Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   9.1.21 10:43:42

Reilu viikko nyt takana tipatonta.
Millaisia tuntemuksia teillä on?

Itsellä oli eka viikko silkkaa kidutusta koskaan osannut nukkua. N. 3-4h katkonaista unta per yö :( Erikoista, koska kaikki artikkelit aiheesta toitottavat miten unen laatu paranee heti kun lopettaa juomisen, vaan ei minulla ainakaan Painoakin tullut lisää kun olen alkanut syömään enemmän.

Join siis mieheni kanssa lähes joka ilta illallisella viinipullon puoliksi ja viikonloppuisin sitten reilusti enemmän. Nyt ollut totaali alkottomalla 1.1. alkaen.
Muuten ei tunnu yhtään vaikealta, mutta haluaisin myös nukkua joskus :(

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Jimo 
Päivämäärä:   9.1.21 11:03:43

Tuo aikaisempi juominen on sulla varmaan sotkenut unirytmin. Eiköhän se siitä, kun kroppa tottuu uuteen tilanteeseen. Mäkin mielellään vetäisin puolikkaan viinipullon joka ilta, mutta eihän se mitään terveellistä ole.

Mulla on paino laskenut ja turvotus vähentynyt. Tosin olen tipattomalla muutenkin osittain painon takia, joten yritän tässä samalla myös tarkkailla syömisiä.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   9.1.21 11:13:22

Joo, toivottavasti toisella viikolla alkaisi uniikin jo maistua!
Tällä hetkellä olo on se, että voisin tammikuun lisäksi jatkaa tipatonta myös helmikuun. Ihana kun ei ole krapulaa.
Illalla mies teki meille "drinkkejä" kun katsottiin leffaa. Makuvesiä, jäitä, hedelmiä. Toimi hyvin siihen tunteeseen, että pitäisi saada tissutella jotain samalla kun sohvalla istuu ;)

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.21 11:13:53

Minä ostin eilen siiderin ja huomasin että se oikeastaan maistuu tosi pahalle: liian makeaa ja jotenkin keinotekoisen makuista. Eikä siitä ollut mitään hyötyäkään, alkoi vaan nukuttamaan ja menetinkin osan elokuvasta jota oltiin katsomassa kun nukahdin. Tipaton jatkuu....

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Jimo 
Päivämäärä:   9.1.21 11:22:38

Mä oon myös miettinyt vaihtoehtoja tuolle juomiselle. Tähän mennessä iltaisin lähinnä teetä ja saunajuomaksi alkoholitonta olutta tai jotain maustettuja kivennäisvesiä. Olisi kiva kokeilla tehdä ”drinkkejä” myös.

Ruokajuomaa en ole edes yrittänyt korvata millään. Viini alkoholittomana versiona on niin ankeaa. Tosin voi olla että kun tipaton jatkuu, niin tulee jossain kohtaa niin kova viinihimo, että ostan epätoivoissani pullon alkoholitonta todetakseni vain, että tää tosiaan oli pahaa.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.21 11:26:21

Kertokaahan parhaita juomia!

Itsellä vesi tietenkin, sitten metsävadelmavissy saunailtoina.
Joka ilta teen ison mukillisen inkivääriteetä, se on kivan karkeaa. Minun mies ei tykkää siitä ollenkaan, hän juo kaakaota.
Sitten on lakritsatee, mutta sitä juon vain harvoin kun sen sanotaan nostavan verenpainetta.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   9.1.21 13:15:32

En ole huomannut mitään eroa entiseen, tosin toivon, että paino hiukan laskee ja ettei helmikuussa luisu vanhaan jokailtaiseen tissutteluun. Ehkä nukkuminen on parantunut, mikä on tosi hieno juttu, kun aiemmin heräilin muutaman tunnin välein.

Tarvis vaan saada noi niskajumit auki, niin ei särkis päätä joka päivä :)

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   9.1.21 13:17:53

Ai niin, uskalsin ostaa alkoholittomia oluita ja niistä löytyi pari hyvää. Ajattelin, että ovat edelleen samanlaisia, kun vuosia sitten, eli maistuvat leivältä ja sen vuoksi aina jääneet hyllylle.

Varsinkin A le Coqin ja Heinekenin 0,0 % ovat oikein hyviä.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.21 13:44:03

Voi että tekis mieli.....

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   9.1.21 17:37:48

Ai dokaa?

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Yksi 
Päivämäärä:   9.1.21 17:47:14

Yllättävän kivuttomasti on mennyt, mutta sana kuin aloittajalla, en saa nukuttua :/

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   10.1.21 02:10:47

Hiljaista näkyy olevan :/

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Ivbd 
Päivämäärä:   10.1.21 03:57:45

Yllättävän hyvin on lähtenyt alkuun. Viininlitkimisen sijaan litkin nyt vettä, jossa on sitruunamehua antamassa makua. Näköjään on vaan tullut se tapa että jotain on litkittävä illalla. Uneen ei ole vaikuttanut, olen aina nukkunut hyvin.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: vähän kuluu 
Päivämäärä:   10.1.21 07:25:42

Onneksi oma makuaisti on sellainen, että alkoholi ei maun vuoksi maistu juurikaan. Viinit esim ruuan kera lähinnä pilaa makuelämyksen...
Eli silloin kun nautin sitä, on tarkoituksena lähinnä pikkuhiprakan saaminen, vähän väkipakolla sitä sillon joutuu nauttimaan :) Vanhimmat avaamattomat pullot kotona ovat varmaan parikymmentä vuotta vanhoja.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.1.21 08:45:35

Alkoholisoituneella aluksi valvottaa. Siitä se kun kroppa tottuu olemaan selvänä.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Nine 
Päivämäärä:   10.1.21 08:52:55

Hyvin on mennyt, mä join jo aiemminkin joskus Lidlin Perlenbacher alkoholitonta olutta. Se on kaikista maistamistani ehdottomasti parasta.
Välillä tekee mieli skumppaa, mutta ei mitenkään erityisesti.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Russ 
Päivämäärä:   10.1.21 08:53:19

Nukkuminen on yhtä huonoa kuin ennenkin, ei liity alkoon. Tipaton on mennyt tähän asti helposti, on ollut lomaa ja vain pari työpäivää. Saa nähdä kun ensi viikko on tiukka työviikko. Varmaan perjantaina tekee mieli...
En koe tarvetta litkiä mitään makuvesiä. Juon kun janottaa. Kraanavettä yleensä. En ole myöskään kompensoinut tissuttelua herkuilla tai normiruuan mättämisellä. Olen paljon kävellyt metsässä koiran ja hevosen kanssa.
Juomiseni ei ole ollut päivittäistä, mutta 1pl viiniä vkl ja 1-2 siideriä viikolla. Eli ihan tarpeeksi!

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   10.1.21 09:03:17

Viime vuoden tipaton venähti puoleksi vuodeksi, ja loppuvuodenkin aikana meni yhteensä alle 20 annosta alkoholia. Tämän vuotinen "alkoholiton alkuvuosi" alkoi oikeastaan jo pikkujoulujen jälkeen, kun kahdesta siideristä tuli tympeä fiilis ja harmitus. :D
Rakastan krapulattomia ja virkeitä aamuja, ja se oli silloin vuosi sitten viikonloppuisin baarittelun lopettamiseen suurin syy.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Asd 
Päivämäärä:   10.1.21 09:25:51

Eipä oikeastaan tunnu miltään. Yleensä juon viikonloppuna 2-4 siideriä ja pari lasia viiniä. Nyt korvasin muutamalla limpparilla ja makuvedellä, vaikka ei ne kyllä ihan sama asia ole. Limppareista ehkä toimivimmat ovat ginger beerit ja russian. Vähän tekisi mieli varsinkin viiniä, mutta ei tee mitenkään erityisen tiukkaa olla juomatta. Nukkunut olen muista syistä huonosti ja ei ole tullut syötyä mitenkään erityisen terveellisesti joten erityisiä terveyshyötyjä en ole havainnut. No, ainakaan ei tarvitse kaupassa käydessä alkaa maskinraotus-hässäkkään.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Siis 
Päivämäärä:   10.1.21 14:08:49

Rahaa ainakin säästyy.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   11.1.21 00:06:21

Aloittaja tässä.
Yöuneni ei ole parantunert, mutta huomasin juuri, että minua ei ole ahdistanut kertaakaan sen jälkeen kun suljin korkin. Aiemmin kärsin vaikeistakin pelko- ja ahdistustiloista (joita alkolla lääkitsin) ja tosiaan nyt tajusin, että noita kohtauksia ei ole enää tullut!

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.1.21 05:44:06

Laskin pankin tiliotteist aettä me käytettiin viime vuonna (2 henkilöä) 1900€ ALKOon.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   11.1.21 06:54:27

Huh onpa erilaista kuin oma elo. Oli sentään yksi joka kirjoitti kuin omalta näppikseltäni.

'Vähän kuluu 
Onneksi oma makuaisti on sellainen, että alkoholi ei maun vuoksi maistu juurikaan. Viinit esim ruuan kera lähinnä pilaa makuelämyksen...
Eli silloin kun nautin sitä, on tarkoituksena lähinnä pikkuhiprakan saaminen, vähän väkipakolla sitä sillon joutuu nauttimaan :) Vanhimmat avaamattomat pullot kotona ovat varmaan parikymmentä vuotta vanhoja.'

Minulla myös kaikki lahjaksi saadut viinipullot jää juomatta, muutamien vuosien päästä kaadan ne viemäriin. Silloin kun on kaveriporukassa tuo pikkuhiprakka tavoitteena, olut ja siideri on listalla. En kyllä kotona itekseni juo oikein koskaan. Ja korona on huolehtinut että kohta vuoteen ei ole ollut mitään menoja niin entistä enemmän on hiprakat vähentyneet.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.1.21 06:56:30

Miksi nämä absolutistit tulee tänne ilkkumaan ja itseään mainostamaan?

"Minulla myös kaikki lahjaksi saadut viinipullot jää juomatta, muutamien vuosien päästä kaadan ne viemäriin."

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.1.21 07:21:41

Anteeksi. Olisiko pitänyt otsikoida vain alkoholisteille niin me normikäyttäjät ois ymmärretty pysyä poissa.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.1.21 07:37:26

No ei ole normikäyttäjä jos viini happanee komerossa käyttökelvottomaksi!

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Jimo 
Päivämäärä:   11.1.21 07:55:02

Ihan ok meni viikonloppu. Lauantai-iltana oli ekaa kertaa sellainen olo, että voisipa ottaa lasin punkkua ja muutaman palan suklaata (olen myös karkkilakossa).

Mulle alkoholi ja varsinkin viini on kyllä elämän nautintoja, joista en halua kokonaan luopua. Mutta vähän niinkuin sokerinkin kanssa, alkoholin pitäisi olla erityisjuttu, ei mikään jokailtainen tapa.

Itselläni hyvin harvoin tulee mitään krapulaakaan, enkä ole nyt tipattomalla herännyt yhtään sen pirteämpänä kuin muuten. Melkein päin vastoin. Positiivinen juttu on kuitenkin se, että paino tuntuisi pikkuhiljaa lähtevän laskuun, nyt kun alkoholi ja herkut on karsittu ruokavaliosta.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Saddo 
Päivämäärä:   11.1.21 08:18:01

Hyvin mennyt täälläkin ekat 10 päivää. Ensimmäinen kunnon koetus tosin tuli viikonloppuna, kun kävin vanhemmilla syömässä ja tarjolla olisi ollut hemmetin hyvää (eli kallista) punaviiniä (johon itselläni ei koskaan olisi varaa). Ei siis varsinaisesti tehnyt edes mieli sitä just nyt juoda, mutta otti päähän tuo missattu tilaisuus.

Mitään positiivisia vaikutuksia en koskaan tipattomalla ole havainnut, mutta eiköhän sisuskalut kuitenkin kiitä tauosta.

"No ei ole normikäyttäjä jos viini happanee komerossa käyttökelvottomaksi!"

Joo vähän nauratti tuo "anteeksi jos meitä normaalikäyttäjiä ei tänne ketjuun haluta!1!" -tyyppi... Siis jos muutenkin nauttii alkoholia vain muutaman lasillisen vuodessa, niin... no, ehkä ko. kirjoittaja silti kokee tarvetta tällaiseen vertaistukeen. :)

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.1.21 08:20:53

Alottaja on juonut niin hirveästi että menee kuukauden päivät että elimistö palautuu ja uni muuttuu hyväksi. Sitten kyllä helpottaa ja uni todellakin on parempaa. Aloittaja ja miehensä juovat niin paljon että pelkkä tammikuun tipaton ei kyllä riitä, viikolla juominen olisi syytä lopettaa kokonaan ja hakeutua AA-ryhmään jos ei pysty lopettamaan.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: yksvaan 
Päivämäärä:   11.1.21 09:15:34

Mua harmittaa, että tipattomalla aina paino nousee :(
En ymmärrä näitä ihmisiä, joiden laihtuminen alkaa kun viinanjuonti loppuu. Mulla päinvastoin.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Joiku 
Päivämäärä:   11.1.21 09:28:41

Mulla on mennyt hyvin tipaton, ei tee mieli ja unikin on ollut normaalia eli nukun paljon edelleen. Lisäksi olen saanut virtaa, siivosin eilen vaatekaapin! Se on hyvä alku sillä siirrän sitä hommaa aina.
Painonnousu johtuu varmaan syömisestä ja siitä, että alkoholi on diureetti eli poistaa nestettä elimistöstä. Voi mennä jonkun aikaa että tasoittuu tilanne.
Itse aloitin myös herkkulakon, mutta olen silti vkl. Syönyt karkkia. Sokerikoukku on mulla pahempi kuin alkoholi, näköjään.. mutta kaikkea ei voi kerralla muuttaa, joten tipaton jatkuu ja sallin vkl. Vähän Herkkuja.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Kerttu 
Päivämäärä:   11.1.21 10:48:40

Hyvin on mennyt. Loppiaisena kävin vanhempieni luona saunassa ja syömässä ja olin etukäteen kertonut, että vietän tipatonta. Saunajuomaksi olikin tarjolla vissyä ja vaikka toiset joi ruoan kanssa punaviiniä niin pysyin vesilinjalla. Ei tehnyt vaikeata.
Sain jo syksypuolella vähennettyä arki-iltaista tissuttelua ja vietin viikonloppujakin kokonaan ilman alkoholia, niin onhan se helpottanut tipatonta kun vertaa vuoden takaiseen.
Pyrkimykseni on jatkaa keväällä siten, että en kokonaan lopeta mutta vähempänä vielä viime syksyistä olisi käyttö.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Jimo 
Päivämäärä:   11.1.21 11:03:02

"En ymmärrä näitä ihmisiä, joiden laihtuminen alkaa kun viinanjuonti loppuu."

No siis alkoholissa on aika paljon kaloreita. Jos juomista ei korvaa syömisellä tai jollain sokerilimuilla tai mehulla, niin kyllä siitä pakosti ajan myötä laihtuu.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   11.1.21 13:49:42

kyllä se kuukausi menee juopolla, kun on kuitenkin se lohduttava tieto että sen jälkeen saa taas sitä alkoholia. Siinä voi samalla itselleen kaunistella tilannetta ja todeta että kyllä nyt jatkossa sitten nautiskelen vain sivistyneesti.
Suosittelen aloittaja lämpimästi avun piiriin hakeutumista.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: My life 
Päivämäärä:   11.1.21 14:01:53

Tsemppiä aloittajalle !
Kirjoitin tuohon toiseen topaan joten en tähän sitä toista ...

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Jgn 
Päivämäärä:   11.1.21 14:42:21

Mulla kaikkein pahin hetki on se, kun illalla ajan alkon ohi. Joka kerta tulee se "tarttisko hakea viinipullo" fiilis. Vielä en ole sortunut.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   11.1.21 14:42:25

X: juuri niin.

Näitä viininlitkijöitä tuttavapiirissä on muutama, eivätkä tajua olevansa alkkiksia kun viinin juominen on vain ”sivistynyttä”. Pullo tolkulla viikossa menee helposti. Sitten katsotaan kaljan juojaa paheksuvasti. Juoppoja yhtä kaikki, jos viinaksista ei voi vain olla erossa, vaan on himo niitä ostaa ja ”pakko saada”-asenne.

Ryhdistäytykää aikuiset ihmiset! Jos on niin suuria ongelmia viinasten kanssa, että se aiheuttaa riippuvuutta, kannattaa ihan suosiolla tunnustaa itsensä juopoksi ja mennä AA:n tai kunnon vieroitukseen jos ei se onnistu.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Joiku 
Päivämäärä:   11.1.21 15:08:45

Mulla tää tipaton on nyt 100 päivää. Usein olen tammikuun ollut tipattomalla.
Kyllä alkoholi vie useat mennessään oli se sitten kaljaa tai skumppaa. Sekin on nähty. Mutta tämä mun sata päivää on minulle itselleni herätys ja mietintä aika. Voi harkita tarviiko alkoholia ja kuinka paljon. Vaikuttaako se mun elämään/käyttäytymiseen ja miten se vaikuttaa. Sen nyt ainakin tiedän, että mieheni juo enemmän ja hän tuskin lopettaa, vaikka on nyt ollut ilman jopa 11 päivää. Eli tämä tipaton on mulla muutenkin aika isojen asioiden kanssa tekemisissä. Esim. Aionko jatkaa suhdetta mieheeni jos hän jatkaa tissuttelua ja itse todennäköisesti lopetan tai otan vain harvoin jatkossa.
Mut mun käyttö on jokatapauksessa kaikilla mittareilla mitattuna kohtuudessa ollut jo aiemminkin. En ole itse siis AA menossa, vaikka täällä niin kehotetaankin.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Kerttu 
Päivämäärä:   11.1.21 15:16:27

Minä taas ihmettelen tuota käsitystä, että viinin juominen olisi jotain hienostelua.
Ja omalla kohdalla on niin, että en tosiaan aiokaan kokonaan lopettaa jonkin tasoista alkoholin käyttöä, kuten en aio luopua esimerkiksi karkin syömisestäkään silloin tällöin. Olen jo syksyn aikana nähnyt, että vähentäminen on mahdollista minulle. Ymmärrän myös sen, että jokaisen tapaus on omansa ja joillekin se musta-valkoinen kyllä tai ei on ainoa vaihtoehto.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: XX 
Päivämäärä:   11.1.21 18:23:50

Tekis mieli pullollista vinkkua, kun ihana kanapata muhii uunissa ja tuntuu niin ankealta juoda sen kanssa vettä.
Vaan ei auta, en ota vaikka viinikellarissa on n. 250 pulloa vuosikertaviinejä :D

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Alkkis 
Päivämäärä:   11.1.21 19:43:45

Viikon meni että uni alkoi taas olla normaalia. Ensin alkuun sitä vaan pyörii, sitten tuntuu ettei mikään uni riitä. Nyt tulee sopivasti väsy siinä 10 maissa ja aamulla ei ole ihan raato kun kello soi. Nyt ei tee taas yhtään mieli juomista, mutta odotas kun loppuviikko lähenee... Onneksi puoliso on mukana tipattomalla.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   11.1.21 19:47:41

” ihana kanapata muhii uunissa”

Saanko kanapadan ohjeen?

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.1.21 20:06:39

mulle tipaton on tuonut hillittömän väsymyksen. arkena en jaksa mitään, vkl en jaksa mitään. jotenkuten pyykin koneeseen ja pois, siinä kaikki. en jaksa laittaa ruokaa, en mitään. en yhtään mitään. elikotkin heitteillä.
jos kohta ei ala virtaa löytyä, on pakko korkata uudestaan että saa tän sikolätin edes siivottua.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.21 06:35:48

Taas uusi ruksi kalenteriin!

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.21 07:15:54

Mulla on särkenyt päätä joka päivä, outoa kun edes krapulassa en kärsi päänsärystä.
Maha on ollut kipeä erikohdista kokoajan. Illalla vaikea nukahtaa, sydän hakkaa ja muljahtelee tämän tästä.
Muutoin kyllä pirteämpi olo ja paino pudonnut.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.21 07:29:18

Todella ajankohtainen juttu, joka kolahti!
Toivottavasti näkyy eikä jää maksumuurin taakse.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007726608.html

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: JT 
Päivämäärä:   12.1.21 07:55:02

Tipatonta takana jo 5v, eikä kyllä ihan heti se oli loppumassa. Limsa on kymmmenen kertaa paremman makuista :D

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Joiku 
Päivämäärä:   12.1.21 08:51:03

Onko teillä viikonlopuksi suunnitelmia, mitä teette? Itse pyrin Päivällä liikkumaan, hiihdän, kävelen ja ratsastan. Mutta iltaisin kun on pimeää mitäs sitten? Olen huono katsomaan televisiota. Olen kirjoja lukenut tai äänikirjaa kuunnellut.
Mietin opiskelun aloittamista avoimessa,tulis vkl. Jotain kehittävää tekemistä. Mä olen vähän sellainen, että aina pitää olla joku juttu meneillään. Nyt ei pysty neulomaan tai muuta kun on kädet kipeänä. Pidempi juttu niitä parantelen.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.21 10:16:22

Mulla viini linkittyy automaattisesti ruokaan ja viikonloppuna kun syötiin lohta niin tuli ikävä kylmää valkoviiniä! Mutta kuplavedellä mentiin.

Saunasiideriä en ole oikein koskaan juonut joten siinä pysyn limulinjalla muutenkin. Huomaan kyllä että on jotenkin kevyempi olo, taidan kuulua siihen ryhmään jolla pienikin juominen aiheuttaa pientä alakuloa jälkikäteen.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Pvc 
Päivämäärä:   13.1.21 00:16:11

Tipatonta kohta takana 2 viikkoa ja yllättävän kivuttomasti on mennyt. Etukäteen pelkäsin että olisi paljon vaikeampaa.
Itse olen kova tissuttelemaan ja viikonloppuisin vetänyt ihan kunnon kännit. Jännä ettei vesilinjalla pysyminen olekaan tämän vaikeampaa :O

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.21 06:29:37

Kaksi viikkoa mennyt hyvin yhtä siideriä lukuunottamatta. Haaveilen nyt 100pv putkesta kuukauden sijaan.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.21 07:06:49

Nyt hesarin juttu vapaasti katsottavissa lumimyrskyn takia!
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007726608.html

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   13.1.21 12:28:26

^ höpö höpö, eipä näy :/

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Nojoo 
Päivämäärä:   13.1.21 13:27:03

Voiko joku referoida Hesarin artikkelin?

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Nuno 
Päivämäärä:   13.1.21 15:59:04

Ottakaa se ilmainen kokeilujakso, niin voitte itse lukea.
Mutta ihan hölynpölyä koko artikkeli.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   13.1.21 21:35:52

Kohta puolet kuusta takana. Heineken 0 on oikein hyvää. Mitään eroa en missään ole huomannut. Kyllä kerran vuodessa täytyy testata, että ilman alkoholia pärjää.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   13.1.21 23:39:48

Olen tullut siihen tulokseen, että jatkan tipattomalla vielä helmikuussakin.
Nyt on lauantaina tulossa todellinen koetinkivi, kun mies lähtee kaverinsa luokse syömään ja tietäähän sen, ettei siellä kuivinsuin istuta. Itse yksin kotona ja varmasti viinit houkuttaa. Pitää vaan pysyä lujana!

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.21 06:45:06

Huomasin eilen katsoa urheilukellostani leposykkeitä ja olihan ne tippuneet! Uuutenavuonna syke oli 67 ja nyt viime yönä 58, se linja oli pikkuhiljaa tippunut eikä sahannut ylösalas kuten ennen. Tuo viittaa siihen että kohta alkaa olla hyvä olo!

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.1.21 07:08:52

Jos on oluen ystävä, kannattaa testata Kukko -merkkiset alkoholittomat

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Juulia 
Päivämäärä:   14.1.21 12:38:01

Ärsyttää kun ostin alkoholittoman oluen, alkoholiton hyllystä. No, siinähän on alkoholia 0,3%. Ei tuosta nyt känniä tulis, mutta nyt onkin periaattesta kyse, kun olen tipattomalla niin en ota edes tuota määrää alkoholia. Tästä syystä jäi myös loput joulukarkit ne liköörikonvehdit syömättä, kun oli 2,6% alkoholia.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Ohh 
Päivämäärä:   14.1.21 12:41:14

Minulla oli tipattoman kanssa menossa 'ei punaista lihaa' -kausi. Sorruin syömään poronlihaa eilen... tipaton sen sijaan jatkuu.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   14.1.21 22:05:14

Hyvin menee ja paino laskee!

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Asd 
Päivämäärä:   14.1.21 22:12:32

Viikonloppu taas edessä! Yleensä ostan aina pari jotain herkkusiideriä viikonlopuksi, mutta nyt täytyy taas keksiä jotain holitonta. Ehkä ostan jotain spessua ginger beeriä. Yleensä juon myös aina hyvän ruoan kanssa viiniä ja sen pois jättäminen tekee ehkä tiukinta, tuntuu niinkuin ateria olisi jotenkin vajaa. Huomenna herkutellaan itse tehdyllä pitsalla mutta sen kaveriksi onneksi sopii cokis oikein hyvin. Melko vaivattomasti tänne puoleenväliin on onneksi päässyt.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.21 22:20:54

"Joo, toivottavasti toisella viikolla alkaisi uniikin jo maistua!
Tällä hetkellä olo on se, että voisin tammikuun lisäksi jatkaa tipatonta myös helmikuun. Ihana kun ei ole krapulaa.
Illalla mies teki meille "drinkkejä" kun katsottiin leffaa. Makuvesiä, jäitä, hedelmiä. Toimi hyvin siihen tunteeseen, että pitäisi saada tissutella jotain samalla kun sohvalla istuu ;):

Surullista luettavaa. Toivottavasti teitä yhdistää muukin kuin alkoholismi. Hienoa että edes hetkeksi tsemppaatte, mutta olkaa nyt hyvänen aika edes se 3kk juomatta. Sitten vasta alkaa huomaamaan miten paljon energiaa saa takaisin.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   14.1.21 22:21:51

Absolutistitkin viettää nyt tipatonta tammikuuta ja siksi topa koskettaa heitäkin.

Ei kuulosta kohtuukäytöltä jos viikolla menee useampi pullo viiniä ja viikonloppuna kaikkea muuta. Tipaton tammikuu ei auta tuohon yhtään, järkevämpi olisi lopettaa arkikäyttö kokonaan ja viikonloppunakin ottaa kohtuullisesti.

Ja tarkistaa montako annosta viikossa on terveellistä ja turvallista?

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Joiku 
Päivämäärä:   14.1.21 22:35:42

Viikonloppuna hiihdän ja ulkoilen, sen mitä tarkenen nyt on -30. Kuuntelen äänikirjaa, kudon, syön ja saunon. Ehkä vois jotain hoitoja myös tehdä..
Mitäs muilla on suunnitelmissa?

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   14.1.21 23:54:48

Onpa täällä ilkeää porukkaa osa. Suksikaa kuuseen.

Joiku: mulla suunnitelmissa katsoa leffoja ja lenkkeilyä, tehdä hyvää ruokaa ja rentoutua :)

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: jnt 
Päivämäärä:   15.1.21 00:33:20

Kävin just saunassa ja nautin 42000 tippaa alkoholipitoista juomaa. Eli hyvin on alkanut tipottain tammikuu.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   15.1.21 10:47:11

Aamulla peilin edessä oikein hätkähdin, miten on maha pienentynyt. Toki asiaan vaikuttaa myös, että aloitin pyörittämään painovannetta ja lenkkeilemään, mutta ei varmasti alkon pois jättäminen ole asiaa ainakaan huonontanut! :)

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: jonna 
Päivämäärä:   15.1.21 13:13:38

Voin myöntää, että tekisi kovasti mieli viikonloppuna lasillista valkoviiniä ruoan kanssa mutta tiedän, että olisin kovin pettynyt itseeni jos sen joisin. Vaikka ei tuo lasillinen matta mullistaisi mutta silti, päätös on päätös ja tammikuuta vielä puolet jäljellä.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Igb 
Päivämäärä:   15.1.21 13:18:47

Täälläkin myönnän, että lasi viiniä on käynyt mielessä muutamana iltana. Onneksi kämppis on myös tipattomalla, muuten olisin jo sortunut.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: mippe 
Päivämäärä:   15.1.21 13:21:05

Me ollaan menossa parin kaverin kanssa hiihtämään tai muuten ulkoilemaan viikonloppuna ja sen jälkeen tehdään hyvää ruokaa.

Itsellänikin on juuri tuo, että hyvä ateria tuntuu jäävän vähän vajaaksi tai vaille viimeistä silausta, kun ei ole sitä viiniä ruokajuomaksi. Mutta nyt ainakin lauantaina ajateltiin tehdä maistelu alkoholittomista oluista ja ehkä kokeilla joku mocktailkin vielä siihen sivuun.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   15.1.21 13:24:00

Mä olen ihan täysin sinut alkoholittoman punaviinin kanssa. En ole kertaakaan kaivannut alkoholillista, vaikkei se todellakaan edes maistu samalta! Jotenkin vaan on "kiva", ettei siitä tule semmosta hiprakkaa ja toisaalta seuraavan päivän päänsärkyä. Voi juoda vaikka kolme lasia ilman mitään vaivoja.

Saunaoluen olen juonut alkoholittomana, siinäkään ei mitään ongelmaa, mutta oikein kuivaa, kuplivaa skumppaa tekee mieli! Vitsit kun sellasen joku kehittelisi. Hapan ja kuplainen.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   15.1.21 13:24:27

Mitä haluat pitsaasi?

Jehovan Todistajat

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   15.1.21 13:25:10

Oho piti mennä hauskat perättäiset otsikot! :D ^

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: jonna 
Päivämäärä:   15.1.21 13:25:55

Hei tuosta tulikin mieleen, että pystyttekö vinkkaamaan kelvollista alkoholitonta valkkaria ruoalle? Markettien viinit taitaa olla alkoholipitoisia, vaikka pienet prosentit onkin.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: DumDum 
Päivämäärä:   15.1.21 13:26:28

Alkoholittomista viineistä ei valitettavasti löydy maultaan viininmakuisia.

Oluissa on vaihtoehtoja alkoholittomissa ja taitaa olla pari siideriäkin jotka maistuvat jopa sitä itseltään.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: jonna 
Päivämäärä:   15.1.21 13:29:01

Eli parempi sitten mennä vissyllä. Onko kukaan maistellut Alkon alkoholitonta skumppaa?

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Nella 
Päivämäärä:   15.1.21 13:56:12

No tässä henk.koht. mielipiteitä holittomista tuotteista..

Alkoholiton kuohari Barrels and Drums on mielestäni hyvää! ja muistaakseni Henkel pikkupullossa oli myös hyvää. Olen siis maistellut työni puolesta läpi lähes kaikki alkoholittomat viinit, oluet ja siiderit.

tässä siis mun lempparit alkoholittomat tuotteet Siideristä Happy Joe, alkoholiton inkivääri olut Fentimans Ginger beer, vahvasti inkiväärinen maku, Punaviini Sangre de Toro, Torres Natureo, Win 0.0, Valkkari Lindemans, Torres vois olla ok. Niitä valkkareita joita olen maistellut ei näköjään enää myydä. Alkoholittoman oluen ostan mieluummin lasipullossa kuin tölkissä, tölkki maistuu liikaa tuotteessa. Olen kokeillut useita merkkejä. En ole kovin oluen ystävä ja silloinkin pidän enemmän tummasta oluesta. Näistäkin on löytynyt esim. tummaa lageria tai alea nolla prosenttisena. IHan ok makuisia olleet. Normi lager mulla kyllä jää juomatta lähes aina, kun en vaan pidä sen mausta.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Joiku 
Päivämäärä:   15.1.21 13:58:29

Yks tuttu kyseli taannoin, milloin se sata päivää tulee täyteen?

Onko joku laskenut päivän? Minä en, arvioidin joskus pääsiäisen tienoolle. Vaikka en ole edes katsonut miten pääsiäinen tänä vuonna sijoittuu. :-)

nyt mulla siis 15/100 menossa! Tsemppiä kaikille viikonloppuun.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Saddo 
Päivämäärä:   15.1.21 14:01:46

"Alkoholiton kuohari Barrels and Drums on mielestäni hyvää! ja muistaakseni Henkel pikkupullossa oli myös hyvää."

Samaa mieltä, nämä mainitut kuoharit on parhaimmasta päästä. Freixenetin holiton puolestaan järisyttävä pettymys nimeensä ja hintaansa nähden.

Jihuu, kaksi viikkoa lusittu tätä tuomiota!

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   15.1.21 14:11:09

Vinkki tipattomaa viettävälle saunojalle: tölkkivissy toimii hyvin. Kylmä juoma ja sihahdus kun tölkin avaa, tulee sama fiilis kuin "oikeaa" saunajuomaa avatessa.

tv.juomisen pariin kertaan vuodessa vähentänyt ja päätökseen tyytyväinen aktiivisaunoja

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Russ 
Päivämäärä:   15.1.21 16:25:31

Perjantai, en käynyt viinikaupassa. Lähden tallille.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Dr 
Päivämäärä:   16.1.21 01:31:13

Alkottomuus alkaa tuntua näin reilun 2 viikon jälkeen jo luontevalta :)

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Dassie 
Päivämäärä:   16.1.21 08:08:41

Alkoholittomat oluet ollut positiivinen yllätys! Melkein voisin sanoa, ettei niistä ole vielä yhtään susipahaa tullut vastaan.

Ja suurena ruuan ystävänä silti harmittaa etten ole löytänyt kelvollisia holittomia viinejä. Miulla tipaton johtuu tosin raskaudesta (tosin vaikken olisi raskaana niin siltikin tulee joskus mentyä useampikin kuukausi ilman alkoholia) niin mie niin aion vetää lasin hyvää valkkaria ja jotain graavi-tahi kylmäsavulohesta ja mädistä kun vain mahdollista.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: BB 
Päivämäärä:   16.1.21 13:45:35

Miltäs tuntuu tänään arvon nenänvalkaisijat?

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Saddo 
Päivämäärä:   16.1.21 13:52:31

No nyt kyllä tammikuu taas matelee. Viluttaa, ja kaapissa seisovat viiniglögit ja Amarone kuiskuttelevat nimeäni kovaan ääneen. No, reilu pari viikkoa vielä, kestän sen kyllä.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: jonna 
Päivämäärä:   16.1.21 14:45:50

Ostin kokeeksi Lidlistä alkoholittoman kuoharin ja myös alkottoman heinekenin ja konkun kuivan siiderin. En vielä maistellut mutta jännästi saman tien tuntui että vissy olisi riittänyt.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Joiku 
Päivämäärä:   16.1.21 17:21:05

Hiihdin pari lenkkiä. Nyt lepäilen ja saunon sekä syön. Ehkä joku elokuva vielä illanpäälle. En kaipaa alkoholia. Mies lopetti tipattoman on juonut tänä vkl. Että se siitä kotijoukon mukana elämisestä. No, eipä sille mitään voi minä jatkan tipatonta!

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: jonna 
Päivämäärä:   16.1.21 18:11:50

Lidlin kuohari oli yllättävän hyvä ruoan kanssa.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Saddo 
Päivämäärä:   16.1.21 18:19:05

"Lidlin kuohari oli yllättävän hyvä ruoan kanssa."

Oliko kuivaa ja hapokasta? Mikä nimi/hinta?

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   16.1.21 21:04:00

Ukko lähti sinne miesten illanviettoon.
Mua ei niinkään ahdistaa se, että tiedän heidän siellä nauttivan alkoa kaksinkäsin, vaan se että mulla on pirun tylsää ja koko ajan ajatus karkailee viinikaapin suuntaan.
Sinänsä mun ei tee mieli juoda,.mutta jotenkin se laukaisis tämän toimettomuuden ja tylsyyden.
Mutta joo, hänpä itselleni ison tuopillisen colaa ja pistän pizzan uuniin :)

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   16.1.21 21:05:47

Sori kirjoitusvirheet, ennakoiva on sitten kiva kaveri :D

*ahdista
*haenpa

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   17.1.21 11:16:38

Siis mä en ymmärrä. Alan olemaan jo epätoivoinen.
Yöunet ei parannu, viime yö oli kaiken huippu. Menin sänkyyn klo 23, ensimmäisen kerran torkahdin 02:30 jälkeen. Sen jälkeen yö olikin n. 15-30 min pituisia torkahteluja höystettynä psinajaisilla ja klo 04-06 valvoin kokonaan.
Nyt särkee joka paikkaa ja olo on kuin järkyttävässä krapulassa :(
Nyt oikeasti tuntuu siltä, että kohta luovutan ja korkkaan ihan sen takia että saisin taas nukuttua.
Kauanko ihminen kestää unettomuutta sekoamatta täysin? :(

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   17.1.21 11:47:57

Ei oo grammaakaan elopaino pudonnut vaikka olem korvannut alkoholin vissyllä. Ihan paskaa.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Sanelma 
Päivämäärä:   17.1.21 14:22:52

Tsemppiä aloittajalle ja muillekin "valkaisijoille"!

Olen nykyään melkein ympäri vuoden tipaton, mutta joskus elin elämää, johon kuului joka viikonloppu humalahakuinen juominen. Olen todella onnellinen, että pääsin tavasta eroon! Nykyisin olen viikonlopun jälkeen levännyt, en väsynyt ja huonovointinen.

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   17.1.21 14:25:50

Mulla katkesi nyt tipaton kun alettiin tekemään lasta. Jos tärppää niin se on yli vuosi tipatonta edessä, hain punaviinipullon itselleni viikonlopuksi sillä ajatuksella että seuraava on sitten vuonna 2022 :D

  Re: Tipattoman viettäjät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.21 14:35:49

D: pitäiskö sun käydä lääkärissä tuon unettomuuden takia? Kuulostaa aika kamalalta jos ei saa nukuttua ilman alkoa :(

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.