Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ruotsista hevonen?

Lähettäjä: Niki 
Päivämäärä:   26.5.22 08:43:55

Onko siellä millanen tarjonta harrastehevosissa?
Myyntisivustoa?
Onko jotain luotettavaa myyntitallia yms?

Sukulaisia asuu ruotsissa joten he toimivat tulkkina.

  Re: Ruotsista hevonen?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   26.5.22 08:52:13

Aloita Hästnet.se -sivustolta, näet tarjonnan koko Ruotsin alueelta. Ruotsin perusopinnoilla osaat ja opit helposti käyttämään, rajaamaan hakua jne. Itse olen ostanut muutaman hevosen tuon sivuston kautta n. 10v sitten, itselle ja muille. Silloin oli hevosten hinnat halvemmat siellä kuin Suomessa, en ole seurannut mikä tilanne on nyt. Sähköpostitse onnistui kaupanteko ja yhden kaupan yhteydessä ainoastaan soiteltiin, mutta puhuttiin englantia. Itse kysyin aina aluksi sopiiko kysellä englanniksi, helpotti huomattavasti asiaa. Tarkkaan pitää kysyä kaikki ja kuvia, videoita, ell tarkastus ennen kauppoja ja siitä dokumentit sähköpostiin. Kuljetuksen hoiti suomalainen Ari Pakarinen Åby Horselinelta, voin lämpimästi suositella. Niin oli viihtyisä auto ettei iso ardennerikaan olisi malttanut kyydistä poistua ja mahtui hienosti olemaan.

  Re: Ruotsista hevonen?

Lähettäjä: Niki 
Päivämäärä:   26.5.22 09:26:26

K// kiitos paljon! :)

  Re: Ruotsista hevonen?

Lähettäjä: Hiisi 
Päivämäärä:   26.5.22 09:36:52

Jos englanti sujuu, ei Ruotsissa tarvita tulkkia. Olen ostanut hevosia Ruotsista, siellä on noin 10x enemmän hevosia kuin Suomessa ja tarjontaakin sen takia paljon enemmän. Hintaluokkia on monia ja sekin auttaa, jos kruunun kurssi sattuu olemaan alhaalla juuri kauppojen aikaan.

Meille tulleet ruotsalaiset hevoset ovat olleet luonteeltaan mahtavia. En tiedä jalostetaanko Ruotsissa sen kummemmin luonnetta, mutta aion ostaa sieltä tulevaisuudessakin, koska olen ollut hevosiin niin tyytyväinen.

Kuljetuksen on hoitanut kuljetusfirma, mutta ei mikään estä hakemasta hevosta itse. Voihan siellä myös käydä katsomassa myytäviä ennen ostopäätöstä.

  Re: Ruotsista hevonen?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.5.22 10:00:06

Ruotsissa myytävistä puolet on Irlannista, neljäsosa Liettuasta ja loput harvat sitten Ruotsista, Tanskasta tai Islannista. Hinnat muutaman satasen halvempia kuin Suomessa, mutta Suomeen tuotuna hinta jo sama kuin täältä ostaessa.

  Re: Ruotsista hevonen?

Lähettäjä: Mitä sä hevosella 
Päivämäärä:   26.5.22 13:35:39

teet ? Men tallil töihin oppimaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.