Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  äitiyslomalla itsensä kehittäminen

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   18.9.20 10:20:01

Miksi tuntuu olevan yleinen viesti, että kun saa vauvan, niin pitääkin yhtäkkiä alkaa opiskella, kehittää itseään, hakea uutta työtä, tuntuu oudolle, kun on vuosia tehnyt vain työtä , sitten voisi olla hetken vauvan kanssa, niin viesti on jo, että pitää tehdä opintoja, hakea töitä. Ja siis itse olen virasta äitiysvapaalla, niin mietin, kuinka kannattavaa on minulle yhtäkkiä alkaa opiskella tai hakea muuta työtä, kun voisin palata vanhaan työhöni. Olenko nyt siis huono ihminen, kun en ryntää noihin edellä mainuttuihin vaan haluan panostaa vauvan hyvinvointiin ja tehdä sen kanssa asioita yhdessä?

  Re: äitiyslomalla itsensä kehittäminen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.9.20 10:34:34

Jaa kuka näin viestittää??? Ei mulle vaan... onneksi.. löisin hampaat kurkkuun kun saan nukuttua yöni 30-40 minuutin pätkissä, koska vauva heräilee läpi yön. En todellakaan jaksa tehdä mitään, ainakaan kehittävää.

  Re: äitiyslomalla itsensä kehittäminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.20 10:37:28

Mikä tämä yleistys on, että kaikki tekee näin ja kaikkien on vähintään tehtävä niin? Ei ole pakko, osa haluaa kehittää itseään, osa ei. Osa haluaa vaihtaa työpaikkaa, osa ei. Osa haluaa panostaan lapsiarkeen, osa tekee muutakin. Jokainen tyylillään, siitä ei kannata päätä vaivata.

  Re: äitiyslomalla itsensä kehittäminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.20 11:16:58

Kasvata paksu nahka :)

Tuo on sisäistetyn naisvihan yksi muoto. Niin kertakaikkisen naisellista toimintoa kuin pienen vauvan hoitaminen 24/7 ei osata arvostaa, eikä sitä ”lasketa tekemiseksi”. Ja niin nämä naispolot yrittävät oikeuttaa olemistaan selittämällä, että tekevät he tässä jotakin hyödyllistäkin. Siis miestyyppisesti hyödyllistä, ulkomaailman arvostamaa.

Että ei tässä olla niinku vaan äitejä.

Oikeasti se pienen vauvan äitinä oleminen ON kokopäivähomma, eikä siinä tarvitse samaan aikaan venyä muuhun itsensä kehittymiseen. Äidiksi kasvaminen on itsessään iso kehitystehtävä.

  Re: äitiyslomalla itsensä kehittäminen

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   18.9.20 11:50:41

Somessa törmää näihin äitiyslomalla itsensä kehittäjiin. Livenä en ole niitä tavannut vaan tuntemani äidit keskittyy siihen perhe-elämästä selviytymiseen.
Niin teen minäkin. Vähän heppoja harrastelen kun kerkeän.

  Re: äitiyslomalla itsensä kehittäminen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.9.20 13:00:51

Siis näitähän "viestittää" vain ne superhelppojen esikoisvauvojen superäidit, jotka haluavat korostaa omaa erinomaisuuttaan ja lytätä muita jotka ei tee samoin. Minä olen vanhempainvapaalla 4kk vauvan kanssa ja otin avoimesta yliopistosta kurssin kun vauva nukkui hyvin (2-3 herätystä/yö), mutta nyt kun kurssi alkoi niin vauva alkoi heräämään 5-6x/yö ja taitaa jäädä vähiin tuon kurssin tekeminen.
Ja minulla tämä ei ole edes esikoinen vaan toinen, esikoinen oli todella haastava ja huusi ympäri vuorokauden. Silloin en olisi edes miettinyt mitään tällaista.

  Re: äitiyslomalla itsensä kehittäminen

Lähettäjä: Aino 
Päivämäärä:   18.9.20 16:20:31

Itse en tunne juuri ketään, joka olisi tehnyt jotain tuommoista äippälomalla. Ei huvittanut/ollut jaksamista itselläkään. Miksi olisi pitänytkään? Vauvaa vartenhan minä kotona olin.

  Re: äitiyslomalla itsensä kehittäminen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.9.20 18:54:25

Minä pidin omaa tallia äitiyslomilla ja minä kyllä tykkäsin.Tallihan oli kuin kuntosali ja samalla tuli opiskeltua kaikkea hevosiin liittyvää!

  Re: äitiyslomalla itsensä kehittäminen

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   18.9.20 19:41:50

Koska sinä olet lomalla, olisi sopivaa tehdä jotain hyödyllistä.

  Re: äitiyslomalla itsensä kehittäminen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.9.20 23:53:20

Enpä oo tollaseen "viestiin" törmännyt, lapset 1 v 10 kk ja 4 kk. Ennemminkin ihmetellään, kun oon jatkanut aktiivista harrastamista, että miten ehdin.

  Re: äitiyslomalla itsensä kehittäminen

Lähettäjä: siisen 
Päivämäärä:   19.9.20 01:25:43

Koska kylläinen vauva nukkuu niin pitkiä aikoja, että jää vallan hyvin aikaa muuhunkin kun nukkuvan vauvan tuijottamiseen. Itse luin todella paljon.

Ja kyllä. Teet niin tai näin, jos jatkat mitään ihmeen "yleisten viestien" kuuntelua, olet huono äiti. :)

  Re: äitiyslomalla itsensä kehittäminen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.20 01:51:13

Minulle on ainakin ihan ok, että joku VAIN hoitaa vauvaa neljä kuukautta (tai no, ensimmäisenä äitiysvapaakuuukautena odotellaan yleensä vasta synnytystä) tai on vaikka työttömänä, jos ei ole vauvaakaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.