirtein jokainen sen tulee jossain vaiheessa saamaan "onnellisimmat" jo nyt ovat sairastaneet useammankin eri variantin.

Ei sitä pakoon pääse kukaan, rokotukset sentään aika hyvin näyttäisivät edelleen suojaavat vakavalta versiolta vaikka eivät tartunnalta.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: Mmmmmmmm 
Päivämäärä:   28.6.22 20:59:55

1. Älä välitä muiden juoruilusta
2. Sinä et edes tiedä mitä tuo työkaveri on juoruillut, ainoastaan sen mitä sinulle on asiasta kerrottu. Parhaassa tapauksessa tää ketju on ollut ihan vaan että joku on pohtinut, miksi et ole töissä, toinen on sanonut että näki sun postaukset ja sitten hekotellaan muka vitsillä että ehkä juhlit liikaa. Sitten tuo sinulle kertonut on juorunnut sinulle vähän dramaattisemman version aiheuttaakseen lisää hämmennystä joko tahallaan tai tahattomasti. Ei kannata ottaa muiden sanomisia ihan kamalan vakavasti

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   28.6.22 21:22:47

Työnantaja saa korvauksen tartuntatautilain perusteella, eli virallinen testitulos esimiehelle niin ainakin siellä tiedetään tilanne. Muista ei tarvitse välittää

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: -. 
Päivämäärä:   28.6.22 21:23:51

Voit töihin palatessasi mainita joillekin toisille (mahdollisesti juoruajille) että olit koronassa..

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: Kanta-asiakas 
Päivämäärä:   28.6.22 21:27:27

Älä ala selittelemään! Todistuksen näytät sille, jolla on oikeus tietää totuus.

Anna muiden jauhaa paskaa keskenään.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: tositarina 
Päivämäärä:   29.6.22 06:28:50

Mä poistatin kasvoista häiritsevän luomen pari kuukautta sen jälkeen, kun olin mennyt naimisiin. Mun työ"kaveri" (no ei tod ollut sen jälkeen kaveri) naureskeli työpaikalla, että "eipä tainnut olla hyvä siippavalinta, kun nyt jo naama ruvella" kun töissä olin side naamalla muutaman päivän. Olin siinä työssä vielä pari vuotta tapahtuneen jälkeen.

Sain tietää vuosien kuluttua, että tuo henkilö, joka mulle vihjaili ilkeästi töissä, oli sairastunut syöpään vain muutamaa vuotta myöhemmin. Olin jo unohtanut koko asian, mutta kun kuulin hänen syövästään, palautui ilkeydet mieleeni silmänräpäyksessä, ja ajattelin, että taisi syöpä osua kerrankin ihan oikeaan henkilöön - vaikka en olekaan vahingoniloinen. Oli se sen verran ilkeä ihminen.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   29.6.22 09:13:56

Anna niiden lärpättää, mitä se sua ahdistaa mitä ne siellä puhuu tai mitkä niiden mielipiteet on. Sä tiedät miten asia on ja muut vaan länkyttää tyhjästä.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.6.22 09:31:21

Estä tuollainen "kaveri" kaikilta sometileiltä. Ja tee sen jälkeen päivitys koronatestistä ja oireista.
Muu löpinä jätä omaan arvoonsa.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.6.22 10:46:51

Kiitos asiallisista vastauksista ja ehdotuksista. Mietin myös tuon testituloksen julkaisua somessa hetken, mutta sitä en toisaalta halua tehdä, koska kuten tässä jo useampi ehtikin ilmaista, koen myös syyllisyyttä koronalinkona toimimisesta viikonlopun aikana koska siihenhän kyllä olen syyllistynyt, vaikken tartunnasta tietoinen ollutkaan. Tartunnanhan olen pakostikin saanut jo reilusti ennen juhannusta. En halua julkistaa tätä tietoa nyt sitten kaikille muillekin someseuraajille ja saada lisää paskaa niskaan sellaisilta tahoilta, joilta sitä ei jo ole tullut tai tulossa. Työpaikalta ei ole nyt kuulunut mitään uutta, mutta edelleen pelottaa mennä sinne ensi viikolla takaisin, tiedän useamman ns. vanhoillisemman työkaverin jotka syyllistävät ihan varmasti sekä ryypiskelystä että koronan levittämisestä...

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   29.6.22 10:54:14

Nyt ei ole mitään rajoituksia koskien koronaa, joten ihan hyvillä mielin ja hyvässä ryhdissä voit olla sekä palata töihin.
Ei me voida loppuelämään missään piilossa lymytä.

Ja kyllä, itse olen sairastanut 2020 ennen rokotuksia rajun koronan ja kärsin myös jälkioireista yli puoli vuotta.
Mutta silti olen sitä mieltä että elämä jatkuu ja tällä hetkellä rajoituksista ei ole enää hyötyä. Se tauti on onneksi laimentunut ja rokotuksista on hyötyä. Nyt siis päät pois per...tä ja eläkää.
Ne jotka ovat edelleen riskiryhmissä tekevät sitten omat johtopäätöksensä ja eristävät itsensä edelleen tms. Muuta jatkakoon elämää.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   29.6.22 11:14:21

Työkaverillahan sitä selitettävää on. Ei sinulla.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   29.6.22 15:08:25

Työkavereittesi toimintahan on työpaikka kiusaamista, eikä sellaista tarvitse hyväksyä. Kannattaisi jutella esimiehen kanssa asiasta, jos töihin meno ahdistaa työkavereiden puheiden takia. Muiden sairaslomat eivät kuulu kuin asianomaiselle, esimiehelle ja työterveydelle.
Turhaanpa edes huonoa omatuntoa tunnet, eiköhän kaikki massatapahtumissa olijat tiedä riskit, etkä sitä tietoisesti ole siellä levittänyt.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   29.6.22 15:56:51

Heittäisin tyypille muiden kuullen, että hei Irmeli, olin kuulemma ollut ryyppäämässä rankasti tapahtumassa X? Kertositko tarkemmin mun silloisesta juhlinnasta, kun mun kokemukset eroaa aika vahvasti siitä, mitä sä oot muille kertoillut. :D

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: Zzzz 
Päivämäärä:   29.6.22 18:29:28

Sanoisin tuolle idiootti juoruajalle kyllä jotain. Eikä kuulu kyllä millään tavalla työkavereille sairaslomat.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: Ü 
Päivämäärä:   29.6.22 19:24:56

Kyllä työpaikoilla tiedetään ne joilla juhliminen menee oikeasti överiksi. Muiden ei tarvitse saikkujaan selitellä, eli parempi ettet selittele mitään.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   29.6.22 20:39:09

Niin että omista örveltämisistä on ihan jees julkaista kuvia kaikelle kansalle, mutta sitä ei kehtaa julkisesti tunnustaa että on samalla aiheuttanut tahallisesti hengenvaaran kanssaihmisille? Way to go. Ap on hieno ihminen.

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: asd 
Päivämäärä:   29.6.22 20:53:38

...Vai että ihan hengenvaaran... :D Kuka tuohon korona kusetukseen vielä uskoo. Montako piikkiä aattelitte ottaa, nythän on jo 5 joillekin tarjolla? :D

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: nuuba 
Päivämäärä:   29.6.22 20:59:19

Eiköhän sen hengenvaaran aiheuttanut se tyyppi/tyypit, joilta aloittajakin sen koronansa sai?

En myöskään ymmärrä, miksi nolostella jonkun toisen levittämiä juoruja ja höpöpuheita? Ja kuka viitsii rollia niitä toisen lomalle, sairas- tai muulle? Jos ei ketään kiinnosta, mitä oikeasti tapahtui, niin heittää sitten entistä suurempaa läppää asiasta. Tuskinpa aloittaja on ensimmäinen tai edes viimeinen ihminen maailmassa, joka joutuu vapailta suoraan saikulle. Ei ole nimittäin yksi tai kaksi kertaa kun joku on kännissä örveltäessään katkaissut kätensä/jalkansa tai jotain muuta ja siten joutunut sairaslomalle joksikin aikaa vapaansa päätteeksi.

Elämä nyt sattuu olemaan kuolemaan johtava sairaus, miten sitä hengenvaaraa on yhtään enempää?

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.6.22 21:20:08

Ilmeisesti nämä koronadenialistit ei seuraa uutisointia ollenkaan. Kuolemantapauksia piisaa, eikä aloittajan kaltaiset itsekkäät pissikset ainakaan auta tilannetta. Toivottavasti oli tosiaan hyvät bailut, joku voi maksaa niistä hengellään :)

  Re: Juhannukselta suoraan saikulle, juorut työpaikal

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   1.7.22 08:47:53

"Kyllä työpaikoilla tiedetään ne joilla juhliminen menee oikeasti överiksi. Muiden ei tarvitse saikkujaan selitellä, eli parempi ettet selittele mitään."

TÄMÄ.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.