Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.22 19:36:42

Taas tekee mieli repiä hiuksia päästä, kun rräs kaveri ei vaan osaa olla ajoissa. Itse siirsin tapaamista 1,5 tunnilla koska tiesin ettei tuo olis ikinä ollut siihen mennessä valmis. Noh sanoi että kerkeää kyllä aikaisempaankin aikaan, mut myöhempi ok myös. No kyllähän täö sankaritar taas oli vartin myöhässä kuitenkin. Kiva kun itse olin kahden vaiheilla että jakdanko matkustaa 1,3 tuntia häntä tapaamaan ja sitten toinen ei ole edes ajoissa paikalla. Ja kun aina sama juttu. Jos sovitaan että ostetaan esim. Keikkaliput jonnekin, tää on aina pari päivää myöhemmin asialla. Siinä sitten kiva jännittää et joutuuko yksin lähtemään jos myydäänkin loppuumn

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.6.22 19:37:07

Ja sitten jos hänelle sanoo asiasta, niin suuttuu ja mököttää kaksi vuotta

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.6.22 19:44:54

Laita huonotapainen kaveri jäähylle, ala valehdella aikataulu tai myöhästellä itse.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: Ville 
Päivämäärä:   25.6.22 20:04:50

Juu ja sitten on näitä niuhottajia, joiden elämä kaatuu viiteentoista minuuttiin.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   25.6.22 22:23:43

Juu ja sitten on näitä lukutaidottomia Villejä joka ketjussa.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   25.6.22 22:46:04

Näiden kanssa pitää tehdä niin, että sovitaan lähtö tai tapaaminen tuntia aiemmin kun oikeasti pitää lähteä. Ja itse voi hyvin olla aina sen 15 min myöhässä.
Mun sisko on tuollainen myöhästelijä. Vuosia jaksoin odotella ja tiuskia, kun oli aina myöhässä viidestä minuutista yli tuntiin.
No, nykyään menen tapaamiseen 15 min sovittua myöhemmin tai otan jotain tekemistä mukaan, mitä voi tehdä odotellessa. Reissuun jos mennään, sovitaan aina, että lähdetään esim. 11, mutta itse tähtään siihen, että olen valmis aikaisintaan 11.30.
Vielä ei ole sisko silti ollut minua aiemmin paikalla :D

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.6.22 23:05:01

Itse en voi sietää ihmisiä jotka eivät noudata sovittuja aikatauluja ja kunnioita toisten ihmisten aikaa. En jaksanut enää sopia yhden kaverin kanssa yhtään tapaamista, kun saapui aina vähintään 30min myöhässä. Viimeinen kerta oli, kun hän lupasi hakea minut töistä (maksoin kyydistä bensarahat tottakai) ja hän vakuutti tulevansa klo 21.15 noutamaan minut. Klo 21.45 hän vaivautui hihitellen paikalle kun olin 30min seissyt pakkasessa. @!#$ että oli kivaa. Tämän kanssa ei voi sopia mitään yhteisiä kaveriporukan tapahtumia kun myöhästyy joka ikinen kerta. Menipä tunteisiin tämä aihe :D

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.6.22 02:19:01

1. Ole itsekin myöhässä. Aikataulut eivät siis ole niin vakavia.
2. Älä paikkaile toisen mokia.
3. Tee selväksi mihin asti joustat, mihin et. Esim. jos haet toista kyytiin voit sanoa, että odotat 10min eli voi nousta autoon klo 11:50-12 välillä. Ja klo 12:00 auto starttaa oli toinen kyydissä tai ei.
4. Keskustele asiasta asiallisesti toista kuunnellen ja kysy mitä toinen ajattelee. Onko toinen suostunut kuskiksi vain velvollisuudesta. Epäreilua silloin syyllistää häntä myöhästelystä vaan tehdä selväksi, että on ok kieltäytyä (vaikkei olisi mitään menoa).
5. Ikävät, kiukuttelevat ja draamaa aiheuttavat kaverit voi jättää myöhästelivät he tai eivät.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: Huiio 
Päivämäärä:   26.6.22 02:55:32

"Näiden kanssa pitää tehdä niin, että sovitaan lähtö tai tapaaminen tuntia aiemmin kun oikeasti pitää lähteä."

Ei. Tuolla tavallahan te vain näytätte että myöhästely on ok.

Tuollaisille sanotaan se todellinen aika jolloin lähdetään ja silloin tosiaankin lähdetään eikä odotella kuin max kaksi minuuttia eli jos lähtö on sovittu klo 14.00 niin lähtö tapahtuu viimeistään klo 14.02 ja sen jälkeen ketään ei odotella vaan tulevat muulla kyydillä.

Se on ainoa keino saada heidät oppimaan.

Ja ajoissa olevia ei päästetä ovesta tai paikalle mennään kun on sovittu, ei yhtään aiemmin. Ei heillekään pidä näyttää että muut kyllä pomppivat heidän aikataulujensa mukaan vaikka muuta oli sovittu.

Kaverini on aina ajoissa, siskonsa aina myöhässä. Jos ovat sopineet että nähdään klo 12.00 niin kaverini on paikalla klo 11.00 ja kiukuttelee kun siskonsa ei ole vielä paikalla kun hän on täällä jo! Siskonsa tulee paikalle klo 13.00 ja raivoaa että miksi toinen on hänelle vihainen. Kaverini raivoaa että elätkö sinä ihan eri aikavyöhykkeellä ja minä nauran vieressä että niinpä. Sinä olet aina tunnin etuajassa eli millä hemmetin aikavyöhykkeellä sinä oikein elät. Kaveri alkaa sössöttää että "niimmutlu mä kuitenkin odottelen ihan rauhassa". No et todellakaan odottele vaan alat räkyttää että miksi muut eivät ole vielä tunti etuajassa oaikalla. Kaverini on muita kohtaan ihan yhtä paska kun on etuajassa paikalla, ja hän on ihan yhtä lailla paska kuin,se joka tulee myöhässä

Kaveri katkoi minuun välit vaikka minä olen se joka on aina sovittuun aikaan tai 10 minuuttia aiemmin paikalla. Ei kestänyt kuulla et hänellä ei ole varaa arvostella muita.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: Joo-o 
Päivämäärä:   26.6.22 03:19:54

Lähdettiin viime syksynä kaveriporukalla lappiin.
Sovittiin yhden myöhästelijän kanssa että haetaan hänet parkkipaikalta klo 06, ja että ei odotella.
No ei näkynyt, ja ei vastannut puhelimeen.
Lähdettiin ilman häntä klo 06.30.
Tuo soitti sitten klo 08 että missä ootte, hän juuri herännyt.
Kerrottiin että on ajettu jo reilu 100 km.
Kaveri suuttui ja vaati omaa osuuttaan jo maksetusta mökistä ja bensoista ( 200€ ).
Joo ei maksettu.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: Vii 
Päivämäärä:   26.6.22 05:43:52

Paljonko on 1,3h minuuteissa?

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.6.22 06:09:47

Juuri noin kuin Huiio sanoo.

Näille myöhästelijöille ei todellakaan anneta siimaa noin, että annetaan myöhästellä ja sovitellaan omat aikataulut heidän mukaansa. Varsinkin kun nämä tyypit onnistuvat yleensä kuitenkin pääsemään ajoissa töihin ja muihin ns. pakollisiin menoihin, eli vain kaveripiirissä myöhästely ja toisten odotuttaminen on ok.

Myöhästelijä osoittaa oikein selvästi, ettei arvosta sinun aikaasi tippaakaan. Miksi haluat olla väkisin hänen kanssaan?

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: Kiulu 
Päivämäärä:   26.6.22 06:44:56

Vii: 78 min.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   26.6.22 06:59:30

Tulkaa Espanjaan niin ei enää tuollainen tunnu miltään :D

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   26.6.22 08:48:20

Ystävänsä voi valita, sukulaisiaan ei.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: Tptp 
Päivämäärä:   26.6.22 08:52:32

"Tulkaa Espanjaan niin ei enää tuollainen tunnu miltään :D"

Siskoni asui ja opiskeli Espanjassa. Hän on myöhästelijä, mutta Espanja oli hänellekin liikaa. Kun sanottiin että tentti alkaa klo 09.00 niin se saattoi alkaa mihin aikaan vain klo 11-14. Ei ollut kuulemma kivaa odotella tuntikausia kun tentistä ei saanut paljon myöhästyäkään. Koko päivä siis odottelua parin tunnin tentin takia.

Eikä tuo ole mielestäni mikään perustelu myöhästellä Suomessa ja kuluttaa toisten aikaa. Varsinkin kun nämä samat ihmiset ehtivät kyllä ajoissa ajoissa töihin, junaan, lääkäriin, jne.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: hankala 
Päivämäärä:   26.6.22 09:02:28

Myöhästyminen on huono tapa. Varsinkin työelämässä. Ei ole kiva odotella yövuoron jälkeen työkaveria, joka tulee milloin sattuu. Joskus joutuu soittamaan hereille. Raivostuttavaa, kun itse haluaisi jo lähteä kotiin nukkumaan ja on tunnin ajomatka edessä.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.6.22 09:04:26

Hankala, soita esimies hereille joka kerta.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   26.6.22 09:28:47

Mä vaan lopetin kaveeraamisen parin ihmisen kanssa, kun en jalsanut ainaista myöhästelyä tai viimehetken perumisia. Parhaillaan peruttiin meno, kun olivat jo myöhässä. Ts. sovittu vaikka treffit kaupunkiin (mun pitää joko ajaa 45min tai julkisilla 1,5h päästäkseni paikalle) kello 14 ja nämä valopäät laittaa viestin kello 14.15 että “en mä jaksakaan tulla, nähtäskö joku toinen päivä?”. No ei nähdä. Pidä tunkkis. Mä oon lähtenyt pahimmillaan 12.30 liikenteeseen siksi et näkisin kaveria ja vielä toiset 1,5h takasin… jos mä näen vaivaa ystävien tapaamiseen noin paljon, niin ois suoravaa jaksaa kävellä se 10min kaverin, kun itse halusi nähdä juuri kaupungissa.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.6.22 09:32:59

Just niinkuin Joo-o sanoo. Jos lähtö on klo x, niin se on maksimissaan x+5min ja jos ei ole paikalla niin voivoi. Olen aina ihmetellyt, miten nämä idiootit pääsevät ajoissa töihin, lääkäriin tjsp, mutta kavereita voi odotuttaa miten huvittaa. Ilmeisesti sosiaaliset suhteet eivät ole heille kovin tärkeitä kun niitä on varaa heitellä jatkuvasti roskiin.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: Katajanmarja 
Päivämäärä:   26.6.22 10:13:21

Mulla kanssa tämmöinen kaveri, tosin kaikki tietää että on aina myöhässä, ja osaa ottaa asiat sillain että joko tulee kun tulee tai sitten ei edes ehdi mukaan. On tosi spontaani ja huoleton luonne, ei jotenkin osaa suunnitella ja toimia järjestelmällisesti.

Paras oli jokin vuosi sitten, kun asui pohjoisessa ja me muut jyväskylässä. Ajoaikaa joku n.7h kai. Oli sovittu että nähdään jyväskylässä klo 16, hänen oli tarkoitus ajella paikalle ja jäädä vanhemmilleen kanssa muutamaksi päiväksi. Klo 13 aikoihin joku porukasta laittoi viestiä ja kysyi että missä ajelee (oletuksena, että kun pysähtyy huoltoasemalle tms niin saadaan tilannetieto ja kuinka paljon myöhässä). No, kaveri vastasi heti että hän ei ole vielä lähtenyt ja kun on talvikin jo tullut (myös etelämmässä, tuolloin oli joulukuun puoliväli) niin pitäisi talvirenkaat vaihtaa ja lähtee sitten heti tulemaan. Klo 16 aikoihin kyseltiin taas perään ja totesi, että talvirenkaat ei löydy, että menee vielä. :D No "yllättäen" ei päässyt liikkeelle saman päivän aikana edes.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: V. A. 
Päivämäärä:   26.6.22 14:21:41

"Näille myöhästelijöille ei todellakaan anneta siimaa noin, että annetaan myöhästellä ja sovitellaan omat aikataulut heidän mukaansa. Varsinkin kun nämä tyypit onnistuvat yleensä kuitenkin pääsemään ajoissa töihin ja muihin ns. pakollisiin menoihin, eli vain kaveripiirissä myöhästely ja toisten odotuttaminen on ok."

Tämä. Lakatkaa sopimasta aikatauluja myöhästelijän mukaan. Sanotte aikataulut niin kuin ne ovat. Jos aina sanotte myöhästelijälle tuntia aiemman ajan kuin muille niin silloinhan myöhästelijät ajattelevat että ei näköjään haitannut mitään tai ketään että tultiin/tulin tunnin myöhässä kun kaikki muutkin tulevat vasta nyt. Ette odottele kuin viisi minuuttia ja sillä selvä.

Minulla on myös eräs ajoissa oleva kaveri. Joskus pyysi minua lapsenvahdiksi kun hänellä oli menoa klo 14-15 ja matka kotoani tuonne paikkaan kestää n. 7 minuuttia. Pääsin töistä klo 13 ja sanoin että lapsen voi tuoda klo 13.30 kun olen kotona, ja kaveri soittaa vihaisena klo 12.15 että miksi en avaa ovea. KOSKA OLEN TÖISSÄ. Tuo ihminen on aina ajoissa ja valittaa kun joutuu odottamaan muita vaikka oikeasti vika on siinä että hän ei noudata sovittuja aikatauluja vaan on puolesta tunnista kahteen etuajassa... Ja jotkut taas ovat vastaavasti tuon verran myöhässä. Mikä hemmetti siinä on ettei voida tehdä niin kuin on sovittu? Yleensä nämä myöhästelijät vielä perustelevat että heillä on muutakin elämää. Eivät ilmeisesti ajattele yhtään että niin saattaa olla muillakin, eli jos myöhässä oleva ei kerro tulevansa kolme tuntia myöhässä ja muut odottelevat tämän ajan, niin kuvitteleeko tuo oikeasti että muilla ei olisi muutakin tekemistä sille kolmen tunnin odotusajalle?

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   26.6.22 14:58:14

"Tämä. Lakatkaa sopimasta aikatauluja myöhästelijän mukaan. Sanotte aikataulut niin kuin ne ovat. Jos aina sanotte myöhästelijälle tuntia aiemman ajan kuin muille niin silloinhan myöhästelijät ajattelevat että ei näköjään haitannut mitään tai ketään että tultiin/tulin tunnin myöhässä kun kaikki muutkin tulevat vasta nyt. Ette odottele kuin viisi minuuttia ja sillä selvä. "

Ei minulla ole tarvetta ketään opettaa. Ei minua lopulta haittaa, "eivät koskaan opi".
Ihan omaa elämääni helpotan, jos sanon aiemman lähtöajan kuin mihin itse tähtään. Enkä myöskään jaksa olla draama Queen, joka nostaa kytkintä 5 minuutin odottelun jälkeen.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: Bo 
Päivämäärä:   26.6.22 17:42:44

"Enkä myöskään jaksa olla draama Queen, joka nostaa kytkintä 5 minuutin odottelun jälkeen."

??

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.22 11:57:38

Itse odottanut aikanaan yhtä ihmistä joka aina myöhässä 0,5-1,5 tuntiin. Elämä ollut paljon helpompaa sen jälkeen kun ulostin tämän ihmisen elämästäni. Mutta kukin tyylillään.

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   27.6.22 12:06:48

"Tuo ihminen on aina ajoissa ja valittaa kun joutuu odottamaan muita vaikka oikeasti vika on siinä että hän ei noudata sovittuja aikatauluja vaan on puolesta tunnista kahteen etuajassa..."

Oltais voitu lähtee, jos sä olisit ollut ajoissa... niin siis mähän olin ajoissa, kun lähtö oli sovittu tasalta ja mä olin paikalla viittä vaille. Mutta kun ne muut oli olleet siellä jo varmuuden vuoksi varttia vaille, niin mä viimeinen olin sitten "myöhässä".

  Re: Kaverin myöhästely vatutttaa

Lähettäjä: Va 
Päivämäärä:   30.6.22 22:22:29

"Oltais voitu lähtee, jos sä olisit ollut ajoissa... niin siis mähän olin ajoissa, kun lähtö oli sovittu tasalta ja mä olin paikalla viittä vaille. Mutta kun ne muut oli olleet siellä jo varmuuden vuoksi varttia vaille, niin mä viimeinen olin sitten "myöhässä"."

Tämä. Ihan uskomatonta. Eikö ajoissa olevat osaa katsoa kelloa?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.