Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.21 21:19:50

Miten helppoa/vaikeaa koronarokotteen saaminen on sinun paikkakunnallasi?
Meidän kaupungissa ajanvaraus avautui omalle ikäluokalleni viikko sitten, ja siitä asti olen käynyt monta kertaa päivässä ajanvaraussivulla, mutta kertaakaan ei ole ollut yhtäkään vapaata aikaa!
Millainen tilanne sinun paikkakunnallasi on?

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: N33 
Päivämäärä:   15.6.21 21:24:42

Miten helppoa/vaikeaa koronarokotteen saaminen on sinun paikkakunnallasi?
- Helppoa. Netissä ajanvaraus, johon tunnistaudutaan. Klikataan haluttua aikaa ja se on siinä. Soittamallakin onnistuu.

Millainen tilanne sinun paikkakunnallasi on?
- Hyvä. Viime viikolla torstaina avautui oman ikäluokkani rokotukset. Unohdin ottaa töihin pankkitunnukset mukaan, joten varasin vasta töiden jälkeen. Olisin saanut jo tämän viikon maanantaille ajan, mutta työvuorot ja rokotusajat eivät osuneet yksiin. Huomenna siis on aika käydä piikillä ensimmäisen kerran.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.6.21 21:26:33

En tiedä, koska minun ikäluokalleni (olen 32v) ei ole vielä ajanvaraus auennut. Tilanne on mielestäni huono, koska monessa muussa paikassa rokotetaan jo 16-vuotiaita.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Harmistus 
Päivämäärä:   15.6.21 21:34:03

Helppoa. Tänään aukesi ja tälle päivälle olisi saanut ajan. (31v)

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Papu 
Päivämäärä:   15.6.21 21:50:21

Soitin ja jätin soittopyynnön aamupäivällä ja olisiko puoli kahden aikaan iltapäivällä tullut puhelua ja aika saman viikon torstaille. Meillä rokotetaan jo 16-vuotiaita.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Tankini 
Päivämäärä:   15.6.21 22:02:32

Helposti sai, sen kun netistä kilkkasi. Asun ihan pikkukylässä, joten täällä ei ole rokotuksia joka päivä, mutta kun perjantaina varasin niin sain ajan seuraavalle perjantaille. Olen 42, hain rokotteen 3 viikkoa sitten, nyt olisi ilta-aikojakin tarjolla.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   15.6.21 22:08:49

On helppoa. Ei tarvi pankkitunnuksia. Nimi ja syntymävuosi. Varauksen kellonajan mukaan kutsutaan sisään, ei nimellä. Kakkosrokotteen aika annetaan ekalla käynnillä. Poika -00 syntynyt sai viikko sitten. Yli 70% saanut ekarokotteen täällä.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   15.6.21 22:18:33

Oli helppoa netissä ilman tunnistautumista ja rokotustilanne sujui hyvin, mutta aikoja joutui kyttäämään, että ehti ennen muita varaamaan itselleen ajan silloin, kun uusia aikoja tuli varattavaksi. Muutama päivä oman rokotuksen jälkeen (olen 38) aukesi meidän suunnalla ajanvaraus kaikille 16 täyttäneille.Aika toiselle piikille tuli rokotuksen yhteydessä.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Omg 
Päivämäärä:   15.6.21 23:00:34

Huonosti. Oman ikäiseni ajat piti avautua tai avautuivat viime viikolla. Samasta päivästä asti olen useamman kerran päivässä katsonut/yrittänyt varata aikaa nettivarauksella. Ei yhtään vapaata aikaa. Huomenna pitäisi avautua uusia aikoja. Täytynee soittamalla varata ja jonottaa useampi tunti että pääsee läpi. Niin mieheni sai ajan. Ihan perseestä

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.21 23:09:43

Tänään aukesi yli 25-vuotiaille ja kahden viikon päähän sai aikoja. Löytyi paljon aikoja, vaikken ekojen joukossa varannutkaan.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   15.6.21 23:58:52

Helsinki: varasin nettisysteemistä heti klo 00 kun oma ikäluokkani 45-50 tuli varattavaksi. Heti seuraavalle päivälle oli aamusta iltaan aikoja vapaana. Olin etuajassa paikalla, joten olin jo odottanut sen 15 min odotuksen rokotteen jälkeenkin kun aikani olisi ollut.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.6.21 00:19:46

Erittäin hyvin toiminut joko netistä tai takaisinsoitto kun jätät pyynnön mihin haluat mennä rokotukseen. Täällä jo 16 vuotiaat pääsee varaamaan.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: tassu 
Päivämäärä:   16.6.21 05:22:56

Turussa ilmoillaudutaan nettipalveluun, josta botti arpoo aikoja aina vuorossa olevalle ikäryhmälle. Ilmoittautuessa henkilöllisyys varmennetaan pankkitunnuksilla ja aika tulee tekstarilla.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Alice 
Päivämäärä:   16.6.21 08:21:45

Vastaan vaikka saankin työterveyden kautta, maanantaina tuli ilmoitus että oma ikäryhmä vuorossa ja aikoja paljon tälle viikolle aamusta iltaan.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   16.6.21 09:54:43

Miten helppoa/vaikeaa koronarokotteen saaminen on sinun paikkakunnallasi?
Helppoa. Nettivaraussysteemissä sai itse valita vapaista ajoista sopivan, vapaat ajat olivat vajaan parin viikon päästä. Oma ikäluokkani (40-45) oli rokotusvuorossa toukokuun alkupuoliskolla. Ainoassa rokotustilassa 2 hoitajaa, ja aikataulu edisti hieman, joten kun minua aikaisempi "potilas" ei ollut vielä paikalla, ja sain rokotteeni 10 min etuajassa. Toisen rokotteen ajan sai valmiiksi jaettuna lappusella käteen, mutta tiedän siinäkin olleen säätövaraa, jos on esimerkiksi viikkojen työmatkalla juuri sen lappusen ajankohdassa.

Millainen tilanne sinun paikkakunnallasi on?
Oman maakunnan tasolla taidetaan olla kärjessä ikäryhmissä. Tällä hetkellä aijanvarausvuorossa ovat 25-vuotiaat, todennäköisesti tällä viikolla tiedotetaan 20-vuotiaiden ajanvarausvuorosta. Kyseessä on pieni kunta.

"Käyttäjäkokemukset" lähipiirin rokotuksista Tampereella ovat varsin positiivisia myös. Ajanvaraussysteemi netissä toimii ja sielläkin rokotetaan 3-kymppisiä kait vissiin jo. Joku uutinen oli, että tulkaa vain 15 min ennen omaa rokotusaikaa :D

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.6.21 09:56:49

Helppoa muuten, mutta vaikka systeemi käski varata kakkosrokotusajan samalla, se ei ollut mahdollista, koska sinne ei tietenkään ollut oikeille viikoille yhtään aikaa tarjolla.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 10:29:09

Meillä sai ainakin klikattua sellaisen kuin ”näytä seuraavat vapaat ajat”. Siitä ei sitten muuta kuin valitsemaan. Miinuksena se, että kilometrin päässä sijaitsevalle rokotuspisteelle oli tasan nolla aikaa varattavissa koko ajanjaksolla, jonka ajat oli julkaistu, joten jouduin varaamaan ajan pitemmän ajomatkan päähän.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 10:39:01

Siis Turussa arvotaan aikoja, eikö saa itse valita? Ymmärsin varmaan väärin.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   16.6.21 10:43:42

Olen Jyväskylän mielestä 29-vuotias, kun täytän 30 vuotta 21.6. Joudun siis odottamaan huomiseen ennen kuin voin varata ajan. Olen siis syntynyt 21.6.1991. Muualla ilmeisesti riittää, että täyttää sinä vuonna vaaditun iän, Jyväskylässä ei riitä, että täytän maanantaina. Ärsyttävää.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   16.6.21 10:53:41

Täälläpäin menee syntymävuosittain

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.6.21 11:16:50

Myöhästyin kolmekymppisten ajanvarauksesta ja nyt en saa aikaa millään, kaikki menee heti

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: JKL 
Päivämäärä:   16.6.21 11:22:34

Jyväskylässä menee tosissaan päivän mukaan, muualla syntymävuoden mukaan. Kaveri täytti 40 ajanvarausta seuraavana päivänä, mutta ei päässyt varaamaan ajanvarauspäivänä. Seuraavana päivänä ajat olivat menneet, kesti monta päivää saada aika, eikä sitä saanut lähipäiviksi.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: tassu 
Päivämäärä:   16.6.21 11:31:11

"Siis Turussa arvotaan aikoja, eikö saa itse valita?"

Tällä hetkellä joo, tosin jos aika on ihan mahdoton niin eiköhän sen saa puhelimitse vaihdettua. Vaan eipä tarvitse kytätä vapaita aikoja, ja rokotuspaikkakin on melkein työpaikan vieressä niin pääsee keskellä päivääkin piipahtamaan.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: geecee 
Päivämäärä:   16.6.21 16:00:03

Ei ole vapaita aikoja, 36v.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   16.6.21 16:06:44

Soitin numeroon mikä oli kunnan kotisivuilla. Sinne siis jätettiin soittopyyntö. Soittivat takaisin ja sain ajan. Toiseen rokotukseen sain ajan rokotuksella ja ajan sai valita. Ikää 53 v.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: virgo 
Päivämäärä:   16.6.21 17:00:55

Soitin varausnumeroon (automaatti, johon luetaan nimi + sotu). Tunnin päästä soitettiin takaisin ja annettiin aika. Nettivaraus ei ollut mahdollinen, ainoastaan tuo puhelinnumero.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.6.21 17:04:27

Helsinki: ajanvarauksen alkaessa olin 00:02 kytistämässä netissä. Tunnistautuminen pankkitunnuksilla, 20min jonotus, ja sai itse valit paikan + ajan. Itse sain kolmen päivän päähän ajan (pari aikaisempaa aikaa meni myös nenän edestä, kun olin liian hidas valitsemaan). Samalla kertaa varattiin myös 2. rokote.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: virgo 
Päivämäärä:   16.6.21 17:15:36

Miten noissa nettivarauksissa kontrolloidaan se, että ajan varaajilla on tässä vaiheessa oikeus rokotukseen? Kun ainakin mulle soitettiin juuri sen varmistamiseksi, että todella kuulun riskiryhmään.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: wh 
Päivämäärä:   16.6.21 17:43:45

Täällä Oulussa nuoret ihmiset eivät halua rokotetta, joten jo edeltävälle ikämäärälle on avattu ilmoittautuminen, että kaikki rokotteet saataisiin menemään.

Ajanvaraus oli helppoa, senkus klikkasi nettisivua ja sieltä pläräsi niitä kohtia ja otti ensimmäisen vapaan ajan parin päivän päähän. Valittavia kohtia oli paljon, ja niitä pläräämällä näki että onko vapaita aikoja. Kai ne on rokotepistekohtaisia eli hoitajakohtaisia, eli jos yhdellä ei ole vapaita aikoja heti, klikkaa toista tai kolmatta ja saat vapaan ajan parhaimmillaan jo huomiselle. Massarokotus Ouluhallilla ja rokottajia oli moooonta.

Ja kun menin paikan päälle vahingossa vartin etuajassa, sain rokotteen heti kun vapaita rokotuspaikkoja oli, ei siis tarvinnut odotella.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: virgo 
Päivämäärä:   16.6.21 17:46:09

Eikö kukaan tosiaan tiedä, miten nettivarauksessa estetään etuajassa varaaminen? Olen tätä ihmetellyt jo pidemmän aikaa, kun naapurikunnassa on netti varaus.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 17:53:31

Täällä Oulussa nuoret ihmiset eivät halua rokotetta, joten jo edeltävälle ikämäärälle on avattu ilmoittautuminen, että kaikki rokotteet saataisiin menemään. "

Asun juurikin Oulussa. Olen käynyt jo yli viikon ajan monta kertaa päivässä ajanvaraussivulla, mutta kertaakaan ei ole ollut yhtäkään vapaata aikaa! Kyllä minä ottaisin rokotteen, jos saisin varattua ajan!

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: —— 
Päivämäärä:   16.6.21 17:55:31

” Eikö kukaan tosiaan tiedä, miten nettivarauksessa estetään etuajassa varaaminen? Olen tätä ihmetellyt jo pidemmän aikaa, kun naapurikunnassa on netti varaus.”

Riskiryhmien käytännöistä en tiedä. Meidän kunnassamme piti tunnistautua nettivarauksessa ja valita oikea ikäryhmä. Voi toki olla, että valehtelemalla voi varata väärän ikäryhmän mukaan, mutta eiköhän viimeistään paikan päällä passiteta suoraan kotiin, kun henkilöllisyys tarkastetaan. Eli miksi edes yrittää?

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: virgo 
Päivämäärä:   16.6.21 17:56:13

Eihän syntymäajan perusteella saa koko sairaushistoriaa.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 17:58:18

Töissä päivänä koko järjestelmä oli nurin, mutta ongelma korjattu eiliseen mennessä. Sen jälkeen oli hyvin aikoja täällä Helsingissä.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   16.6.21 18:04:08

"Lähettäjä.
Päivämäärä16.6.21 17:53:31

Asun juurikin Oulussa. Olen käynyt jo yli viikon ajan monta kertaa päivässä ajanvaraussivulla, mutta kertaakaan ei ole ollut yhtäkään vapaata aikaa! Kyllä minä ottaisin rokotteen, jos saisin varattua ajan!"

Kun menet varaussivulle, muistathan valita paikan (Ouluhalli) ja lisäksi vastaanottajan (kuka tahansa)? Tämä joskus hämmensi itseäni jotain muuta aikaa varatessa. :D Jos ei valitse vastaanottajaa, aikoja ei tule näkyviin.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: virgo 
Päivämäärä:   16.6.21 18:05:14

Juuri riskiryhmien osalta ihmettelen. Riskiryhmään 2 kuuluvia on kuitenkin todella paljon. Itse sain rokotuksen, kun iän perusteella rokotettiin 20 vuotta vanhempia ihmisiä. Ei kai ne siellä rokotuspaikalla voi alkaa kenenkään sairaushistoriaa tarkistamaan, menisi aika paljon aikaa ja rokotteita hukkaan.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: /// 
Päivämäärä:   16.6.21 18:11:25

Täällä ainakin ajanvarauksessa oli teksti että oikeus rokotteeseen tarkastetaan rokotuspaikalla, eli ikä + mahdollinen riskiryhmä.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   16.6.21 18:13:43

mitä väliä niillä riskiryhmäläisyyksillä enää on, nehän on rokotettu jo kevättalvella? nyt on tavallisten ikäryhmien vuoro ja hetusta selviää ikä, eli tsädäm. sillä estetään väärään aikaan varailut.
juu ja helppoa oli, muistin pari päivää varauksen alkamisesta, että ai niin, pitäs varata. menin sitte katsomaan kuinka aikoja ei ole, ja olikin oikein hyviä töitten jälkeen-aikoja, seuraavalle viikolle. sitten kävin rokotuksessa, ei ollut jonoa, eli ripeästi toimi. ja seuraavan ajan sai sieltä (muistaakseni valita muutamasta ajasta).
täällä kuulemma rokotetaan jo 16v. pitäs varmaan lapset patistaa...

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: virgo 
Päivämäärä:   16.6.21 18:19:36

Ei kaikki riskiryhmäläiset ole vielä "ehtineet" tai uskaltaneet käydä rokotuksella. Eikä ole niin väliä, ihmettelin vain, kun omassa kunnassa tosiaan ihan eri systeemi.

Luulisi, että jos vasta rokoruspaikalla tarkistetaan, niin ainakin isommilla paikkakunnilla menisi paljon rokotteita hukkaan, kun onnenonkijat kokeilisivat meneekö perätön astmaväite läpi.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.6.21 18:30:57

Oulussa ajan saa soittamalla rokotusajanvaraukseen, siellä oli enemmän aikoja tarjolla kuin netin kautta. Soitin ja sain samalle iltapäivälle ajan ja seuraavalle viikolle olisi sillon ollut vielä paljon aikoja

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.6.21 20:53:24

Helsinki, perusterve ja ikää 41. Kävin jokunen viikko sitten vai olisikohan siitä jo kuukausi. En pitänyt mitään kiirettä ajanvarauksen kanssa vaan varasin ajan vasta pari päivää aloituksen jälkeen. Kymmenittäin aikoja vapaana, sai ihan itse valita mikä päivä menee ja mihin kellonaikaan.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 21:33:43

Rokotukseen pääsee hyvin. Viestissä tullut linkki ohjasi ajanvaraukseen ja sieltä sai valkata ajan.
Tilanne on ollut täällä koronan suhteen hyvä kokoajan. Alle 10 tartuntaa koko pandemian aikana.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.6.21 21:40:45

Oulussa olen, eilen avautui illasta ajanvaraus 20-vuotiaille, varasin ajan perjantaille. Torstaina olisi ollut ensimmäiset, varauksen aikaan oli satoja aikoja varattavana. Hyvin on siis tilaa.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Savolainen 
Päivämäärä:   16.6.21 21:45:43

Helppoa oli. Netistä varasin viime viikolla (kun avautui ikäisilleni) itselleni sopivan ajan kahden vkon päähän.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 21:57:03

Helsingissä onnistui aivan loistavasti. Ajanvaraus ikäryhmälleni aukesi ma, kävin ottamassa rokotuksen ti. Aikoja tosi hyvin saatavilla, etenkin jos/kun kaikki neljästä rokotuspaikasta kävi. Samalla varasin ajan tehosteannokselle heti ekalle mahdolliselle päivälle. Muutenkin ihan moitteettomasti hoidettu kaikki - rokotettavaksi pääsi jonottamatta, itse toimitus kesti max 2 min ja lopussa 15min istuttiin ”tarkkailtavana”, jonka aikana pariinkin otteeseen kyseltiin vointia.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Kaarina 
Päivämäärä:   16.6.21 22:27:24

Meillä nettivaraus toimi hyvin. 30+ vuotiaille avautui aikoja 2vk sitten ja sain ajan tälle viikolle. Työterveyteen (Turku) ajanvaraus aukesi 5pv myöhemmin.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.6.21 22:40:49

"Oulussa olen, eilen avautui illasta ajanvaraus 20-vuotiaille, varasin ajan perjantaille. Torstaina olisi ollut ensimmäiset, varauksen aikaan oli satoja aikoja varattavana. Hyvin on siis tilaa."

Mitä ihmettä? Itse varasin Oulussa ajan viime viikon maanantaina järjestlmän kaatumisen jälkeen ja silloin ensimmäiset vapaat ajat olivat vasta tämän viikon torstaille (1,5 viikon päähän varauksesta). Niitä ei myöskään ollut enää kovin paljoa jäljellä. Onkohan sen jälkeen kapasiteettia ja siten aikone määrää nostettu?

Alkuperäiseen kysymykseen: varaaminen oli helppoa, mutta aikaa joutuu huonolla tuurilla odottamaan.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: ily 
Päivämäärä:   16.6.21 23:39:03

"Asun juurikin Oulussa. Olen käynyt jo yli viikon ajan monta kertaa päivässä ajanvaraussivulla, mutta kertaakaan ei ole ollut yhtäkään vapaata aikaa! Kyllä minä ottaisin rokotteen, jos saisin varattua ajan!"

Jos et laittanut rastia vaadittaviin ruutuihin niin ei tietenkään tule aikoja varattavaksi :)

Ja niitä vaihtoehtoja mistä valita vapaa aika oli niin paljon, etten itse viitsinyt katsoa kuin muutaman, ja kaikissa oli vapaita aikoja jos ei samalle viikolle niin viimeistään seuraavalle.

Idioottia on vähän vaikea neuvoa...

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Seututerveys 
Päivämäärä:   17.6.21 06:28:00

Keski-Suomessa seututerveyskeskuksen ajanvaraus ei toimi :(

Yritin netin kautta varailla, mutta vaikka miten eri aikaan ja eri selaimilla, ei aikoja koskaan ollut saatavilla. Oli jo alkanut seuraavan riski/ikäryhmän rokotukset, mutta en saanut aikaa varattua. Puhelimella oli turha yritää, läpi ei päässyt.

Laitoin sitten asiasta viestiä ylemmälle taholle ja kysyin, kuinka ajanvaraus tulee tehdä, jos netin kautta ei aikoja saa, eikä puhelimella pääse. Puolessa tunnissa soitettiin ja aika järjestyi kummasti seuraavalle viikolle.

Ongelmahan näissä on, että rokotuksia annetaan "tiskin alta" tutuille / sukulaisille eikä sitten ajanvaraukseen aidosti juuri aikoja jää.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.6.21 06:57:17

Meidän kunnassa ei ajanvaraus toiminut ollenkaan toukokuussa. Netissä ei ollut koskaan vapaita aikoja ja takaisinsoitto ei soittanut takaisin.
Otin sitten maksullisen rokotuksen vaikka valtiovalta on muka määritellyt että kaikki saavat rokotuksen ilmaiseksi.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   17.6.21 11:04:43

Täällä avautui ajanvaraus kaikille yli 18-vuotiaille ja ensimmäinen vapaa aika oli kuukauden päästä.
Asun ulkomailla.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   17.6.21 11:08:00

Espo: Helppoa.

Jostain syystä en ensin saanut vapaita aikoja näkyviin, vaikka painoin painiketta "Näytä seuraava vapaa aika", sain virheen että "aikoja ei ole vapaana" vaan piti selata ajanvarausta ns. manuaalisesti ja aikoja kyllä löytyi :)

Tuokin oli varmaan käyttöliittymäsuunnittelun kukkanen ja toi "seuraava vapaa aika" painike toimi vain valitulle viikolle/päivälle ja koska aikoja ei ollut juuri sille aikavälille, niin sanoi ettei aikoja ole vapaana, vaikka niitä oli seuraavalle viikolle kyllä.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   17.6.21 11:10:36

"Juuri riskiryhmien osalta ihmettelen. Riskiryhmään 2 kuuluvia on kuitenkin todella paljon. Itse sain rokotuksen, kun iän perusteella rokotettiin 20 vuotta vanhempia ihmisiä. Ei kai ne siellä rokotuspaikalla voi alkaa kenenkään sairaushistoriaa tarkistamaan, menisi aika paljon aikaa ja rokotteita hukkaan."

Espoossa käännytettiin ainakin tylysti pois paikalta, jos ei ollut riskiryhmäläinen, kun oli heidän rokotusvuoronsa. Tämä on siis todistettu. Ja hyvä että käännyttivät, ei levinnyt sana, että "sinne vaan, ei ne mitään tarkista!". Sitten ois kaikki itsekkäät tyypit olleet siellä jonossa ekana.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: uppelo 
Päivämäärä:   17.6.21 11:19:27

Kyllä Turussa saa sen ajan vaihdettua nettipalvelussakin (jos on eTerveyspalvelun käyttäjäksi rekisteröitynyt), sitten kun on ensin saanut sen arvotun ajan. Saa itse valita vapaista ajoista.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Jh 
Päivämäärä:   17.6.21 12:22:05

Riskiryhmän ajanvarauksessa Espoossa piti laittaa rasti ruutuun, että kuuluu riskiryhmään (jotka oli tarkasti lueteltu siinä samalla sivulla). Rokotuspaikalla katsoivat omakannasta, että sairaudesta oli merkintöjä. Mieheltäni katsoivat kelakortista riskiryhmään kuulumiseen oikeuttavan merkinnän. Eli kyllä niitä vahditaan.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Piikki 
Päivämäärä:   17.6.21 13:14:58

Olen 30, Helsinki.

Viime viikolla tuli varattavaksi, tälle viikolle oli useita aikoja mutta itselle sopi vasta tänään.

Saapuminen sujuvaa, tosin hämmensi ulkona odottavat ihmiset jotka ilm odottivat tuttaviaan tms.. jonoon, sieltä napattiin lähimpään koppiin, henkkarit, jutustelut ja tiedot, piikki, 15min odottelua ja valmista.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   17.6.21 13:33:12

Riskiryhmäläinen, 45, Helsinki.

Ajanvaraus aukesi huhtikuun alussa, nettiajanvaraus oli aivan tukossa ja heitti tunnistautumisen jälkeen ulos useamman kerran. Varasin ajan mutta varauksesta ei tullut vahvistusilmoitusta (tekstari). Soitin sitten puhelinajanvaraukseen, kun en päässyt varausta tarkistamaan, niin ilmoitettiin että varausta ei ole olemassakaan. Ensimmäinen vapaa aika oli kolmen viikon päähän.

Seuraavalla viikolla Helsingin rokotuksista vastaava lääkäri valittaa lehdessä, että "riskiryhmät varaa niin huonosti rokotuksia, että ajanvaraus avataan terveille 60-64 -vuotiaille." Jaa-a. Tuossa kolmessa viikossa saatiin rokotettua 50 % 60-65 -vuotiaista, joten mistä ne ajat heille sitten tuli? Muilla tutuillani Helsingissä ja HUS-ajanvarauksen alueella sama kokemus, eli kun rastittaa olevansa riskiryhmää, niin aikoja ei ollut varattavissa...

Itse rokotuskokemus oli hyvä, toiminta tehokkaasti organisoitua ja nopeaa!

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Rinaldos 
Päivämäärä:   18.6.21 11:27:03

Ekana päivänä oli heti mennyt kaikki ajat.
Toisella kertaa vain yhteen paikkaan oli aikoja, vaikka heti 8 aikaan rupesin "jonottamaan" verkkoajanvaraukseen.
Täällä oli 3 rokotuspaikkaa ja jokaisessa eri rokotteet.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   18.6.21 11:49:01

Tampereella todella helppoa. Keskiviikkona bookasin ja ajan olisi saanut jo seuraavalle päivälle, mutta halusin toiseen rokotuspisteeseen joten meni täksi päiväksi. Aika on illalla hyvin että töiden jälkeen ehtii. Käyttöliittymä helppokäyttöinen, vieraskielinen mies soimasi englanninkielistä puolta kyllä kun se jossain kohtaa meni sekaisin eikä hän enää ymmärtänyt ja stressasi jos ei osaa kääntää oikein ja varaa jotain väärin. Sai kuitenkin ajan varattua avullani, mutta jos jossain kohtaa aletaan ihmettelemään jos etenkin tuoreemmat maahanmuuttajat eivät ota rokotteita niin ehkä siinä vika

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Jaa.. 
Päivämäärä:   18.6.21 14:14:40

Joensuussa; lauantaina varasin ja sain maanantai-illaksi ajan. Hyvin oli ilta-aikoja jäljellä. Ja samalla antoivat paikan päällä toisen rokotuksen ajan.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Kesäheinä 
Päivämäärä:   18.6.21 15:32:54

Asun maaseutukunnassa Uudellamaalla. Helppoa oli. Sain varattua ajan viikon päähän ja valinnanvaraa oli ajoissa paljon. Sisarukseni asuvat Helsingissä. Siellä vasta olikin helppoa. Sai ihan parin päivän päähän varattua. Toinen sai vielä aikaistettua aikaa, kun tuli menoa alkuperäiselle ajalle.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   18.6.21 17:34:35

Meidän pikkukunnassa otettiin nyt 20-vuotiaat rokotusilmoittautujiin mukaan.

Tampereella uutisten mukaan parin viikon sisään saa ilmoittautua kaikki 16-vuotiaat ja vanhemmat.

Samassa uutisessa mainittiin jossain Pirkanmaan kunnassa alettavan rokottaa 12-15-vuotiaita riskiryhmäläisiä.

Tuosta nettiajanvarauksesta täälläpäin tosiaan sellaiset käyttäjäkokemukset, että lähipiirin eläkeläisetkin ovat sujuvasti itse varanneet omat aikansa netistä. Riskiryhmäläiset haastateltiin paikanpäällä.

Vaikuttaa siltä, että joissain sairaanhoitopiireissä tai kunnissa on kovasti paljon vaikeammat systeemit.

  Re: Koronarokotuksen ajanvaraus

Lähettäjä: Tankini 
Päivämäärä:   18.6.21 18:45:01

Meidän kunnassa on nyt kaikki halukkaat aikuiset rokotettu ja 12-15 v riskiryhmissä mennään. Ei toi oikean ryhmän tulkinta ajanvarauksessa ollut ihan yksinkertaista, mutta onneksi olen isoa massaa jonka ei lopulta tarvinut tulkita.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.