Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ilman tiedostamista ei ole vapaata valintaa

Lähettäjä: Uudestaan 
Päivämäärä:   24.5.22 13:22:24

Edellinen otsikko oli päin hittoa, kun siinä luki "tietoisuutta"
Kyse on tiedostamisesta, ilman sitä me emme voi valita vapaasti

https://www.youtube.com/watch?v=ao2GL3NAWQU

Re: Ilman tiedostamista ei ole vapaata valintaa

Lähettäjä: Urpå 
Päivämäärä:   24.5.22 14:06:46

Kyllä. Ja monesta muustakin syystä vapaata tahtoa ei ole siinä määrin, missä ihmiset sitä luulevat olevan. On myös kokein todistettu, että aivot tekevät päätöksen ennen valinnan tiedostamista.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.5.22 14:52:05

Tulin väittämään vastaan
Olin varma, että teen valintoja täysin vapaasta tahdostani, mutta en oikeastaan tee
Pelkästään peruskoulun jälkeinen opiskelupaikka, en valinnut sitä tiedostaen vaan siksi että "lukioon kuuluu mennä, jos keskiarvo on yli 8".

Myönnän, videon katselun jälkeen, että olen pitänyt koko elämäni ihan normaalina, jopa välttämättömänä syödä lihaa. Esim. Jouluaatto ei olisi mitään ilman kinkkua. Video pysäytti tuolta osin, mutta en tiedä lopetanko siltikään lihan syöntiä. Ehkä mietin tänään kaupassa, kun menen ostamaan loppuviikoksi ruokaa

Lähettäjä: Video 
Päivämäärä:   26.5.22 08:18:27

Onko tää joku OE:n propagandavideo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.22 08:33:47

Niin no mä syön lihaa koska mun kroppa voi paremmin eläinrasvalla ja eläin- kuin kasviproteiineilla riippumatta siitä tiedostanko vai enkö tiedosta sitä.

Lähettäjä: susi 
Päivämäärä:   26.5.22 08:52:29

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 26.5.22 08:33:47

Niin no mä syön lihaa koska mun kroppa voi paremmin eläinrasvalla ja eläin- kuin kasviproteiineilla riippumatta siitä tiedostanko vai enkö tiedosta sitä.
----------

Katsoitko koko videon?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.5.22 10:02:24

Totta. Itse aloin kasvissyöjäksi 4 vuotta sitten. Silloin pinnalla ollut keskustelu herätteli minut asiaan. Siihen että en halua syödä lihaa, en ikinä ole halunnut. En halua antaa rahojani ja tukea toimintaa, jota en voi täydestä sydämestäni kannattaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.22 15:47:45

Katsoin videon. Syy miksen syö kultaisen noutajan lihaa on se etten syö kuin kasvissyöjän lihaa. Lihansyöjän liha maistuu pahalta. Oman hevosenikin pistän lihoiksi ellei se saa teuraskieltoa jonkun lääkeaineen vuoksi kun aika on lähteä. Se ei sulje pois sitä että se hevonen on minulle rakas ystävä ja hoidan sitä viimeisen päälle niin että se saisi elää mahdollisimman hyvän elämän. Se ei ole minulle lihaa eläessään, vasta kuoleman jälkeen ilman sielua ja elämänenergiaa se muuttuu elottomaksi lihaksi, jonka voi hyötykäyttää.

En tajua miksi eläimen lopetuksen jälkeen syömiskelpoisen lihan pitäisi antaa mädäntyä maahan kun sen voi käyttää ravinnoksi. Hitto mutkin sais syödä sen jälkeen kun kupsahdan.

Siis elävä ja kuollut eläin ovat aivan eri asioita, niihin suhtautuminen on aivan eri. Näen elävässä eläimessä villin vapaan energian, luonteen, sielun, voiman ja tunnen rakkautta ja arvostusta tätä eläintä kohtaan. Kuolleessa eläimestä näitä ominaisuuksia ei enää ole.

Lähettäjä: -_- 
Päivämäärä:   26.5.22 17:20:47

Todella rasittava video. Ei kukaan jaksa "tiedostaa" jokikistä asiaa mitä tekee, ei sitä ehtisi muuten tehdä mitään muuta kuin "tiedostaa".

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.5.22 01:47:30

Mäkään en ymmärrä miks rinnastetaan elävä ja kuollut eläin. Kuollut liha ei tunne yhtään mitään, niinkuin itselläkin sammuu valot ja sähköt sitku kuolee. Se mitä mun lihalle ja ruumiille tapahtuu kuoleman jälkeen on aivan sama.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.