Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.3.21 11:30:39

Nyt meni Pamiin hermo lopullisesti kun vieläkään ei rahoja makseta silloin kun pitäisi! Lähtee juuri nyt liitto ja kassa vaihtoon. Missä maksetaan rahat ajallaan?

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.3.21 11:33:18

Samat mietinnät.. Ymmärrän että ruuhkaa on, mutta osa-aikatyössä on aika pitkä aika odottaa kolmatta viikkoa rahoja kun pitäisi saada laskuja maksettua ja jollain elääkin.. Tilillä parikymppiä ja vielä muutama päivä välissä päivissä että mun hakemus menee edes käsittelyyn.

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   2.3.21 11:33:23

Pro

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: Hip 
Päivämäärä:   2.3.21 11:34:34

Monet työkaverit on ytk:ssa tai finkassa

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: YTK 
Päivämäärä:   2.3.21 11:36:21

Vaihdoin juuri YTK:hon, koska siinä on paljon halvempi vuosimaksu. Olen siis YTK:n jäsen ja myös sen työttömyyskassan jäsen. Maksu on noin 6 kertaa pienempi verrattuna aikasempaan liittoon ja kassaan, josta ei ollut juurikaan mitään muuta hyötyä kuin että sai maksaa joka kuukausi maksuja. Ehdin säästää vielä monta tonnia, jos pysyn työkykyisenä eläkeikään asti.

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   2.3.21 11:42:13

YTK. En tosin tiedä millainen ruuhka siellä on nyt, mutta itse olin työttömänä 2015-2016 ja ainakin silloin kaikki sujui tosi mutkattomasti.

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: Diu 
Päivämäärä:   2.3.21 11:59:46

Ytk. Huomaa ettet voi vaihtaa jos oot työtön

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   2.3.21 12:43:36

YTK: Totta kai maksu on pienempi, koska ytk on pelkkä työttömyyskassa, ei liitto. Pamissa maksat sekä liiton että kassan jäsenmaksua.

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   2.3.21 17:10:59


LähettäjäJj
Päivämäärä2.3.21 12:43:36

YTK: Totta kai maksu on pienempi, koska ytk on pelkkä työttömyyskassa, ei liitto. Pamissa maksat sekä liiton että kassan jäsenmaksua.
^
Tämä.
YTK:lla ei ole mitään tekemistä liitton kanssa. Se ei ole sopiva osapuoli kun keskustellaan työehdoista tai palkoista.

Ruuhkaa on nyt taas joka kassalla, sille ei voi mitään.
Pamissa esim on siirretty taas lisää väkeä kassan puolelle hoitamaan hakemuksia mutta jos niitä tulee se 3000+ viikossa, se ottaa oman aikansa että ne saadaan käytyä läpi.

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: helinä 
Päivämäärä:   2.3.21 17:12:12

Aaria, pelkkää hyvää sanottavaa.

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   2.3.21 17:24:31

YTK:lla ruuhkaa. Vaihtelee hirveesti rahojen saanti. Parhaimmillaan tulee viikon sisällä, pahimmillaan kesti 2 kk:tta (se oli silloin vuosi sitten kun korona kosahti). YTK:n sivuilta voitte katsoa käsittelyarviointiaikataulun.

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: Blöö 
Päivämäärä:   2.3.21 17:28:35

Mä oon ollu YTK:ssa jo 20v ja aina on rahat tullu ajallaan. Nyt tietty voi olla eri tilanne, kun on ruuhkaa..

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   2.3.21 17:33:01

Surullinen on se päivä kun suurin osa työntekijöistä kuuluu YTKhon ja he alkavat määrätä työmarkkinoilla. Siinä ei paljon työntekijän ääni enää paina.
Halvin on harvoin paras.
Jos liiton maksut ärsyttää, niin käyttäkää liiton etuja hyödyksi.

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: paimio 
Päivämäärä:   2.3.21 17:53:53

Hipsu, mitä etuja saa liitolta?

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: Sami 
Päivämäärä:   2.3.21 17:59:33

Mitäs siitä tulee jos kaikki kuuluvat YTK:hon ?

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.3.21 18:01:38

Pamiin en ainakaan enää jää. Nyt jo kuukausia jatkunut tuo, että rahat ei koskaan tule muutaman päivän sisällä hakemuksen jättämisestä. Koskaan ei ole mitään lisäselvityksiä edes tarvinnut tehdä niin myöhästyminen ei voi siitäkään johtua. Tässä on vuokranmaksu ja muut laskut mitkä pitää olla ajallaan maksettuna eikä siitä mitään tule, että jatkuvasti on vaikka juuri tuo vuokra myöhässä viikon tai parikin ja joskus jopa ylikin.

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: Diu 
Päivämäärä:   2.3.21 18:07:37

Jatkot näyttää olevan ihan tasalla netin mukaan, ekoisaa viivettä näyttää olevan 1 päivän vasta nyt olevan.

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: Diu 
Päivämäärä:   2.3.21 18:08:33

Siis 1. 3 saapuneet käsittelyssä vasta ekoissa. Mä olen korona aikaan saanut pamista parissa päivässä jatkot ja netti sanoo samaa tällä hetkellä

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: Nnnii 
Päivämäärä:   2.3.21 18:11:25

Ihan taas vinkkinä aivopestyille: liitot eivät maksa jeniäkään ansiosidonnaisesta sen tekevät työttömyyskassat. Yhä joku uskoo liittojen agitaattoreiden väitteisiin. Ei jatkoon.

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: Liiton j 
Päivämäärä:   2.3.21 19:21:47

Ytk

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: @@ 
Päivämäärä:   2.3.21 19:35:22

^ työttömyyskassat ovat vain työttömyyskorvausten maksuvälittäjiä, 95%:sti rahat tulevat työllisyysrahastosta eli meiltä veronmaksajilta.

Riippuu ihan alasta, mitä AY-liike on saanut aikaiseksi, eli onko liittoon kuuluminen järkevää. Suurimmat edut saatiin 1970-luvulla, että en nyt niin ylistäisi tämän vuosituhannen AY-toimintaa.

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: Pakasteesta 
Päivämäärä:   2.3.21 19:49:13

Kun korona alkoi vuosi sitten ja ravintolat meni kiinni, pamissa ruuhkaa mutta silti jopa eka korvaus tuli parissa päivässä.

Saa nähdä miten käy nyt kun taas lomautus edessä

  Re: Mikä työttömyyskassa?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.3.21 07:06:58

Mä oon jhl:ssä ja jatkohakemuksella rahat tulee kahdessa päivässä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.