Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.8.20 17:02:36

Ei ole eka kerta kun tällaiseen törmään. Rotuna yleensä joku saksanpaimen, toope tai rotikka.

Herättääkö tämä muissa mitään ajatuksia?
Kunhan vain ihmettelen näin nuorena naisihmisenä, joka joskus katselee huvikseen koiran myynti-ilmoituksia.

Tulee hieman junttivibat, että hankittu liian vaativa koira, jota yritetty voimalla ja pakolla kouluttaa.

Tosin,samaan kastiin menee nämä 5v, papertonta saksanpaimenta 1600 eurolla myyvät, jotka kehuvat miten opetettu vartioimaan ja vahtimaan. Siis toisin sanoen, opetettu mitään, vaan koira tekee rodun omaista hommaansa, mutta siitä pakko ottaa kunnia itselleen ja muutama tonttu pyytää.

Odotan oikein koronasyksyä, silloin tulee varmaan paljon taas näitä hauskoja ilmoituksia.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   9.8.20 17:12:06

Luultavasti koira vaatii voimia ja suoraviivaisen, hieman vanhanaikaisen käsittelijän, joka osaa tarvittaessa myös kieltää.
Nämä tietyt rodut ovat suosittuja tietynlaisten prinsessojen piirissä,, ja kun sieltä opiskelijayksiöstä on kyllin usein haettu koiraa takaisin kasvattajalle "pitovaikeuksien" takia, muuttuu ennakkoluuloiseksi.
Eivät kaikki nuoret naiset ole kynsiään varovia piipittäjiä, jotka ulkoiluttavat murkkukoiraa flipflopit jalassa, mutta sellaisia kädettömiä, täysin väärän rodun valinneita näkee liian usein.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   9.8.20 17:18:26

Olihan tuossa naapurilla joku pohjoisvenäläinen tosi ärhäkkään oloinen
vahvan ketjun päässä. Muut ei uskaltaneet ruokkimaan, kun isäntä.
Oli lopetettava 4-5 kuukauden päästä. Niin, että vain miehille myydään.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 17:20:14

Turre, tietyt rodut ovat suosiossa myös tietynlaisten miesten parissa jotka ottavat koiran itsekorostuksen välineeksi, haluavat pelotella sillä ihmisiä ja kouluttavat sen väkivallalla. Erittäin huono juttu sekä koiralle että muille koirille ja muille ihmisille.

Täällä päin näkee tuollaisia paljon, tiettyjä rotuja joiden hihnan toisessa päässä on ihan tietyn tyylinen mieshenkilö. Ei tee mieli mennä lähelle.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: Ellis 
Päivämäärä:   9.8.20 17:22:27

Tiedän yhden tapauksen joka myytiin vain miehelle koska ei kunnioittanut naisia.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   9.8.20 17:28:19

Totta tuokin. Mutta ehkä myyjä kuvittelee osaavansa erottaa järkevät perinteisillä roduilla harrastavat miehet munanjatketta hakevista hölmöistä?
Tiedän ainakin yhden rodun rescueihmisen, joka pyrkii tarjoamaan rotunsa kodinvaihtajat eläköityville pk-toimitsijaukoille. Vanhoille, entisille aktiiviharrastajille. Niiltä ei kulemma lähde kiertoon tai joudu ongelmiin kahelimpikaan tapaus. Osaava, hiljaista elämää hyvissä puitteissa viettävä koti on täydellinen hermoparantola.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: muri 
Päivämäärä:   9.8.20 17:53:26

Varmaan huono pitoakin voi olla taustalla.

Meillä tuli kerran noutajanpentu 8 viikkosena paikasta missä isä ja pari poikaa touhusi koirien kanssa. Hoisivat mallikaasti homman. Emä oli terve, hyväluonteinen, käyttötuloksetkin oli. Maalla asuivat, ja pennut tottui muihin eläimiin (kissat, lehmät ja muutamiin naapurien koiriin). Ääniin, alustoihin jne. Vieraina kävi lapsia ja vanhuksia. Varmaan muutama nainenkin, mutta miehet oli tämän koiran juttu. Ei ehkä ole huonoa huomioida tuotakin puolta.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.8.20 19:29:26

Itselle tullut kolme kodinvaihtajaa, jotka pelkäsivät miehiä. Sakumixejä kaikki. Jos paperittomista kyse, tuskin ovat ihan harrastamiseen hankkineet koiria. Kodinvaihtajista kyse.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.8.20 19:39:37

"Mutta ehkä myyjä kuvittelee osaavansa erottaa järkevät perinteisillä roduilla harrastavat miehet munanjatketta hakevista hölmöistä?"

Ihan yhtä laillahan sen myyjän pitäisi sitten erottaa flipflopeilla liukastelevat opiskelijayksiöprinsessat suoraviivaisista naisista, jotka eivät piipitä tai varo kynsiään.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.8.20 20:30:13

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 9.8.20 17:20:14

Turre, tietyt rodut ovat suosiossa myös tietynlaisten miesten parissa jotka ottavat koiran itsekorostuksen välineeksi, haluavat pelotella sillä ihmisiä ja kouluttavat sen väkivallalla. Erittäin huono juttu sekä koiralle että muille koirille ja muille ihmisille."

Mä olen törmännyt useampaan huonoon miespuoliseen koiranomistajaan. Eivät niinkään ota koiria munanjatkeeksi, mutta kohtelevat koiria todella väkivaltaisesti ja sitten kun koira flippaa niin se ammutaan täysin surutta. Koirasta ei ole tarkoituskaan pitää tai edes välittää, se on vain väline. Nämä miehet nimittäin ovat aina poikkeuksetta metsästäjiä.

Tiedän myös yhden kodinvaihtajakoiran, joka myytiin vain ja ainoastaan naiselle ja mielellään vielä sellaiseen kotiin jossa ei ole miestä ollenkaan. Edellisessä paikassa perheen pää oli mätkinyt koiraa turpaan oikein urakalla ja sen jälkeen se on suhtautunut miehiin aivan mielettömän aggressiivisesti. Oli pakko kyläreissulla omallekin miehelle sanoa, että älä edes vilkaise sitä koiraa tai se tulee päälle. Kyseessä vielä ihan hiton iso koira. Tarkkaa painoa en tiedä, mutta huitelee varmaan jossain 80-90 kilon kieppeillä.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: Play 
Päivämäärä:   9.8.20 21:26:17

Vanhan koulukunnan porukkaa joka kouluttaa pelolla ja voimalla eikä älyllä+palkkiolla. Omistajalla ei enää voimat riitä ja siksi etsitään itseä fyysisesti vahvempaa. Ei nähdä ongelmaa omissa käsittelytavoissa.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   9.8.20 23:32:21

Valitettavasti myös naisia pelkääviä koiria löytyy. Kaikki koiria ilkeästi kohtelevat eivät ole miehiä.

Joskus kuulee, että koiralle etsitään isäntää siksi, ettei koira tule toimeen lasten kanssa. Mikä tietysti on vähän epäloogista. Mutta ehkä sellaisia vanhojapoikia löytyy, joilla ei ole mitään lapsikontakteja?

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: Only balls 
Päivämäärä:   10.8.20 00:06:10

Herättää semmoisia ajatuksia, että kannattaa ehdottomasti naisena(kin) kysyä. Jos kokee, että koira tuntuu sopivalta ja oma kokemus sille riittää. Uskon että syy ilmoituksen muotoiluun on nimenomaan näiden flipflop-tytteleiden pois karsiminen eikä esim. toive kiveksistä.

Jos koira on vahva ja vahvaluonteinen ja tuleva omistaja tyhmä/kokematon, on tottakai parempi että ostaja on tyhmä ja vahva kuin tyhmä ja täysin vietävissä. Ensimmäinen voi pärjätä tuurilla, toinen ei mitenkään.
Kokeneen koiraihmisen sukupuolella ei ole tietenkään mitään merkitystä. Ehkä tiettyjen rotujen kasvattajat osaa jo odottaa tietyn tyylistä kyselijöitä... Ja koittavat jotenkin karsia (elämäm kolulaisista) edes puolet pois.

Toi flipflop oli niin hieno kuvaus, kiitos siitä! Se jäi nyt päähän. Toivottavasti ei naurata enää silloin, kun tulee kadulla vastaan 🙊

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.20 03:50:27

Myönnettäköön että monesti enemmänkin naiset hankkii lemmikkejä paljon todennäköisemmin hetken mielijohteesta ja rotua kunnolla harkitsematta kun taas miehet tuntuu miettivän hetken pitempään, ainakin kun kyseessä on koira eikä mikään täysin aliarvostettu kissa joka sitten harhailee "onnellisesti vapaana" autoteillä ettei tarvitse leikittää, aktivoida ja siivota hiekkalaatikkoa.

Mutta koska tämän lauseen kohdalla kyseessä yleensä on juuri munanjatkerodut/mixit eli wt-porukan suosikkikoirat, uskon että suurimmassa osassa tapauksia "Myydään vain miehelle" = "En pärjännyt tälle itse eikä miehinen elämän kovassa koulussa pumpattu egoni kestäisi sitä että joku nainen saisi tästä koulittua kivan koiran."

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: Irma 
Päivämäärä:   10.8.20 12:46:51

Kolme pistettä,
herjaat ihan suotta metsäsätäjiä ja metsästyskoiria. Mun koko suku metsästää ja metsästyskoiria on ollut aina. Puolet vuodesta ne ovat rakkaita perhekoiria, joiden kanssa lenkkeillään ja vahvoilla karhukoirilla on lapsiakin pulkassa vedetty.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.20 13:19:44

"Myönnettäköön että monesti enemmänkin naiset hankkii lemmikkejä paljon todennäköisemmin hetken mielijohteesta ja rotua kunnolla harkitsematta kun taas miehet tuntuu miettivän hetken pitempään"

Näin rescue/eläinsuojeluihmisenä täytyy sanoa, että naisilta tulee lähinnä sellaisia yleisesti ottaen huonosti pidettyjä lemmikkejä, joiden hoitoa on laiminlyöty, kun taas miehiltä tulevat ovat usein siihen lisäksi kokeneet väkivaltaa. Määrällisesti taitaa naisilta tulla enemmän eläimiä, mutta naiset myös omistavat lemmikin miehiä useammin.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 13:31:56

Tässä keskustelussa oikein tasa-arvo loistaa. 2020 ja ihmiset stereotypioi ja yleistää näin paljon.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.20 13:36:44

"Tässä keskustelussa oikein tasa-arvo loistaa. 2020 ja ihmiset stereotypioi ja yleistää näin paljon."

Jos viittasit minun kommenttiini tuossa yllä niin se perustuu puhtaasti omaan kokemukseen eläinsuojelutapausten parissa.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.8.20 14:20:52

"Lähettäjä: Irma
Päivämäärä: 10.8.20 12:46:51

Kolme pistettä,
herjaat ihan suotta metsäsätäjiä ja metsästyskoiria."

Mä olen eri mieltä. Minäkin nimittäin tunnen metsästäjiä todella paljon ja on ihan tavallista että niitä koiria kohdellaan todella huonosti. En sano että kaikki metsästäjät kohtelevat koiria huonosti, mutta sanon että metsästäjien joukossa on vähäistä suurempi määrä ihmisiä joille koira on tärkeä vain työvälineenä.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.8.20 14:33:13

Lähettäjä...
Päivämäärä10.8.20 14:20:52

”Mä olen eri mieltä. Minäkin nimittäin tunnen metsästäjiä todella paljon ja on ihan tavallista että niitä koiria kohdellaan todella huonosti. En sano että kaikki metsästäjät kohtelevat koiria huonosti, mutta sanon että metsästäjien joukossa on vähäistä suurempi määrä ihmisiä joille koira on tärkeä vain työvälineenä.”

Ja mun kokemus puolestaan on, että metsästäjälle se koira on usein hyvä ystävä, ikäänkuin työkaveri, jolle voi harrastuksen aikana uskoutua ja jutella. Toki sellainen suhde muodostuu metsästäjän ja koiran välille vain jos koira toimii metsällä. Jos koirasta ei siihen käyttöön lainkaan ole, niin ystävyyssuhdekin jää syntymättä ja koira on metsästäjälle yhtä hyödytön ja turha olio kuin vegaani flipflop-hipsteri.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   10.8.20 14:42:55

"Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 10.8.20 14:33:13

...yhtä hyödytön ja turha olio kuin vegaani flipflop-hipsteri."

Jos metsästäjien suhtautuminen kanssaihmisiin on tämä, niin en yhtään ihmettele että ne koiratkin hoidetaan huonosti. Ja ei, en ole minkäänlainen vegaanihipsteri, mutta mun mielestä jokaisella ihmisellä on ihmisarvo. Kun metsästäjä näkee muut ihmiset hyödyttöminä ja turhina, niin miksi kummassa hän arvostaisi yhdenkään eläimenkään elämää.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.20 14:51:27

Itse olen tavannut aika vähän miehiä, joita voisin pitää "hyvinä koiranomistajina" kovapäisille koirille. Tosin en harrasta ipoa tai muut sellaista, siellä miehiä varmasti löytyy. Kaksi miestä tavannut koirapuistossa, joilla oli ihan ok koirankäsittely, jämäkkä ja luja, rotuina oli käyttis toope ja saku.

Mutta, tavattoman paljon taas tiedän kädettömiä hömppämiehiä. Heillä joko rotuina bc kaupungissa tai sitten joku sakemanni maalla. Jälkimmäisiä ei kouluteta, mutta niiden kanssa pärjätään, koska sattuvat olemaan täyspäisiä koiria.
Ja kasan miehiä, joille joku tipsukin on liian haasta taluttaa.

Ei kaksi killutinta jalkojen välissä merkkaa mitään, vaikka jotkut niin ehkä haluaa uskotella.

Itse olen 25v nainen, joka lapsuudesta asti käsitellyt oreja ja mulle ja, niiden jälkeen joku uhitteleva dogouros ei silti paljoa päätä hirvitä. Ja omana rotuna ihan vain ne sakemannit.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 15:24:20

"LähettäjäEllis
Päivämäärä9.8.20 17:22:27

Tiedän yhden tapauksen joka myytiin vain miehelle koska ei kunnioittanut naisia."

Tällaista koiraahan ei tosin ole olemassa, vaikka silloin tällöin kuulee jonkun niin luulevan. Jos sanoo, ettei koira kunnioita lippispäisiä tai vihreitä huppareita käyttäviä, niin ei kukaan usko. Totuuspohjaa näillä on kutakuinkin yhtä paljon.

Ylipäätään ihmiset eivät useinkaan tiedä mitä ovat myymässä. Sen sijaan että kerrottaisi koiran ominaisuuksista, luetellaan kaikkea mitä uusi koti ei saa olla. Esimerkiksi. Kyllähän siitäkin paljastuu, missä kohden ongelmia on, mutta ei se kerro koirasta juurikaan mitään.

Only balls avasi hyvin.

  Re: Koira myynnissä - myydään vain miehille

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 15:29:01

Lähettäjä-
Päivämäärä10.8.20 14:51:27

Itse olen tavannut aika vähän miehiä, joita voisin pitää "hyvinä koiranomistajina" kovapäisille koirille.

Mä olen tavannut useitakin. Ne on niitä samoja, jotka olisivat hyviä omistajia myös herkille koirille.
Ja kyllä, suurempi todennäköisyys on löytää näitä harrastusten parista kuin suomalaisesta koirapuistosta. Minkä tahansa harrastuksen, ei mitenkään erityisesti juuri ipon parista.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.