Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: Molli 
Päivämäärä:   18.9.20 21:20:59

Laitoin sunnuntaina tori.fissä myyjälle viestin minua kiinnostavasta tavarasta (ilmoitus oli jätetty aiemmin samalla viikolla). Sanoin ostavani tavaran ja kysyin, milloin ja mistä nouto sopisi (on samassa kaupungissa, joten ei tarvitse postitella). Myyjä luki viestin samana päivänä, mutta ei vastannut. Keskiviikkona laitoin uuden viestin, kun ajattelin myyjän unohtaneen vastata ja taas viesti on luettu, mutta mitään vastausta ei kuulu. Ilmoitus on kuitenkin edelleen torissa. Puhelinnumeroa ei ilmoituksessa ole (omani laitoin kyllä viestiin), joten en voi ottaa yhteyttä muuta kautta.

Maailmani ei tähän kaadu, saan vastaavan tavaran muualtakin. Ihmettelen kuitenkin, miksi myyjä ei halua ilmoittamastaan tavarasta eroon, kun on kuitenkin myynti-ilmoituksen viitsinyt laittaa.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.9.20 21:23:30

No on saattanut mennä kaupaksi, näin esimerkkinä.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: Molli 
Päivämäärä:   18.9.20 21:30:27

Se on toki mahdollista. Tämä onkin toinen ärsytyksen kohteeni (myyjät, jotka eivät poista ilmoituksia myydyistä tuotteista).

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: Belle 
Päivämäärä:   18.9.20 21:39:42

En ymmärrä minäkään tällaista toimintaa. Varmaan menee kiireen piikkiin =/

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   18.9.20 22:07:04

Jotku tahtoo postitella, jotku ei tahdo postitella.

Aloittajan tapauksessa kyse voi olla ensimmäisestä. Kaikki ei vaan tahdo kohdata vierasta ihmistä.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: l,l 
Päivämäärä:   18.9.20 22:13:53

Ehkä sille on niin monta kyselijää että olet jonossa vasta 36., joten hän ei viitsi vastata mitään ja poistaa ilmoituksen vasta kun tuote on jo haettu. Tai sitten ei osaa poistaa ilmoitusta.

Minä kyselin joskus erästä huonekalua josta oli ilmoitus laitettu vartti aiemmin. Oli jo ehtinyt mennä ja nouto sovittu.

Ja joskus laitoin itse erään tuotteen myyntiin. 1,5 tunnissa tuli 108 kyselyä. Siinäpä sai sitten valkata että kenelle myy. Eli se joka osaa kirjoittaa, olla asiallinen ja heti ensimmäisessä yhteydenotossa ilmoittaa että noutaako vai pitääkö postittaa ja milloin nouto sopii. Ei tarvitse käydä pitkää kirjeenvaihtoa ja odotella vastausta joka kysymykseen kahta päivää. Eikä tarvinnut tinkiä :D

Eli jos ilmoitus on ollut torissa jo useamman päivän, niin se on saattanut jo mennä.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.9.20 22:15:21

Miksei ne ota myytyä pois? Tai vastaa, että on jo myyty?

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.9.20 22:46:02

Joskus kyselyitä tulee paljon ja kauppa sovittu ensimmäisen kanssa, eikä vaan ehdi ihan kaikille vastata mitään.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   18.9.20 23:36:59

En vastaa jos kysyjä ei laita koko nimeä viestiin

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: Molli 
Päivämäärä:   19.9.20 00:34:54

Laitoin koko nimeni viestiin (myyjällä sen sijaan ei ole). Hän myös toivoo ensisijaisesti hakua tavaralle ilmoituksessa. En myöskään jaksa uskoa, että tämä tavaran (kyseessä astia, mutta ei mikään suosittu keräilykohde) kohdalla viestejä tulisi ovista ja ikkunoista.

Tietenkin tavaransa saa myydä kenelle haluaa ja mitään vastausvelvollisuutta ei ole, mutta ihmettelen tätä totaalista radiohiljaisuutta, kun ilmoitus ei kuitenkaan poistu (yleensä jos vastaus on jäänyt saamatta, niin ilmoitus on myös poistunut melko pian).

En tiedä, miksi tämä ärsyttää minua niin paljon. Tavara ei tosiaan ole sillä tavoin uniikki, ettenkö saisi samanlaista tai vastaavaa muualta suunnilleen samaan hintaan. Tekisi silti mieli olla lapsellinen ja lähettää viestejä, kunnes saan jonkinlaisen vastauksen tai ilmoitus poistuu. Taidan kuitenkin tyytyä vain tähän nettipalstalla nurisemiseen.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: Manta 
Päivämäärä:   19.9.20 06:42:51

Mulle on kans tullut vastaan näitä että viesti luetaan mutta siihen ei sitten millään kyetä vastaamaan. Paitsi kerran viikkojen kuluttua ilmoitettiin sohvan jääneen hakematta ja saisin sen nyt. En vastannut minäkään.
Ja jos joku on oikeasti niin kohtaamiskyvytön ettei pysty pihassa ojentamaan jotain tavaraa niin yrittäisi edes kyetä kirjoittamaan että postittaa sen.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: ............. 
Päivämäärä:   19.9.20 07:24:48

Merkkilastenvaatteissa olen huomannut kummallisen ilmiön. Niissä joku laittaa facen ryhmiin tarjouskaupalla myyntiin. Jos sitten hinta ei ole ihan mieluinen, niin eivät myy kenellekään ja laittavat "jätän mielummin kaappiin". Siis mitä ihmettä. Hilloat mielummin tavaraa omissa nurkissa kuin laitat sen kiertoon.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.9.20 08:52:01

"Lähettäjä: .............
Päivämäärä: 19.9.20 07:24:48

Merkkilastenvaatteissa olen huomannut kummallisen ilmiön. Niissä joku laittaa facen ryhmiin tarjouskaupalla myyntiin. Jos sitten hinta ei ole ihan mieluinen, niin eivät myy kenellekään ja laittavat "jätän mielummin kaappiin". Siis mitä ihmettä. Hilloat mielummin tavaraa omissa nurkissa kuin laitat sen kiertoon."

Ihmisiä välillä nyppii nämä eurolla ostajat. Eli ostajat, joiden pitäisi saada eurolla koko vaatevarasto, lastenvaunut, hoitopöytä, vuoden vaipat, myyjän puoliso ja sitten siitä eurosta pitäisi jäädä yli 50 senttiä seuraavaa shoppailukertaa varten. Tällaisille minäkään en myisi mitään.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: pp 
Päivämäärä:   19.9.20 08:57:57

Itel on kyl ollu tapana kyl vastata et jos on useampi kyselijä et varattu ja palaan mikäli ei mene.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: Drebin 
Päivämäärä:   19.9.20 09:43:33

Ärsyttää sama myös. Hatunnosto niille myyjille jotka osaavat vastata nopeasti ja joko sopia noudosta tai kertoa että tavara on varattu, ynnä osaavat kirjoittaa ”varattu” ilmoitukseenkin jos odottavat että toteutuuko nouto vai peruuntuvatko kaupat. Ihmeen usein näköjään perutaan, koska olen saanut ostettua monta varattua tuotetta jota ei sitten haettukaan. (Ärsyttää itseäkin nämä hupivaraajat jotka sitten katoavat kuin pieru Saharaan).

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: adolf 
Päivämäärä:   19.9.20 09:49:03

LähettäjäO
Päivämäärä18.9.20 23:36:59

En vastaa jos kysyjä ei laita koko nimeä viestiin

^ Kai laitat itsekin ilmoituksiisi koko nimesi kerta vaadit sitä mahdollisilta ostajilta? Ja laitathan ilmoituksiisi myös tekstin, että vastaat vain ihmisille jotka laittavat koko nimensä tarjoukseensa?

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.9.20 10:20:40

Kenties ei vaan halua myydä aloittajalle.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: ............. 
Päivämäärä:   19.9.20 10:44:28

... Ei kyse ole mistään 0,5€ ostajista. Tokikaan käytetyn ostajat ei maksa uuden hintaa paidasta tai housuista. Jos pitää maksaa uuden hinta, niin kaupasta saa uuden. Jos saat vaikka 1/3 osan uuden hinnasta, niin mielummin hilloat kaapeissa. En ymmärrä. Tuskin se arvo siellä nousee. Ja jos laitat huutokaupalla, niin silloin ostajat määräävät hintatason. Tavara onjuuri sen arvoista paljon ostajat siitä ovat valmiit maksamaan.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   19.9.20 10:47:08

Mulla on käynyt tänä vuonna TODELLA nolosti tori-ilmoituksen kanssa!! Kaks kyselyä tuli loimista, mutta @!#$ sentään en saa sitä ilmoitusta enää auki :( Ei päästä mua kirjautuun ollenkaan enää :( Eli en pysty poistaankaan sitä ilmoitusta. Voin kertoa, että hävettää! Ja ne loimet on edelleenkin mulla turhanpanttina.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: wuh3 
Päivämäärä:   19.9.20 12:13:54

Minä selailin pari päivää sitten myytäviä tietynlaisia astioita. Tuli vastaan ilmoituksia, joissa luki "Myyty! Kiitos ostajalle!".
Mjaa. Jos kykenee muokkaamaan ilmoitusta, niin eikö samalla vaivalla voisi poistaa sen ilmoituksen?
Minä poistan ilmoitukset aina kun tavara on myyty. Joskus on haku sovittu seuraavalle päivälle enkä vielä ole ilmoitusta poistanut (koska 95 % ostajista tekee oharit) niin sitten saatan vastata että haku on sovittu, jos muita ei ole jonossa. Ja lupaa siis ilmoittaa jos ensimmäinen tekee oharit. Mutta jos jonossa on 7 ostajaa, niin en enää sille 8.:lle jaksa vastata vaan poistan ilmoituksen sitten kun tuote on haettu.

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: md 
Päivämäärä:   19.9.20 12:49:46

"Lähettäjä: Veeras
Päivämäärä: 19.9.20 10:47:08

Mulla on käynyt tänä vuonna TODELLA nolosti tori-ilmoituksen kanssa!! Kaks kyselyä tuli loimista, mutta @!#$ sentään en saa sitä ilmoitusta enää auki :( Ei päästä mua kirjautuun ollenkaan enää :( Eli en pysty poistaankaan sitä ilmoitusta. Voin kertoa, että hävettää! Ja ne loimet on edelleenkin mulla turhanpanttina."

Jos muistat sähköpostiosoitteen millä olet ilmituksen tehnyt, niin saat helposti salasanan vaihdettua ja pääset kirjautumaan sisään. Ei se sen vaikeampaa ole. Minulla tori-sovellus heittää automaattisesti aina välillä pihalle, ja välillä unohdan salasanan ja sitten vain klikkaan "unohdin salasanan" ja saan sähköpostiin linkin missä pääsen vaihtamaan sen ja pääsen kirjautumaan sisään...

  Re: Miksi "myyt" tavaraa, jos et halua siitä eroon?

Lähettäjä: Theressa 
Päivämäärä:   19.9.20 13:51:18

Mua ärsyttää, kun vastataan aina monen päivän viiveellä. Itse haluaisin hoitaa kaupat mahdollisimman nopeasti pois alta, olinpa myyjä tai ostaja.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.