Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Etelä-Suomen laadukkaimmat ratsastustallit?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   11.4.21 22:01:54

Kysytäämpäs vielä tältäkin puolelta, laitoin jo ratsastus-puolelle mutta melko hiljaista taitaa keskustelu olla.

Onko Etelä-Suomessa jotain ratsastustallia, jossa olisi oikeasti laadukkaat puitteet, opetus ja hevoset? Siis ihan kunnon luksusmeininkiä, ja ettei edes hevosta tarvitsisi itse hoitaa ja kuntoon laittaa? Kiinnostaisi tätä tätiä välillä kokeilla jotain tämän tyylistä tallia, jossa saisi keskittyä vain itse ratsastamiseen oikeasti osaavalla hevosella, varusteiden puunaus tai ikivanhat kivikovat kiefferin penkit ei enää niin houkuttelisi. Raha tai pidempi matkakaan ei olisi niin suuri este.

  Re: Etelä-Suomen laadukkaimmat ratsastustallit?

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   11.4.21 22:03:29

Näitä topikkeja on koko ajan täällä, onko pakko aloittaa taas uus? Ja vastaus on sama mikä monessa muussakin; aino, peik ja primus..

  Re: Etelä-Suomen laadukkaimmat ratsastustallit?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   11.4.21 22:07:46

Ei mikään noista mainituista kyllä aloittajan toiveita vastaa. Hevoset laitetaan itse kuntoon ja hoidetaan pois, ja varusteetkin putsataan. Peikillä estesatulat lähes kaikilla, osa niitä kivikovia. Primukselta löytyy koulusatulat, Ainosta en tiedä.

  Re: Etelä-Suomen laadukkaimmat ratsastustallit?

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   11.4.21 23:18:53

Ihan kaikkialla laitetaan hevonen itse kuntoon. Mutta aloittajan kaipaamia paikkoja ovat Primus (jossa täytyy ottaa 2-3 tuntia vkossa että yleensä huolitaan asiakkaaksi) ja NiKa, joka on todella kallis. Yksityistunti 160e, ryhmätunti oisko 80e...
Mutta temppukoneita on hevosina molemmissa.

ps. Aloittaja, sähän etsit ratsastuskouluja, eikö? Kun kirjoitat "ratsastustallit" se tarkoittaa yksitystalleja, ei ridakouluja.

  Re: Etelä-Suomen laadukkaimmat ratsastustallit?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   12.4.21 00:19:42

Kävin kesäkurssilla Solbackassa ja ihme kun sitä ei mainita tuossa samassa rimpsussa. Hyvät satulat! (Koulu ja este), muutenkin siistit hyvät varusteet. Satulahuone ojennuksessa, kamat paikoillaan. Upea kenttä, maneesi löytyy myös mutten käynyt sisällä.
Hevosista tykkäsin ja mitä ehti muita katsella niin kivannäköisiä ja liikkuivat mielellään.

Ei se toki nyt mikään luksus ole, mutta varmasti hyvin laadukas ratsastuskoulu. Miinuksena ehkä se osa hevosista asuu ulkotalleissa. Kesällä ei väliä mutta ehkä talvella vähän ankea.

Aloittajan kuvaamaa paikkaa tuskin on, Nika ehkä lähimmäs sitä.

  Re: Etelä-Suomen laadukkaimmat ratsastustallit?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.4.21 00:36:10

Solbacka on mukava paikka, mutta ei se ole luksusta juuri millään mittarilla, kenttä korkeintaan mutta hyviä kenttiä on muuallakin.

Aino puitteiltaan paras, hevosetkin kivoja ja ainakin osalla koulusatulat. Mutta ratsastuskoulu se on missä muutkin ja hevoset ratsastajat hoitaa itse.

Jos ei halua hevosta hoitaa, kannattaa mennä johonkin, jossa on hevosilla hoitajat ja yrittää saada joku vaikka vakkaristi varmistamaan hevonen valmiiksi.

Toki varmaan esim Nikan yksityistunneilla saa ostettua valmiiksi laitetun hevosenkin, jos haluaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.