Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tunnesyöminen?

Lähettäjä: Riks 
Päivämäärä:   9.8.20 09:03:20

Olen tunnesyöjä, jos on hyvä fiilis, huono fiilis, väsynyt.. syön, yleensä herkkuja. Niinkun eilen, meni puolikiloa irttareita koska oli hyvä fiilis. No, jälkeenpäin ei taas olekaan hyvä fiilis kun tarkotus oli saada painoa pois. Olen onnistunut jo vähentään herkut viikonloppuun, mutta sais ne poia sieltäkin. Se on niin mukavaa päivän päätteeksi istua sohvalle, laittaa leffa pyöriin ja syödä. Onko tähän kukaan keksinyt toimivaa ratkasua? Viinirypäleisiinki oon yrittäny karkit vakhtaa, mut nytkin mulla oli rypäleet kaapissa ja hain kuitenkin säkin irttareitakin :D

  Re: Tunnesyöminen?

Lähettäjä: ammi 
Päivämäärä:   9.8.20 11:58:51

ei valittettavasti mitään neuvoa. itse kokeilin totaalikieltäytymistä 2 viikkoa se kyllä toimi ja olokin oli parempi ja tasaisempi. mutta sitten tuli juhlat ja sen jälkeen en ole päässyt enää ruotuun (mennyt kuukausi)

itse olen miettinyt että tarvitsisin kyllä jotain terapiaa. makean tai irtokarkkien, salmiakin ja lakun himo on vahva . entisestään pahempi kun lopetin pari vuotta sitten tupakan polton.

  Re: Tunnesyöminen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 06:00:08

Kannattaa lukea muutamia self-help kirjoja jos ei pääse oikealle auttajalle.
Pelkkä sokerikoukku on helpompi tapaus, lisäät ravintorikasta ruokaa ja olet muutaman viikon sokerilakossa, hyvä kirja tähän on esim Irti suklaanhimosta.

Oikea tunnesyöminen on tapa käsitellä tunteita ja sinun täytyisi ensin tunnistaa mitä tunteita sinä yrität piilottaa syömällä. Tähänkin löytyy hyvää tietoa esim Tunne Lukkosi -kirjasta.

Tsemppiä tunteiden etsintään!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.