Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.22 11:44:16

Tori.fi ilmoituksessa on ennen voinut täpätä "piilota numero ilmoituksessa", nyt tuota täppää ei ole eikä ilmoitusta pysty lähettämään ilman mumeroa. Numero on siis pakko laittaa? Vai onko tähän jokin kierto keino?
Yritin laittaa tekaistulla numerolla, ilmoitusta ei julkaista.....
Ärsyttää suunnattoman paljon wa:ssa tulevat kalasteluyritykset joten olen jättänyt mumeron pois mutta onko näihin ulkomaisiin huijausyrityksiin pakko alistua?? Moniko suostuu ilmoittamaan numeronsa torissa ja saamaan huijausviestejä kymmeniä päivittäin vuorokauden ympäri??

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: FooBar 
Päivämäärä:   28.6.22 11:54:05

Ainakin hetki sitten oli tietokoneella tehdessä mahdollista piilottaa Tori-ilmoituksesta puhelinnumero

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.6.22 11:54:56

Mulla on feikkinumero, ollut jo pitkään. Ei ainakaan vielä ole tullut mitään, toivottavasti ei tulekaan. Jos pitäisi oikea puhelinnumero laittaa, loppuisi mun torittaminen siihen.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.6.22 11:56:34

^ Kävin just katsomassa, mobiililla näkyy "piilota puhelinnumero" vaihtoehto.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   28.6.22 12:04:46

Todella omituista että myydä pitäisi mutta numeroa ei saa näyttää. Ei ymmärrä.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   28.6.22 12:12:08

"Todella omituista että myydä pitäisi mutta numeroa ei saa näyttää. Ei ymmärrä.2

Ymmärrät siinä vaiheessa, kun saat vinon pinon yhteydenottoja eri huijareilta whatsappiin, tekstarina ja puheluna. Siinä vaiheessa sitä miettii, miksi ihmeessä tuli se oma numero laitettua näkyviin...
Nämä vähenee huomattavasti, kun hoitaa yhteydenpidon torin kautta tai antaa numeron vasta, kun se on oikeasti tarpeen ja ostaja vaikuttaa oikealta ostajalta.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.6.22 12:22:59

"Todella omituista että myydä pitäisi mutta numeroa ei saa näyttää. Ei ymmärrä."

Esim. minulla on salainen puhelinnumero (ja puhelinmyyntikielto sekä tietojenluovutuskielto). En todellakaan laittaisi sitä kaikkien sekopäiden ja huijareiden nähtäville ja bottien löydettäväksi.

Torissa on nykyisin varsin pätevä viestitoiminto, jonka avulla vaikka kaikki viestintä voidaan käydä alustan sisällä.

qwerty tiivistikin yllä hyvin, miten kaupat kannattaa siellä hoitaa.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: majlis 
Päivämäärä:   28.6.22 12:45:16

Laittakaa prepaid liittymä tuota varten. Puhelinnumero on kätevä tapa,kuulet jo soittajan äänestä paljon.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.22 13:09:00

Qwerty toikin kaiken olennaisen esiin.

Majlis, minä en tee ostajan äänellä analysoinnilla yhtään mitään, ostajan kanssa ei ole tarkoitus ystävystyä :D

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: majlis 
Päivämäärä:   28.6.22 13:27:50

... : no mä taas tarkoitan että jos saat täysijärkisen ihmisen puhelimen päähän niin se helpottaa jos pitää jotain säätää. Mulla on tapauksia jotka ei pysty/halua puhua ja jo se herättää epäilyksiä. Ei sitä muuten tarvi analysoida kummemmin.

Moni on nykyään niin ihmeellinen että ei halua tavata kasvokkain tai puhua puhelimessa ja se on jokaisen oma asia. Olen vain huomannut että asiat hoituu sujuvammin jos vastassa on puhekykyinen, normaali ihminen.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   28.6.22 13:43:57

Jätin ilmoituksen pari päivää sitten ja en löytänyt "piilota numero" kohtaa - jätin kuitenkin ilmoituksen ja numeroa ei näkynyt. Olen jättänyt kaikki ilmoitukseni ilman numeroa.
Haluan siksi ilman numeroa että kun on useampia juttuja päällä, itse ostan ja myyn siellä niin toritilissä näkyy kaikki keskustelut , mitä olet luvannut hinnaksi, koska haetaan tai viedään tai mitä vaan. En minä niitä muista kun joku soittaa ja olet vaikka ruokakaupassa .

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.22 13:58:35

Majlis, jokainen tavallaan, minä en ylipäätään käy kauppaa henkilön kanssa joka vaatii "jotain säätöä". Rahat tilille, tuote postiin. Minulle on aivan se ja sama onko henkilö avohoitopotilas vai pankinjohtaja kunhan raha ja tavara liikkuu sovitusti. Mitä epäilyksiä se herättää sinulle, en ymmärrä? Miksi et myy henkilölle joka ei suostu puhumaan puhelimessa kanssasi? Minä olen jättänyt muutaman tuotteen ostamatta siksi että myyjä pyytää minua soittamaan hänelle, epäilykset heräävät heti ja kaupankäynti jää siihen, näiltä ihmisiltä en osta ja soittelijoille en myy.
Minä käyn torikauppaa vain anonyyminä ilman puhelinnumeroa enkä tapaa kasvokkain, enkä soittele. Sen verran monta ahdistavaa ostajaa ollut, runkkukuvien tinkaajaa ja muuta, etten todellakaan tapaa ketään toriostajaa yhtään missään. Yritäpä myydä naisten kenkiä, rarsastussaappaita, vaatteita.....joka kymmenes sähköpostiviesti on mieheltä joka pyytää ratsastussaappaista sovituskuvaa ilman housuja ja pyytää kaupanpäälle käytettyjä pikkuhousuja. En todellakaan halua antaa numeroani näille tyypeille saati nähdä heitä yhtään missään.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.22 14:00:13

Ja nämä runkkarit on siis oikeita suomalaisia miehiä, heitäkin suurempi ongelma on jatkuvalla syötöllä pommittajat ulkolaiset huijarit kun numeron kerran erehtyy ilmoitukseen laittamaan, näitä tulee nykyään myös sähköpostiin.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: majlis 
Päivämäärä:   28.6.22 14:41:01

... : nimenomaan, jokainen tyylillään :) enkä tästä halua isommin vääntää. Sä teet miten teet ja mä käytän prepaidia koska puhelimessa on helppo sopia asiat.

Esim "rahat tilille ja tavara postiin", niin tuo ei itselle sovi tuotteen ostajana mitenkään, myyjänä olen joskus laittanut tavaraa postiin jos ostaja kamat ennakkoon uskaltaa maksaa.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   28.6.22 15:01:23

Pisterivi:
Jos myy jotain pientä tavaraa joka helppo postittaa, kaupat on totta kai helppo hoitaa anonyymisti.

Mutta sitten jos myy jotain isompaa, mikä on pakko noutaa ja jopa vaatii ostajalta jotain järjestelyä noudon suhteen, on tilanne vähän eri. Tällaista voi olla esim. jos myy vaikkapa kalliin ja ison huonekalun, jonka ostaja haluaa tarkistaa ennen ostoa ja noutaa tai vaikkapa myy auton tai muun vastaavan koneen, jota on lisäksi vaikea täysin tarkastaa ja ostaja todennäköisesti haluaa kysyä joitain kysymyksiä.

Tällöin kyllä itsekin mieluummin soittelen, koska, kuten Majlis sanoi, puhelimesta kuulee paljon. Yleensä se, että henkilö kykenee puhumaan asiallisesti ja selkeästi ja saadaan nopeasti hoidettua asiat (esim. vastattua lisäkysymyksiin, sovittua noutopäivä yms.) on hyvä.

Sitten on niitä, jotka kysyy miljoona lisäkysymystä miljoonalla eri viestillä, säätää noutopäivää kymmeneen kertaan, vastaa viesteihin miten sattuu jne...
Yleensä nämä ihmiset on just niitä, jotka laittelee sitä viestiä sen sijaan että soittaisi kerran ja hoitaisi asian. (Toki sitten on niitäkin, jotka kykenee viestillä hoitamaan nämä asiat).

Eli tämmöisissä tuotteissa itse mieluummin kyllä hoidan asiat puhelimitse. Mutta edellä mainituista syistä nykyään on pakko jättää oma puhelinnumero piiloon tuotetta myydessä, koska noita huijausviestejä alkaa tulemaan niin paljon.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.22 15:30:47

Majlis, kyllä minua kiinnostaa miksi et myy ihmiselle joka ei halua rupatella niitä näitä puhelimessa kanssasi, mikä siinä puhumisessa on se thö juttu, en ymmärrä?

Mies harrastaa tuota soittelua ostajien kanssa, jokaisesta puhelusta seuraa vielä erikseen viestittely "laita mulle osoite" " laitan sulle tilinumeron viestillä" "laitan sulle viestin kun olen maksanut" "pistän sulle paketin seurannan viestillä", voi argh mulla hajoaa kuuppa edes kuunnella miten vaikeaa kaupankäynti voi puhelimessa olla ja aina vaaditaan lisäksi ne normaalit viestittelyt jotta kauppa toteutuu :D

Qwerty, noudettavaa kamaa, kuten huonekalut, myyn vain paikallisessa fb ryhmässä. Pieni paikkakunta kaukana kaikesta, ostajat on paikkakuntalaisia tai naapurikuntalaisia ja melkeimpä jonkun tutun tutun tuttuja kuitenkin, tälläiset kaupat on eri hoitaa kasvotusten kuin ne ratsastussaappaat sovituskuvia ja pikkuhousuja kinuaville raiskarirunkuille.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: majlis 
Päivämäärä:   28.6.22 16:52:37

... : edelleenkin, se prepaid ja homma sillä selvä. Viestittelyllä menee asiat usein mutta ei aina ja jos jotain säädettävää tulee niin puhelimella on helpompi.

Mut en halua edelleenkään tästä vääntää, saat kommunikoida vaikka radiolla tai LA-puhelimella,mun vinkki vaan ketjuun on et laittakaa prepaid,on muutaman euron juttu ja ihan näppärä vaikka ulkomailla tai muuten vaan että on sit varapuhelin.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.6.22 19:23:34

Sori vaan Majlis koska olet niin ehdoton etkä perustele ehdottomuuttasi edelleenkään, joudun toistamaan itseäni; kyllä minua kiinnostaa miksi et __MYY__ ihmiselle joka ei halua rupatella niitä näitä puhelimessa kanssasi, mikä siinä puhumisessa on se thö juttu, en ymmärrä?

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: majlis 
Päivämäärä:   29.6.22 11:03:44

... : en tiedä olenko tässä mitenkään ehdoton mutta vastaan kun niin kiinnostaa:
voin tehdä kauppaa ilman puhelinta ja olen tehnytkin ihan viestitellen

En tiedä olenko tuonut jossain välissä esille ehdottomuutta,yleensä hoidan mieluiten homman niin että viestit tori.fi kautta ja pyrin sopimaan homman naamatusten ja sillä selvä. Yleensä kuitenkin vaihdetaan myös puhelinnumerot jotta jos tulee jotain (et löydä taloa, bensa loppuu, ajat kolarin) jossa tarvii vähän selittää kysyä jne. niin molemminpuolinen kommunikointi on helpompaa noin kuin tori.fi sovelluksen kautta. Mutta edelleen,toistan että kukin saa tehdä miten tekee eikä minua haittaa vaikka kommunikoisit savumerkein :)

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.6.22 11:52:08

Mä en mihinkä netti-ilmoituksiin enää laita numeroa näkyviin. 16-vuotiaana oli täällä markkinoilla numero näkyvissä ja sain vuodeksi riesan yhdestä Uuraisten maunosta. Sen jälkeen opin että ei numeroa näkyviin mihinkään.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: majlis 
Päivämäärä:   29.6.22 14:23:12

. : sen takia suosittelen prepaidia jos se numero pitää esille laittaa :)

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: Nojaa 
Päivämäärä:   29.6.22 15:58:16

En kyllä minäkään enää laita tori- ilmoitukseen numeroa näkyviin. En sen jälkeen, kun laitoin halutaan vuokrata asunto- ilmoituksen toriin ja sain vastaukseksi kasan kalukuvia.

Ja mikä ihme siinä viesteilyssä muka on niin vaikeaa? Jos näen jotakin minkä haluan ostaa, laitan viestiä näin:

Hei! Haluan ostaa tavaran X jos se on vielä vapaa. Haku mahdollinen päivänä y, kellonaikana LL.

Terveisin, Nojaa

Jos myyjä vastaa että tuote on vapaa, sovin noudon ajan ja paikan. Siinä se. Kahdella viestillä saa hoidettua kaiken tarpeellisen, ilman säätöä ja sähläämistä.

Ei tarvitse tehdä asioita vaikeammaksi kuin ne ovatkaan.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.6.22 17:38:40

Prepaidiinkin tarvitsee jonkun luurin jossa se numero on ja jota kantaa mukana jotta on niiden soitelija ostelijoiden tavoitettavissa...hirveän kätevää on :D

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: Emilia 
Päivämäärä:   29.6.22 19:59:43

Jos myyjä ei ole noudolla mitään myymässä on numero tarpeeton. Itse lähetän vain postitse ja jos joku haluaa noutaa annan säpössä numeron kyllä sitten erikseen. En halua salaista numeroani jokaisen tuijotettavaksi ja puhelinmyyjien soiteltavaksi toriin. Käytän ilmoituksissa aina vanhaa numeroani joka ei ole käytössä.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: Tane 
Päivämäärä:   29.6.22 20:10:59

Pitää olla todella hyvää tavaraa ja sopivaan hintaan, että viitsin laittaa torissa viestiä jollekkin puhelinfoobikolle.

Yleensä soitan ja sovin kaupat heti, enkä ala säätämään minkään viestien kanssa.

  Re: Tori.fi ilmoitus pakko laittaa puh.numero?

Lähettäjä: majlis 
Päivämäärä:   30.6.22 10:36:26

Tane: juuri näin :)

Mut se pitää sanoa että hyviä löytöjä sieltä voi tehdä..Mulla 3-4 isompaa juttua ostettuna viimeisen vuoden aikana. Myyntejä en oo tainnut vuoteen tehdä yhtään mut niitä löytyy listalta muuten paljonkin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.