Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 06:30:08

Minulla tuli jo toista kertaa vastaan tällainen nainen tai transihminen, joka pitkänkin juttelun jälkeen kivenkovaa väittää olevansa miehenä syntynyt, vaikka on jo jäänyt valheesta kiinni. Ja sitten olen transvihaaja kun lopetan juttelun, koska en halua valehtelijaa elämääni.

Viime vuonna aiheesta oli keskustelu kuumana täällä, ja joku asiaan perehtynyt tai itse transihminen antoi vinkkejä, miten voi huomata "varoitusmerkit". Kenelläkään linkkiä siihen topiciin enää? Itsehän ajattelin, että sitä ei enää tapahdu minulle enää, että osaan ekan kerran jälkeen katsoa paremmin :) Nooh, sellaista sattuu.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   5.6.20 07:06:09

Mitä jos kirjoittaisit vaikka siihen profiiliisi että et ole kiinnostunut transmiehistä?

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 07:42:58

Transihmisyys ei haittaa, mutta valehtelu kyllä.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   5.6.20 07:44:30

Pitäisikö noissa olla jokin eri kategoria? Tai valinta pitääkö etsityn lähtökohtaisesti olla lisääntymisnykyinen, se ei sitä ja ei tätä lista olisi niin tyly ja pitkä.

Itse en aikanaan valinnut kriteerien perusteella, mutta erilaisia poissulkevia ehtoja jälkikäteen ajatellen oli paljon.

Mielestäni ei ole rasismia tai syrjintää nämä parinvalintakriteerit, koska tietyn partnerin kanssa oleminen ei voi olla ihmisoikeus.

Vaikea tajuta että trans-ihmisiä tulisi monta vastaan, eikö se ole harvinaista? Vai kertyykö ne vapaille markkinoille vähäisen kysynnän takia vähän kuin minun ikäiset naisetkin?

Itseä huolestuttaa oman lapsen deittailut molempien sukupuolten kanssa, toivottavasti se ei vaikuta kielteisesti kun alkaa katselemaan vakavampaa suhdetta. Tuntuu että täällä päin ns fiksummat nuoret on aivopesty siihen että kaiken on oltava ok ja heterous on outoa, vaikka siihen se biologia varmaan useimmat aikuistuessa vetää. Mutta itse en olisi ottanut homoseksuaalisia suhteita omannutta puolisoa, niin ikävää jos nuori ns turhan takia vähentää tulevia mahdollisuuksiaan.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 07:52:07

No ainakin näistä voi päätellä jotain:
- Ei kuvia joissa rintakehä näkyy/löysät vaatteet
- Ei halua tavata tai puhua puhelimessa heti
- Harrastukset, esim. ratsastus, cosplay...
- Tekosyitä, miksi ei halua tavata, tai selittelee käytöstään jo valmiiksi

Valitettavasti kaikenlaisia transihmisiä on alkanut ilmaantua kuin sieniä sateella. Osa sellaisia joilla ei ole aikomustakaan mennä korjausprosessiin tai vaihe menee jossain kohtaa ohi. Usein seuraa haetaan netistä, sillä silloin voi muodostaa tunnesiteen ennen oikeaa tapaamista tai totuuden kertomista, eikä heti kuule äänestä, että mikä on tilanne. Osa ihan surutta sheimaakin, jos välit haluaa katkaista.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: Nainen 
Päivämäärä:   5.6.20 11:36:14

Mulla on asetuksissa että etsin vain naisia, miksi sinne tulee niitä miesten profiileja väliin? Yleensä joku mehmetti mutta on pari suomalaistakin.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: selitys 
Päivämäärä:   5.6.20 11:39:08

"Minulla tuli jo toista kertaa vastaan tällainen nainen tai transihminen, joka pitkänkin juttelun jälkeen kivenkovaa väittää olevansa miehenä syntynyt, vaikka on jo jäänyt valheesta kiinni."

No onhan se syntynytkin, naisen kropassa vain :)

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: il 
Päivämäärä:   5.6.20 11:41:58

Se että ei halua mennä korjaukseen ei tee ihmisestä yhtään vähempää transihmistä. Jotkut haluaa, jotkut ei.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   5.6.20 11:45:16

"Mutta itse en olisi ottanut homoseksuaalisia suhteita omannutta puolisoa, niin ikävää jos nuori ns turhan takia vähentää tulevia mahdollisuuksiaan."

Eiköhän se sinun nuoresi ole vain tyytyväinen jos pääsee skippaamaan täysin eri ajatusmaailman omaavat ehdokkaat heti kättelyssä.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   5.6.20 11:53:50

Ai ratsastus harrastuksena kertoo jotain?! Ai niinku mitä? Oliko tässä nyt kyse naisesta vai miehestä? Kertooko se molemmilla samaa? Entä ravi harrastus, lasketaanko sekin?

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 12:11:49

"Harrastukset, esim. ratsastus, cosplay.."

Tälle olisi kiva kuulla jokin peruste.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: Tadaa 
Päivämäärä:   5.6.20 12:26:48

"Mutta itse en olisi ottanut homoseksuaalisia suhteita omannutta puolisoa, niin ikävää jos nuori ns turhan takia vähentää tulevia mahdollisuuksiaan."

Nuori ei varmaan koe menettävänsä mitään tässä. Ihme ajatusmalli että nuoruuden suhteet ovat "turhaa" ja naimisiinpääsy joku saavutus.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: yhyy 
Päivämäärä:   5.6.20 12:46:33

sun kannattaisi kirjottaa ihan profiiliin että "olen massiivinen k---pää joten älkää vaivautuko". ihmiset ansaitsevat tietää noin oleelliset jutut ennen kuin tuhlaa aikaa tai energiaa sunlaiseen paskasäkkiin :)

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   5.6.20 12:54:37

Pidän itseäni melko avoimena, eikä haittaisi homo- tai bi-suhteet mitään, mutta kokisin silti melko hankalaksi seurustella sellaisen henkilön kanssa, joka on syntynyt naisena. Ensinnäkin viehätyn hyvin maskuliinisista piirteistä, ja toisekseen haluan lapsia kumppanini kanssa. Ja antakaa anteeksi tietämättömyyteni, miten tällaisen henkilön kanssa ihan perinteiset petipuuhat toimivat?

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 13:16:18

”sun kannattaisi kirjottaa ihan profiiliin että "olen massiivinen k---pää joten älkää vaivautuko". ihmiset ansaitsevat tietää noin oleelliset jutut ennen kuin tuhlaa aikaa tai energiaa sunlaiseen paskasäkkiin :)”

Mitä tämä yrittää mongertaa?

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: DDD 
Päivämäärä:   5.6.20 13:18:01

En ole trans, mutta tuttavapiirissä heitä on aika paljon ja olen törmännyt aiheeseen usein, niin jonkinlainen käsitys on muodostunut.

Ennen transsukupuolisuuden määritelmä oli aikalailla kehodysforia ja voimakas tunne, että elää aivan väärän sukupuolen elämää. Tälle on myös jonkin verran biologisia perusteita, että kyseessä on ihan olemassa oleva asia ja luonnon epäonnistuminen määrittää lapsen sukupuoli tarkoituksenmukaisesti.

Nykyään etenkin nuorten liberaalien piireissä puhutaan, ettei tarvita mitään dysforiaa ollakseen trans, eli asian voi vain yksinkertaisesti "päättää". Monelta heistä tulee varsin vihamielistä kommenttia, jos transsukupuolisuutta käsittelee biologian näkökulmasta. Etenkin nettikulttuurissa uusia sukupuolia ilmaantuu kuin sieniä sateella, eikä näillä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä, vaan kyseessä on vain halu kuulua johonkin lokeroon. Näitä kutsutaan usein trans-trendereiksi. Sekin voi olla syynä siihen, että transihmisiä tuntuu nykyään olevaan tosi paljon, muoti-ilmiö. Toki aihe ei enää ole yhtä tabu, niin monen on myös helpompi tulla kaapista.

Transvihaajaksi on ihan turha syytellä, jos ei halua seurustella transtaustaisen kanssa. Seurustelu tietyn ihmisen kanssa ei ole mikään ihmisoikeus,

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: Täh? 
Päivämäärä:   5.6.20 13:24:06

yhyy, toki tuo on aika oleellinen asia.
Miksi kukaan tuhlaisi aikaansa asiaan mikä ei kiinnosta?

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 13:24:26

Harrastukset yksinään eivät kerro toki mitään, mutta muiden vinkkien perusteella voi päätellä. Ihan hyvä tietää, että noissa piireissä on enemmän lbtq-väkeä. Minä mukaanlukien.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: gwhw 
Päivämäärä:   5.6.20 14:06:06

"Lähettäjä: yhyy
Päivämäärä: 5.6.20 12:46:33

sun kannattaisi kirjottaa ihan profiiliin että "olen massiivinen k---pää joten älkää vaivautuko". ihmiset ansaitsevat tietää noin oleelliset jutut ennen kuin tuhlaa aikaa tai energiaa sunlaiseen paskasäkkiin :)"

"Lähettäjä: Täh?
Päivämäärä: 5.6.20 13:24:06

yhyy, toki tuo on aika oleellinen asia.
Miksi kukaan tuhlaisi aikaansa asiaan mikä ei kiinnosta?"

Tätä minäkin mietin. Miksi aloittaja on yhyyn mielestä paskasäkki, kun ei ole kiinnostunut valehtelevista ihmisistä?

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   5.6.20 15:04:48

Ei halua seurustella transmiehen kanssa eikä siedä valehtelua = kusipäinen paskasäkki. Allright :D

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   5.6.20 15:13:23

Jännää suvaitsevaisuutta tuollainen ihmisten lokeroiminen ”paskasäkeiksi.”

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   5.6.20 15:17:27

Minulle jäi vähän epäselväksi, että mitä se trans-ihminen oli siis valehdellut? Jos hän on nyt nainen ja transsukupuolinen, niin hänhän on sitten syntynyt biologisesti miehenä. Vai jääkö mulla joku juttu tässä tajuamatta? :D

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: Transmies 
Päivämäärä:   5.6.20 16:01:59

Pisteellä oli hyviä esimerkkejä tuntomerkeistä. Naisten suosimat harrastukset esim.ratsastus ja cosplay piireissä löytyy paljo sateenkaariväkeä. Myös muut japani, etelä-korea aiheiset harrastukset ovat suosittuja. Vaatetuksessa ns homomainen pukeutuminen ja/tai löysät vaatteet jotka peittää naisellisia muotoja.
Dddllä myös hyvä kommentti.
Aloittajalle vielä, millä tavalla valehtelee? Jos kysyt onko transtaustaa ja toinen vastaa kieltävästi vaikka selvästi on niin sen luokittelisin itsekkin valehtelemiseksi. Jos henkilö myöntää syntyneensä naiseksi mutta toteaa kuitenkin olevansa nykyään "täysin" mies, niin sehän ei ole valehtelua.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: DDD 
Päivämäärä:   5.6.20 17:13:46

Minä käsitin, että ap on törmännyt transmieheen (ja virheellisesti kutsui sitä naiseksi), joka transtaustan peittääkseen sanoo olevansa miehenä syntynyt: henkisesti miehenä syntynyt, mutta naisen kehossa. Teknisesti ottaen kyseessä ei ole valehtelu, mutta sitä voidaan käsitellä sellaisena, kun tarkoituksena on tahallinen harhaanjohtaminen. Yleisessä kielenkäytössä "miehenä syntynyt" tarkoittaa biologista miestä.

Ihmettelen tosin, että mistä ap tietää valehtelusta niin varmasti ja millä tavalla valehtelusta on "jääty kiinni"

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 17:30:16

"Lähettäjä: il
Päivämäärä: 5.6.20 11:41:58

Se että ei halua mennä korjaukseen ei tee ihmisestä yhtään vähempää transihmistä. Jotkut haluaa, jotkut ei."

Mä luulen että alkuperäisessä viestissä viitataan näihin ihmisiin, jolle transjutut ovat sellainen ohimenevä muotijuttu. Mulla on ollut tuttavapiirissä tällainen mies, joka yhtäkkiä päättikin olevansa tyttö. Sitten kun ehti miettiä asiaa edes sen viisi sekuntia niin päätti ettei nyt sitten olekaan tyttö, vaan mies ja että koko homma pitää peruuttaa. Sitä en tiedä, mikä juuri tällä hetkellä kuvittelee olevansa. Menee aika vahvasti sen mukaan mikä on pinnalla ja muotia. Mun villi veikkaus on se, että on nyt muunsukupuolinen kunnes löytää jotain uutta, joka jaksaa innostaa ja kiehtoa taas jonkun viikon tai kuukauden.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 17:32:04

Ai niin. Aloittajan ongelmaan. Mä voisin olla ihan minkä tahansa trans-ihmisen kanssa ja olisin täydellisen fine myös niiden ihmisten kanssa, joilla ei ole mitään sukupuolta. Itsekin menen tähän kategoriaan, jolla ei ole mitään sukupuoli-identiteettiä. Mutta. Mun mielestä näistä asioista pitäisi olla rehellinen.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 17:39:03

"Yleisessä kielenkäytössä "miehenä syntynyt" tarkoittaa biologista miestä."

Transkeskustelussa asia ei mielestäni näin ole, en nyt varmaksi tiedä, mutta itse ajattelisin sen "miehenä syntynyt" tarkoittavan juuri ns. genderiä eikä sexiä. Transsukupuolinenhan kokee syntyneensä väärän sukupuolen kroppaan, eli esim. transmies on mielestään syntynyt mieheksi mutta naisen kroppaan.

Eikä siihen mikään trans tarvitse olla, intersukupuolinen riittää. Jos vanhemmat päättävät leikellä intersukupuolisen vauvan sukupuolielimiä, niin niistä edelleen yhdeksän kertaa kymmenestä tehdään naisten sukupuolielimet, kun se on helpompaa. Järkikin sanoo, että ei näistä vauvoista kuitenkaan ole kuin noin puolet tyttöjä, miten sen nyt sitten kukin haluaa määritellä.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   5.6.20 17:48:25

"Etenkin nettikulttuurissa uusia sukupuolia ilmaantuu kuin sieniä sateella, eikä näillä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä, vaan kyseessä on vain halu kuulua johonkin lokeroon. Näitä kutsutaan usein trans-trendereiksi. Sekin voi olla syynä siihen, että transihmisiä tuntuu nykyään olevaan tosi paljon, muoti-ilmiö."

No mutta tämähän on aivan loogista. Jos trans-ihmisiä alkaa olla niin paljon että julistamalla olevasi trans-ihminen et olekaan enää mitään erikoista vaan hukut vain trans-ihmisten massaan, niin asiaa on syytä jotenkin edelleen tarkentaa, jotta sinut huomataan paremmin.

  Re: Miesnaiset Tinderissä yms.

Lähettäjä: morbidiuteliaisuus 
Päivämäärä:   11.6.20 23:26:31

upparallaa, uppista upsansaa!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.