Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauneus, vanhuus ja itsestä

Lähettäjä: vanhealth 
Päivämäärä:   5.6.20 11:24:29

huolehtiminen? Eli, mikä on teidän näkemys itsensä huolehtimisen vaikutus elinikään? Mitä teette jotta eläisitte mahdollisimman pitkään? Kertokaa kikkanne mahdollisimman tarkasti noin inspiroiden muitakin :)
Kiitos!!

  Re: Kauneus, vanhuus ja itsestä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.20 11:34:31

Fakta nyt vaan on se, että kun päivät on täynnä niin ne on täynnä eikä siihen voi itse juuri vaikuttaa, koska geenit on ne, jotka sen iän viime kädessä ratkaisevat. Siinä vaiheessa on yhdentekevää oletko ollut himourheilija ja terveysintoilija vai vetänyt röökiä ja viinaa minkä olet kerennyt. Joku saa kolmekymppisenä aivohalvauksen ja kuukahtaa siihen, joku vetää skumppaa vielä yli satavuotiaana. Itsellä on hyvät geenit ja normaalilla elämällä oletus on päätyä 90 paremmalle puolelle.

  Re: Kauneus, vanhuus ja itsestä

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   5.6.20 11:38:21

"Mitä teette jotta eläisitte mahdollisimman pitkään?"
En mitään. En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset haluavat kituuttaa mahdollisimman pitkään.

  Re: Kauneus, vanhuus ja itsestä

Lähettäjä: Klo 
Päivämäärä:   5.6.20 11:42:45

En tähtää pitkään elämään mutta laatuun. Painonhallinta, terveellinen ruoka ja juoma, riittävä lepo ja liikunta, ei tupakointi eikä liikaa aurinkoa. Ei mitään eksoottista jippoa ole terveen kropan terveyden hallinnassa.

  Re: Kauneus, vanhuus ja itsestä

Lähettäjä: Huppa 
Päivämäärä:   5.6.20 11:43:41

Päiviensä määrää ei kukaan tiedä, mutta totta kai kannattaa pitää itsestään huolta. Nauttia hyvistä ihmissuhteista, tehdä jotain sellaista mikä kiinnostaa, syödä terveellisesti ja harrastaa liikuntaa. Pitäytyä poissa hämäristä tilanteista ja käyttää päihteitä mahdollisimman vähän tai ei ollenkaan.

Minulla on varmaan huonot geenit: olen ykköstyypin diabeetikko, suvussa on molemmin puolin muistisairautta ja syöpää sekä sydänvaivoja. Silti en halua maalailla kauhukuvia. Ystäväni kuoli alle 18-vuotiaana syöpään ja sen jälkeen vasta tajusin, että pska voi todella osua tuulettimeen kenelle tahansa. Siksi ei kannata murehtia liikaa, vaan elää kun on elämää.

  Re: Kauneus, vanhuus ja itsestä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.20 13:32:07

Paastoan aktivoidakseni autofagiaa.

  Re: Kauneus, vanhuus ja itsestä

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.6.20 13:45:53

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 5.6.20 13:32:07

Paastoan aktivoidakseni autofagiaa.

Nälkävítutus kumoaa autofagian hyödyt.

  Re: Kauneus, vanhuus ja itsestä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.20 13:53:17

” Nälkävítutus kumoaa autofagian hyödyt.”

Itse asiassa päinvastoin, nälkään tottuu nopeasti ja olo on paastotessa hyvä. Toki alkuun voi olla vaikeaa. Bonuksena toki paino putoaa ja voi syödä mitä huvittaa, siis silloin kun syö.

  Re: Kauneus, vanhuus ja itsestä

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.6.20 13:59:48

-: Ei kun ihan oikeasti. Stressi nostaa kortisolin määrää veressä ja se pysäyttää autofagian.

  Re: Kauneus, vanhuus ja itsestä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 14:13:07

Mä en halua elää kovin vanhaksi.

Olen isovanhempani seurannut, he elivät yli 90-vuotiaaksi.
Kaikki oli liikunnallisia ja normaalipainoisia sinne 70-vuoteen asti. Yksi poltti, kolme käytti joskus alkoholia.
Sitten alkoi tulla diabetes, säärihaava siitä, myöhemmin amputointi, liukastumisista ulkona, lonkkaleikkausta, käsi ja olkapäävammoja ja muita pieniä vaivoja.
Viimeiset 20v olivat paljon sairaalassa ja kuntoutuksessa oloa.
Kovasti valittivat kipuja siellä täällä ja huonoa oloa hoitokodeissa.

Itse pyrin ulkoilemaan päivittäin säästä riippumatta, en polta, käytän alkoa kohtuullisesti, syön pääosin terveellisesti satunnaisia herkutteluja lukuunottamatta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.