Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Seksielämä pitkässä parisuhteessa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.20 19:53:45

Tai "pitkässä", vaikkapa yli viisi vuotta kestäneessä suhteessa.
Mies väittää, ettei kenelläkään pidemmän päälle ole vilkasta ja intohimoista seksielämää, vaikka molemmat kuinka olisivat seksuaalisia ihmisiä. Aina tulee rutinoituminen ja kyllästyminen. Minulla on sellainen käsitys, että jos pari on seksuaalisesti yhteensopiva ja molemmille seksi on tärkeää, voi seksielämä olla hyvinkin vilkasta ja vaihtelevaa vielä vuosikymmenten jälkeen. Mitä sanoo raati?

Paljonko teillä on seksiä esim viikossa? Onko se kaavamainen, pakollinen suoritus muiden kotitöiden ohella tai "ihan mukavaa", vai onko se kiihkeää ja intohimoista? Ovatko molemmat osapuolet tyytyväisiä seksin määrään ja laatuun? Onko ollut pidempiä kuivia kausia ja miten niistä on selvitty?

Re: Seksielämä pitkässä parisuhteessa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.20 20:12:19

Minulla ei ole kokemusta mistään pitkistä suhteista mutta päättyneet suhteet oli 7v ja 8v kestäneitä. Molemmissa seksiä oli ihan aktiivisesti monta kertaa viikossa. Ei ne seksin puutteeseen kaatunut. Mielestäni se intohimo säilyi hyvin kummassakin suhteessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.20 20:13:25

Meillä noin 6 vuoden suhde. On aikoja, jolloin seksiä vähemmän eli noin muutama kerta kuussa, mutta niitä on ollut todella harvoin, esim raskausaikana. Muuten yleensä noin joka toinen päivä, kuitenkin useamman kerran viikossa. Välillä se on juuri sellasta suorittamista esim vauva/pikkulapsi aikana, mutta yleensä intohimoista ja ihanaa. Tottakai kummallakin on aikoja, kun ei vaan tee mieli ja toinen ymmärtää kyllä. Esim toisella kun aloitettiin masennuslääkitys, ei seksiä tehnyt mieli aikoihin, mutta toinen ymmärsi tilanteen eikä siitä tullut riitoja tai mitään sellaista.

En itse oikein jaksa uskoa tuohon "suhde arkiutuu" seksielämässä, koska sinulla kuitenkin on siinä vierellä se kumppani jonka sinä itse olet valinnut. Jos sinä et sitä kumppaniasi enää himoitse samallalailla kuin ennen, pitäisi varmaan miettiä kunnolla. Toki, esim seksileluilla ja roolileikeillä voi suhdetta piristää ja löytää sen uuden kipinän seksiin, mutta jos nämäkään ei auta... Tuskin kukaan haluaisi lopunelämäänsä olla suhteessa jossa seksi on ainaista suorittamista, intohimoa ei ole tai seksiä ei jopa ole ollenkaan.

Muistakaa, tämä on VAIN minun mielipiteeni :)

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   23.11.20 20:19:20

Kuiva kausi on meneillään parasta aikaa. Mua ei haluta yhtään ja seksi on nykyään niin kivuliasta, että sekin on varmaan yksi syy siihen miksei huvita (gynellä käyty useammankin kerran, ei löydy mitään poikkeavaa joka voisi olla kivun syy).

Onhan tämä ihan peestä, kun puolisokin tässä kärsii samalla. Ei ole seksiä ollut moneen kuukauteen. Tekisin melkein mitä vaan, että alkaisi taas haluttaa. En ole kyllästynyt puolisoon ja rakastan häntä edelleen ja hän on mielestäni edelleen hyvännäköinen ja ihana.

Ennen meillä oli seksiä melkein päivittäin..

Lähettäjä: Mona 
Päivämäärä:   23.11.20 20:19:30

Noh, exän kanssa melkein 20v yhdessä ja kyllä sitä seksiä oli viikoittain, yleensä x2-3, joskus useita kertoja päivässä... Pisimmät tauot ~2vkoa synnytysten jälkeen.
Nykyisen kanssa oltu vasta muutaman vuoden, mutta samalla tahdilla ainakin tähän asti menty ja edelleen saattaa olla 2-3x vuorokaudessakin kun on tilaisuus ( uusperhekuviot vähän vaikeuttaa ;) )
Että en menisi allekirjoittamaan tuota :D

Päivämäärä:   23.11.20 20:22:53

"Kuiva kausi on meneillään parasta aikaa. Mua ei haluta yhtään ja seksi on nykyään niin kivuliasta, että sekin on varmaan yksi syy siihen miksei huvita (gynellä käyty useammankin kerran, ei löydy mitään poikkeavaa joka voisi olla kivun syy)."

Ikävä kuulla :( minkälainen seksi suhun sattuu, tarkoitatko yhdyntöjä? Voittehan tyydyttää toisiamme myös käsin ja suulla?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   23.11.20 20:29:01

Miten voi lapsiperheessä kuksia useita kertoja päivässä?

Täällä hötönetissä on pelkkiä 5xpv kuksivia 50v hääpäiväänsä juhlivia ja kivaa on.

Meillä on 10v liitto takana ja seksiä n. kerran viikossa, joskus menee parikin vk väliä. Olisi useammin, jos mies tekisi joskus aloitteen. Nyt aloitteet on kokonaan mun kontolla ja tuntuu välillä että painostan miestä, en halua ahdistella liikaa. Tämä on mulle ihan ok.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.11.20 20:33:16

Kun libidot ovat samanlaiset ja suhde toimii muutenkin, niin seksielämä ei todellakaan kuivu".

Eivätkä pikkulapset siihen vaikuta yhtään mitenkään. Aina löytyy aikaa, kun vain tahtoo.

Seksiä joka päivä yli 30 vuotta.

Päivämäärä:   23.11.20 20:35:13

"LähettäjäJ

Päivämäärä23.11.20 20:29:01

Miten voi lapsiperheessä kuksia useita kertoja päivässä?"

Mikäs siinä on vaikeata? Aamulla ennen ylösnousua, päivällä kun ovat kavereilla tai pihalla, illalla ennen nukkumaan menoa...
Tosin siksipä nämä useita kertoja päivässä tapahtuvat pääsääntöisesti silloin kun ovat isällään/ äidillään, niin ei tarvitse himmailla äänenkäyttöä jne :)

Lähettäjä: Heebo 
Päivämäärä:   23.11.20 20:49:43

Yli 20v yhdessä. 1 lapsi. Joskus ollut jopa parin kk tauko kun ei ole vaan jaksanut/kiinnostanut. Joskus useampana pvänä peräkkäin ja joskus oikein villillä päällä 2x pvässä. Mutta useimmiten 1-2kertaa viikossa. Meillä erittäin paljon töitä niin se verottaa paljon.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.11.20 20:54:40

Mä olen soraääni. Meillä liittoa takana 10 vuotta ja ihan tosi kuivaa on. Välillä saattaa mennä kuukausia ilman. Molemmat noin periaatteessa halutaan, mutta jotenkin se seksi aina jää. Aamuisin herätään eri aikoihin, joten siinä ei tule mitään luontevaa hetkeä, päivisin ollaan töissä ja illat jotenkin eivät vain tapahdu.

Päivämäärä:   23.11.20 21:23:52

"Paljonko teillä on seksiä esim viikossa?"

Viikossa? Nolla kertaa. En todellakaan kykenisi harrastamaan seksiä joka viikko. Väitän että viikkoseksiin suostuu moni nainen ilman omaa halua. Tosi 50-lukulaista. Naisilla on todella vaihtuva hormonikierto.

Ovulaation aikaan useammin, muuten ei lainkaan. Meidän taloudessa ei ole pakkoseksiä eikä pitäisi olla kenenkään muunkaan taloudessa.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   23.11.20 21:26:00

Aiempi suhde kesti 7 vuotta. Seksi väheni koko ajan ja varmaan parina viimeisenä vuonna oli ehkä kahdesti tai kolmesti kuussa. Mies ei ollut hyvä puoliso ja laiminlöi minua monin tavoin, joten eipä halujakaan ollut kummallakaan osapuolella.

Nykyinen suhde on kestänyt nyt 7 vuotta ja seksiä ollut koko ajan useimmiten 4-6 kertaa viikossa. Kipinät lentelevät edelleen ja seksistä tulee koko ajan parempaa. Ei ole yllätys, että tämän miehen kanssa koko suhde on perustavalla tavalla parempi kuin edellisen kanssa.

Nykyinen mies tarvitsee lähinnä paljon seksiä ja kokee saavansa siitä myös tarvittavan läheisyyden, mutta mielellään jakaa myös muuta hellyyttä joka päivä. Minä myös haluan paljon seksiä, mutta lisäksi tarvitsen todella paljon muutakin läheisyyttä enkä voi haluta seksiä, jos mies pihtaisi muita huomionosoituksia. Yhtälö siis toimii meillä: kun minä saan paljon läheisyyttä, haluan miestäni myös muuten, ja kun läheisyys on miehestäkin mukavaa ja hän saa sillä tyytyväisen ja seksiä haluavan vaimon, niin ei ole valittamista.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   23.11.20 21:31:49

Lähettäjä... 

Päivämäärä23.11.20 20:54:40

Mä olen soraääni. Meillä liittoa takana 10 vuotta ja ihan tosi kuivaa on. Välillä saattaa mennä kuukausia ilman. Molemmat noin periaatteessa halutaan, mutta jotenkin se seksi aina jää. Aamuisin herätään eri aikoihin, joten siinä ei tule mitään luontevaa hetkeä, päivisin ollaan töissä ja illat jotenkin eivät vain tapahdu.

Meillä täysin samanlainen tilanne.

Lähettäjä: Annu 
Päivämäärä:   23.11.20 21:32:39

Saman miehen lakanoissa olen ollut 36-vuotta eli kokemusta löytyy. Seksielämä kuten kaikki muutkin asiat on hyvin vaihtelevaa.
Välillä vilkkaampaa ja välillä rauhallisempaa. Oleellista on että kummatkin ovat suhteellisen tyytyväisiä elämäänsä.
Parisuhteeseen kuuluu niin paljon muutakin kuin seksi.

Lähettäjä: Moa 
Päivämäärä:   23.11.20 22:21:53

”Väitän että viikkoseksiin suostuu moni nainen ilman omaa halua. Tosi 50-lukulaista. Naisilla on todella vaihtuva hormonikierto”

No onneksi naisia voi haluttaa muulloinkin kuin ovulaation aikaan. Jos olen yksinäni ilman miestä, niin itsetyydytän joka päivä ja väitän, että en tee sitä miellyttääkseni ketään muuta kuin itseäni.

Miehen kanssa suhdetta takana yli 10 vuotta ja seksiä kerran viikossa. Ei se enää yleensä ole kovin intohimoista, mutta ihan hyvää ja toimivaa ja läheisyyttä tuovaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.11.20 07:17:49

20 vuotta suhdetta takana ja kuivaksi on mennyt..jo puolitoista vuotta ilman seksiä!

Entisessä suhteessa joka kesti 5 vuotta.
Oli seksiä lähes päivittäin jopa liiaksi asti..

Päivämäärä:   24.11.20 07:23:51

Ensimmäiset 15 vuotta oli alkuhuumaa. Sitten alkoi laimeta. Rakkauden määrään se ei vaikuta kuitenkaan.

Lähettäjä: foliohattu 
Päivämäärä:   24.11.20 08:44:18

20 vuotta suhdetta. Joskus on kerran viikossa, joskus on kuukaudenkin tauko. Erittäin hyvä suhde kaikin puolin, mutta ei olla ehkä niin seksuaalisia sitten, kuin jotkut muut. Ei me suhteen alussakaan joka ikinen päivä pantu, useamman kerran viikossa toki.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   24.11.20 08:45:03

15 vuotta yhdessä, lapsia kaksi, seksiä joka päivä. Eikä mitään pakkopullaa.
Mieheni vain on niin ihana, haluan häntä ihan todella ja ilmeisesti sama on toisinkin päin koska ei malta näppejään pitää erossa

Lähettäjä: Unna 
Päivämäärä:   24.11.20 08:49:51

10 vuotta, seksiä monta kertaa viikossa, viikonloppuisin useampi kerta. Mieheni sai minut aina haluamaan eikä kipinä sammunut koskaan. Nyt mieheni on kuollut :(

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   24.11.20 08:50:15

... : ”Kuiva kausi on meneillään parasta aikaa. Mua ei haluta yhtään ja seksi on nykyään niin kivuliasta, että sekin on varmaan yksi syy siihen miksei huvita (gynellä käyty useammankin kerran, ei löydy mitään poikkeavaa joka voisi olla kivun syy).”
Sulla voi tuolloin olla vulvodynia tai kuivat limakalvot. Suosittelen uudestaan gynelle hakeutumista, joka erikoistunut yhdyntäkipuihin. Myös naistentauteihin erikoistuneesta fysioterapeutista voi olla apua.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   24.11.20 09:00:52

"Väitän että viikkoseksiin suostuu moni nainen ilman omaa halua. Tosi 50-lukulaista. Naisilla on todella vaihtuva hormonikierto."

Voi apua!

Meillä tuli tänä vuonna 28 vuotta yhteiseloa täyteen, pari lasta on, nyt jo molemmat aikuisia. Seksiä on aina ollut tasaisen varmasti 2-5 kertaa viikossa, mitään kuivia kausia ei ole ollut onneksi missään välissä.

Eihän se seksi enää mitään hullua seinää vasten paukuttelua ole, mutta erittäin hyvää ja tyydyttävää muuten.

Päivämäärä:   24.11.20 20:55:44

"Lähettäjä.

Päivämäärä23.11.20 21:23:52

"Paljonko teillä on seksiä esim viikossa?"

Viikossa? Nolla kertaa. En todellakaan kykenisi harrastamaan seksiä joka viikko. Väitän että viikkoseksiin suostuu moni nainen ilman omaa halua. Tosi 50-lukulaista. Naisilla on todella vaihtuva hormonikierto."

Sama kuin muutamalla edellisellä, jos alkaa mennä töitten ( vuorotyöt molemmilla...) tms takia esim 3-4pv ilman, niin kaivan lelut laatikosta :D
Ei se sama ole, eikä todella sitä miehen kanssa yhdessä koettua orgasmia korvaa, vaan on pieni ja pinnallinen, mutta hätäratkaisuksi kelpaa...
Joten ei, en sanoisi että suostun "viikkoseksiin", naurattaa ajatuskin :D:D:D

Lähettäjä: 47v. 
Päivämäärä:   24.11.20 21:43:26

Yli parikymmentä vuotta yhdessä.Ja ei kuivia kausia suhde kukoistaa seksi toimii.1-7kertaa viikossa.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.11.20 21:51:52

9vuotta, lapsia, minä opiskelen ja mies tekee 2vuoro työtä. Seksiä noin 1-3kertaa viikossa. Molempien aloitteesta ja harvoin tuntuu "suorittamiselle". Vuosien mittaan seksi vain paranee.

Lähettäjä: Surku 
Päivämäärä:   24.11.20 21:59:15

En ole tyytyväinen tilanteeseen.

2v tyttö joka koko ajan jaloissa eikä pienintäkään mahdollisuutta harrastaa seksiä, jos hereillä. Mies menee nukkumaan 20 maissa, minä 23 maissa ja hän on poissa kun herään. Elämme ihan päinvastaista rytmiä. Molemmat haluaisimme useammin. Viimeinen vuosi mennyt 1-2x/kk ennen oli päivittäin-monta kertaa päivässä. Lapsi muutti kaikene ensimmäisen vuoden jälkeen.

Lähettäjä: Gardon 
Päivämäärä:   24.11.20 22:02:56

Surku.Tup johtaa eroon.Miksi ette ota hoitajaa lapselle kuukausittain käytte syömässä leffassa vietätte omaa laatuaikaa.Ei puolisoa pidä unohtaa kun on lapsi.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   25.11.20 13:41:50

Seksi on loppunut lähes kokonaan meidän parisuhteesta. Vaimon lihottua häneltä katosi halut.

Lähettäjä: Kelmi 
Päivämäärä:   25.11.20 14:33:34

Moni nainen on parisuhteen alkuhuumassa teeskennellyt orgasmeja. Himoa on ollut mutta itse aktissa ei ole ollut rohkeutta lähteä etsimään yhdessä kumppanin kanssa sitä omaa nautintoa. Useimmat miehet ovat varsinkin nuorena aika tökeröitä eikä heillä ole oikeasti mitään käsitystä siitä mistä nainen nauttii. Seksistä tulee sitten pikkuhiljaa naiselle sellainen rakkaudenteko, ei pidetä omaa nautintoa niin tärkeänä vaan se nautinto saadaan siitä kun se oma rakas nauttii. Sitten tulee lapset ja ruuhkavuodet ja vääjäämättä se seksi alkaa olla pakkopullaa sille, joka siitä ei saa nautintoa. Ja sitten ne kerrat vähenee ja vähenee. Läheisyys vähenee näissä tapauksissa samaan aikaan koska nainen väistelee läheisyyttä kun se ei halua päätyä seksiaktiin. Pariskunta sitten hiljalleen etääntyy toisistaan.
Iän myötä miehille tulee enenevässä määrin erektiohäiriöitä ja naisilla vastaavasti hormonitoiminnan hiipuessa ohenee limakalvot ja tulee kuivuutta, tulehduksia ja kipuja yhdynnässä. Nämä ovat täysin ratkaistavissa olevia ongelmia jos parisuhde on avoin, läheinen ja seksi on molemmille tärkeää. Vähän huonommissa suhteissa aletaan karttelemaan läheisyyttä ja seksiä ja silloin kun sitä on, se on väkinäistä suorittamista.
Jokainen voi itse vaikuttaa siihen millaista se oma seksielämä on. Hyvä seksi on ilo elämässä ja parisuhteelle tärkeä.

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   25.11.20 14:42:29

Kiitos kelmi, suoraan omasta elämästä. Onneksi ei tarvitse enää ährätä kun ei ole vuosiin enää homma kiinnostanut. Hyvää elämää ja arkea voi elää kavereinakin.

Lähettäjä: Gif 
Päivämäärä:   25.11.20 19:48:27

20v jälkeen se tahti alkaa olla 1x viikossa. Aiemmin 2 x viikossa. Minä olisin se enempi haluava osapuoli, mutta mies ei halua useammin ja minä en halua kerjätä, kun se pakkien saaminen käy itsetunnolle. Huomiota saisin kyllä halutessani muualta, joten ilmeisesti en ainakaan vielä niin menetetty tapaus ole ulkonäön ym suhteen. Joskus on mennyt kuukausikin ilman, että miestä huvittaa. Kuulemma ei johdu minusta, joten näillä mennään sitten.

Seksi on tyydyttävää silloin, kun sitä on. Kiitos lelujen, ja mies haluaa tyydyttää minut. Vaan kaipaan tunnetta lisää. Nyt se on suoritus ja fyysisesti loistavaa, mutta joskus on ollut tunnepuolen yhteyskin mukana. Se katosi erään kriisin aikaan liki 10v sitten. Siihen asti olin siinä uskossa, etten kykenisi yhden illan juttuihin ja että tarvitsen tunnetta seksiin. Näköjään sitä suorittaa ihan hyvin pelkällä fysiikallakin. Rakastan miestä ja olen melko tyytyväinen elämäämme. Vaan kunpa sen luottamuksen ja täydellisen antautumisen saisi takaisin... (ja tähän ei liittynyt pettämistä kolmansien pyörien kanssa vaan erittäin manipuloiva anoppi, joka edelleen hämmentää sotkua taustalta aina kun mahdollista. Mies katsoi tyynesti vieressä, kun anoppi kuvaannollisesti puukotti minua selkään, vaikka oli vain päiviä aiemmin asiasta keskustellessamme vakuuttanut minulle pitävänsä minun/meidän puolia. Tämä kun ei ollut ensimmäimen kerta, mutta tällä kertaa vaikutti isosti myös lastemme elämään... ja olin osannut jo odottaa tuota temppua. )

Että joo... jos ei olisi harrastusporukoissa tullut huomiota (platonisesti, mutta selkeästi) muilta miehiltä, olisi itsetunto aika heikko ja voisin kuvitella olevani luotaantyöntävä ilmestys, johon voi sen mällin heittää ja siinä kaikki. Toisaalta miettinyt sitäkin, että on olemassa kiinnostuneita panokavereita, jos seksi loppuu kotona kokonaan. Vaan en sotke asioita ainakaan lasten asuessa kotona.

Lähettäjä: muumio 
Päivämäärä:   25.11.20 23:45:41

29 vuotta avioliittoa takana ja oisko 2-3 vuotta viimeisestä seksikerrasta. Ei vois kiinnostaa vähempää, ja miehellä kaiken maailman ongelmia niin ettei sitäkään.
Mutta hyvä, toverillinen avioliitto, viihdytään yhdessä todella hyvin. lapset aikuisia.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   26.11.20 06:16:47

11v yhdessä, mies onnellisimmillaan silloin kun seksiä ei ole ollenkaan.
Minä haluaisin vaikka kolme kertaa päivässä, mies saattaa kuukauden verran putkeen torjua minut.
En ole saanut selville syytä miksen kelpaa, seksi on kuitenkin ihan hyvää kun sitä on ja molemmat saavat.

En tiedä eikö se viitsi vai jaksa vai olenko vaan nykyään niin ruma ja lihava ettei siksi kelpaa.

Lähettäjä: Jasmin 
Päivämäärä:   26.11.20 08:11:11

Gif melkein sama tilanne, anoppia myöten. :-D
Tunne puuttuu ja kerrat on vähentyneet. haluja kuitenkin on. Ja vientiä muualla.

Lähettäjä: Justjust 
Päivämäärä:   26.11.20 08:37:49

Use it or you lose it. Vaikka yksin lelujen kanssa. Kun pitää libidoaan vireessä niin vaikka yhteistä aikaa olisi vähän pystyy tilaisuuden tullen syttymään nopeasti. Vähäseksinen parisuhde, vaikka tuntuisi muuten hyvälle, voisi olla seksiä lisäämällä entistä parempi. Mielihyvää ihan ilmaiseksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.