Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Trailerin vuokraus ja vastuut

Lähettäjä: saddas 
Päivämäärä:   4.3.21 10:05:22

Tarve olisi vuokrata hevostraileri keväällä. Monessa vuorausilmotuksessa kuitenkin lukee, että vuokraaja vastaa vahingoista täysin ja tietysti kun kyseessä on kallis koppi, niin asia hieman mietityttää. Toki huolellisesti ja asianmukaisesti toimitaan, mutta vahinkoja voi silti sattua.

Voinko itse vakuuttaa toisen omistaman kärryn esim. vuokrauksen ajaksi? Vai onko mahdollista, että traileri, ollessaan kiinni minun autossani, sisältyisi oman autoni vakuutuksiin (eli voin vuokrauksen ajaksi ostaa esim. jonkun superkattavan kaskon)?

Näin siis, että kärryn vuokraaja saisi toki korvauksen täysmittaisena, mutta oma vakuutusyhtiöni vastaisi kuluista eli maksaisin itse vain omavastuun (ja korotetun hinnan bonusten menetyksen myötä).

Kellään tietoa?

  Re: Trailerin vuokraus ja vastuut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.3.21 10:14:02

Et voi ottaa vakuutusta toisen omistamaan ja hallitsemaan ajoneuvoon. Sen sijaan voit ottaa trailerin vuokralle sellaiselta taholta, joka on (niinkuin kuuluu) ilmoittanut vakuutusyhtiöön ja Trafiin trailerin käyttötarkoitukseksi "vuokraus ilman kuljettajaa", jolloin siinä on vähintään lain mukainen liikennevakuutus ja järkevällä vuokranantajalla myös kunnon kasko.

Nämä "vuokraaja vastaa kaikista vahingoista"-vuokranantajat tuppaavat olemaan niitä, joilla trailerin käyttötarkoitus on "yksityinen" eikä sitä silloin edes saisi vuokrata.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.