Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.5.22 15:00:29

Kaikista tuttavista tullut johtajia ja itse teen ruohonjuuritasolla töitä. EI siis vanhemat pääse missään yhteyksissä sanomaan että kun joku kysyy missä se teidän lapsi on töissä, että no johtajanahan se jossain paikassa.
Tuosta johtajaa syötetään kaikkialta, ja tuntuu että vain kyseinen sana merkitsee ihmiselle jotain vaikke eivät tietäisi ihmisestä hev-n pas .aa muuta, mutta kun tuntevat jonkun joka on johtaja tai voivat sanoa niin niin se nostaa heidä kastiin A.
Vamhempani ovat suoraan sanoneet kuinka pettyneitä he ovat minuun työssäni, ja nyt ymmärrän miksi.

Itse työlläni ja sillä että autan kymmeniä ihmisiä päivässä ei ole mitään merkitystä kunhan titteli olisi JOHTAJA!
No valitan, minusta eivät johtajaa saa, että saavat elää sitten elämänsä loppuun asti pettyneinä.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.5.22 15:13:53

Kannattaa opiskella.
Kertaa vaikka ensin peruskoulua hiukan, mene iltalukion, ja siitä opiskelemaan kiinnostavaa alaa.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   25.5.22 15:18:29

Ovatko he johtajia johtajia vai jotain väliportaan paskalinkoja?

Usko mua, paljon mieluummin suorittavan tason työtä kuin lähiesimies puun ja kuoren välissä.

Talousjohtaja, toimitusjohtaja, tuotantojohtaja, myyntijohtaja yms sitten erikseen jossain isoissa +100 hlö puljuissa.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.5.22 15:23:32

Miten niin epäonnistunut? Onko se sinun vastuullasi, jos vanhemmat ovat kateellisia epärealisteja? Jos olet tehnyt ruohonjuurityösi hyvin, niin et ole epäonnistunut.

Ei tartte olla kovinkaan nero ymmärtääkseen, että johtajia voi olla vain murto-osa ja että johtajat tarvitsevat johdettavia.

Onpa hienoa olla toimitusjohtaja yhden miehen firmassa, ja jos on yhtiökumppani, niin se toinen on sitten vaikka kehitysjohtaja, myynti- ja markkinointijohtaja tai vaikka taiteellinen johtaja. Sit se putkifirman toimitusjohtaja tulee avaamaan sun vanhempien tukkeutuneen vessan ja markkinointijohtaja tekee somepäivityksen ja lähettää laskun sillä välin kun toimitusjohtajan paskaiset vaatteet pyörii pesukoneessa. Hohdokasta.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: Ks 
Päivämäärä:   25.5.22 15:33:24

Niin siis miten olet epäonnistunut työssäsi?

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.5.22 15:47:06

Mä tein aikanaan sijaisuusen pikkupomona ja kamalampaa pestiä saa maailmasta hakea. Palasin erittäin mielelläni tekemään suorittavaa porrasta ja ei käy kateeksi pomoani. Jos miettii kenen työ on meidän talossa pa***ahommia niin hänen eikä minun.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   25.5.22 16:27:46

"Ovatko he johtajia johtajia vai jotain väliportaan paskalinkoja?

Usko mua, paljon mieluummin suorittavan tason työtä kuin lähiesimies puun ja kuoren välissä."

Sen on just näin. Ite oon tässä asemassa 30hlön tiimissä jossa kovat tavoitteet, voin sanoa että se pskan määrä on jotain käsittämätöntä ajoittain kun sitä tulee kummastakin suunnasta. Hetki vielä niin sitten opiskelen lisää että pääsen tästä väliportaasta pois.

En myöskään ole koskaan ajatellut että työntekijäni olisivat epäonnistuneita. Ole huoleti ja elä elämäsi niinkuin itse haluat =)

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.5.22 16:28:44

Ikinä en haluaisi olla kenenkään esimies, mieluummin johdan asioita kuin ihmisiä.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: ylpeä duunari 
Päivämäärä:   25.5.22 16:52:59

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 25.5.22 15:47:06

Mä tein aikanaan sijaisuusen pikkupomona ja kamalampaa pestiä saa maailmasta hakea. Palasin erittäin mielelläni tekemään suorittavaa porrasta ja ei käy kateeksi pomoani. Jos miettii kenen työ on meidän talossa pa***ahommia niin hänen eikä minun."

Tämä! Itse jouduin olemaan yhden pätkän pomoni sijaisena ja se oli elämäni kamalin pesti. Kysyttiin, olisinko halunnut jatkaa ja ihan mielenkiinnosta kysyin että paljonko saisin lisää palkkaa.

Kieltäydyin. En viitsi elämääni tuhlata surkean 500 euron takia.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.5.22 17:01:53

"Ikinä en haluaisi olla kenenkään esimies, mieluummin johdan asioita kuin ihmisiä."

Komppaan! Kohta 16 vuotta työuraa takana ja olen edelleen "duunari". Tietysti työtehtävät ja työnkuva ovat vuosien aikana hieman muuttuneet (kuten myös palkkaus), mutta olen edelleen siellä ruohonjuuritasolla töissä. Ja tämä sopii mulle oikein hyvin, ei mulla ole mitään kiinnostusta lisävastuuseen tai esimiesasemaan.

Kyllähän nuo vanhemmat välillä yrittää, että eikö mua nyt kiinnostaisi edetä tai oonko ajatellut hakea esimiesasemaan... mutta toisaalta heidän pitäisi tuntea mut sen verran hyvin, että uskovat kun sanon ei.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   25.5.22 17:05:45

Sama. On kysytty kiinnostaisiko yleneminen? Ei missään tapauksessa.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.5.22 22:51:29

No, ovatko vanhempasi itse johtajia? Vai ovatko he siis epäonnistuneet elämässään?

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.22 06:44:40

Nykyajan johtaja on kusitolppa. Olen halunnut kyllä yletä - asiantuntijaksi.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: tittelinkipeät 
Päivämäärä:   26.5.22 07:06:26

Piti tilata pienehköstä firmasta töihin tavaraa. Nettisivuilla esiteltiin 5 johtajaa ja 1 työntekijä. En halunnut vaivata toimitusjohtajaa, myyntijohtajaa, markkinointijohtajaa enkä kahta avainasiakaspäällikköä. Toisaalta tuntui hassulta lähteä kyselemään tuotteiden hintoja asentajalta.

Tilasin sitten tuotteet vähän isommasta firmasta jolla oli ihan rehelliset myyjät joiden kanssa asioida.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: Redi 
Päivämäärä:   26.5.22 07:37:20

Tittelinkipeät ihmiset on lähinnä huvittavia samoin nämä joka alan asiantuntijat. Piti olla terveydenhoitajan tarkastus ja saan kuuĺla viestissä miten asiantuntija pian ottaa yhteyttä. Jos terkkari on asiantuntija niin eiköhän jokainen, ajattelin että pitäisi olla proffa vähintään mutta joo. Vanhempasi ei taida olla oikein fiksuja ja mukavia ihmisiä, monet johtajat kyllä on.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: Muumi 
Päivämäärä:   26.5.22 08:04:42

Tittelinkipeät: avainasiakaspäällikkö on käytännössä myyjä tollaisessa puljussa, sille on vaan keksitty hieno nimi  eli jatkossa sitten heille yhteydenotto jos tulee vastaava tilanne

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: tittelinkipeät 
Päivämäärä:   26.5.22 08:17:24

Avainasiakaspäällikkö on henkilö jolla on vastuullaan yrityksen vakituiset (isot) asiakkaat...

Ei, en viitsi ns satunnaishankinnoissa ottaa yhteyttä "tärkeisiin" johtajiin ja päälliköihin, asioin mieluiten tavallisten työntekijöiden kanssa. Ovat yleensä miellyttävämpiä ihmisiä joiden kanssa asiat hoituvat.

Toinen esimerkki, jouduin tekemään pienehköä ostosopimusta ison talon myyntijohtajan kanssa. Normaalisti vastaava sopparin teko sujuu parissa päivässä. Tämän kanssa hommaan tärvääntyi kuukausi. Alaisensa kanssa saatiin onneksi sumplittua laskutukset ja muut niin että tavara ja raha liikkui tuon kuukaudenkin aikana, johtajasta huolimatta.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   26.5.22 09:56:41

Teen vaativaa asiantuntijatyötä ja jos jotain olen oppinut niin sen, että ikinä en halua mihinkään johtavaan asemaan.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: Heta 
Päivämäärä:   26.5.22 10:50:33

Onneksi ilmeisesti kasvattivat sinusta kuitenkin vapaan, ajattelevan ihmisen.
Monet tekevät, niin kuin heidän odotetaan tekevän, vaikka olisivat kuinka tyytymättömiä elämäänsä.
He sotkevat identiteettiinsä statuksiin ja egoiluun.
Ole onnellinen, ettei sinun tarvitsee elää sellaista kulissia, että oma arvosi olisi liitännäinen johonkin titteliin.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.5.22 11:04:28

Vieläkö joku oikeasti kuvittelee, että nämä väliportaan esimiehet olisivat hyvin palkattuja ja valtaa käyttäviä? Päinvastoin, edellyttää nöyrää niskaa.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: Hellu 
Päivämäärä:   26.5.22 11:08:14

Missä ihmeessä johtajuus on arvossaan? Ei ainakaan meidän työpaikalla, jossa työntekijöilläkin on yliopistokoulutus, hyvä palkka ja mielenkiintoinen työ.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: lillis 
Päivämäärä:   26.5.22 14:11:59

Johtaja on tärkeä titteli vain tyypeille jotka on selkeästi työväenluokkaa. Ylempien yhteiskuntaluokkien arvostukset on ihan toiset. Pelkkä johtaja on niissä piireissä lähes nolo. Jos ei nyt ole jonkun ison kv yrityksen toimari. Eri alojen lääkärit, yliopiston professorit, tutkijat, päätoimittajat, korkeat virkamiehet jne jne ovat niitä joita arvostetaan.
Joku kymmenen hengen pikkupuljun "johtaja" - no joo. LOL.

  Re: tajuan nyt miksi olen epäonnistunut työssäni

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   26.5.22 15:37:43

Se on just näin mitä valtaosa tänne on kirjoittanut, aivan taatusti per@eleellinen asema olla esimiehenä / pikkujohtajana. Vastaat ylemmälle johdolle myynnista / mistäliekään eikä mitään oikeaa päätösvaltaa ole tai et todellakaan ainakaan sitä uskalla käyttää. Suorittava porras yleensä inhoaa sinua (monesti ihan syystä) ja aina kun kumarrat niin tulee pyllistettyä johonkin suuntaan. Ja meidän putiikissa, iso kansallinen toimija, on ainakin viimeiset kymmenen vuotta ollut fuusiota ja muutosta _koko ajan_ ja titteleitä tulee ja menee. Ite en aina edes muista mikä olenkaan ja pitää oikein säpon allekirjoitukseksta tarkistaa olinkohan nyt neuvoja vai asiantuntija vai vastaava, näitä kaikkia ollut toimenkuvan pysyessä käytännössä muuttumattomana.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.