Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: Loolo 
Päivämäärä:   16.6.21 22:34:22

Mistä johtuu, että jotkut ihan kroonisesti peruvat sovittuja asioita? Kokemuksia ihmisistä, jotka peruvat koko ajan? Näkemyksenne syistä?

Nyt ei ole kyse niistä ihmisistä, jotka kiltteyden tmv vuoksi pyydettäessä lupautuvat liian moneen, ja sitten peruvat kun eivät ehdi/pääse/jaksa.

Nyt on kyse ihmisistä, jotka itse aktiivisina ja aloitteellisina tekijöinä järjestävät ja kysyvät kaikenlaista, mutta sitten peruvat kissan sairastumisen tmv syyn vuoksi. Miksi? Mitkä ovat ne pohjimmaiset syyt? Innostuivat ensin mutta innostus lopahti? Kiinnosti ensin, mutta sitten ei kiinnostakaan?

Jatkyva peruminen on niiiiin rasittavaa. Vii tulla ihan lyhyelläkin varoajalla. En taida suostua sopimaan enää mitään näiden ihmisten kanssa. :-(

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 22:39:24

Tuli jotain kivempaa tilalle.

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 22:42:02

Joillakuilla voi olla kyse siitä, että ahdistaa. TUntuu kivalta ajatukselta nähdä, mutta sitten siihen liittyykin ahdistusta.

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.6.21 22:43:06

Juuri tuo mitä viiva sanoo. Olet näiden henkilöiden elämässä kakkosvaihtoehto, se ihan kiva tyyppi, jonka kanssa voi kyllä suunnitella ja tehdäkin kaikenlaista, mutta joka joutaa sivuun kun se ykköstyyppi onkin vapaa.

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.6.21 22:53:41

Mulla on ex-kaveri, jonka kumppani ei tule toimeen yksin. Kyse on siis ihan normaalista, yliopistossa opiskelevasta, noin 25-vuotiaasta ihmisestä, joka ei voi olla yksin. Kerran esimerkiksi ex-kaveri perui tapaamisen kanssani siksi, että hänen kumppaninsa isovanhemmat olivat luvanneet olla kumppanin seurana, mutta peruivat tämän. Niinpä ex-kaverini joutui perumaan tapaamisen minun kanssani, koska kumppani olisi joutunut olemaan yksin... En tajua, miten ex-kaverini kykeni/kykenee käymään töissä, kun kumppani on tällainen holhottava.

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 22:58:27

Mulla tosiaan välillä alkaa ahdistaa ja on pakko perua sovittu meno. Siis ihan kärsin ahdistuksesta. Kukaan ei tiedä.

Nyt mulla esim kausi etten pysty vastaamaan puhelimeen. Ei ole tietoista syytä miksi en, en vaan pysty. Vaikka käyn töissä ja olen kovin normaali muuten arjessa.

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   16.6.21 23:03:22

Kissan sairastuminen on kyllä hyvä syy perua <3

Mut joo, ymmärrän pointin ja on ärsyttävää. Varmaan erilaisia syitä, osaa ahdistaa ja osa ei ehkä ymmärrä tai viitsi ajatella, että omat säätämiset vaikuttaa muidenkin ihmisten aikatauluihin, ja että niillä muilla saattaisi olla muutakin tekemistä jos tietäisivät, että sovittu juttu peruuntuu. Ehkä jollakulla on rajattomasti aikaa ja ei siksi koe sitä kovin arvokkaaksi resurssiksi. Tai sitten valitettavasti laittaa muut asiat sovitun edelle.

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   16.6.21 23:11:20

ainakin yksi kaveri on sellainen, että viime tingassa saattaakin kehittää ahdistuksen, tai onkin niin väsynyt, ettei jaksa lähteä, vaikka on innoissaan ollut alunperin tulossa. peruu sitten jonkun tekosyyn varjolla.

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: lyig 
Päivämäärä:   17.6.21 00:02:48

Kysy heiltä suoraan. Kun joku ehdottaa jotain, niin kysy että aikooko oikeasti nähdä/tulla paikalle/järjestää jotain, vai puhuuko vain lämpimikseen ja lopulta kuitenkin peruu kun sukka kastui. Tai sitten sano, että "Joojoo. Turha sopia mitään kun sinä perut kuitenkin". Ja kerro sitten mitä vastasivat.

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.6.21 01:38:06

Mä olen tuollainen viime hetken peruja, mutta ihan syystä. Mä olen tosi vakavasti sairas ja mun vointi on täysin ennakoimatonta. Kunto voi romahtaa tunnissa tai parissa, joten en välttämättä edes aamulla tiedä olenko toimintakykyinen illalla. Mulla tosin ei ole tapana sopia mitään kahdenkeskisiä juttuja, vaan nämä perumiset liittyvät aina isompien porukoiden kokoontumisiin eli mun poisjäänti ei ole mikään iso juttu.

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.6.21 01:53:27

Mullakin mt-ongelmia jotka osaan peittää ja kaverit ei näistä tiedä. Ehkä ymmärtäisivät miksi perun tapaamisia jos kertoisin, tai sitten vaan ajattelisivat et oon keksinyt jotain pällivikoja et selittäisin ton oman toimintani. Mt-ongelmat todettu 9v sitten et ei oo mikään uus juttu.

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.6.21 05:05:08

Jännittää, ahdistaa .

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   17.6.21 07:19:13

Eikö monivuotisille ystäville voisi kertoa mt-ongelmista? Jos (kuten aloituksessa kerrottiin) on jatkuvasti suunnittelemassa yhteistä tekemistä jotka sitten joutuu perumaan niin olisi ystäviäkin kohtaan reilu kertoa, että ne ovat ns. alustavia suunnitelmia, jotka eivät välttämättä toteudu. Lisäksi ystävät voisivat suhtautua ymmärtäväisemmin tilanteeseen?

Itsellä on aloituksessa kuvattu tuttu, aktiivinen suunnittelija ja touhuaja, joka kuitenkin sitten peruu useimmat menot vedoten eri syihin. En nykyään enää suhtaudu vakavasti ko. henkilön sanomisiin, menen asenteella "ehkä mennään kaffelle tai sitten ei" enkä suostu mihinkään isompiin tai etukäteen maksettaviiin juttuihin hänen kanssaan. Ei oikeasti ole tullut mieleen että ko. henkilön vaiva olisi muu kuin ajattelemattomuus.

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   17.6.21 07:26:00

Tulee väkisin mieleen ihminen jolla ei ole elämä halinnassa ja on ongelmia. Sääliksi käy ja varmasti elämä muuttuu yksinäiseksi sillä eihän kukaan pitkään jaksa pitää yhteyttä tuollaiseen henkilöön.

  Re: Krooniset sovittujen asioiden perujat

Lähettäjä: Nasty 
Päivämäärä:   17.6.21 08:09:18

Kyvyttömyys sitoutua, oppoturnismi. Kun ne jättää kutsumatta joksikin aikaa mihinkään mukaan saattavat havahtua. Nämä samat henkilöthän ei ikinä oma-aloitteisesti ehdota mitään.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.