Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Toivoton 
Päivämäärä:   9.8.20 23:17:55

Alustukseksi voin kertoa, että olen seurustellut mieheni kanssa nyt neljä vuotta, ja kihloissa oltu reilu vuosi. Minä olen nyt 27 -vuotias ja mieheni 31. Yhdessä olemme asuneet hieman vajaa 2 vuotta.

Näiden vuosien aikana olen tutustunut mieheni kaksoisveljeen, joka on kaikin puolin ihan mukava kaveri. Tulemme juttuun ihan hyvin ja näin, tässä veljessä ei ole sinällään mitään vikaa, ja minusta on hauskaa viettää aikaa hänen ja mieheni kanssa. Se, mikä tässä alkaa olla ongelmallista on se, että nykyään tämä veli tulee mukaan lähes kaikille niin pienille kuin pidemmillekin matkoille, mihin nyt sitten satumme menemäänkin. Aluksi oli ihan kiva reissata hänen kanssaan satunnaisesti, mutta viimeaikoina olen todella alkanut kaivata kahdenkeskisiä reissuja oman mieheni kanssa, ilman muita.

Miehelleni ei tunnu olevan mikään ongelma, vaikka veljensä seilaa matkassamme, päin vastoin, hän usein reissuja suunnitellessa ilmaisee, että veljensähän voisi sitten tulla mukaan. Olen kyllä maininnut miehelleni, aluksi hienovaraisesti, ja myöhemmin myös suoremmin, että olisi kiva joskus reissata ihan vaan kahdestaan, niin kuin suhteemme alkuaikoina teimme. Näihin mies on vain todennut suunnilleen, että "Juu, voidaan mennä joskus kaksin johonkin." mutta aina kun alamme suunnitella tai haaveilla jostain matkasta, ennen pitkää veljeä ollaan kutsumassa mukaan...

En oikein tiedä, miten saisin mieheni tajuamaan paremmin, että minulle ne mukavimmat lomat ovat yleensä niitä, jolloin saamme olla kaksin ja suunnitella kaikki aktiviteetit yms ihan itse. En haluaisi loukata häntä olemalla liian jyrkkä, tai saada häntä luulemaan, että en pidä hänen veljestään. Mieheni kai potee hieman huonoa omaatuntoa, että veljellään ei ole ollut nyt pariin vuoteen omaa kumppania, jonka kanssa reissata, ja haluaa siksi ottaa tätä mukaan meidän reissuillemme. Toinen syy lienee se, että koska olemme molemmat töissä melko matalapalkkaisilla aloilla, ja asumiskustannuksemme ovat isot, meillä ei ole varaa tehdä kuin 1-3 reissua vuodessa, riippuen mihin ollaan menossa. Miehelläni ei siis useinkaan olisi varaa lähteä veljensä kanssa jonnekin kaksistaan, jos meillä on vaikka ollut joku hieman isomman budjetin matka kahden kesken samana vuonna. Ja ei, en tarkoita reissuilla nyt mitään Thaimaanmatkoja, aiemmat kahdenkeskiset reissumme ovat olleet Euroopan sisällä, autoillen kotimaassa tai risteilyjä pohjoismaissa. Yksi ns. kaukoloma on tehty, missä tämä veli oli tietenkin mukana.

Näin, huomaan enenemässä määrin harmittelevani sitä, että onko kaikki tulevaisuuteni matkat puolisoni kanssa kahden kesken pelkkää haavekuvaa, vai saanko mieheni vielä ymmärtämään minunkin kantani asiaan. Olen välillä niin harmistunut, kun ensin yhdessä innolla haaveillaan jostain, kunnes mies alkaa selittää, kuinka "Veli pitää pyytää mukaan sinne ja tänne, kun hän on aina halunnut myös mennä sinne!" tai "Juu, lähdetään vaan viikonloppureissulle, mutta kysytään ensin veljeltä, mikä viikonloppu sopisi hänelle!" Tämä on johtanut siihen, että en oikein jaksa enää edes innostua tai suunnitella mitään matkoja. Paras oli, kun aloimme suunnitella häämatkaamme (häitä tarkoitus viettää ensi keväänä, mikäli korona suo), ja pohdimme, jos toteuttaisimme molempien suuren haaveen mennä Australiaan, niin eikös sitten mies hetken kuluttua sanonut, että jos sinne asti kerrankin lähdetään, niin veli on varmaan kutsuttava mukaan, kun se matka on ollut myös heidän yhteinen haaveensa, ja sinne tulee lähdettyä todennäköisesti vain kerran elämässä... Siinä kohtaa en oikeasti tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa. Ihan kuin olisin menossa naimisiin heidän molempien kanssa, kun häämatkakin pitäisi jakaa tämän veljen kanssa.

Olen elätellyt toiveita, että tämä veli löytäisi vierelleen jonkun, jonka kanssa reissata, niin se ehkä helpottaisi asiaa. Tai sitten ei. Joskus olen tahallaan ostanut miehelleni esim joululahjaksi jonkun pikkureissun, vaikkapa pari hotelliyötä jonnekin, jolloin olen voinut varmistaa, että saamme olla kaksin, mutta mitään pidempiä matkoja minulla ei ole varaa alkaa ostamaan.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: käki 
Päivämäärä:   9.8.20 23:36:37

Voih, mies kuulostaa kiltiltä ja tilanne juurikin siltä että haluaa myös veljensä olevan yhtä onnellinen kuin itse on. Ikäväkyllä teidän täytyy vain istua alas ja puhua tämä asia näin selkeästi kuten olit kirjoittanutkin. Ei mitään ohimennen keskustelua matkasuunnitelmia tehdessä. Kyllä fiksu mies ymmärtää ettei kyse ole siitä ettet pitäisi

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   10.8.20 00:05:10

ex oli samanlainen. Oli yhtiön omistaja ja pomo. Ulkomaan reissuille otti aina yhden työntekijän mukaan ja itse olin sitten se "kolmaspyörä". Kun asiasta mainitsin, niin ex:n mielestä minulle ei vaan mikään kelpaa. Kiva kun ei yhtään yhtestä ulkomaan matkaa, kotimaan mökkireissuillakin usein joku ulkopuolinen mukana. Ei kiva.

No lopulta lopetin suhteen ja saa nyt sitten reissata työntekijänsä kanssa vapaa-aikanaan :D.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.8.20 00:54:22

Onko mahdollista, että mies tekisi veljen kanssa reissuja erikseen? Esim minä reissaa. Miehen, että kavereiden kanssa. Samoin mies kavereidensa kanssa.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Fvh 
Päivämäärä:   10.8.20 04:02:27

"Haluan mennä parisuhdelomalle kahdestaan."

"Häämatka on vain meille kahdelle."

Mikä näissä lauseissa on niin vaikeaa?

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   10.8.20 04:30:44

Ällö ei osaa lukea. Ei ole rahaa moiseen.

Sanot nyt aivan suoraan ja samalla korostat ettei kyse ole missään tapauksessa siitä ettet pitäisi veljestä!

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 05:50:40

Sanot suoraan. Miks sun pitää pahoittaa mielesi mutta mies ja veli ei saa? Ja jos saat jonkun reissun puhuttua kahdenkeskiseksi ja mies selkeästi ei viihdy kahden ja murehtii veljeään, miksi ihmeessä häät?

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Fab 
Päivämäärä:   10.8.20 06:43:46

Kun miehesi ottaa veljen mukaan tulon puheeksi reissua suunnitteltaessa, toteat jättäväsi matkan väliin ja sanot säästäväsi matkabudjettisi mieluummin teidän kahdenkeskiseen reissuun, et halua enää käyttää rahojasi ryhmämatkoihin. Mies voi sitten valita lähteekö veljensä kanssa vai mieluummin kuitenkin sinun kanssasi.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Nana 
Päivämäärä:   10.8.20 06:55:59

Jos sorapuhe ei auta sanoisin noin niinkuin fab kirjoitti. Lapsellista mutta jos muu ei tehoa niin ehkä tuo saa miehen miettimään.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 07:09:16

Sanoisin, että kai myös hotellihuone on kolmelle, ja pidetään sitten kimppakivaa! Ja jos se on miehelle ihan ok, niin alkaisin harkitsemaan lapikasta.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Nana 
Päivämäärä:   10.8.20 07:22:13

Siis suorapuhe

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   10.8.20 07:27:56

Sano sitten sille veljelle, että että MENETTE kahdestaan jollekin reissulle, etkä vain 'halua mennä'. Sinä siis teet päätöksen. Mies on aivan liikaa kiinni veljessään, enemmän kuin sinussa.
Miehelle sanot, että saa mennä kahdestaan veljensä kanssa, sinä et lähde sille reissulle mukaan.
Jollekin toiselle voitte sitten taas mennä kolmestaan, eli sellaiselle, jossa saisitte kuitenkin muuten kahdenkeskistä aikaa.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Kylla vaan 
Päivämäärä:   10.8.20 07:37:48

Kas kun ei vanhemmat mukana joka reissussa! Eihän tuosta tule mitään, vaan sinun pitää miehelle sanoa, että reissaatte kahdestaan tästä lähin pääasiassa. Ihme, ettei veli itse tajua olla tunkematta joka reissuun mukaan. Yhdellä tutullani oli anoppi änkeämässä aina mökkireissulle mukaan, kun itse oli autoton. No sitten, kun pääsivät mökille, hän halusi tyttärensä käyttävän itseään kaiken maailman sukulaisilla kylässä. Lopulta vävy hermostui ja sanoi, että jatkossa heidän autossa ei kulje kukaan ylimääräinen, kun ei mökiltä edes kauppaan pääse ilman että anoppi istuu jo valmiiksi takapenkillä.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Fab 
Päivämäärä:   10.8.20 07:50:01

,:

Mä en antaisi enää yhtään siimaa noille yhteisille reissuille, ongelma vaan jatkuu kun aina se suunniteltava reissu olisi se veljen kanssa tehtävä ja mies lupailisi, että mennään sitten seuraavalla kerralla kahdestaan.

Veli on varmasti nyt muutaman vuoden reissunsa käyttänyt, joten yhteiset matkat voi nyt unohtaa muutamaksi vuodeksi.

Mä en aloittajana olisi tuonkaan vertaa suostunut laittamaan omia vähiä rahojani yhteismatkoihin.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.8.20 08:29:05

Tuo häämatka oli kyllä päivän paras..

Miehesi tuntuu hyvittelevän jotain veljelleen - lieneekö syynä veljen sinkkuus vai mikä sitten. Kannattaa katsoa puhua nyt ihan tosissaan miehen kanssa. Pitääkö hän muka normaalina että häämatkalla olisi mukana kolmas pyörä?? Ja voisitko ehdottaa esim että veljekset tekee halpoja, pienempiä reissuja (esim kalastisreissu lähijärvelle tms) keskenään? Painota vaikka, että tärkeintä ei ole matkakohde vaan yhdessä vietetty aika heidän kesken :D

Lisäksi etsit sille veljelle jonkun heilan, eiköhän se sillä sitten ratkea!

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   10.8.20 09:48:14

Kysyt nyt mitkä kaikki paikat on miehen ja varsinkin veljensä haaveissa. Käykööt he niissä, ja sinä + miehesi muissa jäljelle jäävissä :D Lista seinään niin ei tule jälkikäteen veli/puoliso väittämään omaksi haaveekseen.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: vr 
Päivämäärä:   10.8.20 10:03:12

Hei ne on kaksosia, vähän eri juttu kuin normi veljekset.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: jo 
Päivämäärä:   10.8.20 10:04:08

Että kävi silleen, sinun pitää hoidella molemmat äijät. Pitääkö yhdessä,
vai erikseen. Kyllä palkat on suuria, kun humputteluun riittää rahaa.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: It 
Päivämäärä:   10.8.20 10:14:07

Minun ystäväni on naimisissa kaksoisten toisen osapuolen kanssa. Sanoo, että suhde on niin tiivis että siihen väliin ei ole menemistä. Ovat olleet naimisissa 13v silti. Ehkä se pitää vain hyväksyä tai lähteä. Naisia tulee ja menee mut veli pysyy? :)

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Kaksinkertainen 
Päivämäärä:   10.8.20 13:23:02

Pakko todeta tähän, että tilanteeseen ei auttaisi vaikka veljellä olisikin puoliso. Sitten ap tekisi vain matkansa neljästään ;-)

Vakavasti ottaen, ota asia suoraan puheeksi. Voi tosiaan olla, että kaksosveljesten väliin ei nainen mahdu mutta se selviää vain puhumalla.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: pink 
Päivämäärä:   10.8.20 13:56:31

Mä tunnen useammankin kaksosparin ja kyllä heillä on ihan omat elämänsä vaikka ovatkin tosi tiivis pari. Oli kaksonen tai ei, niin mä en pitkän päälle katselisi tuollaista, että joka juuttaan kauppareissulla on joku ylimääräinen mukana.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: fart 
Päivämäärä:   10.8.20 13:58:16

Tekeekö nuo kaksoset sen klassisen, eli vedättää aloittajaa ja satunnaisesti vaihtaa paikkoja?

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: vapaa 
Päivämäärä:   11.8.20 09:00:23

3some kuulostais tuossa vaiheessa varsin hyvältä vaihtoehdolta.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   11.8.20 09:11:28

Veli (yksin) tinderiin.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   11.8.20 09:45:21

Aloittajan ongelma on varmasti todellinen ja asiasta pitää nyt puhua suoraan napakasti. Sovitte vaikka, että veli voi tulla mukaan joka kolmannelle reissulle tms. miten vain sitten on hyvä kompromissi.

Minä olen joku outolintu varmaan, koska meillä on tosi usein reissussa muitakin ihmisiä kuin me kaksi. Tietysti nyt jo aikuiset lapset ennen aina ja nyt välillä, omat vanhempani, sisarukset ja juuri kävimme reissussa anoppi, minä ja mies. Saamme viettää aikaa tosi paljon kahdestaankin ja minun reissustani tekee yleensä vain paremman kun on monta ihmistä mukana. Ei liikuta koko ajan isolla porukalla vaan kukin voi tehdä mitä haluaa ja jakaudutaan sen mukaan. Toimii.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   11.8.20 10:21:30

Mitä nämä siamilaiset kaksoset siellä reissuilla oikein tekevät?

Jos he lähtisivät kaksistaan, niin pitäisikö heidän kimpassa testata myös tämän vielä vapaan veljen naisehdokkaat, joten kehnolta näyttää ja käviköhän vapaalle veljelle aikoinaan samoin jos hällä oli tyttöystävä, ettei kyennyt ilman veljeään menemään minnekään, joka tietty johti eroon..? ;)

-Mut aloittaja nyt kysyy ihan vakavalla naamalla, että olenko ymmärtänyt oikein, että kosinta tarkoitti sitä, että saan 'kaksi yhden hinnalla', vai miten tämä asia pitää käsitellä?

Tässä on väkisin niin tragikoomisia piirteitä, ettei ole tosikaan. ;D
-Tosiasia on se että ongelma on oikeasti olemassa ja tuntuu todella hankalalta.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.8.20 10:40:38

eihän tää voi olla totta :DDD

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Tynnyri 
Päivämäärä:   11.8.20 10:49:07

Varaa itsellesi reissu. Yksin.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.8.20 11:02:35

Onko mies muuten narsistinen?

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   11.8.20 11:12:25

minä menin naimisiin miehen kanssa joka ei ollut tosin kaksonen, mutta tiivis suhde veljiinsä joka ei aikuistumisen myötäkään tahtonut helpottaa. Aluksi olin tietysti onnellinen että on hyvät välit perheeseensä ja pitivät toisistaan huolta, vaikkakikn kaikki alkoivat mennä naimisiin ja perustamaan perhettä.
viikonloput olivat yhtä sukukokoontumista, kyseessä siis sukutila jonka miniäksi erehdyin lupautumaan. Alussa kaikki oli vielä siedettävää, sitten kun lapsia syntyi meille ja muilla alkoi olla siinä puolella vaikeuksia, alkoivat hankaluuksia vaikka ei ne nyt suoranaiseseti minusta johtuneet.
koskaan en valittanut silloinnuorena vaan kuvittelin että tiesin sen valitessani että koko muukin veljesseura tulee samalla, mutta ne niiden VAIMOT. sitä en käsitä että kuinka he suostuivat siihen jatkuvaan viikonloppukyläilyyn miehensä lapsuudenkotiin ja naiset jäivät sisähommiin kun miehet taas tekivät ulkotöitä. erohan siitä alkoi tulla jos yhdelle ja toiselle ja sekös vaan lisäsi veljesten välistä kanssakäymistä.
en tässä jaksa kaikkia kertoa mutta viimein minullakin alkoi mitta täyttymään ja jokunen vuosi menikin ihan ok omien lasten kasvaessa ja kohta he muuttivatkin jo pois kotoaan. Isovanhemat kuolivat ja nyt jo eläkeiässä on taas sama rumba jatkunut niinkuin mitään ei olisi muuttunut, paitsi että se jatkuu nyt joka ikinen päivä. asuvat tässä lähellä kaikki. aamulla autot pihassa ja papparaiset tuppaamassa joka paikkaan tonkimaan. minullekin sitten riitti ja nostin kytkintä.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: NN 
Päivämäärä:   11.8.20 11:12:29

Minäkin mielelläni reissaan isommalla porukalla, joten ei nämä veljekset nyt ihan ainutlaatuisia ole. Kerrot, että ei ole rahaa matkustella erikseen. Olisihan se aika surullista, jos miehesi ja hänen veljensä yhteinen reissaaminen loppuisi kokonaan parisuhteen myötä, koska elämässä on tärkeää olla muitakin ihmissuhteita kuin se yksi parisuhde. Yhtä lailla on kuitenkin selvää, että tarvitsette myös kahdenkeskistä aikaa. Varmaan kannattaa selkeästi kertoa miehelle että haluat vaikka joka toisen reissun, ja erityisesti häämatkan viettää kahdestaan, veljelle voi sitten ilmoittaa että lähdette viettämään laatuaikaa.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   11.8.20 11:14:27

Kaksosilla on usein sellainen yhteys, etten ihan heti ottaisi puolisoksi. Sitä ei vaan tavallinen ihminen voi käsittää, kun se toinen kaksonen on ikäänkuin puolet itsestä, ollaan yksi vain kun ollaan yhdessä. Toisen elämä kuuluu myös täysin toiselle. Osa kaksosista on ihan tavallisia sisaruksia ja osa taas ei.

Kaverini on kaksonen ja kauan yrittänyt elää omaa elämäänsä, mutta kun se toinen on koko ajan pään sisällä. Tekee ruokaa molemmille, vaikka asuvat omillaan. Kaiken luppoaikansa viettää puhelimessa chatissa tai soitellen kaksossisaren kanssa. Kaikki menot mennään yhdessä, oli toisella sillä hetkellä parisuhde menossa tai ei. Aika huonosti heillä ne suhteet pysyvät yllä, pitäisi tulla sellainen puoliso joka ymmärtää tuota meininkiä. Jotenkin ei tunnu aikuisena normaalilta, että pitää aamulla ensimmäiseksi laittaa siskolle viesti, joko heräsit, tule kahville sieltä 15km päästä.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   11.8.20 11:16:20

eihän sen KOKONAAN tarvitse loppua, mutta että AINA on veli mukana kun nuoriparikin suunnittelee jotain reissua niin kyllä tuo on jo erikoista.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: etje 
Päivämäärä:   11.8.20 12:14:19

Sano sille miehellesi että jos te kerran kolmestaan reissaatte niin sitten sinä olet myös hänen miehensä naisystävä. Eli otatte kaksi hotellihuonetta, ja vietät vuorotellen niissä yötä jomman kumman miehen kanssa ja ihan julkisestikin alat suudella ja halailla tätä kaksosveljeä (ei kaksois). Ja muistat sitten kertoilla miehellesi, miten paljon ihanampaa oli tuon veljen kanssa, ja jatkossa te voisitte reissata ihan kahdestaan ja jättää miehesi kotiin.

Vähän kyllä kuulostaa provolta. Ei siksi, etten usko että veljekset voivat olla noin kiinni toisissaan, vaan siksi ,että aloittaja on tuollainen tossu joka ei saa sanottua asiaan mitään. Jos tilanne olisi tosi, niin aloittaja olisi sanonut suoraan ja avautuisi täällä miehensä pillittämisestä kun akka päättää ja hän haluaisi nusmailla

Kai te ihan oikeasti harrastatte kolmen kimppaa, nukutte kolmestaan, teette kaiken kolmestaan, ja sinä olet vain patja yhteinen seksinukke? Et enempää.

  Re: Miehen veli mukana matkoillamme aina...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.20 12:23:27

Kun veli on miehelle noin tärkeä, en lähtisi kokonaan muuttamaan tapaa, vaan pyrkisin sopimaan, että osa reissuista tehdään oman perheen kesken. Ja veli mukaan tietysti vain, jos hänen seuransa on sinänsä mukavaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.