Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  VHH ruokavinkit ja ohjeet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.4.21 00:27:35

Olen halunnut jo pitkään halunnut aloittaa vhh ruokavalion ja siitä on nyt kysymyksiä. Ohjeita on kahdenlaisia.
Osassa perunaa saa syödä kerta viikkoon ja muutamana täysjyväpastaa. Myös täysjyväleipä oli mainittu.
Onko tämä totta?
Miten tuorejuustot? Kastikkeet? Pepsi max?
Olen allerginen pähkinöille ja manteleille ym, joten niitä en voi syödä.
Liha-kala-kana kypsennettynä sopii ja salaatit. Onko herne-maissi-paprika salaatissa ok? Hedelmistä banaani ja viinirypäleet kielletty?
Tonnikala, katkarapu, oliivit, avokado ja sienet ei maistu.
Tykkään syödä iltapäivällä kerran ja illalla kerran. Aamulla menee vain maitokahvi. En syö useammin.
Olenko ihan pihalla? Ohjeita on paljon ja ristiriitaisuuksia myös.
Kiitos, jos jaksat vääntää rautalangasta mulle muutaman päivän syömisesimerkit!

  Re: VHH ruokavinkit ja ohjeet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.4.21 08:45:43

Vhh-ruokavalio voi tarkoittaa mitä tahansa, missä vähennetään hiilareita entisestä. Siksi ei ole mitään oikeaa tai väärää. Mutta itselleni vhh-ruokaan ei kuulu peruna, pasta, leipä, hedelmät tai maissi missään muodossa. Helpoimmalla pääset, jos valitset vain ruokia-aineita, missä on hiilareita max 5 g / 100 g.

  Re: VHH ruokavinkit ja ohjeet

Lähettäjä: Gyy 
Päivämäärä:   13.4.21 19:25:38

Vhh vähän rennommassa muodossa tarkoittaa että päivittäiset hiilarit pysyy alle 100g/pv. Varsinainen keto sitten alle 20g/vrk. Suosittelen perehtymään asiaan oikein kunnolla ennen aloitusta. Ja nii kuin - jo sanoikin niin suosi tuotteita joissa hh alle 5g/100g. Ei perunaa/riisiä/pastaa/mitään viljoja/hedelmiä (paitsi avocado ja sitruuna) /sokeria jne.
Suosi sen sijaan lihaa/kalaa/kanaa/kaaleja yms muita kasviksia, kananmunia, juustoja jne ja muista rasvalisäys koska vhh ei ole kitudietti vaan syödä saa ihan kunnolla normaalia ruokaa. Vaihda maito kermaan jne. Kaikki kevyttuotteet saa jättää kauppaan ja täysrasvaista tilalle

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.