Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 08:08:03

Minkalaisia tapoja teillä on vaatteiden suhteen? Minne riisutte vaatteet makuuhuoneessa.
Meillä toinen säilyttää lattialla ja toinen lipaston päällä. Sitten niitä myttyjä on lipaston päälä ja lattialla päivälläkin kun vaatteita vaihdetaan.

Olisi kiva keksiä jokin ratkaisu tähän ongelmaan.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   9.8.20 08:09:41

En riisu makuuhuoneessa. Vaatteet on yleensä khh lattialla tai sitten suoraan pesukorissa.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 08:12:58

Eli sinullakin sama ongelma: vaatteet lattialla.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Elohiiri 
Päivämäärä:   9.8.20 08:16:31

Makkarissa pystynaulakko ja vaatehuoneessa naulakot seinillä käytetyille mutta puhtaille vaatteille.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   9.8.20 08:18:44

.: Ei se ole mulle mikään ongelma. :D

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: tassu 
Päivämäärä:   9.8.20 08:32:57

Vaatekaapissa on oma hylly puolipitoisille vaatteille.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   9.8.20 08:33:36

Minulla on vaatehuone eteisessä ulkovaatteille ja yläkerrassa sisävaatteille. Pukeudun vaatehuoneissa ja säilytän naulakossa vaatteet jotka menee vielä päälle ennen pesua. Ystäväni joka yöpyy meillä usein toi vierashuoneeseeni seinänaulakon juuri tuon apn mainitseman ongelman vuoksi.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Mimmu 
Päivämäärä:   9.8.20 08:36:06

Mulla on khh:ssa korihyllykkö missä vaatteita. Yksi kori varattu käytetyille vaatteille. Mies säilyttää keittiön tuolilla tai olohuoneensohvalla. Ennen tätä vaihdoin vaatteet makkarissa ka vaatekaapissa oli hylly käyetyille vaatteille.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Puru 
Päivämäärä:   9.8.20 08:43:14

Pyykkiin menevät pyykkikoriin ja puolipitoiset oven päälle tai sohvalle.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   9.8.20 08:58:24

Makuuhuoneessa oma pieni naulakko näitä varten, elleivät mene parvekkeelle tuulettumaan. Vaatekaappi on vain puhtaille vaatteille.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: we 
Päivämäärä:   9.8.20 09:03:24

Makuuhuoneen vaatekaappien ovien päällä tuulettuvat yön yli. Aamulla menevät vaatekaappiin hyllylle, missä säilytän "puoliksipidettyjä" vaatteita. Likaiset menevät suoraan pyykkikoriin.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   9.8.20 10:10:06

Makuuhuoneen seinällä on naulakko näille. Kaksin asuessa kummallekin omansa. Nykyisessä kämpässä seinätilaa on vähän huonosti, mutta Ikean Tjusig-naulakko mahtuu kivasti. Se asennetaan pystysuoraan, niin ei vie niin paljon tilaa seinältä.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Jenni 
Päivämäärä:   9.8.20 10:14:03

Vaatehuoneessa joka on makuuhuoneen yhteydessä, on molemmilla hyllykkö näille päivällä pidetyille mutta vielä puhtaille vaatteille

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: he 
Päivämäärä:   9.8.20 10:47:09

Makkarissa on pieni puusohva, jonka päälle heitän illalla "kotivaatteet" nukkumaan mennessä. Samaisen sohvan käsinojalle kertyvät käytetyt, mutta vielä puhtaat vaatteet odottamaan seuraavaa käyttöä.
Tallivaatteet ovat komerossa kannellisessa rottinkipyykkikorissa, ja sen päällä ovat "puoliksi pidetyt" tallivaatteet.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Spyko 
Päivämäärä:   9.8.20 10:54:08

Vaaterekki makkarissa käytetyille. Kaapissa vain puhtaat. Likaiset kylppärin korissa.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.20 10:56:36

Tästä ketjusta tuli mieleen täältä yhden päivän otsikko "miksi vaatekaapissa vaatteet haisevat tunkkaiselle?". Ihan varmasti haisee tunkkaiselle jos suljettuun tilaan laitetaan myös vaatteita, jotka eivät ole puhtaita.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.8.20 10:57:57

Sohvan selkänojalla, vessan seinäkoukussa, vessanpöntön päällä, makkarin rahilla. Milloin missäkin.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.8.20 11:01:32

Meillä on makkarissa sohva, minkä päällä vaatteet ovat yöllä.
Likaiset menevät suoraan pyykkikoriin. Puolipitoiset tuuletuksen jälkeen khh:n rekkiin.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Huono 
Päivämäärä:   9.8.20 13:45:56

Mulla on tuoli makkarissa ihan vaan käytetyille vaatteille

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Nuu 
Päivämäärä:   9.8.20 14:48:23

Saunan pesuhuoneessa on rekki, jolle heitän omat (siis ne mitkä eivät mene suoraan pyykkiin). Pesuhuonetta käytetään normaalisti vain lauantaina, suihkussa käydään arkikylppärissä. Mies laittaa omansa pianotuolille olkkariin, olohuone on siis makuuhuoneen vieressä.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.8.20 20:04:01

Mä vaihdan yökkiksen päälle kylppärissä. Likaiset vaatteet menee suoraan pyykkikoriin ja muut menee joko vaan pyykkikorin päälle tai kaapissa oleviin korilaatikoihin, joissa säilytetään just näitä "käytettyjä" huppareita tai housuja.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   9.8.20 20:16:22

Vaaterekissä. Paidat ja mekot saa henkareihin, farkut reelingille. Kaikki muu ihoa vasten olleet menee tietty pyykkikoriin.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.8.20 20:20:30

Makuuhuoneessa rekissä tai sitten yhden pienen pöydän päällä. Aika moni vaate kyllä päätyy jo yhden käytön jälkeen pyykkikoriin (lähinnä housut ja neuleet on sellaisia mitä voi käyttää pari päivää).

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   9.8.20 20:49:21

Ne mitä ei nakata suoraan pyykkiin, säilytetään työhuoneessa. Siellä on hattuhyllyllinen naulakko, johon voi hyllylle laskostella, nauloihin ripustaa ja tangolle laittaa hengarissa. Mies jättää kyllä enimmäkseen samassa huoneessa olevalle vierassängylle kaiken.
Lisäksi työhuoneessa on erillinen naulakko miehen urheillessa käytettäville päällysvaatteille, omiani säilytän siivouskomeron naulakossa.

Aamutakille on naulakko makuuhuoneessa ja jotain suihkun ja nukkumaan menon välissä pidettyjä kotivaatteita saattaa olla joskus tuolilla.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Fiinu 
Päivämäärä:   9.8.20 22:03:50

Minulla on vaatehuoneessa tuoli johon laitan ne vaatteet jotka aijon pukea seuraavanakin päivänä.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   9.8.20 22:04:59

Vaatehuoneen seinällä on koukkuja mihin puolipitoiset. Ne mitkä seuraavana päivänä päälle on makkarissa arkun päällä,mies pitää takkahuoneeen sohvalla. Eteisessä naulakossa työkamppeet mitkä ei haise, tallissa pukukaapit missä haisevat talli ja työvaatteet.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.8.20 22:15:20

"lähinnä housut ja neuleet on sellaisia mitä voi käyttää pari päivää"

Ihan oikeastiko joku pesee neuleet ja farkut muutaman käyttökerran jälkeen?

Mulla on samaa ongelmaa kuin aloittajalla. En haluais aina pitää samoja vaatteita, mutta ei ne kaipaa pesuakaan (just housut, neuleet, svetarit yms.). Mihin nämä kaikki kertaalleen käytetyt järkevästi lykkäis? Yksi tai kaksi vaatekertaa menee jossain naulakossa, mutta helposti niitä on enemmänkin.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   9.8.20 22:33:51

Vaatetuoli, the chair

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Savolainen 
Päivämäärä:   9.8.20 23:15:19

Mies laittaa omansa lipaston päälle, minulla ne yleensä tipahtaa makkarin nurkkaan. Likaiset tietysti suoraan khh pyykkikoriin. Vaatekaapissa on vaan puhtaita vaatteita.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: pink 
Päivämäärä:   9.8.20 23:21:54

Eteisessä on vaatenaulakot ja molemmat riisutaan suunnilleen kaikki vaatteet pois heti kun päästään ovesta sisään. Kotivaatteet sitten erikseen. Pestään pyykkiä tosi tiheään eli puolipitoisia vaatteita ei ole juuri muuta kuin mun työvaatteet ja miehen farkut ja pikkutakit, jotka kaikki on siinä eteisen naulakossa. Kutakuinkin kaikki muu menee pyykkiin joka päivä.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   10.8.20 06:12:11

Tämä onkin ollut mielenkiintoinen kysymys. Monia tapoja ja taisin löytää muutaman hyvän kokeiluun.
Tämäkin on yksi juttu, jota ei arkkitehdit muista ajatella, toinenhan on pyykkien kuivatus. Kun katselee myytäviä asuntoja ja miettii niiden kohdalla pyykinkuivausta niin ei sitä ole! Kuvitteleeko suunnittelijat että kaikilla on jokin kuivausrumpu ja jos kaikilla muilla sellainen on niin kuinka paljon se vie turhaa energiaa ja aiheuttaa kustannuksia. Suunnittelemalla kunnollinen kuivauspaikka pyykeille pyykit kuivaa yön aikana ja ei tarvita mitään koneita siihen.

Tämä on vähän samaa kuin kaupunkisuunnittelussa laitetaan esteitä ihmisten poluille kun voitaisiin rakentaa tie siihen luonnolliseen kulkupaikkaan. Mutta ei! Ei rakenneta tietä vaan laitetaan betoniporsaita ettei siitä pääse kun arkkitehti on päättänyt että tien pitää olla suora ja mennä ihan eri paikasta.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.8.20 06:57:08

Mulla on pukeutumishuoneessa naulakko puolipitoisille isommille vaatteille ja lisäksi kori viikattaville. Farkkuja käytän monta kertaa jos niissä ei ole tahroja tai hajua ja ne ovat saman huoneen seinällä roikumassa omissa naulakoissaan. Hirveä rivi niitä on monessa kerroksessa mutta pitää farkut suorina ja raikkaina ja näyttää ihan kivalta!

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Play 
Päivämäärä:   10.8.20 07:46:07

Makkarissa pieni naulakko puolipitoisille vaatteille. Matalalle asennettu ja sijoitettu siten ettei ovelta katsoessa osu ensimmäisenä silmään, vaan jää sängynpäädyn taakse piiloon.

Mies pitää puolipitoisia vaatteita makuuhuoneen tuolilla. Se ei samaan tapaan venkslaa niitä vaatteita kuin minä ja pukee aamulla ne puolipitoiset päälle anyway. Jos ei, niin korkeintaan päivän seisovat siinä tuolilla.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: vielä yksi 
Päivämäärä:   10.8.20 08:41:07

Meillä on oveen ripustettavat naulakot makuuhuoneen oven ja makuuhuoneessa olevan vaatehuoneen oven sisäpuolella.
https://tinyurl.com/y5svohrc

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: Jättis 
Päivämäärä:   10.8.20 12:38:31

Nukun yksin parisängyssä, vielä päälle menevät vaatteet siinä toisella puolella sänkyä.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   10.8.20 12:51:36

Minä pesen esimerkiksi farkkuja todella harvoin, muutaman käyttökerran jälkeen tuuletan parvekkeella. Samoin jotkut silkkineuleet yms, en uskalla laittaa niitä koneeseen ja olen laiska pesemään käsin. Tällaisia vaatteita säilytän kyllä ihan huoletta vaatekaapissa puhtaiden kanssa, mutta tuuletuksen kanssa. Mulla on myös usein vaatekaapin ovi auki, ehkä se auttaa... :D Vaatekaapistani olen myös tehnyt sellaisen, että siellä on vain tanko henkareille.

Sitten taas paremmin pesua kestävät käytetyt vaatteet laitan ehkä sen yhden tai kahden käyttökerran jälkeen vielä takaisin kaappiin ja sitten sen jälkeen ne alkavat lojua makkarissa olevalla tuolilla, kunnes sitten joskus keräilen pestäväksi, kun samankaltaisia (väri, materiaali) vaatteita kertyy tarpeeksi.

Olen karsinut vaatemääräni aika vähäiseksi, joten pysyy myös hyvin laskuissa siitä, että kuinka monta kertaa on jotain käyttänyt ennen pesua. En myöskään ole huomannut niissä mitään tunkkaista hajua tällä systeemillä.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: pitkä tarina 
Päivämäärä:   10.8.20 13:06:54

Renkaallisessa Sängynalyslaatikodsa säilytän puolikäyttöisiä

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 13:54:37

Meilläkin on makkarissa sohva tätä varten. Siihen tosin kertyy röykkiöittäin vaatteita, koska käytän paljon sellaisia vaatteita, joita pestään harvemmin, mutta joiden pitää saada levätä käyttökertojen välillä. Muutenkaan en tykkää käyttää peräkkäisinä päivinä samoja vaatteita.

Vain alushousut, sukat ja urheilupaidat menevät suoraan pyykkiin, tai hellepäivän jälkeen paita voi mennä suoraan pyykkiin, jos kovin hikinen. Urheilurintsikatkin kestävät yleensä kaksi käyttökertaa, jos tuulettaa hyvin.

Pyykinpesu on myös ympäristökysymys. Aina se vähän saastuttaa vesiä, ja sähköä kuluu, ja kuluvathan vaatteetkin nopeammin, jos turhaan pesee.

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 15:00:35

Lähettäjä: R
Päivämäärä: 9.8.20 22:33:51

Vaatetuoli, the chair

mikä on vaatetuoli?

  Re: Minne vaatteet yöksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.20 15:42:23

Kuulostaa ihan hysteeriseltä pestä vaatteita joka päivä.
Itselläni esim housut ehkä kerran kuussa pesuun ja t-paita vaihtuu kerran viikossa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.