Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko kellään muulla jo aurinkoihottumaa?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   2.3.21 19:48:51

Mä en edes tajunnut, mitä ihottumaa mun naamaan pukkaa. Mieheni sitten kysyi, että voisko se olla sitä aurinkoihottumaa. No vois, mutta en tullut edes ajatelleeksi, koska yleensä mulla on tullut sitä aikaisintaan kesäkuussa.

  Re: Onko kellään muulla jo aurinkoihottumaa?

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   2.3.21 22:01:09

Jep jep. Ensimmäiset polttamatkin jo helmikuun puolivälissä. +50 suojakertoimesta huolimatta.

  Re: Onko kellään muulla jo aurinkoihottumaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.3.21 06:42:24

Voi apua, ei ole tullut mieleen että sitä voi tulla naamaankin!

Vuosi vuodelta pahentunut, mutta pysynyt tähän asti vielä käsissä, varsinkin kyynärtaipeet ovat välillä pahana kesäisin. Vielä pukeudun niin peittävästi, ettei oireita tule, mutta yleensä ensimmäiset oireet tulevat kun ajaa autoa ilman takkia ranteet paljaana.

  Re: Onko kellään muulla jo aurinkoihottumaa?

Lähettäjä: Meilki 
Päivämäärä:   3.3.21 06:54:37

Mun lapsille tulee aina jo eka auringon paisteesta ihottumaa. Hyvissä ajoin aloitan syöttämään aurinkokapseleita niin välttyvät ihottumalta.

  Re: Onko kellään muulla jo aurinkoihottumaa?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   3.3.21 07:26:34

Jep, voi tulla naamaankin! Kun mulla puhkes aurinkoihottuma, sitä tuli ihan jokaiseen paikkaan, joka auringolle altistui. Oli kuuma kesä, ja mun piti sitten tietysti muuttaa pukeutumista. Jouduin usein käyttää crocseja, kun en voinut sandaaleja pitää eikä mulla ollut siihen hätään muita kenkiä, joissa oli tuuletusta ja toisaalta hyvä kävellä. Mutta niistä rei'istäkin tuli vähän valoa ja sitä kautta ihottumaa. Sinä kesänä ihottuma jatkui syyskuuhun asti.

Sen jälkeen mulla ei ole tullut ihottumaa jokaisena kesänä, vaan välissä oli jopa pari ihan oireetonta kesää, mutta kaksi vuotta sitten heinäkuussa ihottuma taas puhkesi. Ja tosiaan aikaisemmin se on alkanut kesällä. Kyllä vähän suoraan sanottuna harmittaa.

  Re: Onko kellään muulla jo aurinkoihottumaa?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.3.21 06:59:39

On hartioilla ja kaulassa, muualle mulla ei tulekkaan.. Sibicort auttaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.