Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   5.6.20 06:06:04

...ekstrovertit ihmiset ovat paljon viehättävämpiä.

En esimerkiksi uskalla lähestyä ulospäin suuntautuneita iloisia ja avoimia naisia, koska minusta tuntuu, etten ole heidän arvoisensa eikä minulla ole heille mitään tarjottavaa, pelkkää hiljaista tylsyyttä vain.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   5.6.20 06:10:41

Olen introvertti mutta en kyllä ole ystävieni seurassa hiljainen tai tylsä.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: Merviläinen 
Päivämäärä:   5.6.20 06:40:55

Olen introvertti mutta en hiljainen, tylsä varmaankin.
Minä vaan en oikein jaksa ihmisiä ja viihdyn omissa oloissani.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.6.20 06:58:01

Haluaisitko siis ekstrovertin puolison? Itse ainakin rakastan introverttiä miestäni yli kaiken. On ihanaa, että ollaan samalla taajuudella ja voidaan monesti olla yhdessä kaikessa hiljaisuudessa. Toisaalta kyllä mekin tietenkin jutellaan ja höpsötellään paljon -ei introverttous sitä poista.

Olen seurustellut myös ekstroverttien kanssa, mutta pidemmän päälle se ei toimi. Heistä olen tarvinnut aina paljon enemmän omaa aikaa kuin nykyisestäni.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   5.6.20 06:59:45

"Haluaisitko siis ekstrovertin puolison?"

Joskus tuntuu, että sellainen olisi kiva. Minulla on hyvin vahva sisäinen maailma ja vilkas mielikuvitus, joten olisi tasapainottavaa, kun kumppanina olisi joku, joka ottaisi kontaktia ulospäin eikä vain eläisi omissa harhoissaan.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 07:51:51

Introvertti ei ole sama asia kuin hiljainen vässykkä. Toki introvertit ovat todennäköisemmin sellaisia kuin ekstrovertit.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 08:18:00

Kunhan kohtelet kumppaniasia oikein,ettei sinun takiasi toinen ala voimaan myös huonosti.

Kirjoitin äsken ja kirjoitan tähänkin, seurustelin miehen kanssa, joka oli aina ilkeä, haukkui kokoajan kun voi ilmeisesti itse huonosti, älä tee sellaista kenellekään! Vaikka oletkin mitä olet.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   5.6.20 09:20:24

Introvertti ja ekstrovertti eivät ole luonteenpiirteitä eivätkä kerro henkilön sosiaalisista taidoista. Se tarkoittaa vain sitä, saako ihminen energiaa sosiaalisista kohtaamisista vai kuluttavatko ne energiaa.

Karkeasti yleistettynä: isojen juhlien jälkeen introvertti saattaa tarvita vapaata ihmisistä seuraavana päivänä, ja ekstrovertti on mukavan virkistynyt.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   5.6.20 11:51:36

Kyllä intoverttina ja itsekseen viihtyvänä olen kyllä onnellinen, että mieheni on samanlainen. Kumpikin sosiaalisissa tilanteissa vähän kömpelöitä, on mukavempi olla hiljaa kuin länkyttää jotain vain siksi ettei ole hiljaista. Ei tarvitse juosta kaikkia kissanristiäisiä tai jatkuvasti nähdä esim. kotona miehen kavereita, kun kumpikin viihtyy mieluusti kotona rauhassa.

Ja kyllä, meillä kummallakin ihmisten kanssa toimiminen (esim. siis juhlat, toisen vanhempien näkeminen jne) ovat henkisesti hyvin raskaita ja seuraava päivä on kauttaaltaan väsähtänyt olo.

Tässä kohtaa olen huomannut, että itselle sopii juuri täydellisesti samanhenkinen tyyppi rinnalle. Aiemmin kun kumppanina oli sosiaalinen tyyppi, niin ei sellaista rauhaa tuntunut olevan ollenkaan.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: nainen 
Päivämäärä:   5.6.20 12:47:11

Olen introvertti ja minulla on ekstrovertti puoliso. Minä viihtyisin rauhassa ja väsyn jatkuvissa sosiaalisissa kontakteissa. Mies tosiaan nauttii ja virkistyy mitä enemmän kavereita ja sosiaalisuutta. Välillä on tosi raskasta. Olisinpa ottanut kuitenkin omanlaiseni puolison.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.20 13:02:26

Minä olen introvertti, mutta en ole hiljainen enkä tylsä. Itse asiassa osaan olla hyvinkin puhelias, mukava, ulospäinsuuntautunut ja kysyttyä seuraa. Viihdyn vain hyvin omissa oloissani enkä ikinä jaksaisi miestä, joka olisi kotioloissa koko ajan iholla hölisemässä. Tarvitsen tilaa ja omaa aikaa kaiken sosiaalisuuden vastapainoksi!

Voisiko aloittaja ollakin ujo ekstrovertti? Tällöin kaipaa muita ihmisiä, mutta ei välttämättä uskalla lähestyä heitä, mikä saattaa olla aika piinallinen ristiriita.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 13:13:12

Kukaan ei oikeastaan ole puhtaasti kumpaakaan, vaan piirteitä on molemmista puolista. Se, että kummalta vaikuttaa, on osin siitä, että missä suhteessa vastapuolella (siis seuralla) on niitä piirteitä.

Itse olen hieman ekstrovertin puolella, mutta omaan myös paljon introverttejä piirteitä.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.20 13:52:24

Useimmissa ihmisissä on piirteitä molemmista. Minussa myös. Olen ujo ja hitaasti lämpiävä, mutta hyvinkin iloinen, nauravainen ja puhelias samanhenkisten seurassa.

Toisaalta viihdyn samanhenkisten tuttujen ihmisten seurassa paremmin kuin yksin, mutta mitkään isot ja vieraita ihmisiä täynnä olevat tapahtumat eivät ole minua varten. Tai no, festareilla tykkään käydä, mutta esim. sukujuhlissa en. :D

Viihdyn myös paremmin pienehkössä mutta tiiviissä kuin isossa sekalaisessa porukassa.

Minä sekä saan että kulutan energiaa sosiaalisissa tilanteissa. Kumpaa enemmän, se riippuu tosi paljon tilanteesta ja seurasta.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   5.6.20 14:12:57

Tarkennuksena vielä, että introverttiys, edes käyrän yläpään introverttiys ei estä ihmistä olemasta iloinen, naurava ja puhelias. Kuten joku (onneksi) tässä ketjussa jo sanoikin, introvertti menettää energiaa sosiaalisissa tilanteissa, ekstrovertti saa sitä. Ujous, puheliaisuus, iloisuus, jne on sitten luonteenpiirteitä tai ominaisuuksia.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 14:43:26

"Minä olen introvertti, mutta en ole hiljainen enkä tylsä. Itse asiassa osaan olla hyvinkin puhelias, mukava, ulospäinsuuntautunut ja kysyttyä seuraa. Viihdyn vain hyvin omissa oloissani enkä ikinä jaksaisi miestä, joka olisi kotioloissa koko ajan iholla hölisemässä. Tarvitsen tilaa ja omaa aikaa kaiken sosiaalisuuden vastapainoksi!"

Sama täällä. Olen ulospäinsuuntautunut ja puhelias, tutustun ihmisiin helposti ja tykkään järjestää illanistujaisia. Ne vain vievät minusta mehut aika hyvin ja vastapainoksi tarvitsen omaa aikaa ja rauhaa palautumiseen.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   5.6.20 19:07:29

" Lähettäjä: .
Päivämäärä: 5.6.20 13:52:24

Useimmissa ihmisissä on piirteitä molemmista. Minussa myös. Olen ujo ja hitaasti lämpiävä, mutta hyvinkin iloinen, nauravainen ja puhelias samanhenkisten seurassa.

Toisaalta viihdyn samanhenkisten tuttujen ihmisten seurassa paremmin kuin yksin, mutta mitkään isot ja vieraita ihmisiä täynnä olevat tapahtumat eivät ole minua varten. Tai no, festareilla tykkään käydä, mutta esim. sukujuhlissa en. :D

Viihdyn myös paremmin pienehkössä mutta tiiviissä kuin isossa sekalaisessa porukassa.

Minä sekä saan että kulutan energiaa sosiaalisissa tilanteissa. Kumpaa enemmän, se riippuu tosi paljon tilanteesta ja seurasta. "

______

Tämä kuvaa minua erittäin hyvin. Oikeestaan viihdyn hyvin sellaisten ihmisten kanssa jotka tykkäävät puhella niitä näitä ja voin itse lähinnä kuunnella. Mutta antavat kuitenkin suunvuoron ja malttavat kuunnella kun kehittelen hitaasti vastauksia :D Hyvässä seurassa saatan viihtyä useemmankin tunnin, mutta lopulta on ihana päästä kotiin yksin jotta jaksaa taas seuraavana päivänä muita.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.20 19:53:50

Introverttius ei tarkoita hiljaisuutta eikä ekstoverttius puheliaisuutta ja reippautta. Introvertti voi olla avoin hölösuu ja ekstrovertti nurkassa piileskelevä tuppisuu.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   5.6.20 20:27:47

Jospa et ole introvertti vaan normaali pussissa kasvanut syrjäytynyt suomalainen joka ei ole lapsesta astikaan tottunut normaaliin sosiaalisuuteen ja erilaisiin ihmisiin. Silloin sosiaalisuus tuntuu "hankalalta" vaikkei ole introvertti.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.20 21:08:00

Mä olen introvertti siinä mielessä etten tarvitse muita ihmisiä mihinkään. Suurin osa ihmisistä on mulle aivan täydellisen yhdentekeviä enkä yhtään kärsi siitä että pidän tosi pitkää välimatkaa melkein kaikkiin ihmisiin. Samaan aikaan olen tosi puhelias ja mulla on erinomaiset sosiaaliset taidot. Pärjään missä tahansa porukassa ja lähes poikkeuksetta olen tosi pidetty minne ikinä menenkin.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.6.20 21:34:47

E-vertti kumppani voi olla helevetin rasittava, jos se ei tajua i-verttia.
Mä väänsin rautalangasta eksälleni monen monta kertaa, että En Jaksa Jatkuvasti Seuraa. Kyllä se sen tajusi, ja ymmärsi olla loukkaantumatta jos mä käskin kämpän tyhjäksi joskus yllättäenkin (omani siis). Mutta kun e-vertiltä tuppasi unohtumaan tämä juttu.

Erottuamme pysyttiin ystävinä, ja eksä oli vuosikausia luottohenkilö hoitamaan kissaa kun mä kävin harvakseltaan sukuloimassa. Monesti tuli tappelu kun palasin kotiin, jossa e-vertti eksäni edelleen oli. Vaikka olin nimenomaan pyytänyt että mee kotiis ennen kuin mä tuun, olen suunnattoman kiitollinen kissan hoidosta mutta en jaksa ketään kun olen viikon ollut äiteen ja muiden kanssa 24/7.

  Re: Olen introvertti ja minun mielestäni...

Lähettäjä: nainen 
Päivämäärä:   7.6.20 08:40:27

Ujo ja hiljainen on ihan eri asioita kuin introvertti. Minä en esimerkiksi ole missään nimessä ujo, pikemmin sosiaalinen silloin kun jaksan olla. Mutta väsyn jakuvissa sosiaalisissa tilanteissa, myös niissä kivoissa. Tarvitsen rauhaa ja omaa aikaa keskivertoa huomattavasti enemmän.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.