Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.1.21 22:12:14

Jos kurkkukipua vähän ja tukkoinen olo ja sekin meni ohi jo?

  Re: Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.21 22:13:25

No ei pidä

  Re: Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: Hä? 
Päivämäärä:   23.1.21 01:42:10

Menkkaflunssa, mikä se on? Ei lääketiede tuollaista tunne enkä minäkään, vaikka menkat oli liki neljäkymmentä vuotta.

Menkat on menkat, ei flunssa. Menkka oireisiin ei kuulu nuha, yskä, kuume eikä kurkkukipu. Ne on flunssan oireita....ja voipi olla myös Koronan oireita.

  Re: Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.21 01:50:08

Mun flunssaan kuuluu mm. lievä lämmön nousu (37.0-37.2) ja tukkoisuus.

  Re: Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.1.21 01:50:13

Menkkaflunssa??

  Re: Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: Fiia 
Päivämäärä:   23.1.21 06:16:36

Mulla on jo vuosia ollut lähes joka aamu kurkku vähän kipeä juuri näin talvisin herätessä, joskus muulloinkin. Mutta se tunne menee ohi aamupalan aikana. Ja enpä ole tämän takia testiin mennyt koska tätä samaa ollut jo vuosia. Pari flunssaa ollut tässä syksyllä ja silloin on olokin erilainen ja silloin olen mennyt toki testiin mutta negaa aina ollut.

Eli jos vaiva on tuttua sinulle niin ei mielestäni? Mutta jos jää yhtään päälle niin silloin tottakai.

  Re: Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.1.21 07:24:26

https://www.iltalehti.fi/elamanvoima/a/201801162200671936

  Re: Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   23.1.21 08:11:16

"Mulla on jo vuosia ollut lähes joka aamu kurkku vähän kipeä juuri näin talvisin herätessä, joskus muulloinkin."

Juu niin mullakin. Lisäksi se kipeytyy kun käytän maskia. Helpottaa sitten taas, kun pääsen hengittelemään ilman sitä.

Voisiko nimimerkki Hä? laatia jonkin tyhjentävän listan menkkaoireista, niin tiedettäisiin sitten kaikki mitä niihin kuuluu kuulua ja mitä ei.

  Re: Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   23.1.21 11:30:47

Fiia, sulla taitaa olla soisäilmaongelmasta johtuvaa kurkkukipua.

  Re: Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.1.21 11:44:23

Onkon kuukautiset tai niiden alkaminen tulehdusreaktio mikä saa aikaan kaikenlaiset oireet, kivut, nenän vuotaminen, kurkkukipu, turvotus yms?

  Re: Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.1.21 17:58:58

Ei menkat mulla ainakaan mitään kurkkukipua aiheuta, se johtuu kyllä jostain muusta. Mutta lämmönnousu, kova väsymys, lihaskivut, ehkä päänsärky ja siitepölyaikaan allergiaoireiden paheneminen just ennen menkkoja/ensimmäisinä päivinä on joka kierron kohdalla toistuva ilmiö, ja sen takia en todellakaan mene koronatestiin. Eikö jokainen tunne oman kroppansa sen verran hyvin, että tietää mikä on ns normaalia ja mikä ei?

  Re: Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: Fiia 
Päivämäärä:   23.1.21 18:04:50

Joo
Tai sitten vain esim kuivasta sisäilmasta. Esiintyy meinaan myös paikasta riippumatta, tämä on aina talvisin ongelma.

  Re: Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: annu 
Päivämäärä:   23.1.21 18:09:13

Mulla vuoti toinen sierain kuin seula pari päivää, samoin silmä kun se neste kiersi sinnekin, aivastelin päivässä, varmaan 20 kertaa, ei muita oireita, ei kuumetta, en mennyt testiin,olisiko pitänyt?

  Re: Pitääkö menkkaflunssan takia mennä koronatestiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.21 18:18:55

Tuttua on tuo "menkkaflunssa" ja mahdollisesti juuri nyt päällä. Tai ainakin harvinaisen usein on ollut flunssaoireita menkkojen alun aikaan ja siitä olen tuollaisen menkkaflunssan keksinyt. Tietystikään en silti voi mennä näillä oireilla töihin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.