Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 20:44:31

Äiti ehdotti, että hän leipoisi huomisille synttäreille. Mä sanoin, että jos haluat, leivo vaan, tässä nää suklaat, jotka ostin kakkua varten. Nyt viestiä, että teki sen Kinuskikissan ohjeella, ja sillä tehty mutakakku ei ole oikeaa mutakakkua, vaan munavelliä, joka maistuu kitkerästi valkoiselle sokerille. Hyh.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.6.21 20:47:44

Itku, kasva aikuseks

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.6.21 20:49:04

Leivo itse mitä haluat.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 20:49:43

Mä oon aikuinen. Pitääkö aikuisen tykätä pahasta kakusta? Olin oikein odottanut, että huomenna saa mutakakkua.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 20:50:47

No niinhän mun oli tarkoitus leipoa itse, mutta äitini sanoi, että voi tehdä sen puolestani ja annoin hänelle ne kakkua varten ostamani suklaat.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 20:54:15

No olisit antanut ohjeen. Ei kukaan ajatuksia lue..

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   16.6.21 20:55:27

Jos sä oot aikuinen niin sä voit leipoa sitä mutakakkua itelles ihan millon haluat..

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.6.21 20:55:36

Noin yleensä nuo Kinuskikissan ohjeet ovat hyviä, joten oletko kysynyt äidiltäsi että tekikö hän kaiken ohjeen mukaan?

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 20:56:57

Ei mulla oo mitään erityistä ohjetta, millä teen, kunhan en tuolla Kinuskikissan ohjeella. Googlaan jonkun ja teen sillä. Eipä nyt tullut just mieleen sanoa, että älä sillä tee. Oon kyllä joskus äidille sanonut, että sillä ei tule hyvää, mutta eipä se varmasti sillekään tullut mieleen.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 20:58:19

No en voi nyt enää sitä lapsen synttäreille leipoa, kun ne suklaata meni ja kauppa on kiinni. Että ei onnistu "millon vaan". Huomenna ei enää ehdi.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 20:59:25

Se vika on siinä ohjeessa, se on semmoinen "ei voi hyytyä" -tyyppinen ohje, eli ei oikea mutakakun koostumus. Tosi vähän jauhoa, 4 munaa ja ihan helkkaristi sokeria.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   16.6.21 21:00:47

En tunne Kinuskikissan reseptiä, mutta mikäli siitä löytyy aitoa suklaata, munia ja sokeria, ei siitä pahaa saa millään. Kuten ei valkoisesta sokerista kitkerääkään. Oletkohan kenties itse polttanut kakkusi? :)

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.6.21 21:01:19

Mee Lidliin ja osta valmis mutakakku.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.6.21 21:01:38

Miten tää kuulostaa lähinnä joltain Kinuskikissan mainokselta?

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 21:02:39

Kinuskikissan reseptit ovat useimmiten pelkkää kuraa.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:02:41

Olen tehnyt kerran sillä ohjeella, se on pahaa, ja se koostumus on sellaista inhaa munavelliä, ei oikea mutakakku. Eiköhän poltettu kakku olisi jotain ihan muuta kuin velliä? Googlas huvikses se ohje ja katso, paljonko siinä on sokeria.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   16.6.21 21:03:22

Olen tosi iloinen siitä, että ihmisillä on tämän tason ongelmia. On ollut tosi raskasta ja lähipiirissä on kaikkea kamalaa sattunut. Mä odotan päivää kun jaksan vetää kilarit jostain väärän reseptin käyttämisestä. Nyt itkisin onnesta jos joku tekisi mulle edes paskaa mutakakkua väärällä reseptillä.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:04:25

Juu, ja sanon äidille, että ei syödä sitä sun tekemää, vaan tää Lidlin kakku.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:05:39

Pirkko, sulla ei ole varmasti koko elämääsi ollut raskasta, ja silloin olet harmistunut erilaisista asioista. Ei kannata verrata omia ongelmia toisten ongelmiin.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   16.6.21 21:08:09

En ole vertaillutkaan, tuossa ei aidosti ollut mitään ivaa. Tein vaan huomion. Että en ole aikoihin saanut tällaisia kilareita ja olisi paljon parempi saavuttaa se taso kuin velloa joissain elämän ja kuoleman kysymyksissä yms.

Mutakakku. Mä haluan elämääni mutakakkua ja sellaisia ihmisiä jotka tekis niitä mulle. Ehkä tosiasiassa siis oon vaan kateellinen.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: ghj 
Päivämäärä:   16.6.21 21:12:48

Pirkko, eihän aloittaja kilareita vetänyt ja ihmisillä voi olla tämän tason ongelmia ja lisäksi myös tosi kamalaa yms. mitä itsekin olet kokenut.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:14:08

No jos olisit mun lähipiiriä, voisin leipoa sulle kakun. Vaikka sen mutakakun. Hyvän, en sitä Kinuskikissan pahaa. Mulla on ennemmin ongelma se, että leipoisin mieluusti, mutten keski-ikäisenä voi itse niin paljoa leivonnaisia syödä, ja monista mun suosikeista eivät lapset ja/tai mies tykkää, tai voi syystä tai toisesta niitä syödä.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   16.6.21 21:16:54

Onhan tuo kyllä aika muna-rasva-painotteinen ja varmaan melkoisen pehmeä kun vielä on voin lisäksi suklaata eikä kaakaojauhetta. Sokerin määrä on melko sama kuin muissakin mutakakkuresepteissä.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.21 21:18:48

Minä olen tehnyt sillä ohjeella varmaan kymmeniä kertoja ja on onnistunut aina, paitsi pari kertaa kun olen paistanut liian kauan. Silloinkin on tullut ihan hyvän makuista, ainoastaan liian kuivaa eikä tarpeeksi "mutaista". Olen tarjonnut sitä myös vieraille ja ovat tykänneet.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:19:54

Tossa reseptissä, jota mä oon kokeillut, on 2,5 dl sokeria (valion reseptissä esim. 1,5 dl) eikä kaakaojauhetta.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   16.6.21 21:20:11

No kävinpä kurkkaan ton ohjeen, eikä se huonolta näyttänyt. Mitähän munavelliä ap on tehnyt, toivottavasti äitinsä on kuitenkin onnistunut ohjeen mukaan tekemään.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: O.o 
Päivämäärä:   16.6.21 21:20:40

Ikävää, että äitisi teki kakun "väärällä" reseptillä, mutta jos se kerran tulee lapsen synttärikskuksi, niin anna lapsen ja vieraiden syödä paha kakku ja tee itsellesi parempi kun kaupat aukeaa.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:21:29

Mun mielestä tuo ei vain maistu oikealta mutakakulta, vaan ihan joltain muulta leivonnaiselta.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:22:24

No mä en tee itselleni omaa kakkua, koska olen keski-ikäisen aineenvaihdunnalla varustettu henkilö, joka ei voi syödä kakkua jatkuvasti.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:23:23

No kokeilepa sen kurkkaamisen lisäksi tehdä se kakku sillä reseptillä ja vertaa sitä oikeaan mutakakkuun, niin voi avautua, mikä siinä on vikana.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: Mud 
Päivämäärä:   16.6.21 21:24:32

Muuta eroa ei ole Fazerin ohjeeseen( jolla itse teen aina) kuin että vehnäjauhoja enemmän eli 2 ja 1/2 dl
Kinuskikissan ohjeessa on vaan 1 dl

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:28:04

Valio: sokeria 1,5 dl
Kk: sokeria 2,5 dl
Valio: munia 3
Kk: munia 4
Valio: jauhoja 3,5 dl
Kk: jauhoja 1 dl

Kk:n ideana on kakku, joka on kokonaan löllö, sitä ei voi paistaa vahingossa kiinteäksi, toisin kuin tavallisen mutakakun. Mutta se koostumus on ihan erilainen, ja maku myös.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   16.6.21 21:32:35

Voi ettien että. Älä aloittaja tule tänne valittamaan, kuinka sulla on rankkaa yhden mutakakun takia, vaan ratkaise asia jotenkin niinku aikuisen - jota keski-ikäisen todellakin kuuluisi olla - kuuluu tehdä netissä valittamisen sijasta. Jos tosiaan olet keski-ikäinen, ole onnellinen siitä, että vanha äitisi sinua haluaa ja jaksaa auttaa.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:35:05

En sanonut, että mulla on rankkaa, mutta aika höpsö, että ehdotat, että mun pitää "ratkaista" asia jotenkin.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:36:01

Miksi netissä ei muuten saa välittää? Sitähän sinäkin juuri teet.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:36:24

Valittaa, AC.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.21 21:38:00

Kyllä KK:n mutakakun saa varsin mainosti paistettua liian kypsäksi, kokemusta on siitäkin. Ihan hyvältä maistuu silti, mutta on vähän kuivaa.

Aloittaja äidin kakku taisi vain jäädä raa'aksi. Uuneja on erilaisia.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:39:39

En ole vielä sitä äitini kakkua maistanut, mutta olen itse tehnyt sillä ohjeella, ja sen tarkoituksena on se, että se jää ihan löllöksi, kuten siinä ohjeenkin kuvauksessa sanotaan. Ehkä me emme puhu samasta reseptistä. Mä paistoin sitä kauemmin kuin ohjeessa.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: O.o 
Päivämäärä:   16.6.21 21:40:01

En usko, että sinä siitä kohtuuttomasti lihot, jos yhden mutskakun teet. Varsinkin, jos et syö äitisi tekemää.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   16.6.21 21:41:46

Voi voi, ja sitten äiti varmaan alkaa riidellä mökin myynnistä munalta maistuva mutakakku räpylässä.
Ht-netti lienee saanut oman äitihullun.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.21 21:41:47

Mutakakun kuuluu jäädä löllöksi paistamisen jälkeen. Se kiinteytyy jäähtyessään. Ei ole yhtä hyvää, jos paistaa sen liian kypsäksi.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.6.21 21:41:55

Alepan pakastealtaasta saa mutakakkua.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:42:33

Mä en oo nyt leipomassa itselleni mutakakkua, enpä sellaiseen edes ehtisi (olisin leiponut kakun tänä iltana), mutta en mä nyt todellakaan aio jättää äitini leipomaa kakkua syömättä, vaan tietenkin syön kohteliaasti sen, mitä hän on leiponut.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:43:35

Niinhän sen kuuluu, mutta tuo KK:n ohje ei ole sellainen tavallinen mutakakun ohje, vaan siinä on ihan eri suhde ainesosilla, ja koostumus ihan erilainen kuin tavallisessa mutakakussa, jos nyt aiemmista viesteistä ei ole jo tullut selväksi.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:44:15

En mä oo riitelemässä mun äidin kanssa yhtään mistään. En tietenkään sano hänelle, että se on huono resepti.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.21 21:45:26

Todennäköisesti se äitisi ohjeen mukaan leipoma kakku on parempaa kuin ne aikaisemmat omat ylikypsäksi ja -kuivaksi paistamasi tekeleet.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:47:04

Se ei ole äitini ohje, vaan kinuskikissan ohje. Äitini on tehnyt monesti ihan normaalilla ohjeella mutakakkua, ja se on ollut hyvää, ja samoin olen tehnyt minä normaalilla ohjeella kakkua, ja se on hyvää. Mutta tuo resepti on huono. Sen tarkoituksena on oikaista, mutta se tekee sen koostumuksen ja maun kustannuksella.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.21 21:50:22

Äitisi, ohjeen mukaan, leipoma. Ei ihme ettette osaa leipoa, kun lukeminenkaan ei suju.
Et vain tiedä minkälaista mutakakun kuuluu olla, mutta viestiesi perusteella sekään ei hämmästytä yhtään.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:53:03

"Äitisi ohjeen mukaan leipoma" voi tarkoittaa ihan kumpaa vain.

Et ole ehkä tehnyt itse mutakakkua, jos et saa käsitystä, mikä ero kakkujen koostumuksessa on jo ihan kahta reseptiä vertailemalla. Miksi kiihdyt niin kovasti tästä asiasta?

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   16.6.21 21:56:38

Mäkin luulen, ettei ap ole koskaan oikeeta mutakakkua syönytkään.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:58:15

Miksi luulet? Ajatteletko sä siis, että tuo Kinuskikissan mutakakku on just se "oikea" mutakakku, vai? Siis oikea mutakakkuhan on se, jonka voi vahingossa paistaa kuivaksi, ei tuollainen, jota ei voi. Nyt joku perustelu tälle!

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.21 21:59:06

Ei. Äitisi ohjeen mukaan leivottu tarkoittaisi äidin ohjetta. Tuo tarkoittaa, että se on äitisi leipoma, ihan vain jonkun ohjeen mukaan. Toisin kuin omat tekeleesi, jotka paistat ohjeesta huolimatta ylikypsiksi.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.21 22:00:45

Kuka täällä kiihtyy?

Mä jotenkin luulisin, että olisin käynyt tällä palstalla tarpeeksi kauan tottuakseni tyhmiin ihmisiin, mutta ei, vielä se vaan jaksaa yllättää.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 22:02:02

"Ei. Äitisi ohjeen mukaan leivottu tarkoittaisi äidin ohjetta. Tuo tarkoittaa, että se on äitisi leipoma, ihan vain jonkun ohjeen mukaan. Toisin kuin omat tekeleesi, jotka paistat ohjeesta huolimatta ylikypsiksi."

"Äitisi ohjeen mukaan leivottu" tarkoittaa sitä, että joku on leiponut kakun äitini ohjeen mukaan. "Äitisi ohjeen mukaan leipoma" tarkoittaa joko sitä, että äitini on leiponut kakun joko oman ohjeensa tai jonkun toisen ohjeen mukaan.

Missä kohdassa mä nyt olinkaan paistanut mutakakun liian kypsäksi? En itse mielestäni kirjoittanut sellaista.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 22:03:30

Sinä kiihdyt, kun alat kiihkoilla, että aloittajan kakut on hirveitä ja aloittaja on typerä, vaikka kyse on siitä, että mua harmittaa, mutta en tietenkään voi sanoa sitä äidilleni. Lue nyt ne omat viestisi hyvä ihminen.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.21 22:04:56

"Lähettäjä- 

Päivämäärä16.6.21 21:39:39

En ole vielä sitä äitini kakkua maistanut, mutta olen itse tehnyt sillä ohjeella, ja sen tarkoituksena on se, että se jää ihan löllöksi, kuten siinä ohjeenkin kuvauksessa sanotaan. Ehkä me emme puhu samasta reseptistä. Mä paistoin sitä kauemmin kuin ohjeessa."

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.21 22:05:36

Oliko sulla siis lapsikin? Onnea vaan koulutielle noilla geeneillä.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 22:06:31

Niin, paistoin sitä kakkua kauemmin, ja se oli edelleen löllöä. Koska se ei ole oikean mutakakun ohje. Ei pitempi paistoaika tarkoita liian kypsää, sitä leivosta pitää vähän katsoakin.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 22:07:39

Niin että sä kyselet, kuka täällä on kiihtynyt, ja sitten kirjoittelet tuollaisia viestejä. Pitäiskö sun nyt oikeasti kertoa, mistä kenkä puristaa, koska sulla on selvästi joku suurempi harmi kuin tämä mun pikkuharmi.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.21 22:09:26

Jos se resepti on toiminut varmaan kymmenillä tuhansilla ihmisillä ja te epäonnistutte siinä, niin ihan vakavissasiko ajattelet, että ne kaikki muut on onnistuneet jollain hassulla tuurilla, vaikka resepti on pielessä?

Leipomukset epäonnistuu joskus, koita päästä siitä yli.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 22:12:18

Mä en sanonut, ettei se resepti toimi, sanoin, että sillä tulee pahaa. Ei maultaan tai koostumukseltaan perinteistä mutakakkua vastaava. En tiedä, miten voisin tämän sulle selvemmin sanoa. Kokeile leipoa itse tuo KK:n kakku ja toinen vaikka Valion ohjeella ja vertaile.

Mutta jos sulla on oikeasti asiat hullusti, niin voin kyllä kuunnella. On vielä hetki aikaa.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.21 22:14:41

Mä luulen että tässä on ihan riittävän moni ihminen yrittänyt vääntää sulle rautalangasta tätä asiaa, mutta varmaan parempi luovuttaa.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 22:15:49

Vinkuvonku. Oon tehny tuolla ohjeella ja oli muuten todella hyvää kera vaniljajätskin.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   16.6.21 22:16:40

On teillä ongelmat..

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 22:18:38

Niin mitä asiaa vääntää rautalangasta? Mun pointti on se, että Kinuskikissan mutakakun ohjeella tulee paha kakku, joka ei maultaan ja koostumukseltaan muistuta perinteistä mutakakkua. Ja se ero johtuu siitä reseptistä, eli ainesten suhteesta. Siinä on enemmän sokeria ja munaa ja vähemmän jauhoja kuin tavallisessa mutakakussa, ja kaakaojauhe puuttuu kokonaan. Ja tämä on saanut sut tolaltaan.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 22:19:05

Mun mielestä se on pahaa ja ylimakeaa.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   16.6.21 22:42:05

No, voi sentään...
nyt on vaan hyväksyttävä se, että kakku on ihan pyllystä, ja seuraavalla kerralla sitten ehkä käy parempi tuuri.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   16.6.21 22:52:32

"mutta en mä nyt todellakaan aio jättää äitini leipomaa kakkua syömättä, vaan tietenkin syön kohteliaasti sen, mitä hän on leiponut"

On siis jotkut synttärit tulossa, ja aloittaja aikoo yksin vetää koko kakun? :O No kyllä siinä jo onkin keski-iläisen aineenvaihdunta kovilla.

Varsin viihdyttävä ketju, kun aloittaja skitsoaa jostain mutakakusta kymmenillä viesteillä ja syyttää että muut ovat tolaltaan.
Älä tule paha kakku, tule hyvä kakku! Kakussa on munaa!

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   16.6.21 22:56:59

Veikkaan ettei mitään kakkua olekaan ja joku tylsyyttään huudattaa hötönetin väkeä.
Oikeasti yksikään keski-ikäinen kiireinen äiti ei ruikuta nettipalstalla kuinka nyt tulee pahaa kakkua ja kaikki on perseestä.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 23:07:29

Jos termi "first world problem" pitäisi tiivistää yhteen 7eskusteluun niin tämä olisi se! Ihana ketju :D! Ap:lle jaxuhalit!!

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: Uuuu 
Päivämäärä:   16.6.21 23:46:10

Myös mun mielestä kinuskikissan "mutakakku" on myös ihan liian sokerin makuinen.

Kokeilin kerran ja jäi suurin osa meiltä syömättä. Suu tuntuma liian löllö ja suklaan maku liialla sokerilla pilattu.

Ymmärrän sua siis aloittaja. Moni suomalainen on vaan niin sokerikoukutta, että ovat mieltyneet sen makuun. Mutakakun pitää olla kostea, mehevä, tahmea ja suklainen, juuri ja juuri läpikotaisin kypsä kakku.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   16.6.21 23:50:22

K-ruoka ja ohje sieltä. Aamulla teet, niin ehtii vielä. Yläkoulun köksässä talvella hyväksi havaittu.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   17.6.21 03:04:11

Yhtä Kinuskikissan ohjetta kokeilin, ja ei onnistunut.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   17.6.21 08:38:26

Mä olen kokeillut monta kk:n eri ohjetta. Olen ihan hyvä leipuri, mutta jostain syystä en ikinä onnistu hänen ohjeillaan. Siksi en koskaan enää tee hänen resepteillään mitään, koska muiden resepteillä onnistun aina ja joka kerta. Kk:n kakut sun muut ovat näyttäviä, mut ei voi mitään et oma toteutus kusee ihan aina.

Joten en epäile yhtään, et ap:n äidin tekemä kakku epäonnistui.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.6.21 09:00:06

Onneks en ole sun äiti... Vaikka toisaalta huonosta kasvatuksesta sietääkin kärsiä myös vanhemmat.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.6.21 09:13:50

Lähettäkää se kakku mulle. Kyllä kelpaa.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: tätiratsastaja 
Päivämäärä:   17.6.21 09:19:52

Hassu, miten moni haukkuu kinuskikissankissan reseptejä O.o Itse olen aina niillä onnistunut todella hyvin. Paremmin kuin monilla muilla ohjeilla. Monet muut ohjeet aina epäonnistuu, mutta kinuskikissan ohjeet on lähes poikkeuksetta onnistuneet. Ehkä yksi viidestä kymmenestä ei ole onnistunut.

"mutta en mä nyt todellakaan aio jättää äitini leipomaa kakkua syömättä, vaan tietenkin syön kohteliaasti sen, mitä hän on leiponut"

Kunnon marttyyrimeininki, jos äitisikin sanoi itse, että on pahaa. Silloin sitä ei tartte syödä.

Ja mitä mutakakun sokerisuuteen tulee: eikös noi oo jenkeistä lähtöisin? Ja jenkit vasta onkin sokerihiiriä! Siellähän suunnilleen kurkkukin on sokerissa uitettu ja maissia täyteen pumpattu. Me suomalaiset taas ei olla juuri totuttu siihen jenkkien "tungetaan sokeria kaikkeen"-mentaliteettiin.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   17.6.21 09:23:56

Eihän se äiti sanonu et leipomansa kakku on pahaa, vaan ap on ite tehny aiemmin, ja se oli pahaa.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: mutakakku 
Päivämäärä:   17.6.21 09:31:12

Niin ei kai tätä äidin tekemää kakkua ole kukaan vielä maistanutkaan? Mutta tiedetään kyllä että se on pahaa. :D

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   17.6.21 09:33:19

"Niin mitä asiaa vääntää rautalangasta? Mun pointti on se, että Kinuskikissan mutakakun ohjeella tulee paha kakku, joka ei maultaan ja koostumukseltaan muistuta perinteistä mutakakkua. Ja se ero johtuu siitä reseptistä, eli ainesten suhteesta. Siinä on enemmän sokeria ja munaa ja vähemmän jauhoja kuin tavallisessa mutakakussa, ja kaakaojauhe puuttuu kokonaan. Ja tämä on saanut sut tolaltaan."

Oikeaoppiseen mutakakkuun ei tule jauhoja lainkaan, ja kaakaokin on peräisin laadukkaasta tummasta suklaasta eikä kaakaojauheesta. Aloittaja siis hakee ehkä ennemminkin sellaista perinteistä mokkapala-tyyppistä leivonnaista, sehän onkin suomalaisten suosikki. Mutakakku taas on just sellaista munalla ja sokerilla "laimennettua" sulaa suklaata. :)

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   17.6.21 09:50:36

"Päivämäärä: 16.6.21 21:21:29

Mun mielestä tuo ei vain maistu oikealta mutakakulta, vaan ihan joltain muulta leivonnaiselta."

Siis ootko sä mennyt rääppimään ja maistelemaan tarjolle laitettavaksi tarkoitettua kakkua jo etukäteen? Kiva jotain jo valmiiksi aloitettua kakkua tarjota vieraille...

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: tätiratsastaja 
Päivämäärä:   17.6.21 10:26:31

"Nyt viestiä, että teki sen Kinuskikissan ohjeella, ja sillä tehty mutakakku ei ole oikeaa mutakakkua, vaan munavelliä, joka maistuu kitkerästi valkoiselle sokerille."

Ah, mä luin tuon niin, että äitisi oli sanonut tehneensä kinuskikissan reseptillä ja ei tullut oikeaa mutakakkua vaan munavelliä, joka maistuu kitkerälle :D Ei tuossa missään aloittaja erittele, mikä on hänen kommenttiaan ja mikä äitinsä. Eli sen voi lukea kummin vain. Itse luin niin, että viestissä siis oli sanottu noin.

"Oikeaoppiseen mutakakkuun ei tule jauhoja lainkaan, ja kaakaokin on peräisin laadukkaasta tummasta suklaasta eikä kaakaojauheesta. Aloittaja siis hakee ehkä ennemminkin sellaista perinteistä mokkapala-tyyppistä leivonnaista, sehän onkin suomalaisten suosikki. Mutakakku taas on just sellaista munalla ja sokerilla "laimennettua" sulaa suklaata. :)"

Tätä juuri itse hain kans kommentillani. Suomalaiset tykkää sellaisesta mun makuun liian jauhoisesta mutakakusta, josta tulee tosi älkö olo. Sen pitää olla tosiaan sellaista "juoksevaa" sisältä.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: hj 
Päivämäärä:   17.6.21 10:28:52

Mitä on kitkerän makuinen valkoinen sokeri? Tämä tavallinen sokeri maistuu vain makealla, joten kitkeryys johtunee jostakin muusta. Olikohan suklaa vanhentunutta? Se muuttuu kitkerän makuiseksi, vaikka ulkonäkö on ok.

öö : aina isommissa juhlissa laitetaan kakut tarjolla aloitettuna. Varsinkaan vanhempi väki ei koske sellaiseen kakkuun, josta ei pappi tai muu arvovieras ole ottanut ensin. Ongelma tulee siitä, että nämä nykyiset papit eivät ole kovin ahneita suursyömäreitä.

Provohan tämä on ja ilmeinen tarkoitus mustamaalata kinuskikissaa. Aloittaja ei selvästi ole ymmärtänyt olennaista eli sitä, että eri ihmiset pitävät erilaisista asioista, myös erilaisista mutakakuista. Toiset haluavat ällömakeaa munamössöä, toiset taas kiinteää ja kolmannet jotain siltä väliltä.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: Pullat uunissa 
Päivämäärä:   17.6.21 10:54:08

Kinuskikissan haukkumatopic. Miksi? Oletko kateellinen, kun joku osaa leipoa ja luoda hyviä reseptejä, ja yhdet ei onnistu edes yhden paistossa?

Onnistuit haukkumaan äidin ja reseptin tekijän samassa topassa. On varmaan ylpeä äiti tuollaisesta tyttärestä! Taisi mennä jokin ihan muu aikanaan pieleen kuin pullan paisto. Osanotot mammalle, meni ketuiksi jotain muutakin kuin kakku.

Itse en leivo usein, mutta kinuskikissan reseptit on luottoreseptejä. Aina on onnistunut hyvin.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: tipu 
Päivämäärä:   17.6.21 12:37:51

"öö : aina isommissa juhlissa laitetaan kakut tarjolla aloitettuna. Varsinkaan vanhempi väki ei koske sellaiseen kakkuun, josta ei pappi tai muu arvovieras ole ottanut ensin. Ongelma tulee siitä, että nämä nykyiset papit eivät ole kovin ahneita suursyömäreitä."

Ei meilläpäin eikä missään juhlissa missä olen ollut, ole koskaan olut aloitettua kakkua tarjolla. Ajatellaan aloitetun olevan vanhaa tai jämiä...

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   17.6.21 12:45:24

Kinuskikissan ohjeet on ihastunut hirveitä. Yök. Kaveri kokeili niitä ja hirveää pskaa. Ylimakeita ja harmitti kun oli hyvät kalliit valmistusaineet pilattu. En kyllä sanonut mitään tietysti, älä sano aloittaja sinäkään.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: Egi 
Päivämäärä:   17.6.21 12:57:33

Kinuskikissalta olen kokeillut kahta reseptiä ja kumpikin oli huonoja. En tiedä miksi. Ne olivat hänen kirjassaan, jonka sitten lahjoitin eteenpäin. Olen leiponut elämässäni paljon.
Paras suklaakakun resepti omasta mielestäni, ei kylläkään ole muta, on Yhteishyvän suussa sulava suklaakakku.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   17.6.21 14:36:46

Kinuskikissan mutakakku on todennäköisesti suomenkielisen internetin eniten käytetty mutakakkuresepti. Vika ei ole reseptissä, vaan aloittajassa joka kuvittelee, että mutakakun kuuluu olla jotain samantapaista kuin mokkapalat. (Ei kuulu.)

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   17.6.21 14:53:22

Makuja on monia ja monien mielestä kinuskikissan maut on pahoja :) ei sitä voi miksikään dissaamiseksi sanoa.

Parempi että yhden tyypin jutut on kaikki jonkun mielestä huonoja, sehän kertoo että heillä on eri maku. Jonkun toisen mielestä ne sitten on hyviä.

Missään ei ole leipomisesta sitä viimeistä ja ainoaa totuutta.

Itse valitsen nettisivut missä ei ole jotain persoonallista peenjauhantaa.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: elsi 
Päivämäärä:   17.6.21 14:59:51

Olen myös paljon leiponut Kinuskikissan reseptejä käyttäen ja kertaakaan ei ole epäonnistunut, mutta ehkä sitten vaan olen tavallista tumpelompi leipuri tai itsellä ja lähipiirillä on makuaistissa vikaa. Toki kuvittelen osaavani katsoa jo ohjeesta ja ainesluettelosta mikä voisi itselle maistua ja teen vain sellaisia.

Mutakakkua olen tehnyt monilla eri ohjeilla, mutta nyt jäi kiinnostamaan se ainoa oikea mutakakku, voisiko joku vaikka laittaa linkin reseptiin, niin pääsisi kokeilemaan? Todennäköisesti mikään aiemmin tekemäni ei ole ollut oikea mutakakku, mutta olisi kiinnostavaa vertailla.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   17.6.21 15:03:06

Ylipäätään jos kakun nimi on mutakakku niin ei voi olla hyvää. Ihme että aloittaja edes sellaista haluaa, 5 vuotiaasta (tai sen kehitystasoisesta) se voi tietty kuulostaa jännältä.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.6.21 15:32:11

Itse teen mutakakun aina niin, että siihen ei tule lainkaan jauhoja. Sen kuuluu olla sellainen valuva sisältä. Tästä ko. ohjeesta ei ole kokemusta, mutta minustakin tuntuu, että aloittajan oletus oikeanlaisesta mutakakusta on virheellinen. Ne mokkapalat on sitten erikseen.

Ja ehkä sitä kakkua ei kannata tuomita ennen maistamista. Ja uuden nyt pyöräyttää hetkessä, jos on jo nyt ihan varma, että kakku on pahaa.

Mutakakku on minusta kyllä noin lähtökohtaisesti jo vähän erikoinen valinta synttärikakuksi, etenkin näin kesällä. Mutta ehkä se on päivänsankarin toive, jota on tietenkin aina hyvä kunnioittaa.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   17.6.21 16:14:23

Mikä ketju. Haukutaan taas aloittaja. Minä ainakin ymmärrän. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin saada "apua", joka ei ole apua laisinkaan vaan se mitä oli ajatellut itse laadukkaasti tehdä ja vielä hyvistä aineista, pilataan jollain kökköohjeella tai huonoilla taidoilla! Äitisihän on varmasti tarkoittanut vain hyvää ja viisaasti sinä et aikonutkaan sanoa asiasta mitään juhlissa vaan halusit vaan tuulettaa harmia täällä. Saa olla harmissaan! Joskus pienikin harmi voi olla iso, vaikkapa tarpeeksi väsyneenä. Ja se on ihan sallittua. Ensi kerralla sitten oikea kakku.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   17.6.21 23:46:03

Siis aloittaja olisi halunnut suklaakakun, eikä mutakakkua? Miksi et kertonut äidillesi tätä? Mutakakun kuuluu olla löllö. Suklaakakku on kiinteä.

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.6.21 09:38:27

No mimmonen siitä äidin kakusta tuli?

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: just 
Päivämäärä:   19.6.21 09:44:56

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=8230574&t=8230574

tässä vähän samantyyliset yhtä turhamaiset murheet :)

  Re: Äiti teki mutakakun Kinuskikissan ohjeella:(

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   19.6.21 10:08:44

Joko kakkua on maistettu?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.