Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: Täällä 
Päivämäärä:   21.1.21 11:22:15

En puhu nyt rahapeleistä, vaan tietokone.
Meillä on omakotitalo, koira ja hevonen x2.
Hevoset ovat minun vastuullani, se on selvä.
Muuten mies ei tee mitään muuta kuin pelaa. Töistäkun tulee niin kalja ja koneelle. Tiskit saa olla. Koirat päästetään ulkoilemaan pihalle vain ja ne ruokitaan.
Siivous, koirien lenkkeilytys, ruoan laitto ja kaupassa käynti on minun vastuullani. Itselläni ei vain aika riitä kaikkeen.
Haluisin opiskella uuden ammatin, mutta tuntuu, että aika ei riitä siihen.

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.21 11:35:28

Pelaaminen on täysin ok kunhan tekee myös velvollisuudet. Sun täytyy puhua miehen kanssa. Ja korosta ettet ole kieltämässä pelaamista, harrastus sekin.

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.1.21 11:39:07

Ota asia puheeksi nimenomaan tuon harrastamisen näkökulmasta. Mitä mies sanoisi siihen, jos sinä harrastaisit hevosia samalla intensiteetillä jatkuvasti? Kuka kävisi kaupassa? Kuka tekisi ruokaa? Kuka siivoaisi?

Yhteiset pelisäännöt ja vaikka kauppavuorot ja ruoanlaittovuorot kehiin siis.

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: Täällä 
Päivämäärä:   21.1.21 11:50:17

Muita vinkkejä? Mies haluisi meille siivotaan. Mutta itselläni ei ainakaan ole rahaa siihen

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.1.21 12:09:10

Tajuaakohan mies nyt ollenkaan, että siivoaja kävisi esim. kerran viikossa, ja oikeasti vain *siivoaisi*. Siivooja ei siis tekisi sitä jatkuvaa järjestelyä, paikalleen laittamista, tiskikoneen täyttöä/tyhjentämistä, pyykkien keräilyä, pesemistä ja lajittelua, roskien viemistä tms, mikä kuuluu ihan normaaliin jokapäiväiseen huushollinpitoon? Onko mies muuten aina ollut tuollainen, vai muuttunut vasta nyt?

Jos mies ei tajua eikä suostu keskustelemaan, teepä seuraavan kahden viikon ajan niin, että kun tulet kotiin, menet suoraan tallille. Tulet sieltä kotiin kun on nukkumaanmenoaika. Et siis siivoa, tiskaa, tee ruokaa, käy kaupassa tai pese pyykkejä. Koirista tietty huolehdit, koska ei ole niiden syy, että äijä on saamaton.

Katso mitä tapahtuu, ja jos äijä ei herää, tiedät kyllä mitä tehdä.

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: Täällä 
Päivämäärä:   21.1.21 12:18:15

Mies jättää tavaroita miten sattuu. Jääkaapissa limsan jämiä pulloissa. Ja ne saa lojua siellä niin kauan, ennekö teen niille jotain. Olen kokeillut ja 3kk oli kauanko jaksoin katella niitä ruoan jämiä :DD
Miehellä myös työhuone, ja se on kaaoksessa. Ja se saa ollakkin jos niin haluaa.
On aina ollu hieman sotkuinen ihminen, mutta nauttii kun on siistiä ja ahdistuu sotkusta. En tiiä miksi ei tee asioille sitten mitää...

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: nimetön 
Päivämäärä:   21.1.21 12:19:52

Kyllähän siivojaa tekee myös roskien vientiä pyykkien pesua ja sen sellaistakin, jos siitä maksetaan. Sähän voit katsoa hinnaston netistä mitä tunti siivousta maksaa ja viikon ajan siivoilet ja otat aikaa ja sitten kerrot miehelle, mitä maksaisi ottaa siivooja tekemään nuo hommat ja sanot, että se on sitten miehen maksettava.

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: Laskija 
Päivämäärä:   21.1.21 12:24:20

Siivotkaa kerta viikkoon iso siivous yhdessä.
Viikolla sä pidät paikat pikkuvaivalla ok ja mies pesee pyykit.
Sä lenkität koiran, mies käy kaupassa.
Teette ruuan yhdessä, helpot nopeet arkisafkat viikolla, vkl toinen päivä ulos syömään/haette ruokaa ja toinen päivä isompitöinen ruoka, josta jää vaikka maanantaillekin.
Anna miehen maksaa teille siivooja kerta viikkoon, jos hän ei halua siivota kanssasi. Tehkää vapautuvalla ajalla jotain kivaa yhdessä.
Mies halunnee enemmän sinin aloitteesta tulevas yhteistä aikaa. Kuinka paljon hän on nyt yksin kotona, kun sä olet tallilla? Sillä aikaa hän tekee, mitä huvittaa eli juo kaljaa ja pelaa

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.1.21 12:26:55

Itsehän katselin samalta kuulostavaa menoa noin 4 vuotta, kunnes tuli itselle raja vastaan ja näytinkin sitten ovea, kun ei homma mitenkään tuntunut muuttuvan.
Oli kyllä ihan paras ratkaisu ikinä!

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: Täällä 
Päivämäärä:   21.1.21 12:29:05

Itse teen vuoro työtä, joten viikottaiset suunnitelmat ei onnistu. Olen tallilla 1-2h päivässä.
Mies pelaa kaiken yötä. Käy vasta aamu 4-5 aikaa nukkuu ja herää 11-12 aikaa päivällä. Tämä siis kun hänellä vapaata. Itse pyrin rytmiin 22 nukkumaan ja 8 aikaa aamulla ylös.
Jos olen tehnyt isomman ruoan jääkaappiin valmiiksi. Saattaa mies vain olla, että ei syö sitä. Tilaa pizzaa käy hakemassa pakaste ruokaa

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.21 12:29:19

kuulostaa vaan laiskuudelta. itse olen meinaan laiska ja tykkään istua koneella. pesen pyykit ja tiskaan kun puhtaat loppuu... mutta en elä kuitenkaan paskassa, joku roti oltava. kyllä kotityöt on yhteisiä ja on sovittava kuka tekee mitäkin.

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: Kukka 
Päivämäärä:   21.1.21 12:30:13

Sama kuin yllä *.
Hyi hitto ei enää ikinä tollasta sikaa.

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   21.1.21 12:49:15

Se on keskustelun ja valintojen paikka.

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: Laskija 
Päivämäärä:   21.1.21 13:12:41

Viikottaiset suunnitelmat onnistuu helposti, kun tiedätte työvuorot etukäteen ja sovitte, milloin minäkin viikkona teette asioita yhdessä.
Kuulostaa siltä, että kumpikaan ei halua tehdä mitään yhdessä, ei velvollisuuksia eikä luppoaikaa.

Mitä syitä teillä on pysyä parisuhteessa?
Sopisiko teille suhde, jossa aautte eri osotteissa? Pakkohan ei ole erota, mutta suhdetta ja kulisseja voi muuttaa.

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: Täällä 
Päivämäärä:   21.1.21 15:10:45

Asunto on yhteinen ja lainaa on jäljellä vielä. Joten asumisero ei onnistu

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: Täällä 
Päivämäärä:   23.1.21 18:04:36

Up

  Re: Peliriippuvainen mies?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   23.1.21 19:23:37

Ei täällä kukaan voi teidän tilannettanne taikoa paremmaksi. Vaihtoehdot ovat aika lailla ne, että mies muuttaa tapojaan, mies maksaa siivojaan, sinä hyväksyt sekasotkun tai te eroatte. Asumuserosta tuossa tapauksessa ei paljon olisi hyötyä, kun ei miehellä olisi kuitenkaan aikaa sinua koskaan tavata. Ja se asuntolaina on vain sivuseikka, siitä pääsee kyllä eroon jos oikeasti haluaa.

Tilanne ei kuitenkaan itsekseen ratkae. Teidän on keskusteltava ihan kunnolla siitä, mitä parisuhteelta ja puolisolta odotatte ja sen perusteella tehtävä päätös, onko yhteiselämän onnistumiselle perusteita.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.