Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: Tiuhti 
Päivämäärä:   11.4.21 17:15:26

Mietinnässä on robotti-imurin hankinta, joten kaikki kokemukset eri malleista kiinnostaa, erityisesti jos on koiria tai muita eläimiä kotona. Paljonhan noista hyviä kokemuksia löytyy netistä mutta melko vähän mitään malli-/merkkikohtaista arviota. Vai jokohan kaikki on ihan hyviä ja yoimivia pelejä, kun sen muutaman satasen laittaa kiinni?

Etsinnässä imuri, joka ylläpitäisi siisteyttä viikolla reilun 50 neliön huushollissa niin, ettei viikkosiivousten välillä tarvitsisi itse imuroida. Taloudessa yksi koira, karvat ei niinkään ongelma vaan sisälle kantautuvan hiekan määrä etenkin näin kevätkeleillä.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.4.21 17:18:08

Roborock s5 oikeasti hyvä. Moppausta en ole vielä kokeillut. Tätä suositeltu monessa koirakodissa, enkä kadu ostosta.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: Patton 
Päivämäärä:   11.4.21 17:21:46

Meillä Roborock s5 max on meillä ja ihan huippu. Mikään niistä ei tee taikatemppuja ja putsaa lipastojen alta jos se ei sinne mahdu. Lisäksi johdot on haastavia.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: Oli 
Päivämäärä:   11.4.21 17:41:05

Mulla Roomba. Imuroi kerran viikkoon vajaa 2h 200m2. Olen tyytyväinen. Ollut jo 2v ja toimii moitteettomasti.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.21 17:43:52

Meillä Neato ollut vuosikausia, välillä vain päivitetty älykkäämpään versioon. Imee oikeasti eikä vain harjaile ympäriinsä.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.4.21 17:46:59

Meillä Xiaomi vaccuum mop pro. Tosi hyvä, meillä 1 jätti ja 2 kääpiökoiraa, 3 kania, 2 lasta + omassa pihassa heppoja (eli sisälle kulkeutuu heinää ja purua pupujen vessan lisäksi). Robotti imuroi 1x/vrk n. 100m2 alan, itse imuroidaan ehkä kuukauden välein siellä missä robo imuroi. Muualla pitää ehkä 1-2x/viikko, alakerrassa kuisti + toimisto johon robo ei pääse ja niistä huomaa hyvin miten paljon robotti auttaa.

Seuraava jonka ostan tyhjentää itsensä telakkaan, tämä pitää tyhjentää itse joka päivä kun eläimistä lähtee karvaa niin paljon.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: På 
Päivämäärä:   11.4.21 18:02:36

Varmaan nuo kaikki uudet ovat jo älykkäitä ja karttaa piirtäviä? Ostettiin vuosia sitten "alkuhuumassa" joku iRobot vai mikä nyt olikaan, ei edes halvimpia malleja vaan Saksasta tilaamalla dai vähän paremman samaan hintaan. Jäi kuitenkin käyttämättä, kun valmistelut veivät enemmän aikaa ja jälki huonompaa kuin itse imuroimalla. Majakoiden asettelu ja esimerkiksi ruokailuryhmän tuolien nosto pois tieltä (ei mahtunut tuolien jalkojen väliin) oli ihan älytöntä loppupeleissä, kun imurikin haahuili päämäärättömästi omia latujaan. Tuolla keittiön kaapin alla se 450 euron ostos on lymyillyt viimeiset 5 vuotta. Hyvä varsi-imuri ja kunnon Miele riittää meidän pienen talon (110 m2) siivouksessa ihan hyvin. Toki jos tai kun nuo uudet robot ovat pienempiä (mahtuvat tuolien välistä) ja ennen kaikkea älyävät, mitä ovat jo käyneet läpi, niin voisi antaakin uuden mahiksen. :)

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.4.21 18:06:45

På, tekevät kartan ja liikkuvat hyvin sen perusteella. Sovelluksesta saa seurattua imurin touhuja vaikkei olisi kotona.
Tässä esimerkki netistä, tuo viiva on imurin kulkema reitti.
https://community-assets.home-
assistant.io/original/3X/b/3/b34385b2eb
76f2837ea6541bf4657984d3c8d37e.jpeg

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: På 
Päivämäärä:   11.4.21 18:12:42

...: Joo, näin olen ymmärtänytkin. Pitikin taas hankkia liian aikaisin sekin vehje. :/

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.21 18:59:23

Eli talon sokkeloisuus ei ole este? Mikä on mielestänne minimisumma mikä laitteesta kannattaa maksaa?

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.4.21 19:24:40

Mulla on Roomba i7 koirataloudessa. Imuroi noin 50 neliötä joka päivä ja tarpeen vaatiessa kohdistetusti jonkun alueen uudestaan. En aio enää ikinä olla ilman robotti-imuria, tämä nimittäin helpottaa elämää ja vitutusta huomattavasti. Itse tartun imuriin enää muutaman kerran kuukaudessa, kun esim. sängyn ja sohvan puhdistaminen sen vaatii, ja otan samalla sellaiset hyllynaluset sun muut nurkat, johon robotti ei pääse.

Sen verran kannattaa rahaa malliin panostaa, että se osaa tuon huoneiston kartan opettelemisen.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   11.4.21 19:38:23

Jännä että joidenkin mielestä imurointi on niin kamalaa ja ihmettelen miten laiskoja ihmiset nykyään on Ihan hyvin jaksaa kerran viikkoon siihen tarttua että pitäisi laittaa rahaa tuollaiseen.. :D

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   11.4.21 19:40:53

Onko H:lla eläimiä tai lapsia?

Kerta viikkoon ei välttämättä riitä. Koirat ja lapset tuo sisään hiekkaa sen verran, että imuriin olisi parempi tarttua jokatoinen päivä vähintään. Eikai se sun elämääsi haittaa vaikka muilla olisikin robotti-imurit, kukaan ei pakota sua sellaista ostamaan.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: Tiuhti 
Päivämäärä:   11.4.21 23:20:27

Ilmeisesti nykyään alkaa suurin osa olla ihan soivia pelejä toisin kuin vielä joku aika sitten. Tämän keskustelun ja googlailun pohjalta tuo Roborock alkaa vaikuttaa vahvalta ehdokkaalta.

Ja H:lle tiedoksi, kyllä minullekin riitti ennen koiraa tavallinen imuri ja hyvin tehty viikkosiivous. Haluan kuitenkin pystyä kulkemaan kotona paljain jaloin ilman, että jalka pohjat on hiekkaiset ja likaiset. Se vaatisi päivittäistä imurointia tavallisella imurilla, varsinkin nyt kun lumet sulaa ja kostea hiekka kulkeutuu erityisen hyvin sisälle koiran mukana. Ja koska haluan tehdä elämässäni muutakin kuin käydä töissä ja tehdä kotitöitä niin robotti-imuri vaikuttaa houkuttelevalta sijoitukselta :)

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: bbb 
Päivämäärä:   11.4.21 23:27:39

Mulla on Neato, ja oon ollut tosi tyytyväinen. Epäilen aloittajalla vaan, että kestääkö imuri kauheita määriä hiekkaa? Ainakin Neatossa kun kaikki sotku menee suodattimen läpi, satunnainen sora siitä on mennyt läpi mutta luulisi että pidemmän päälle pilaa suodattimen. No se toki pitäisi muutenkin vaihtaa säännöllisesti...

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   12.4.21 08:09:46

Meillä on Roomba i7 ja on hintansa arvoinen. Kokeilussa oli ensi Electroluxin saman hintaluokan laite, mutta eroa on kuin yöllä ja päivällä. Meillä kissatalous, joten karvaa, hiekkaa, kynnenpalasia ja muuta pikkuroskaa on päivittäin lattialla, lisäksi kaikki itse tiputtamat muruset ym. Hyvin kerää kaiken mihin pääsee ja imuroi nukkamatotkin. Meillä pyörii 3-4 kertaa viikossa ja helpottaa kyllä puhtaanapitoa todella paljon. Toki normaalia imuria tarvitsee edelleen sohville ja sellaisiin paikkoihin, joihin ei robotti pääse. Ja tosiaan imuroitavaa pinta-alaa on vajaa 90 neliötä(140 neliötä kokonaispinta-ala) ja kerran käy telakassa latautumassa imuroinnin välissä.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.4.21 08:18:02

H kuule, kaikki eivät halua elää hiekan ja karvojen keskellä vaikka se sinulle olisikin ok.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   12.4.21 08:21:38

Miten ne toimii jos on kynnyksiä huoneiden välissä. Voiko robolla olla esim. 6 eri ohjelmaa jos sen käy aina siirtämässä eri huoneisiin.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   12.4.21 08:24:35

Huomaa ettei H:lla ole elukoita. :D Kun 6 kissaa vetää hiekkarallia useamman kerran päivässä, niin robotti-imuri on ihan näppärä. Meillä on Samsung, ollut jo vuosia.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   12.4.21 19:22:53

Klo
Meillä menee yli max 2 cm kynnyksistä helposti eli ei tarvitse nostella mihinkään. Alkuun toki joutuu opettamaan, että minne menee, mutta parin kerran jälkeen oppii itse menemään joka paikkaan mihin pitääkin.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.4.21 19:27:13

Mä olen miettinyt Ecovacs Deebot T8 Aivin hankintaa, kun taloudessa on koira, josta lähtee aika paljon karvaa. On vaan aika hintava, mutta ilmeisesti testien perusteella markkinoiden paras tällä hetkellä?

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   12.4.21 19:28:09

Me ollaan nykyään vaan kaksin, ei lemmikkejä, ja siitä huolimatta Roomba 980 saa joka päivä kunnon saaliin.

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: Ike 
Päivämäärä:   12.4.21 19:46:14

Meillä neato. On kyllä kätevä, päivittäin imuroi 100m2. Koirien jaloissa tulee niin paljon hiekkaa ja kuraa. Mikään kerran viikossa imurointi ei todellakaan riitä! Nyt riittää helposti, kun päivittäiset irtokarvat ja hiekka menee neaton mahaan.

Tää kulkee nätisti 2cm kynnykset ja nukkamatot. Hapsumattoihin jää kyllä jumiin. Tekee kartan kulkureitistään ja sitä voi etänä ohjata ja rajata tiloja. Todella tyytyväinen olen.

Meillä oli ennen tätä joku ekan sukupolven vehje, ja täytyy sanoo, et nää uudet on ihan eri planeetalta!

  Re: Kokemuksia robotti-imureista?

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   12.4.21 20:13:23

Dyson imuroi itse 300 € vai robotti 200 €. Helppo valinta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.