Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   23.5.22 16:52:11

Löytyykö täältä kyseisen ruokavalion noudattajia?
Kiinnostaisi keskustella asiasta…

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   24.5.22 08:41:30

Eikö ketään? :(

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: wanha 
Päivämäärä:   24.5.22 08:57:59

Onkohan kyseessä sama asia mihin törmäsin isoaidiltä perityn keittokirjan (vm 1936) tekstissä, eli happo/emäs -tasapainon tärkeydestä ruokavaliossa. Muistelen että liha ja vilja oli happamia ja esim kurkku ja puolukka taas sitä emäspuolta.

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   24.5.22 09:52:36

Puolukka ei ole kyllä nähnytkään emästä.

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: wanha 
Päivämäärä:   24.5.22 10:52:34

Tuossa ei ole kyse siitä mitä ravintoaine sisältää (kuten puolukka bentsoehappoa) vaan siitä mitä ne aikaansaavat elimistössä.

Happamalla puolella on vilja-maito-liha, emäksisellä marjat-hedelmät-kasvikset-peruna-kaakao jne.

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   24.5.22 11:09:41

No minä olen sitten happamalla ruokavaliolla. Syön lähinnä lihaa, kalaa ja voita.

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   24.5.22 11:57:46

Ihmisen elimistö on hyvin puskuroitu systeemi, joten sen pH:ta ei voi muuttaa ruoka-aineilla. t. biokemisti

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: Kolo 
Päivämäärä:   24.5.22 12:24:25

Huuhaata koko homma

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   24.5.22 14:13:19

Kuten K sanoi. Homeostaasi pitää huolen siitä, että elimistön happo-emästasapainoon pystyy ruokavaliolla vaikuttamaan aika lailla saman verran kuin ruumiinlämpöön saunomalla.

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.5.22 15:03:30

Kuten edellä sanottu. Jos siihen voisi vaikuttaa ruoalla, olisimme luultavasti kaikki vahingossa vainaita.

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: %iiiii 
Päivämäärä:   24.5.22 15:06:04

Jos voisit vaikuttaa happamuuteesi ruokavaliolla, niin olisit kuollut

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   24.5.22 19:34:23

Ompa tujakoita mielipiteitä… Kovasti löytyy eriäviä kirjoituksia kuitenkin netin syövereistä…

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.5.22 19:55:23

Ja useimmiten jonkun sellaisen näppikseltä, joka haluaa myydä jotain rassukoille, jotka pääsivät nipin napin peruskoulun läpi.

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.5.22 19:59:40

Lähettäjä: Y
Päivämäärä: 24.5.22 19:34:23

Ompa tujakoita mielipiteitä… Kovasti löytyy eriäviä kirjoituksia kuitenkin netin syövereistä…

Löytyy sieltä kovasti kirjoituksia myös esim. litteästä maapallosta, liskoihmisistä ja kuunatseista, ihan vain muutamia yleisimpiä huuhaajuttuja mainitakseni.

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.5.22 19:59:55

Ja siis faktathan eivät ole mielipiteitä muutenkaan.

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: Op 
Päivämäärä:   25.5.22 17:59:04

Täällä yksi 80/20 alkalisella oleva. Paino on tippunut ilman nälkää itsekseen 15 kiloa. Monta vuotta kestänyt ihottuma hävisi jaloista. Mahavaivat on poissa ja virtaa riittää. Minulle on aivan yhdentekevää jos joku haluaa tätä pitää huuhaana mutta itse en kadu pätkääkään. Jätin pois lihan, suurimman osan viljoista sekä kaikki maitotuotteet. Jokainen saa onneksi itse päättää mitä leipäläpeensä tunkee.

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   25.5.22 19:22:41

Syökö ne pattereita :O

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.5.22 19:49:24

"Jätin pois lihan, suurimman osan viljoista sekä kaikki maitotuotteet. " sillähän sitä jo laihtuu varsinkin jos tilalle on tullut vihanneksia, mutta ihan varmasti kroppasi pH:lla ei ole asiaan mitään vaikutusta. Muistaakseni ihmisen pH:n vaihteluväli on 0,2 ennen kuin alkaa oireilemaan, eli onneksi siihen ei pysty ruokavaliolla vaikuttamaan.

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.5.22 21:12:03

Itse olen laihtunut 20 kg sitä lihaa ja rasvaa syömällä ja jättämällä viljat, sokerit ja tarkkelykset pois. Joo ei ole kyse alkalisesta ruokavaliosta.

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: vihannes 
Päivämäärä:   26.5.22 08:05:19

Kyllähän kasvisten syöminen on ihan kaikin puolin todistetusti ja tutkitusti tarpeen ja terveellistä ja tärkeää.

Ja kun nykyään siemensyöjät puhuvat itsestään nimellä kasvissyöjä niin kai sitten kasvinsyöjien pitää löytää uusi nimi. Ehkä tuo alkalinen kumminkin on vähän töksö.

  Re: Alkalinen ruokavalio

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   26.5.22 17:08:20

Mikä hitto on siemensyöjä? Eikö siemenet ja pähkinät ihan ole kasvisruokavaliota? :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.