Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: vadelmaunelma 
Päivämäärä:   22.1.21 18:39:55

Minun mielestä se on jotenkin vapauttavaa kun tietää että hepoille tulee parempi olla

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.21 18:41:49

En oikeastaan kun saa koko ajan tehdä.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.21 18:43:52

Joo, pidän, kun on vaan omat ja saa omassa rauhassa tehdä

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: Sitikka 
Päivämäärä:   22.1.21 19:15:49

Pidän, kun asiat on hyvin järjestetty eikä kukaan hengitä niskaan.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: Malla 
Päivämäärä:   22.1.21 19:55:20

Kotitallissa pidän, mukavaa laittaa hevosille paikat kuntoon ja ruokkia. Aamuheräämisistä en niin tykkää :)

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.1.21 19:57:26

Tykkään.
Oma talli,ei kiirettä.

Vieraillakin töissä ollut niin se ei ollut kovin mielekästä jatkuvan kiireen ja stressin kanssa

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   22.1.21 20:11:53

7 hevosta omassa pihassa, tykkään kovasti talli töistä. Ennen tein niitä työkseni mutta nyt ei ole kiire, saa rauhassa lakaista lattiaa vaikka koko päivän.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: M´ 
Päivämäärä:   22.1.21 20:23:13

Kyllä. Hevonen puolihoidossa ja teen muutamia tallivuoroja kuussa. Järjestelen ja siivoan paikkoja ihan muuten vaan, kun olen tottunut, että tallin pitää olla tiptop aina. Olen tehnyt myös ammatiksi. Todellakin tulee hyvä mieli, kun hevosilla on puhdas karsina ja heinää turvan edessä.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.21 22:43:54

En tykkää. Olen kyllästynyt sellaisiin.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: res 
Päivämäärä:   23.1.21 08:37:01

Tykkään tehdä omassa pikkutallissa, mutta työkseni en haluaisi tehdä.
Tallitöitä mieluummin kuin ratsastusta.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.21 09:12:36

Riippuu henkilöistä kenen kanssa siellä tallilla tekee tallitöitä. Olin erään kanssa, aina,kun tein jotakin, hän purki ne ja laittoi vanhaan järjestykseen(vaikka uudempi oli loogisempi mielestäni) jos siivosin karsinan, se siivottiin perässäni. Jos aikoina tehdä jotain, siitä tehtiin vaikeaa tai jos autoin sairasta kaverini tallitöissä (muilla ei ollut aikaa ja toinen työntekijä oli itsekkin sairaana, autoin, ja tämä kaverini tallikaveri joka siis makasi kotona silloin sairaana, aloitti henkisen ajojahdin koska olin auttanut tätä työkaveriaan,ystävääni,joka oli sairaana ja koitti silti tehdä kaiken mitä voin,kävin tekemässä paskahommia pois hänen tieltään ja sain pelkkää paskaa päälleni. Kuka sellaisesta hommasta tykkää?

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: Mysteeri 
Päivämäärä:   23.1.21 09:38:08

Pidän :D

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   23.1.21 10:15:31

Pidän. Työ, jossa tulokset näkee heti, on tyydyttävää. Lisäksi tuollainen staattinen urakointi on meditatiivista.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: gardon 
Päivämäärä:   23.1.21 10:17:46

Kyllä rentouttavaa vastapainoa työlle.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   23.1.21 10:53:12

Tykkään. Otan treenin kannalta ;)

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: talliyrittäjä 
Päivämäärä:   23.1.21 18:37:45

Se on luovaa työtä. Saa ajatus lentää, kun kakkoja viskelee. Hevosetkin on enimmäkseen kivoja.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.1.21 22:22:02

Kyllä omassa pikkutallissa tykkään. Mutta en yhtään isommassa jaksaisi, kädet ei kestäis. Nyt kahden ponin kanssa pärjää hyvin.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.21 22:39:01

Tykkään jos hevosia on Max 10.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: Iik 
Päivämäärä:   23.1.21 22:51:09

Tykkään hoitaa omani. Kahden hevosen talli ja siinä juuri mukavasti puuhaa, kun kaikki on tehty sujuvaksi ja mitoitettu oikein.

Muitten huonosti suunniteltuja talleja tai huonokäytöksisiä hevosia en kyllä hoida kun äärimmäisessä hädässä. Olen hevosalan entinen ammattilainen.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.1.21 06:48:06

Sama kuin Iik:lla, tykkään omassa tallissa, minulla kolme hevosta. Paikat kunnossa, ergonomiset, juuri minulle sopivat työvälineet.

Työkseni en enää jaksaisi tehdä, en fyysisen puolen enkä varsinkaan työn aspa-puolen takia ;)

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.1.21 08:59:20

Kyllästyn helposti, siksi en hirveästi tykkää. Omassa tallissa on onneksi vähän töitä. Siivoan karsinan, laitan sinne heinät, laitan pöperöt turpoamaan, siivoan seuraavan karsinan jne. Pelkkä mättäminen 15 boksia putkeen on niin aivokuolettavaa etten voisi tehä ammatikseni. Kotitallissa motivoi se älytön säästö verrattuna että maksaisi muille mättämisestä.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: Lopp 
Päivämäärä:   24.1.21 09:04:54

Ennen tykkäsin, enää en. Olen töissä isolla tallilla, kiire, stressi, muutama riiiviöhevonen sekä ylitarkka pomo pitävät huolen ettei työ ole enää mielekästä. Sääasä kuun säässä pitäisi tarhatkin siivota tietyssä ajassa, vaikka joka askeleella jäisi jalat sekä kottarit mutaan kiinni.

  Re: Pidättekö tallitöistä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.1.21 09:18:10

Tykkään juu, omia hevosia 3kpl.

Karsinan siivous ei ole lemppari mutta eipähän sitä paljoa tarvii enää tehdä kun hevoset muutti pihattoon :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.