Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun miehesi petti, valmistaudutko aina eroon?

Lähettäjä: OO 
Päivämäärä:   14.6.21 20:11:16

Siitä on nyt kolme tai neljä vuotta, kun mies haksahti toisen naisen syliin. Tunnusti kyllä heti seuraavana aamuna ja oli pahoillaan.

Päätin silloin antaa anteeksi, jälkikäteen ajateltuna ehkä virhe. Sen jälkeen olen nimittäin joka kerta, kun mies lähtee illanviettoon yksin, valmistautunut kuulemaan saman tapahtuneen taas. En kyttää, kiukuttele, käyttäydy mustasukkaisesti, muistuta vanhoista tai sure, odotan vaan tyynesti mitä tuleman pitää.

Mies ei ole sen yhden kerran jälkeen toistanut tekoaan ja katui sitä hirveästi. Tunnusti, vaikkei edes kiinni jäämisen pelkoa ollut.

Mutta tätäkö se on nyt loppuelämä? Etten ikinä voi enää luottaa, vaikka olenkin ihan aidosti antanut anteeksi?

  Re: Kun miehesi petti, valmistaudutko aina eroon?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.6.21 20:17:47

Anteeksi voi antaa mutta ei ehkä luottaa. Erosin koska ei ollut enää hyvä fiilis.

  Re: Kun miehesi petti, valmistaudutko aina eroon?

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   14.6.21 21:45:37

Meillä miehen yhden yön kännipettämisestä on kulunut 5 vuotta ja edelleen pelkään, että uusii tekonsa. Mies käy harvoin viihteellä, enemmänkin pelkään tämän tapahtuvan työaikana. Mutta suhteessamme on niin paljon hyvää, etten halua enkä halunnut heittää kaikkea romukoppaan. Eikä mies ole osoittanut uusimisen merkkejä, mutta ei se luottamus koskaan palaa 100% vaikka aihetta epäluottamukselle ei olisi ollut vuosiin. Olen tämän asian kanssa päättänyt elää, ja olen kaiken kaikkiaan onnellinen tässä avioliitossa.

  Re: Kun miehesi petti, valmistaudutko aina eroon?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.6.21 00:25:43

Petä takas. Huomaat ettei homma oo sen kummenpaa ja saat ” hyvityksen” itselle. Löydät ihan uuden draivin itsellesi ja suhteellenne. Kuulostaa häijyltä mutta elämä on.

  Re: Kun miehesi petti, valmistaudutko aina eroon?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.6.21 06:39:53

Meillä mies muutti käytöstään eikä lähde enää illanviettoihin. Jos on jotain ”pakollista”, mihin joutuu menemään yksin, soittaa mulle usein ja tulee ajoissa kotiin. Ei meillä ilman näitä järjestelyjä olisi enää suhdetta.

  Re: Kun miehesi petti, valmistaudutko aina eroon?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.6.21 07:06:14

Exä petti kerran suhteen alussa. Annoin anteeksi. Meni 9 vuotta. Vähän väliä sain sinkkukavereilta kuulla kuinka ex-mieheni on Tinderissä suhteemme viimeiset 3 vuotta. Poisti sovelluksen aina kun jäi kiinni. Seuraava pettäminen johti pitempään kierteeseen. Lähdin.

Enää ei tarvitse pelätä ja päätä vaivata. Pettäjät ei koskaan muutu.

Jos koskaan enää parisuhteeseen ajaudun, se on sitten kerrasta poikki.

  Re: Kun miehesi petti, valmistaudutko aina eroon?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   15.6.21 08:44:34

Mieheni petti kun olimme olleet yhdessä 3 vuotta, erosimme hetkeksi mutta palasimme yhteen ja asia käytiin läpi pohjamutia myöten.
Sovimme myös että jos jomman kumman mielestä menee huonosti niin menemme terapiaan.
Olimme olleet yhdessä yli 10 vuotta kun miehen "kaveruus" meinasi karata syvemmäksi, tuo käsiteltiin ja käytiin terapiassa.
Minä tajusin silloin ekalla kerralla että minä pärjään kyllä yksinkin, olin siis ollut melko naiivi ja nuori kun tapasimme, mutta tuo ensimmäinen kriisi opetti minulle paljon itsestäni.
Toisella kerralla sanoin että minua ei kukaan enää vedä sellaisen myllyn läpi, että jos haluaa sen toisen "kaverin", niin menee sitten .Mutta jos jää niin tämä suhde hoidetaan kuntoon.
Olemme olleet yhdessä 21 vuotta ja olen todella onnellinen että ongelmat käytiin läpi ja kumpikin opetteli puhumaan.
Ja kysymykseen vastaus, en mieti enkä valmistaudu pettämiseen. ei niin voi elää.
Nämä asiat on käyty läpi ja niitä ei oteta puheeksi riitojen aikana. Muuten olemme puhunee näistä avoimesti kavereille ja suositelleet terapiaa.

  Re: Kun miehesi petti, valmistaudutko aina eroon?

Lähettäjä: Eki 
Päivämäärä:   16.6.21 08:34:13

Exä petti ja lähti, siitä ei edes neuvoteltu. Iski itselleen "rahamiehen" mutta oli puolen vuoden päästä ruinaamassa petipaikkaa mun luota. En suostunut. Nyt ex-vaimo ryyppää itteensä hengiltä, edes lapsia ei kiinosta tuon tekemiset.

  Re: Kun miehesi petti, valmistaudutko aina eroon?

Lähettäjä: höh 
Päivämäärä:   16.6.21 08:43:02

Kaikkein paskin temppu on käydä vieraissa ja heti seuraavana aamuna tunnontuskissa ja (ehkä) krapulassa kaataa koko paska petetyksi tulleen niskaan. Noin tuli omatunto rauhoitettua ja vastuu jatkotoimista siirrettyä petetylle. Itsehän ei sitten tarttekaan mittään enää tehdä, ollaan vaan ja jatketaan kuten ennenkin. Koska tuli tunnustettua teko.

Eli oliko oikeasti pahoillaan ja tekikö yhtään mitään luottamuksen palauttamiseksi? Se, ettei ole jäänyt kiinni toista kertaa ei tarkoita etteikö pettämiskertoja olisi useampia. Nythän tyyppi tietää ettet tee asialle mitään.

  Re: Kun miehesi petti, valmistaudutko aina eroon?

Lähettäjä: OO 
Päivämäärä:   16.6.21 18:41:29

höh: juuri noin teki. Kaatoi kaiken niskaan, kun tulin aamulenkiltä ja oli herännyt krapuloissaan. Oli pahoillaan, mutta nyt kun kysyit, ei kyllä hyvitellyt mitenkään eikä muuttanut käytöstään, vähentänyt menojaan tai mitään sellaista. Pikemminkin loukkaantui siitä, että suutuin niin kauheasti, vaikka hän oli kuitenkin heti tunnustanut. Asiasta ei sen koommin puhuttu, kun olin myöhemmin leppynyt.

  Re: Kun miehesi petti, valmistaudutko aina eroon?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.6.21 20:47:52

Täällä mies jäi viestittelystä ja ehdottelusta kiinni, mutta tunnusti, kertoi ja näytti kaiken, kun asia minulle paljastui muuta kautta. Eron uhka oli todellinen ja suoraan sanottuna olin varmasti äärimmäisen katkera ja vttumainen nainen tuohon aikaan. Mutta mies todellakin muutti käytöstään ja toimintatapaansa todella monessa asiassa, ja oli aidosti katuva ja pahoillaan toiminnastaan. Ei siis kaatanut asiaa minun niskaani, ja aina on kuunnellut minun puhumista asiasta silloin, kun on tarve ollut. Anteeksi olen nyt antanut kun aikaa on yli kaksi vuotta, mutta unohtanut en ole. Ei ole mieskään, ja toiminta on muuttunut aika lailla pysyvästi.

Jos siis mies on vaan asian kipannut sinun niskaasi ja jatkanut sitten anteeksiantosi jälkeen eloaan kuin ei mitään, niin voipa olla, että teit virheen anteeksi antaessasi. Sitä pahaa oloa ja huolta en kyllä haluaisi tuntea loppuelämää. Jos koet, että ero ei ole ratkaisu, niin suosittelen terapiassa käymistä. Kahden kesken keskusteleminen voi olla vaikeaa, jos mies kokee kaiken olevan ok.

  Re: Kun miehesi petti, valmistaudutko aina eroon?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 21:58:28

Ei ihme ettet pääse yli, kun asiaa ei ole mitenkään käsitelty. Sinun pitää ottaa asia uudestaan puheeksi ja kertoa noista tunteista.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.